Met die set wat archito post kun je al niet verkeerd gaan natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 april 2017 08:46 schreef Legwieh het volgende:
als jij ze nog nooit heb vervangen dan ga ik ze waarschijnlijk in mijn leven nooit vervangen.
Oke ik ben er uit ik ga jullie straks allemaal om advies vragen, dat is een stuk makkelijker dan zelf op pad gaan en veels te veel betalen.
Coolquote:Op dinsdag 25 april 2017 09:22 schreef Glider76 het volgende:
Heb zojuist een OF1400 besteld. En daarbij een geleiderail geval en 2 geleiderail stops.
Heb met mijn OF1010 en een Ecotools 12 bij 10mm freesje inclusief ondersnijder de industriële poten in mijn eiken tafelblad gefreesd. 16*60*3 cm, en dan beide kanten. Ging primaquote:Op zondag 23 april 2017 22:04 schreef derLudolf het volgende:
Jaja ik zal deze week nog even eens uitvoeriger gaan testen meneer Atmoz. Eens even kijken wat de Ecotools freesjes in eiken doen, in vuren is het behoorlijk netjes.
Ik kwam via eBay onlangs TW Wholesale tegen, waar ik een aantal dingen tegenkwam die nog net even goedkoper zijn dan bij Axminster en WZA.quote:Op dinsdag 25 april 2017 08:55 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Ik ben het eens met de stelling 14,4V is een onlogische keuze. Ik heb nu een 14,4V Makita (6281D) met een 3AH accu, de combinatie is het formaatje spierballen. Het werkt allemaal prima opzich, dus daar is niets mis mee.
Wel wil ik zodra ik iets meer klusbudget heb een mooie 10,8V makita kopen, brushless. Qua specs doet deze hetzelfde als wat ik nu heb aan koppel en toeren, en daar ben ik ook best tevreden mee. Ik kom weinig tot geen situaties tegen waar ik zwaarder moet boren of veel van de machine vraag, en daarvoor heb ik m'n kolomboor en/of boorhamer.
Wel doe ik veel licht schroefwerk en boorwerk en is het fijn om hem licht te hebben.
Ik heb deze op het oog, lijkt mij de beste set beschikbaar (ook veel op duitse websites e.d. gekeken):
http://www.axminster.co.u(...)i-drill-10-8v-102684
Bedankt! Ik kan zo even geen info vinden over verzending naar Nederland, maar naar schotland zou dat al 17 pond zijn dus dat lijkt me niet dat het voor Nederland veel goedkoper gaat zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik kwam via eBay onlangs TW Wholesale tegen, waar ik een aantal dingen tegenkwam die nog net even goedkoper zijn dan bij Axminster en WZA.
Zo ook jouw setje voor £ 162 i.p.v. £ 175: http://www.twwholesale.co.uk/product.php/sn/HP332DSAJ
Heb er alleen persoonlijk geen ervaringen mee; op eBay krijgen ze echter wel een 99,7% positieve rating. Wellicht voor anderen hier ook interessant.
Goed punt, daar had ik even geen rekening mee gehoudenquote:Op dinsdag 25 april 2017 11:55 schreef Sjoerdfoto het volgende:
[..]
Bedankt! Ik kan zo even geen info vinden over verzending naar Nederland, maar naar schotland zou dat al 17 pond zijn dus dat lijkt me niet dat het voor Nederland veel goedkoper gaat zijn.
En in axminster en powertoolworld.co.uk kan ik zonder BTW kijken :-)
Kijk rond op Marktplaats bij jou in de buurt, daar staan oude maar beter dan nieuwe bankschroeven voor weinig.quote:Op dinsdag 25 april 2017 12:43 schreef blomke het volgende:
Iemand tips voor een nieuwe bankschroef? Ik dacht zelf aan een exemplaar met 10 cm brede bekken en draaibaar op een draaiplateau.
https://www.hbm-machines.(...)e8v9MCFaIL0wodxUQJnAquote:Op dinsdag 25 april 2017 12:43 schreef blomke het volgende:
Iemand tips voor een nieuwe bankschroef? Ik dacht zelf aan een exemplaar met 10 cm brede bekken en draaibaar op een draaiplateau.
Thanks. Jouw verhaal van een chinees die het al jaren doet, kan ik beamen. Ik heb een 20 jaar oud rammelend chineesje, met een bekbreedte van 75 mm (jawel!) en dat werkt voor plaatjes prima. Maar wil nu één met pijpklem die ook wat beder bekken heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:14 schreef bartos het volgende:
https://www.hbm-machines.(...)e8v9MCFaIL0wodxUQJnA
Het vervelende is dat je nooit weet wat voor kwaliteit een bankschroef is. De ene breekt alsof het niks is en de andere chinees blijft jaren goed. Heb hier zelf een chinees waar ik zeer tevreden over ben en een 2e hands Heuer en werken alle 2 perfect.
Maar zelf vindt ik bankschroeven een echt marktplaats artikel. Als hij werkt dan blijft hij het ook wel doen. Is hij kapot dat zie je dat eigenlijk meteen.
Waar wil je in boren? Steen of beton? En hoe groot worden je gaten, 6 mm? Dan is 10.8 v met 1 of 2 2 ah accu voldoende. Wel met klopfunctiequote:Op dinsdag 25 april 2017 14:04 schreef Red_85 het volgende:
Na 10 jaar is mijn bedrade klophamer aan vervanging toe. Deze was 550w en zit nu te denken aan een draadloze inclusief gewone functies. Alleen heb daar tot op heden geen ervaring mee.
Hoe zit dat? Als ik nu een gaatje of 10 wil boren en daarna nog moeiteloos wil schroeven om wat op te hangen thuis/ in de schuur en een paar uur wil doorwerken?
Welk voltage en sterkte van accu's is hier ideaal voor?
Beton, hout, ijzer.. dat soort.
Ik zie van alles langs komen, B&D, Bosch (blauw), Makita, Stanley, 18v, 20v...
Wat is nu goed?
Ik heb een sds boorhamer/beitel ding met draad van de Lidl, die is kneiter sterk voor ~60 euro.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:04 schreef Red_85 het volgende:
Na 10 jaar is mijn bedrade klophamer aan vervanging toe. Deze was 550w en zit nu te denken aan een draadloze, alleen heb daar tot op heden geen ervaring mee.
Hoe zit dat? Als ik nu een gaatje of 10 wil boren en daarna nog moeiteloos wil schroeven om wat op te hangen thuis/ in de schuur en een paar uur wil doorwerken?
Welk voltage en sterkte van accu's is hier ideaal voor?
Beton, hout, ijzer.. dat soort.
Ik zie van alles langs komen, B&D, Bosch (blauw), Makita, Stanley, 18v, 20v...
Wat is nu goed?
Mijn muren zijn van beton en steen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:39 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Waar wil je in boren? Steen of beton? En hoe groot worden je gaten, 6 mm? Dan is 10.8 v met 1 of 2 2 ah accu voldoende. Wel met klopfunctie
Pfff, lastige vraag eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 april 2017 16:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik wil een bovenfrees hebben, maar heb er eigenlijk nog geen doel voorZie wel de nuttige toepassingen, maar hik er een klein beetje tegenaan om een Bosch GOF/GMF 1600 CE aan te schaffen. Ik vind het een machtig apparaat, maar denk dat het nogal overkill is voor een eerste router.
Nu kwam ik de GKF 600 tegen in combinatie met een aantal opzetstukken, waaronder een plunge base, voor ± ¤ 265 op Axminster.
Is dit een nuttig instapmodel om wat te gaan uitproberen of ga ik er toch spijt van krijgen dat ik niet voor ¤ 100 meer tóch de GOF 1600 CE bij WZA vandaan haal?
Ik heb geen rails, maar zie niks waarmee ik hem op een rails kan zetten. Dat zal wel met een hulpstuk moeten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 20:20 schreef Makrolon het volgende:
hebben jullie daar dan ook een geleiderail bij? Volgens mij passen de frezen van bosch niet op de geleiderails van de zagen ofwel?
Ik gebruik nogsteeds de oude groene bosch van atmoz.
Ik heb een Heuer front met bekken van 115mm en draaiplateau via marktplaats gevonden. Heb er 100 euro voor betaalt. Ding was zo goed als nieuw.quote:Op dinsdag 25 april 2017 12:43 schreef blomke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |