Wie heeft uitgelezen, lukt het de dealer ook niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:58 schreef nanuk het volgende:
Mijn gele motormanagementlampje blijft branden. Omdat diverse apparaten het niet konden uitlezen ga ik er even van uit dat de boordcomputer zelf defect is.
Kom ik daar de APK mee door als de rest gewoon wel werkt?
De garage die mijn onderhoud doet, met drie verschillende apparaten geprobeerd maar er kwam steeds nix zinnigs uit. Ik stond er wel bij maar heb er niet echt verstand van. De conclusie dat de bc zelf dan stuk is is de mijne.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Wie heeft uitgelezen, lukt het de dealer ook niet?
Wat voor auto is het? In vag groep komt het wel eens voor dat als je radio eruit haalt je de auto wel kan uitlezen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:58 schreef nanuk het volgende:
Mijn gele motormanagementlampje blijft branden. Omdat diverse apparaten het niet konden uitlezen ga ik er even van uit dat de boordcomputer zelf defect is.
Kom ik daar de APK mee door als de rest gewoon wel werkt?
Een Cuore van 2012(?) maar met heel veel kilometers. Deze winter dus weer APK plichtig. Hij heeft wel een tijdje met een brakke accu gereden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat voor auto is het? In vag groep komt het wel eens voor dat als je radio eruit haalt je de auto wel kan uitlezen.
Wat bedoel je met "nix zinnigs uit"? Kun je geen verbinding maken met de motor-computer?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:35 schreef nanuk het volgende:
De garage die mijn onderhoud doet, met drie verschillende apparaten geprobeerd maar er kwam steeds nix zinnigs uit. Ik stond er wel bij maar heb er niet echt verstand van. De conclusie dat de bc zelf dan stuk is is de mijne.
Vandaar ook mijn vraag of het een reden is om af te keuren voor APK, dan ga ik waarschijnlijk op zoek naar een andere auto. Wat noemen we prijzig trouwens?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Het vervangen van de motor-computer is een prijzig grapje en dient ook nog eens bij de dealer gedaan te worden, vanwege het inleren. Dus ik zou dat niet zo maar gaan doen.
De eerste keer stond er volgens de garage een wat vage vermelding, de melding werd gereset. Maanden later brandde het lampje weer. Nu meerdere pogingen nodig om een uitlezing te krijgen, met diverse uitlezers kwam er steeds geen verbinding of incomplete info. Resetten hielp nu minder dan een week. =Naar aanleiding daarvan is er toen een sensor vervangen voor 160 euro (niet de lambda). Binnen een dag brandde toe het lampje weer. Dat was afgelopen winter.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "nix zinnigs uit"? Kun je geen verbinding maken met de motor-computer?
Of is er wel een foutmelding die niet begrepen wordt?
En als er geen verbinding gemaakt kan worden, is dat alleen met de motor-computer of is dat met alle aanwezige computers die uitgelezen kunnen worden (zoals ook ABS, Airbag, etc.)?
Dan moet ik eens op zoek naar een Daihatsu dealer, waar ik deze auto gekocht heb bestaat niet meer.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:08 schreef Fer het volgende:
Daarom de dealer laten uitlezen, die kunnen de melding uitgebreider interpreteren. Een "boordcomputer" kan in de eigen taal (van de fabrikant, Daihatsu) veel beter vertellen wat er loos is.
De uitleescomputer van een universeel is vaak ook alleen maar "universeel"
Je kan een's een belletje wagen bij een Toyota dealer, horen sinds een aantal jaar bij elkaar. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan moet ik eens op zoek naar een Daihatsu dealer, waar ik deze auto gekocht heb bestaat niet meer.
Dank voor je input.
Ik heb begrepen dat Daihatsu 100% Toyota dochter is. Maar Toyota produceert in Korea en Daihatsu in Japan zelf. Daarom zijn ze ook iets duurder in het segment. Eeuwig zonde dat ze in Europa niet meer verkopen. geweldige autootjes. ik zie dat er op twaalf km van mn huis nog een dealer zit. Zal ik eens langs rijden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Je kan een's een belletje wagen bij een Toyota dealer, horen sinds een aantal jaar bij elkaar. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.
Heb je de mazzel dat de uitlezer van het APK station geen verbinding kan maken, dan zou je door de APK kunnen komen als de uitlaatgas test goed is. Een half jaar doorrijden met een onbekende storing kan ertoe geleid hebben dat de katalysator het laat afweten en dan wordt je afgekeurd.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:47 schreef nanuk het volgende:
met diverse uitlezers kwam er steeds geen verbinding of incomplete info.
Dus heb ik redelijke kans dat de computer en de katalysator stuk zijn. Met 180k op de teller kan ik dus beter tegen die tijd naar een ander autootje gaan zoeken. Deze heeft het prima gedaan maar dus tijd voor iets nieuws voor de keuringsdatum. Nogmaals dank.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:23 schreef oldford het volgende:
[..]
Heb je de mazzel dat de uitlezer van het APK station geen verbinding kan maken, dan zou je door de APK kunnen komen als de uitlaatgas test goed is. Een half jaar doorrijden met een onbekende storing kan ertoe geleid hebben dat de katalysator het laat afweten en dan wordt je afgekeurd.
Heb je de pech dat de uitlezer tijdens de APK incomplete info geeft dan mag de auto NIET GEKEURD worden. Dat is dus geen afkeur, maar ook geen goedkeur.
Wat wil je weten..? Heeft te maken met centrifugaalkrachten... Staat waarschijnlijk wel een draairichting op..quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Hi,
Weet niet of dit in dit topic thuis hoort, maar om er nou een nieuw topic voor aan te maken vond ik ook wat overdreven.
Heb dus tweedehands wielenset gekocht (lichtmetaal + banden met 7mm profiel). Alles prima gegaan en ik zet ze er dit weekend onder. Nu keek ik vandaag nog eens goed en tot mijn verbazing viel me iets op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het bandprofiel is op alle vier de banden precies hetzelfde. Als ik ze dus monteer zit er links een ander profiel op dan rechts. Nu weet ik dat er asymetrische en directionele banden bestaan, maar dit vind ik alsnog raar.
Het gaat in dit geval om Goodyear Eagle NCT5 Runflats BMW (2014), blijkbaar met een asymmetrisch bandprofiel (want binnen en buitenkant anders). Die kerel voor me is er gewoon mee rondgereden natuurlijk, en misschien is dit ook de normaalste zaak van de wereld.
Kan me iemand hier iets zinnigs over vertellen?
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn post.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat wil je weten..? Heeft te maken met centrifugaalkrachten... Staat waarschijnlijk wel een draairichting op..
De samenstelling van het rubber kan ook verschillend zijn trouwens, al is dat meer bij motorbanden.. (zijkanten zachter rubber door meer silica dan in het midden, dan plakt de band beter in de bochten en slijt ie niet zo snel op het middelste deel van het loopvlak)
Hier net zo.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn post.
Ik vind het vreemd dat links en rechts een andere profielrichting hebben als het ware. Er staat geen draairichting op de band, alleen inside en outside. En ze zijn dus goed gemonteerd. Maar aan de linker kant staan de groeven dus zo //// en rechts ook ////. Je zou verwachten dat ze links //// en rechts \\\\ zouden staan (zwaar overdreven natuurlijk).
Pfieuw... dus ik hoef me geen zorgen te maken. Maakt niets uit voor de wegligging?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier net zo.
F11 met Bridgestone RFT.
Duitse logica.
Anders slinger je Bing aan. Kom je vast tegen waarom enzo.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 23:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Pfieuw... dus ik hoef me geen zorgen te maken. Maakt niets uit voor de wegligging?
Ik vind het maar vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |