Nee, maar je kan je toch een strikte islam naleven zonder salafist te zijn of jezelf dat predikaat te geven? Mijn vader is bijvoorbeeld best praktiserend, maar hij is echt geen salafist hoor. Heb het idee dat je al heel snel salafist genoemd wordt wanneer je je zoveel mogelijk aan de regels van het geloof probeert te houden. Dat is geen salafisme, maar gewoon de islam zoals het hoort.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:26 schreef Drug het volgende:
[..]
nee je verwart nu het salafistische paradigma dat wordt opgedrongen nu met islam. salafiyyah is enkel een manier van benadering, maar islam bestaat in veel meer vormen dan alleen deze.
maar hoe dat regelpakket eruitziet, wordt bepaald door je interpretatie van islam. en als steeds meer moslims allerlei salafistische invloeden in hun regelpakket opnemen, dan hoeven zij niet het predikaat salafist te hebben, maar staan zij wel onder salafistische invloedssfeer. en waarin salafisme heel sterk is, is waarheidsclaims maken. daardoor zie je dat moslims met een uitgebreider (salafistisch) regelpakket, zich afkeren van moslims die een stroming aanhangen met minder regelzucht. en zo is de ummah kapot gegaan. heel toevallig dat de salafisten de beste vriendjes zijn met de vijanden van allah 🙄quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, maar je kan je toch een strikte islam naleven zonder salafist te zijn of jezelf dat predikaat te geven? Mijn vader is bijvoorbeeld best praktiserend, maar hij is echt geen salafist hoor. Heb het idee dat je al heel snel salafist genoemd wordt wanneer je je zoveel mogelijk aan de regels van het geloof probeert te houden. Dat is geen salafisme, maar gewoon de islam zoals het hoort.
zelf iets inhoudelijks zeggen over die hersenscheten is voor jou te hoog gegrepen?quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:50 schreef Montelly het volgende:
Jullie kunnen beter allemaal dit kijken ipv hersendiarree wat jullie hele tijd posten.
Ik heb heel veel 'salafisten' in mijn dichte familie. Ik kan het volgende waarnemen, namelijk dat ook binnen die kringen diepe kloven zitten. De ene salafist is de andere niet. Het enige wat hetzelfde is, is het willen nabootsen van de voorgangers van de islam tot in de kleinste details.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:42 schreef Drug het volgende:
[..]
maar hoe dat regelpakket eruitziet, wordt bepaald door je interpretatie van islam. en als steeds meer moslims allerlei salafistische invloeden in hun regelpakket opnemen, dan hoeven zij niet het predikaat salafist te hebben, maar staan zij wel onder salafistische invloedssfeer. en waarin salafisme heel sterk is, is waarheidsclaims maken. daardoor zie je dat moslims met een uitgebreider (salafistisch) regelpakket, zich afkeren van moslims die een stroming aanhangen met minder regelzucht. en zo is de ummah kapot gegaan. heel toevallig dat de salafisten de beste vriendjes zijn met de vijanden van allah 🙄
Montelly is lief. Laat hem.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:52 schreef Drug het volgende:
[..]
zelf iets inhoudelijks zeggen over die hersenscheten is voor jou te hoog gegrepen?
Nee liever niet, drug is gewoord verdwaald door gebrek aan ouderlijk opvoeding. Hij moet gewoon lekker Hollandse jongen blijven en geen wannabe moslim uithangen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Montelly is lief. Laat hem.
Zie het wel voor me dat je over een paar jaar een salafist bent. Insa' Allah.
Allah yhafdiquote:Op zaterdag 22 april 2017 11:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Montelly is lief. Laat hem.
Zie het wel voor me dat je over een paar jaar een salafist bent. Insa' Allah.
geen baard dragenquote:Op zaterdag 22 april 2017 11:18 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nee liever niet, drug is gewoord verdwaald door gebrek aan ouderlijk opvoeding. Hij moet gewoon lekker Hollandse jongen blijven en geen wannabe moslim uithangen.
Dennis Honing is ook zon voorbeeld, blijf gewoon jezelf en ga aub geen schaamhaar op je kin laten groeien.
Nee girl. Dit is jouw islam. Niet de mijne. Je kunt niet meer spreken over DE islam.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wanneer ben je een salafist? In feite is dit namelijk gewoon de islam in zijn ozuivere vorm. Het niet schudden van handen, het slaan van je kind bij het weigeren van bidden, het niet luisteren naar muziek en nog meer dingen zijn niet salafistisch, maar gewoon islamitisch en iets wat je als moslim probeert na te streven.
Thijs wees gewoon jezelf ipv dat achterlijk wannabe gedrag, je imponeert echt werkelijk niemand zo.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:26 schreef Drug het volgende:
[..]
Allah yhafdi
[..]
geen baard dragen![]()
wat een shmetta
Jouw islam, mijn islam, DE islam.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee girl. Dit is jouw islam. Niet de mijne. Je kunt niet meer spreken over DE islam.
Drug draagt al een baard, een hele mooie en sexy baard zelfs. Staat hem goed.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:18 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nee liever niet, drug is gewoord verdwaald door gebrek aan ouderlijk opvoeding. Hij moet gewoon lekker Hollandse jongen blijven en geen wannabe moslim uithangen.
Dennis Honing is ook zon voorbeeld, blijf gewoon jezelf en ga aub geen schaamhaar op je kin laten groeien.
Kiz, naptin.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee girl. Dit is jouw islam. Niet de mijne. Je kunt niet meer spreken over DE islam.
Echt hè, wtfquote:Op zaterdag 22 april 2017 11:43 schreef Montelly het volgende:
[..]
Jouw islam, mijn islam, DE islam.
![]()
Jullie zijn schande man, ga schoonmaken ofzo.
Vriend. Je bent een fucking Georgier. Niemand neemt je serieus.quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:43 schreef Montelly het volgende:
[..]
Jouw islam, mijn islam, DE islam.
![]()
Jullie zijn schande man, ga schoonmaken ofzo.
quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vriend. Je bent een fucking Georgier. Niemand neemt je serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |