Ok, bedankt voor je reactie. Ik had al zoiets van "de laatste keer dat ik in Berlijn was werd er in de U-Bahn op het bezit van een vervoersbewijs al nauwelijks gecontroleerd".quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:03 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Alleen een (FFP2-)masker in het OV, de rest van de maatregelen zijn vervallen tenzij je een nachtclub of Späti met smetvrees treft.
Op het FPP2-gedeelte wordt er nooit gehandhaafd.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie. Ik had al zoiets van "de laatste keer dat ik in Berlijn was werd er in de U-Bahn op het bezit van een vervoersbewijs al nauwelijks gecontroleerd".
Dan kan ik je adviseren om je auto hier te parkeren. Nette mooie buurt, veel bos/groen en Charlottenburg heeft sowieso een keurige statusquote:Op woensdag 11 mei 2022 21:05 schreef PPL het volgende:
[..]
Klinkt aantrekkelijk.
We hebben een hotel 8 minuten lopen vanaf Berlin Alexanderplatz Bahnhof (preciezer: Theanolte-Bähnisch-Straße).
Die 8 minuten lopen heb ik er wel voor over om 4 keer ¤ 12 uit te sparen, we blijven toch Hollanders![]()
(Dat kan dan mooi weer worden omgezet in)
Nog eettips Ang3l?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:45 schreef Ang3l het volgende:
Nou, dat was een heerlijk weekendje Berlijn.
Mooi weer. Prima eten. Flinke feestjes (Berghain). Mooie parken (Tiergarten, Tempelhof). Goede terrasjes (Friedrichshain, Raw)
Dikke tip: Donkeyride fietsen huren. Werkt prima, kost geen drol (17,- voor 72u) en je ziet nog wat van de stad ipv met de metro.
Ik typte bewust prima eten ipv lekker etenquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nog eettips Ang3l?
Ik ga 24 juni voor 3 nachten. Fiets huren en lekker eten is het doel
Overspoeld door toeristen wat ook weer minder (authentiek) maakt, eigenlijk alles rondom S+U Warschauer Straße.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bij RAW (Urbanspree) was t gewoon leuk eten, niet bijzonder goed. Maar die plek is erg gezellig.
Helaasquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik typte bewust prima eten ipv lekker eten
We hebben niet echt mega goede tentjes kunnen ontdekken.
Dat is iets waar we wel meer tijd in hadden mogen steken.
Alhoewel de koreaan bij de Eastside Gallery om de hoek wel echt lekker was (korean BBQ)--> Seoulkitchen
Maar daar moet je van houden.
Bij RAW (Urbanspree) was t gewoon leuk eten, niet bijzonder goed. Maar die plek is erg gezellig.
Ja, what's up?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:56 schreef FlauwKapsel het volgende:
Iemand wel eens verdergekomen in Köpenick dan de Försterei of dat winkelcentrum? (het oude deel bijvoorbeeld)?
Ik kom er zelden, heel erg ver vanuit West-Berlijn en het voelt weinig Berlijns aan imo (althans, zoals ik het ken). Op de BVG trams/bussen en de S-Bahn naquote:
Ik vraag t niet voor niks.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kom er zelden, heel erg ver vanuit West-Berlijn en het voelt weinig Berlijns aan imo (althans, zoals ik het ken). Op de BVG trams/bussen en de S-Bahn na(wat ook weer een pluspunt heeft).
Maar de keren dat ik er was, was het schitterend. Vooral aan het water en bij mooi weer. Google "Köpenick Altstadt".
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar heb het idee dat dit leuker is voor de Berlijner als de toerist. Genoeg te zien binnen de Ringbahn alvorens je deze uithoek van Oost-Berlijn induikt.
Ik heb geen flauw idee wat je precies zoekt en of je dat gaat vinden daar, vandaar mijn vraag.quote:
Ja het is niet bepaald groot, hè? Ik heb wel eens gelezen dat die brouwerij best slecht is. Dat winkelcentrum ken ik en de voetbalclub dus ook (en weet ook dat ik er niet meer binnenkom). Dus, is t dorpsplein leuk? Het park? Iets anders... zeg t maar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat je precies zoekt en of je dat gaat vinden daar, vandaar mijn vraag.
Je kan ook gewoon wat concreter zijn en minder geheimzinnig doen.
Bedankt ook trouwens voor de inhoudelijke reactie op mijn post verder.
Bedankt voor de tip. Niks specifieks maar t zou kunnen dat mensen wat leuk spots weten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? De Muggelturm is ook lekker authentiek.
Waarom kom je er niet meer binnen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:00 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja het is niet bepaald groot, hè? Ik heb wel eens gelezen dat die brouwerij best slecht is. Dat winkelcentrum ken ik en de voetbalclub dus ook (en weet ook dat ik er niet meer binnenkom). Dus, is t dorpsplein leuk? Het park? Iets anders... zeg t maar.
Uitverkocht, vriend. Ik ben een oudgediende. Was erbij in de Oberliga in 2006. Dat kunnen de meesten die daar nu heengaan niet zeggen.quote:
Poe poe, 1 jaartje zo laag gespeeld en dan moet je juist die divisie noemenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 10:29 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Uitverkocht, vriend. Ik ben een oudgediende. Was erbij in de Oberliga in 2006. Dat kunnen de meesten die daar nu heengaan niet zeggen.
Snap je punt niet. Ik heb ze in Regionalliga, 3. Liga, 2. Bundesliga gezien. Jij?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Poe poe, 1 jaartje zo laag gespeeld en dan moet je juist die divisie noemen
Ja het stadion zat niet vol hè, in 2. Bundesliga. Ik was er, Dynamo Dresdenfans waren er. Ik was was er in Aachen en Düsseldorf. En toen promoveerden ze naar de Bundesliga en waren gelijk alle seizoenkaarten uitverkocht.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat je mensen wegzet als successupporter en zelf zit te janken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |