Geloof me.. er is niemand die rekent op een lekke band..quote:
Gewoon de vulnozzle een beetje draaien voldoet vaak wel..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 13:45 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik geloofde er niet echt in dat het verschil zou maken....
Maar ik tank altijd met mijn cordoba uit 2000 gewoon bij argos 'normale' 95 ongelood...
Enkele maanden geleden heb ik eenmalig bij een bp getankt...je weet wel die active brandstof met zogenaamde miljoenen vuilvretende moleculen 🙄
Ja mijn auto leek meer km te rijden maar ook raakte mijn digitale brandstofmeter van slag.
Normaal bij volle tank staat die op 520km te gaan..
Nu bleef dit oplopen tot ruim 2400!!
De eerste weken bleef dit zo en hield ik de normale meter bij op het dashbord (die met pijltje)
Later zakte de digitale gelukkig dag bij dag een beetje lager totdat die weer gelijk liep.
Na die tijd kan ik mijn brandstoftank niet meer volledig vullen en slaat de pomp eerder af.
Het digitale pijl geeft 430 aan en de normale met wijzer houdt 1/8e in.
Zou dit echt door die pb zooi komen?
Tevens, als ik blijf tanken nadat die al 3x is afgeslagen omdat die denkt dat de tank vol zit kan die dan overlopen of stopt ie dan echt?
Dat maakt niet uit.. uit laten rollen.. net iets minder remmen etc..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Het is een automaat en rij elke week dezelfde routes ongeveer...
Tenzij ik ineens als een oma optrek..ja dan zal ik vast bezuinigen via mijn rijstijl maar dat zie ik niet gebeuren
Hoe kan ik de liters dan tellen..dan moet ik tot zn reserve rijden maar dat durf ik dus niet wegens afwijkende meters
Dat geeft de pomp toch aan? En de kilometers die je gereden hebt kun je via de dagteller zien als je die iedere keer bij het tanken op nul zet.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoe kan ik de liters dan tellen..dan moet ik tot zn reserve rijden maar dat durf ik dus niet wegens afwijkende meters
Je tankt em vol tot ie afslaat en noteert je kilometerstand.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoe kan ik de liters dan tellen..dan moet ik tot zn reserve rijden maar dat durf ik dus niet wegens afwijkende meters
quote:
Hou je geintjes maar voor je, het is wel duidelijk wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan kun je direct je brandstoffilters gaan vervangen..
En na het tanken en 100 km rijden nog een keer..
Nee dat is het nu pas.. Het staat er echt nogal ongelukkig..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hou je geintjes maar voor je, het is wel duidelijk wat ik bedoel.
Mensen die weleens tanken weten precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat is het nu pas.. Het staat er echt nogal ongelukkig..
Doe dat..quote:Op zaterdag 29 juli 2017 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mensen die weleens tanken weten precies wat ik bedoel.
Jij blijkbaar niet dus neem ik aan dat je een fietser bent.
Ik kijk altijd op http://banden.autoweek.nl en lees daar de tests. Vaak is Michelin niet eens het beste.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben eigenlijk toe aan andere banden (voorzijde is redelijk op en alle banden hebben kleine droogtescheurtjes), helaas laat mijn budget het niet toe om Michelins te monteren. Hebben jullie ervaring met goedkopere merken? Ik zoek een band die goed presteert in nat weer en die weinig rolgeluid heeft. Ik heb zelf liever banden met een wat zachtere wang voor het comfort.
Bandenmaat is 195/55R15, Michelins in die maat zijn online vaak boven de ¤80,- per stuk.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ik kijk altijd op http://banden.autoweek.nl en lees daar de tests. Vaak is Michelin niet eens het beste.
Heb zelf trouwens nexen n blue HD plus omdat die goed uit een test kwamen en die zijn bij droog weer iig best wel nice. Bij nat niet zo over te spreken. (maar ik denk dat dat ook aan de auto ligt)
Maar lees wat tests, en bestel ze online, zelfs Michelin is daar niet zo duur.
Wat is je bandenmaat? http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Blue-HD-Plus.htm
Weet hoe het werkt, zit zelf in de autobranche . Toch zijn banden online goedkoper te krijgen dan via het werk. Er is alleen zo verdomd veel keusquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Online wel even op de leeftijd letten (DOT code op de band) vaak zijn oudere banden wat goedkoper, uitleg over hoe je een DOT code moet lezen vind je wel via google
https://www.anwb.nl/auto/(...)dentest/195-65-r15-vquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bandenmaat is 195/55R15, Michelins in die maat zijn online vaak boven de ¤80,- per stuk.
