Wat een lange zin meid, Copycat zou dit niet goedkeuren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef Lienekien het volgende:
Mensen die het nodig vinden om bij herhaling te stellen dat (pure) Nederlanders weinig verstand hebben van lekker eten hebben het voor hun ego kennelijk nodig om zichzelf verheven te voelen boven de rest.
Oooeeefff... dit dus!quote:Op donderdag 27 april 2017 20:01 schreef Manke het volgende:
Pittige kippenhartjes, met levertjes of maagjes.
Hoe wil je het dan noemen?quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:00 schreef RobinOok het volgende:
Sowieso, zo'n woord, pure Nederlanders. Hitler zou trots op hem zijn.
Hoe is het vast stellen van een feit 'zich verheven voelen boven de rest'?quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef Lienekien het volgende:
Mensen die het nodig vinden om bij herhaling te stellen dat (pure) Nederlanders weinig verstand hebben van lekker eten hebben het voor hun ego kennelijk nodig om zichzelf verheven te voelen boven de rest.
Als je ze dan perse in een hokje wilt douwen zou ik gaan voor 'de doosnee Nederlander'.quote:
Momenteel imo de 'beste' Surinamer van de gehele Kruiskade.quote:Op vrijdag 21 april 2017 13:40 schreef -PesteNoire- het volgende:
Hier in de buurt zit een fantastische tent. Ik haal er regelmatig broodjes kipkerrie en of een roti. Naast de Nederlandse keuken vind ik de Surinaamse de lekkerste die ik ken.
Wat ik met dit topic wil? Nou ja, vragen wat jouw favoriete Surinaamse eten is. En of je tips hebt wat lekker is (ben wat dat betreft een halve boer maar wil graag iets "nieuws" uitproberen).
Echt, flikker toch eens op met deze onzin, man.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 15:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe is het vast stellen van een feit 'zich verheven voelen boven de rest'?
Nederlanders (pure dan) hebben gewoon een eetcultuur van likmevessie. Knorr pakjes, magnetronmaaltijden, alles al voorgesneden en verlept want lekker makkelijk, ongezond fastfood met separatorvlees, en alles zo minimaal mogelijk bereiden met zo min mogelijk kruiden gewoon de meest simpele behandeling die mogelijk is om het eetbaar te maken.
Dat er óók een klein percentage is dat wél van lekker eten houdt (en die zul je vooral hier op
CUL vinden, b.v. RobinOok en Pietverdriet) is de uitzondering die de regel bevestigt. Dat is een bijzonderheid en niet de standaard voor pure Nederlanders.
Ik vond het altijd lekker. Ging vaak bij Surinaamse vriendjes spelen en dan moest ik altijd mee eten. Veel bami en kip. Erg lekker, ook andere zaken.quote:Op zondag 13 augustus 2017 10:51 schreef Brybry het volgende:
Surinaamse keuken vind ik vooral kruidig en vullend. Veel met Surinamers opgegroeid en dus erg veel gegeten en mij maak je er niet blij mee
Als je alleen maar kunt schelden en niet inhoudelijk kunt reageren reageer dan niet.quote:Op zondag 13 augustus 2017 10:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt, flikker toch eens op met deze onzin, man.
Dat komt ook omdat je heel veel ingredienten daar hebt die hier simpelweg niet te vinden zijn. Bijvoorbeeld açaí (surinaamse woord hiervoor ben ik even vergeten). En dan bedoel ik niet die uit de vriezer want die kun je tegenwoordig wel vinden in health food shops, maar de verse.quote:Op zondag 13 augustus 2017 14:40 schreef -Miauw- het volgende:
Afgelopen maart was ik in Suriname. Werkelijk nog nooit zo lekker gegeten als daar. Geen tent in Nederland die daar nog aan kan tippen ben ik bang![]()
Behalve Roopram, vond de roti daar erg tegenvallen. Dan maar het filiaal hier om de hoek.
Klopt! Of ze zijn hier wel te vinden maar totaal niet meer vers als ze eindelijk bij de toko liggen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 15:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat je heel veel ingredienten daar hebt die hier simpelweg niet te vinden zijn. Bijvoorbeeld açaí (surinaamse woord hiervoor ben ik even vergeten). En dan bedoel ik niet die uit de vriezer want die kun je tegenwoordig wel vinden in health food shops, maar de verse.
[ afbeelding ]
Ja, echt? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook zin in hebt maar om dat nu in de 'zomer' te maken?quote:
Want in Suriname eten ze ook alleen saoto als het vriest?quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:49 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Ja, echt? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook zin in hebt maar om dat nu in de 'zomer' te maken?
(En dan is zomer een overdreven term, het is meer een mooie herfst ofzo... Maar ik wacht toch echt op een gure herfstdag voor een grote kom sauto)
Ik kan dat altijd eten! Ontbijten? Prima! Ontbijten in de zomer? Ook goedquote:Op zondag 13 augustus 2017 22:49 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Ja, echt? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook zin in hebt maar om dat nu in de 'zomer' te maken?
(En dan is zomer een overdreven term, het is meer een mooie herfst ofzo... Maar ik wacht toch echt op een gure herfstdag voor een grote kom sauto)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |