abonnement Unibet Coolblue
pi_178074134
Omdat ik te lui ben om hier een topic over te openen

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde van een tweede topic toe als die binnen redelijk korte tijd na de race gesloten wordt en de post-race discussie in het al bestaande algemene topic moet?

  Moderator / Redactie Sport zondag 25 maart 2018 @ 11:55:59 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178074165
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat ik te lui ben om hier een topic over te openen

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu was het nog een beetje rustig omdat het een ochtendrace was. In Bahrein zal de werkelijke toegevoegde waarde veel meer blijken :s)
En laat hem langer open en je krijgt weer gezeur over het twee topics moeten volgen, het is nog een beetje aftasten wat het beste werkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178074238
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]


[..]

Hoe moet dat blijken? Care to elaborate?

Ik ben voor het tweakers model, ik was voor de start van deze race in de debiele veronderstelling dat dat jouw doel was, maar nu ben ik volledig kwijt waarom er een tweede topicsreeks tijdelijk tegelijk moet lopen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 maart 2018 @ 12:05:15 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178074311
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moet dat blijken? Care to elaborate?

Ik ben voor het tweakers model, ik was voor de start van deze race in de debiele veronderstelling dat dat jouw doel was, maar nu ben ik volledig kwijt waarom er een tweede topicsreeks tijdelijk tegelijk moet lopen
Ik weet niet precies hoe het op Tweakers gaat en weet dan ook niet precies waarom het daar wel werkt. In Bahrein zal er veel meer volk op af komen en zal het topic logischerwijs ook wat langer actief blijven.

Wat nu vooral belangrijk is, is dat er geen twee topics parallel gaan lopen. Dat livetopic zal z'n eigen bestaansreden moeten verzorgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178074423
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het op Tweakers gaat en weet dan ook niet precies waarom het daar wel werkt. In Bahrein zal er veel meer volk op af komen en zal het topic logischerwijs ook wat langer actief blijven.

Wat nu vooral belangrijk is, is dat er geen twee topics parallel gaan lopen. Dat livetopic zal z'n eigen bestaansreden moeten verzorgen.
Ik weet ook niet hoe het precies werkt op tweakers want ik post er niet eens, maar het viel me op dat het bijozonder overzichtelijk is.

Waarom is het logisch dat het topic dan wel langer na de race openblijft?

Nu hebben we een race topic, na de race op slot, een algemeen toic waar een deel van de post-race discussie komt + de discussie en nieuws voor de nieuwe race en dan komt er vlak voor de nieuwe race een derde topicreeks en lopen er dus altijd twee topicreeksen tegelijk. Dit is een beetje chaotisch.

En je wil graag geloven dat ik vooraf al tegen dit live gedoe was, geniet er van, maar je zit er helemaal naast. Dit siert je niet, typisch fokmodgedrag

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 25-03-2018 12:19:55 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 maart 2018 @ 12:23:42 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178074611
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe het precies werkt op tweakers want ik post er niet eens, maar het viel me op dat het bijozonder overzichtelijk is.

Waarom is het logisch dat het topic dan wel langer na de race openblijft?

Nu hebben we een race topic, na de race op slot, een algemeen toic waar een deel van de post-race discussie komt + de discussie en nieuws voor de nieuwe race en dan komt er vlak voor de nieuwe race een derde topicreeks en lopen er dus altijd twee topicreeksen tegelijk. Dit is een beetje chaotisch.
Het is iets nieuws en er moet nog even gekeken worden wat het beste werkt. Zoem heeft er al wat meer ervaring mee en ik heb hem gevraagd om het over twee weken te regelen.

quote:
En je wil graag geloven dat ik vooraf al tegen dit live gedoe was, geniet er van, maar je zit er helemaal naast. Dit siert je niet, typisch fokmodgedrag
En dit is natuurlijk onzin, ik weet dat jij er positief over bent. In Bahrein weer een kans, en ik heb er 100% vertrouwen in dat het daar mede dankzij het fijnere tijdstip wat beter gaat verlopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 7 april 2018 @ 09:02:43 #107
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178360265
Ik vind het kut, een 2e topic. Simpel omdat deze niet in myat staat. Dat is de eerste pagina die ik open namelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 april 2018 @ 09:08:56 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178360339
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 09:02 schreef fathank het volgende:
Ik vind het kut, een 2e topic. Simpel omdat deze niet in myat staat. Dat is de eerste pagina die ik open namelijk.
"Volg topic"

Het wordt gewoon allemaal gereekst, en wij zorgen er wel voor dat hij in je MyAT verschijnt :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 7 april 2018 @ 18:55:55 #109
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_178369946
Anders doe je je werk gewoon en ban je die trollen eens een keer. Al tijden aan de gang dat al die kneusjes tevoorschijn komen als er weer eens een crash is geweest.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 april 2018 @ 18:59:04 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178370034
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:54 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom haal je die andere bende niet weg dan Natte, de neuk heeft het voor zin om hier iets te verkondigen wat gezegd is als mensen dat toch weer in twijfel gaan trekken.
Ik stoor me persoonlijk meer aan het gezeur over die posts dan de posts zelf. Iedereen moet gewoon zijn eigen mening kunnen hebben, ook al is het gewoon onzin. Als ze het niet begrijpen, dan kan je het ook gewoon uitleggen.

Tuurlijk trek ik uiteindelijk ook een grens als er gewoon dom gehaat wordt, wat ook meerdere malen gebeurd is. Het moet geen trollencircus worden. Als je twijfels hebt bij een post, zet dan gewoon een TR. Dan bevuil je zelf het topic niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 7 april 2018 @ 19:05:57 #111
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_178370218
Het heeft geen zak met meningen te maken als mensen dingen die meerdere malen verkondigd worden alsnog in twijfel gaan lopen trekken. Het is puur zeiken om het zeiken van users die je normaal nooit ziet en 'toevallig' tevoorschijn komen als er zoiets is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 april 2018 @ 19:29:22 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178370869
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:05 schreef S95Sedan het volgende:
Het heeft geen zak met meningen te maken als mensen dingen die meerdere malen verkondigd worden alsnog in twijfel gaan lopen trekken. Het is puur zeiken om het zeiken van users die je normaal nooit ziet en 'toevallig' tevoorschijn komen als er zoiets is.
Ik begrijp je punt en dat het soms ergerlijke vormen aan neemt, maar het laatste wat we willen is een echokamer van iedereen met dezelfde mening. Zeker nu er geen sessie bezig is, is het niet erg als er nog even over na bediscussieerd wordt.

Dit is ook een beetje de reden dat er nu twee topics zijn, het tweede topic zijn we veel strenger op tijdens de weekenden.

(en ja, nu ben ik er ook wel klaar mee)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 7 april 2018 @ 19:53:28 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178371564
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt en dat het soms ergerlijke vormen aan neemt, maar het laatste wat we willen is een echokamer van iedereen met dezelfde mening. Zeker nu er geen sessie bezig is, is het niet erg als er nog even over na bediscussieerd wordt.

Dit is ook een beetje de reden dat er nu twee topics zijn, het tweede topic zijn we veel strenger op tijdens de weekenden.

(en ja, nu ben ik er ook wel klaar mee)
Ik snap dat echt niet hoor :N
Als je zo blijft doormodderen als nu blijf je trollen houden en logischerwijs ook gezeik over die trollen. Pak ze nou eens gewoon ferm en consequent aan, jij (jullie) weet net zo goed wie het zijn als de rest vd users.

Ze weten nu dat ze overal mee wegkomen en maken daar gebruik van. Niks doen = geen verandering.

En dat andere meningen welkom zijn en het geen echoput moet worden: helemaal mee eens hoor ^O^
Maar er is een verschil tussen een andere mening en opzichtig trollen en opzichtig zuiggedrag.

Users gaan en blijven weg door de trollen niet aan te pakken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178372082
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Users gaan en blijven weg.
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 7 april 2018 @ 20:24:27 #115
176766 crew  zoem
zoemt
pi_178372518
Modereren is niet zo zwart-wit als het lijkt. Je kunt wel keihard een zero tolerance beleid hanteren, maar dan houd je alleen de harde kern/kliek over waar geen enkele buitenstaander zich meer in durft te mengen. Aan de andere kant is niets doen ook geen optie. Dus de oplossing ligt ergens in het midden.

Dat gezegd hebbende. Ja, er waren inderdaad nog een aantal trolberichten langsgekomen ná de kwalificatie. Nee, die heb ik niet gezien, want ook ik moet een keer avondeten. Dus daar heb ik niet direct op kunnen acteren.

Als poster kun je ook zelf een positieve sturing geven aan een topic door niet te reageren op trolls, maar je te houden bij TR's, een berichtje in FB of desnoods een DM naar een dienstdoende mod. Trolls leven immers van de aandacht die ze krijgen. Anders moeten we daarna zowel puin ruimen van trolls als de reacties erop.

Overigens wordt vanuit het kamp die zich ergert aan de trolls ook niet altijd even fair gespeeld. Om een recent voorbeeld uit te lichten:
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:22 schreef bedachtzaam het volgende:
Mja, 21 jaloerse coureurs omdat Max er zomaar 150 pk bij krijgt.

Niemand kan nog zeggen dat Renault niet snel genoeg met updates komt, al tijdens de kwalificatie van de tweede race zomaar 150 pk erbij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij snap jij niet zo goed wat Max gezegd heeft. Geeft niet hoor, niet iedereen is erg snugger..
De user bedoelt dit uiteraard als een luchtige grap, maar wordt meteen weggehoond met "niet snugger". Als we zelfs zulke humor niet meer toestaan wordt het wel een erg droog topic.

We hebben de recidiverende trolls echt wel in het vizier. Soms glipt er wat doorheen. Plaats dan een TR en we maken er werk van. Als ze door blijven gaan mogen ze een tijdje wieberen, maar je moet begrijpen dat dat niet het éérste middel is om users op het rechte pad de krijgen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het zou je sieren om constructieve feedback te geven in plaats van overal -want dat is niet alleen hier in F1- speldenprikjes te geven. Wees eens een lieve bloem :* Ik mis de oude moblo -O-
  zaterdag 7 april 2018 @ 20:32:48 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178372779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:24 schreef zoem het volgende:
Modereren is niet zo zwart-wit als het lijkt. Je kunt wel keihard een zero tolerance beleid hanteren, maar dan houd je alleen de harde kern/kliek over waar geen enkele buitenstaander zich meer in durft te mengen. Aan de andere kant is niets doen ook geen optie. Dus de oplossing ligt ergens in het midden.

Dat gezegd hebbende. Ja, er waren inderdaad nog een aantal trolberichten langsgekomen ná de kwalificatie. Nee, die heb ik niet gezien, want ook ik moet een keer avondeten. Dus daar heb ik niet direct op kunnen acteren.

Als poster kun je ook zelf een positieve sturing geven aan een topic door niet te reageren op trolls, maar je te houden bij TR's, een berichtje in FB of desnoods een DM naar een dienstdoende mod. Trolls leven immers van de aandacht die ze krijgen. Anders moeten we daarna zowel puin ruimen van trolls als de reacties erop.

Overigens wordt vanuit het kamp die zich ergert aan de trolls ook niet altijd even fair gespeeld. Om een recent voorbeeld uit te lichten:

[..]


[..]

De user bedoelt dit uiteraard als een luchtige grap, maar wordt meteen weggehoond met "niet snugger". Als we zelfs zulke humor niet meer toestaan wordt het wel een erg droog topic.

We hebben de recidiverende trolls echt wel in het vizier. Soms glipt er wat doorheen. Plaats dan een TR en we maken er werk van. Als ze door blijven gaan mogen ze een tijdje wieberen, maar je moet begrijpen dat dat niet het éérste middel is om users op het rechte pad de krijgen.

[..]

Het zou je sieren om constructieve feedback te geven in plaats van overal -want dat is niet alleen hier in F1- speldenprikjes te geven. Wees eens een lieve bloem :* Ik mis de oude moblo -O-
Leuk hoor, dat voorbeeld. Maar dat was bij lange na niet zijn eerste post na de Q over dit onderwerp. En het was niet bedoeld als luchtig grapje, maar als sarcasme.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 april 2018 @ 12:46:40 #117
279824 Mansjester
City>United
pi_178384009
Waarom wordt mijn mening verwijderd?Wat is dit voor iets raars?
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 8 april 2018 @ 13:06:41 #118
176766 crew  zoem
zoemt
pi_178384403
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:46 schreef Mansjester het volgende:
Waarom wordt mijn mening verwijderd?Wat is dit voor iets raars?
Er wordt steen en been geklaagd over users die even hun gezicht komen laten zien wanneer er weer controverse is rondom Max. Het gaat dan met name om reacties zonder enige nuance of onderbouwing waarin:

• Max als prutser wordt afgeschilderd
• Max maar weer gedegradeerd moet worden
• Gepretendeerd wordt dat Max op handen gedragen wordt door de fans en hij in hun ogen nooit iets fout kan doen.

Dat wil overigens absoluut niet zeggen dat er niet over Max gepraat mag worden. Het is vooral de manier wáarop dat het verschil maakt dat men het opvat als troll of als een bijdrage aan het topic. Je kan je mening dus nog steeds kwijt, maar dat zien we graag iets genuanceerder, zodat er een prettige discussie kan ontstaan.

Dit geldt overigens net zo hard voor de reacties op de vermeende trollreacties. De bekende ' :') ' en "scheer je weg" achtige dingen zijn net zo ongewenst en gaan ook richting de kliko.

Als we de teugels aantrekken zullen er mensen gaan klagen, maar als we de teugels laat vieren wordt er eveneens geklaagd. De waarheid ligt ergens in het midden en we proberen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
  zondag 8 april 2018 @ 13:33:34 #119
279824 Mansjester
City>United
pi_178384978
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:06 schreef zoem het volgende:

[..]

Er wordt steen en been geklaagd over users die even hun gezicht komen laten zien wanneer er weer controverse is rondom Max. Het gaat dan met name om reacties zonder enige nuance of onderbouwing waarin:

• Max als prutser wordt afgeschilderd
• Max maar weer gedegradeerd moet worden
• Gepretendeerd wordt dat Max op handen gedragen wordt door de fans en hij in hun ogen nooit iets fout kan doen.

Dat wil overigens absoluut niet zeggen dat er niet over Max gepraat mag worden. Het is vooral de manier wáarop dat het verschil maakt dat men het opvat als troll of als een bijdrage aan het topic. Je kan je mening dus nog steeds kwijt, maar dat zien we graag iets genuanceerder, zodat er een prettige discussie kan ontstaan.

Dit geldt overigens net zo hard voor de reacties op de vermeende trollreacties. De bekende ' :') ' en "scheer je weg" achtige dingen zijn net zo ongewenst en gaan ook richting de kliko.

Als we de teugels aantrekken zullen er mensen gaan klagen, maar als we de teugels laat vieren wordt er eveneens geklaagd. De waarheid ligt ergens in het midden en we proberen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
Bedankt voor de toelichting. Dat er steen en been woedt geklaagd over gezeik op Max rechtvaardigd imo niet dat mijn post werd verwijderd.Ik erger me juist aan alle users die vinden dat Max niks fout kan doen.Ik vraag toch ook niet dat hun posts worden verwijderd ? En als ik vi d dat Max niks fout kan doen bij sommigen,dan is dat gewoon mijn mening en vind ik het vrij raar dat je dat niet mag vinden. We zitten op een forum hé

Mijn post was vrij genuanceerd en niet alleen bedoeld om te haten
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 8 april 2018 @ 13:56:57 #120
176766 crew  zoem
zoemt
pi_178385454
Ik denk dat ik het in jouw ogen goedbedoelde perspectief niet goed uit je reactie heb kunnen halen. Wat voor de één genuanceerd is voor zijn/haar doen, kan voor de ander toch ongenuanceerd overkomen. Dat is lang niet altijd doelbewust, maar die verschillen zijn er eenmaal van persoon tot persoon.

Als het even kan probeer ik zo veel mogelijk van de originele reactie in tact te houden als er een uitlokkende zinsnede is. Helaas is dat niet altijd mogelijk, omdat soms de verhaallijn dan niet meer klopt. Dus we proberen wel met zo min mogelijk ingrijpen de boel binnen de kaders te houden.

Ik neem je feedback mee bij het beoordelen van toekomstige gevallen. Hopelijk is er ook begrip dat de balans soms een tikkeltje de andere kant op neigt en we niet altijd iedereen 100% tevreden kunnen houden.
  zondag 8 april 2018 @ 14:26:44 #121
279824 Mansjester
City>United
pi_178386087
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:56 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat ik het in jouw ogen goedbedoelde perspectief niet goed uit je reactie heb kunnen halen. Wat voor de één genuanceerd is voor zijn/haar doen, kan voor de ander toch ongenuanceerd overkomen. Dat is lang niet altijd doelbewust, maar die verschillen zijn er eenmaal van persoon tot persoon.

Als het even kan probeer ik zo veel mogelijk van de originele reactie in tact te houden als er een uitlokkende zinsnede is. Helaas is dat niet altijd mogelijk, omdat soms de verhaallijn dan niet meer klopt. Dus we proberen wel met zo min mogelijk ingrijpen de boel binnen de kaders te houden.

Ik neem je feedback mee bij het beoordelen van toekomstige gevallen. Hopelijk is er ook begrip dat de balans soms een tikkeltje de andere kant op neigt en we niet altijd iedereen 100% tevreden kunnen houden.
We waren/zijn het in dit geval dan inhoudelijk oneens.Maar ik ben in ieder geval blij met je insteek en toon. Dat is nogal eens anders bij andere mods met intens nare en arrogante houding.

Laten we er het beste van maken :)
  zondag 8 april 2018 @ 14:33:28 #122
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_178386215
Het is zo simpel.

Als je weet of denkt dat iemand trolt, reageer er dan niet op.
De users die dat wel doen zijn gewoon dom.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_178386819
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:33 schreef ondeugend het volgende:
Het is zo simpel.

Als je weet of denkt dat iemand trolt, reageer er dan niet op.
De users die dat wel doen zijn gewoon dom.
Of simpele trollpostings worden verwijderd. Om een beetje kwaliteit in de verschillende topics te houden.

Maar dat on-foks helaasch
  zondag 8 april 2018 @ 20:19:29 #124
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_178394120
Bedankt Zoem. _O_
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 8 april 2018 @ 20:28:11 #125
176766 crew  zoem
zoemt
pi_178394309
Graag gedaan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')