Ik wilde de dealer prijs voor je opzoeken om te kijken of ze daar heel duur zijn. Ze zijn alleen helaas niet meer leverbaar. Misschien heb je wat aan het onderdeelnummer? Dat is 866501quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:26 schreef mpc007 het volgende:
Weten jullie waar je goedkoop logo's / emblemen voor op de auto kan bestellen? De originele dan, niet al die neppe aftermaket V8 en 16V bagger. Ik zoek nl het originele 206 GTi embleempje wat op de flanken zit.. deze:
http://images.esellerpro.com/2777/I/29/866501.jpg
Hm, ja, en bij alle Ebay resellers is 'ie ook niet meer leverbaarquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wilde de dealer prijs voor je opzoeken om te kijken of ze daar heel duur zijn. Ze zijn alleen helaas niet meer leverbaar. Misschien heb je wat aan het onderdeelnummer? Dat is 866501
Wel bijzonder, de meeste emblemen zijn nog te krijgen maar precies die niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:49 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm, ja, en bij alle Ebay resellers is 'ie ook niet meer leverbaar
Wie heeft uitgelezen, lukt het de dealer ook niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:58 schreef nanuk het volgende:
Mijn gele motormanagementlampje blijft branden. Omdat diverse apparaten het niet konden uitlezen ga ik er even van uit dat de boordcomputer zelf defect is.
Kom ik daar de APK mee door als de rest gewoon wel werkt?
De garage die mijn onderhoud doet, met drie verschillende apparaten geprobeerd maar er kwam steeds nix zinnigs uit. Ik stond er wel bij maar heb er niet echt verstand van. De conclusie dat de bc zelf dan stuk is is de mijne.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Wie heeft uitgelezen, lukt het de dealer ook niet?
Wat voor auto is het? In vag groep komt het wel eens voor dat als je radio eruit haalt je de auto wel kan uitlezen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:58 schreef nanuk het volgende:
Mijn gele motormanagementlampje blijft branden. Omdat diverse apparaten het niet konden uitlezen ga ik er even van uit dat de boordcomputer zelf defect is.
Kom ik daar de APK mee door als de rest gewoon wel werkt?
Een Cuore van 2012(?) maar met heel veel kilometers. Deze winter dus weer APK plichtig. Hij heeft wel een tijdje met een brakke accu gereden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat voor auto is het? In vag groep komt het wel eens voor dat als je radio eruit haalt je de auto wel kan uitlezen.
Wat bedoel je met "nix zinnigs uit"? Kun je geen verbinding maken met de motor-computer?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:35 schreef nanuk het volgende:
De garage die mijn onderhoud doet, met drie verschillende apparaten geprobeerd maar er kwam steeds nix zinnigs uit. Ik stond er wel bij maar heb er niet echt verstand van. De conclusie dat de bc zelf dan stuk is is de mijne.
Vandaar ook mijn vraag of het een reden is om af te keuren voor APK, dan ga ik waarschijnlijk op zoek naar een andere auto. Wat noemen we prijzig trouwens?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Het vervangen van de motor-computer is een prijzig grapje en dient ook nog eens bij de dealer gedaan te worden, vanwege het inleren. Dus ik zou dat niet zo maar gaan doen.
De eerste keer stond er volgens de garage een wat vage vermelding, de melding werd gereset. Maanden later brandde het lampje weer. Nu meerdere pogingen nodig om een uitlezing te krijgen, met diverse uitlezers kwam er steeds geen verbinding of incomplete info. Resetten hielp nu minder dan een week. =Naar aanleiding daarvan is er toen een sensor vervangen voor 160 euro (niet de lambda). Binnen een dag brandde toe het lampje weer. Dat was afgelopen winter.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "nix zinnigs uit"? Kun je geen verbinding maken met de motor-computer?
Of is er wel een foutmelding die niet begrepen wordt?
En als er geen verbinding gemaakt kan worden, is dat alleen met de motor-computer of is dat met alle aanwezige computers die uitgelezen kunnen worden (zoals ook ABS, Airbag, etc.)?
Dan moet ik eens op zoek naar een Daihatsu dealer, waar ik deze auto gekocht heb bestaat niet meer.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:08 schreef Fer het volgende:
Daarom de dealer laten uitlezen, die kunnen de melding uitgebreider interpreteren. Een "boordcomputer" kan in de eigen taal (van de fabrikant, Daihatsu) veel beter vertellen wat er loos is.
De uitleescomputer van een universeel is vaak ook alleen maar "universeel"
Je kan een's een belletje wagen bij een Toyota dealer, horen sinds een aantal jaar bij elkaar. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan moet ik eens op zoek naar een Daihatsu dealer, waar ik deze auto gekocht heb bestaat niet meer.
Dank voor je input.
Ik heb begrepen dat Daihatsu 100% Toyota dochter is. Maar Toyota produceert in Korea en Daihatsu in Japan zelf. Daarom zijn ze ook iets duurder in het segment. Eeuwig zonde dat ze in Europa niet meer verkopen. geweldige autootjes. ik zie dat er op twaalf km van mn huis nog een dealer zit. Zal ik eens langs rijden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Je kan een's een belletje wagen bij een Toyota dealer, horen sinds een aantal jaar bij elkaar. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.
Heb je de mazzel dat de uitlezer van het APK station geen verbinding kan maken, dan zou je door de APK kunnen komen als de uitlaatgas test goed is. Een half jaar doorrijden met een onbekende storing kan ertoe geleid hebben dat de katalysator het laat afweten en dan wordt je afgekeurd.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:47 schreef nanuk het volgende:
met diverse uitlezers kwam er steeds geen verbinding of incomplete info.
Dus heb ik redelijke kans dat de computer en de katalysator stuk zijn. Met 180k op de teller kan ik dus beter tegen die tijd naar een ander autootje gaan zoeken. Deze heeft het prima gedaan maar dus tijd voor iets nieuws voor de keuringsdatum. Nogmaals dank.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:23 schreef oldford het volgende:
[..]
Heb je de mazzel dat de uitlezer van het APK station geen verbinding kan maken, dan zou je door de APK kunnen komen als de uitlaatgas test goed is. Een half jaar doorrijden met een onbekende storing kan ertoe geleid hebben dat de katalysator het laat afweten en dan wordt je afgekeurd.
Heb je de pech dat de uitlezer tijdens de APK incomplete info geeft dan mag de auto NIET GEKEURD worden. Dat is dus geen afkeur, maar ook geen goedkeur.
Wat wil je weten..? Heeft te maken met centrifugaalkrachten... Staat waarschijnlijk wel een draairichting op..quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:13 schreef Hojdhopper het volgende:
Hi,
Weet niet of dit in dit topic thuis hoort, maar om er nou een nieuw topic voor aan te maken vond ik ook wat overdreven.
Heb dus tweedehands wielenset gekocht (lichtmetaal + banden met 7mm profiel). Alles prima gegaan en ik zet ze er dit weekend onder. Nu keek ik vandaag nog eens goed en tot mijn verbazing viel me iets op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het bandprofiel is op alle vier de banden precies hetzelfde. Als ik ze dus monteer zit er links een ander profiel op dan rechts. Nu weet ik dat er asymetrische en directionele banden bestaan, maar dit vind ik alsnog raar.
Het gaat in dit geval om Goodyear Eagle NCT5 Runflats BMW (2014), blijkbaar met een asymmetrisch bandprofiel (want binnen en buitenkant anders). Die kerel voor me is er gewoon mee rondgereden natuurlijk, en misschien is dit ook de normaalste zaak van de wereld.
Kan me iemand hier iets zinnigs over vertellen?
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn post.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat wil je weten..? Heeft te maken met centrifugaalkrachten... Staat waarschijnlijk wel een draairichting op..
De samenstelling van het rubber kan ook verschillend zijn trouwens, al is dat meer bij motorbanden.. (zijkanten zachter rubber door meer silica dan in het midden, dan plakt de band beter in de bochten en slijt ie niet zo snel op het middelste deel van het loopvlak)
Hier net zo.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn post.
Ik vind het vreemd dat links en rechts een andere profielrichting hebben als het ware. Er staat geen draairichting op de band, alleen inside en outside. En ze zijn dus goed gemonteerd. Maar aan de linker kant staan de groeven dus zo //// en rechts ook ////. Je zou verwachten dat ze links //// en rechts \\\\ zouden staan (zwaar overdreven natuurlijk).
Pfieuw... dus ik hoef me geen zorgen te maken. Maakt niets uit voor de wegligging?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier net zo.
F11 met Bridgestone RFT.
Duitse logica.
Anders slinger je Bing aan. Kom je vast tegen waarom enzo.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 23:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Pfieuw... dus ik hoef me geen zorgen te maken. Maakt niets uit voor de wegligging?
Ik vind het maar vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |