Omdat je op sommige punten anno nu niet echt meer terug kunt vallen op het (vaak ouderwetse) geloof.quote:
O ja.. Dat is waar ook.. Daar aan die Cobbenhagenlaan heb je ook allemaal kerkgebouwen staan waar kinderen Gods rondlopen..quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
De uni volgt de visie van Cobbenhagen. Lees het stukje van Borgman (https://www.tilburguniver(...)katholieke-traditie/) TLS heeft wel een katholieke kijk op het recht, maar ze zijn daar nog zeer zoekende over omdat religie en rechtsvisies echt moeilijk te combineren zijn.
[..]
Keuzevak. Praatje van de hoogste baas begin van het jaar heeft wel altijd katholieke inslag.
Absoluut, maar je wil als Uni ook weer niet te christelijk worden zodat je miljoenen pleuries verliest.quote:
Heb jij de catechisme ooit bestudeert?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat je op sommige punten anno nu niet echt meer terug kunt vallen op het (vaak ouderwetse) geloof.
Atheistische uni dus.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:05 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Absoluut, maar je wil als Uni ook weer niet te christelijk worden zodat je miljoenen pleuries verliest.
Wat is de definitie van een Christelijke waarde?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat je op sommige punten anno nu niet echt meer terug kunt vallen op het (vaak ouderwetse) geloof.
En de katholieke leer is totaal in samenhang met de wetenschap.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een Christelijke waarde?
De Tien Geboden hoor ik vrijwel iedere zondag en daar wil/kan ik niet van zeggen dat dat vreselijk ouderwets is.
Niet zo heel veel, 2 of 3 meen ik.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:05 schreef Befbekje het volgende:
[..]
O ja.. Dat is waar ook.. Daar aan die Cobbenhagenlaan heb je ook allemaal kerkgebouwen staan waar kinderen Gods rondlopen..
Maar wel met een katholieke grondslag. Ons onderwijs zal verschillen met dat van EUR, Radboud, VU, UVA etc.quote:
Precies niets dus.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:06 schreef napoleonfour het volgende:
Maar wel met een katholieke grondslag. Ons onderwijs zal verschillen met dat van EUR, Radboud, VU, UVA etc.
Jij zei net nog godverdomme. Daar gaat nummertje 3(?).quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een Christelijke waarde?
De Tien Geboden hoor ik vrijwel iedere zondag en daar wil/kan ik niet van zeggen dat dat vreselijk ouderwets is.
Wat is jouw moderne christelijke waarde.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij zei net nog godverdomme. Daar gaat nummertje 3(?).
Heb ik niet.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wat is jouw moderne christelijke waarde.
Katholieke kerk ondersteunt grootste wetenschappenlijke en charity organisaties.quote:
En dat is prima. Je punt?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Katholieke kerk ondersteunt grootste wetenschappenlijke en charity organisaties.
Er is dus geen reden om jouw atheistische waanzin te geloven.quote:
Welke waanzin?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er is dus geen reden om jouw atheistische waanzin te geloven.
Afzetten tegen alles wat wetenschappelijk bewezen is.quote:
Door het geld eerst bij de mensen weg te halen bedoel je?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Katholieke kerk ondersteunt grootste wetenschappenlijke en charity organisaties.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Afzetten tegen alles wat wetenschappelijk bewezen is.
Niet echt?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:09 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Door het geld eerst bij de mensen weg te halen bedoel je?
Dat geldt niet voor mij, ja. Jij zegt dat niemand ze allemaal kan uitdragen. Ik spreek niet namens de hele mensheid.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij zei net nog godverdomme. Daar gaat nummertje 3(?).
Schijnbaar niet.quote:
Hoe kom je daar nou bij? Quote eens.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Schijnbaar niet.
Want je bent tegen wetenschappelijke organisaties.
Typisch wil niet dat je met de grootste wetenschap betrokken bentquote:
Nou, die heeft veel betekend voor mensen die geen geld hebben hoor!quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Elon Musk, om maar een voorbeeldje te geven.
Ze doen wel wat aan/met hun katholieke achtergrond en dat vind ik voldoende.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Typisch wil niet dat je met de grootste wetenschap betrokken bent
Omdat het verkoopt.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Waarom zet links zich altijd zo hevig af tegen het Christendom eigenlijk?
Gast.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, die heeft veel betekend voor mensen die geen geld hebben hoor!
De rijken kunnen nu de ruimte in!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |