Nee, de grondwet bepaalt dat de overheid je vrij laat te zijn wie je wilt zijn, voor zover dat niet botst met belangen van anderen. En dat wanneer het wel botst, je dit met elkaar moet "uitvechten", met burgerlijk wetboek, wetboek van strafrecht etc.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
De grondwet is een enorm groot recht. De basis is dat je vrij bent om te zijn wie je wilt zijn en dat je mag denken wat je wilt, zonder dat iemand je dat afneemt.
Dan moet dat door die christelijke school uitgevochten worden. Als mijn buurman zegt dat ik lelijke bloemen voor het raam heb en hij wil dat ik ze weg haal, heb ik twee mogelijkheden.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, de grondwet bepaalt dat de overheid je vrij laat te zijn wie je wilt zijn, voor zover dat niet botst met belangen van anderen. En dat wanneer het wel botst, je dit met elkaar moet "uitvechten", met burgerlijk wetboek, wetboek van strafrecht etc.
Dikke naad voor hem. Wat heeft hij te bemoeien in jouw huis?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:48 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dan moet dat door die christelijke school uitgevochten worden. Als mijn buurman zegt dat ik lelijke bloemen voor het raam heb en hij wil dat ik ze weg haal, heb ik twee mogelijkheden.
Of ik zeg: ja buurman, of ik zeg: dikke naad
Ja nu zie ik de kruis erin. Was me nooit opgevallen omdat we hem altijd hadden versierdquote:Op woensdag 12 april 2017 11:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Even googelen leert mij dat de palmpaasstok een kruis is met op de top een (brood)haantje, willekeurig voorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik ben dan ook voor één soort onderwijs, voor alle kinderen. Noem het staatsonderwijs of gewoon Openbaar onderwijs, wat nu ook al bestaat. Maar geen onderwijs meer op basis van religie of een ideologie. Dat soort dingen doe je maar in je eigen tijd, in je eigen omgeving.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:
Ja dat is de pest, als het onder de noemer "religie" gaat heeft men zoveel vrijheid in Nederland. Kinderen niet laten inenten, geen bloedtransfusies voor je stervende kind, geen vrije keus in kleding, per se 5x per dag moeten bidden, een goddelijke zwangerschap vereren.
Kinderen horen religievrij te blijven tot ze 18 zijn. Je mag ze er best over onderwijzen vind ik ((algemene kennis, wat houdt het in, welke grote en kleine geloven zijn er)) maar het opdringen van de keuze om "te geloven" zit wereldwijd ingebakken in de opvoeding bij velen helaas.
Je moet je wietplanten ook niet voor het raam zetten, oen!quote:Op woensdag 12 april 2017 11:48 schreef Sigaartje het volgende:
Als mijn buurman zegt dat ik lelijke bloemen voor het raam heb en hij wil dat ik ze weg haal, heb ik twee mogelijkheden.
Of ik zeg: ja buurman, of ik zeg: dikke naad
Vraag me af wat ze dan doen met die stokken voor de moslims, alleen het bovenste stukje van de verticale stok eraf, of de hele dwarslat eraf?quote:Op woensdag 12 april 2017 12:30 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja nu zie ik de kruis erin. Was me nooit opgevallen omdat we hem altijd hadden versierd
Als dit doorschiet heb je zowaar communisme geïntroduceerd. Mogelijk chageer ik nu. Maar als je een paar stappen vooruit denkt dan kom je tot die conclusie.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voor één soort onderwijs, voor alle kinderen. Noem het staatsonderwijs of gewoon Openbaar onderwijs, wat nu ook al bestaat. Maar geen onderwijs meer op basis van religie of een ideologie. Dat soort dingen doe je maar in je eigen tijd, in je eigen omgeving.
Dat er op school aandacht is voor andere geloven, voor bepaalde ideologieën, is wel prima om kinderen voor te bereiden op de diversiteit van de samenleving. Zodat ze leren respect te hebben voor moslims, christenen, joden, homo's, geitenwollensokken, zwarte rokken, psv-supporters en meer van dat uitschot, enz... Iedereen doet dingen om bepaalde redenen en daar moet je mensen vrij in laten. Maar ik vind ook dat je er anderen niet mee lastig mag vallen.
Op school kan een moslimkindje dan tijdens de ramadan vertellen wat het is, waarom ze dat doen en wat daar allemaal bij komt kijken. Een katholiek kindje kan vertellen wat de communie is, waarom dat zo is, enz... Ook moet er aandacht zijn voor het feit dat sommige mensen houden van mensen van hetzelfde geslacht en dat daar niks mis mee is.
Lijkt me dat dit laatste niet aan bod komt op een islamitische school en kinderen alleen leren wat ze thuis horen.
Dus, wmb weg met al het bijzondere onderwijs.
Dat is wat anders dan ze elke ochtend dwingen met iemand van hetzelfde geslacht te tongen.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef fjs het volgende:
[..]
Maar als kinderen opgevoed worden dat Homoseksualiteit normaal is hoe kunnen ze dan een eigen mening vormen.
Waarom moet je daar een mening over hebben?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef fjs het volgende:
Maar als kinderen opgevoed worden dat Homoseksualiteit normaal is hoe kunnen ze dan een eigen mening vormen.
Ik verwacht dat er meer gemengde scholen zullen komen dan en dat dit het leerniveau van veel moslimkinderen ten goede zal komen.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:40 schreef Cherna het volgende:
Als dit doorschiet heb je zowaar communisme geïntroduceerd. Mogelijk chageer ik nu. Maar als je een paar stappen vooruit denkt dan kom je tot die conclusie.
Camera's, kliklijnen zijn er al.
Camera's op straat etc. Maar hier gaan wij niet uitkomen ben ik bang.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er meer gemengde scholen zullen komen dan en dat dit het leerniveau van veel moslimkinderen ten goede zal komen.
En waarom camera's? Om de juf in de gaten te houden?
Er is toch allang zoiets als de schoolinspectie. Er bestaan dan gewoon regels waar de scholen aan moeten voldoen en kinderen moeten in groep 8 een bepaalde leerstof doorlopen hebben en al naar gelang hun intelligentie beheersen.
Lijkt mij niets communistisch aan.
Is een openbare school slechter dan een Katholieke of Islamitische? Nee, lijkt me niet. Dus waarom niet alleen maar openbare scholen?
Geloven doen ze maar thuis, in de kerk, synagoge of moskee.
Dom dat het meteen weer zo extreem moet. Kinderen moeten niet verplicht worden te bidden, maar het is ontzettend educatief een kerk, moskee, synagoge of wat dan ook te bezoeken.quote:
Klopt, maar geld dit dan ook niet voor moslimkindjes? Of is het toeval dat je alleen roomblanke kinderen met hun klas de moskee ziet bezoeken maar nooit een foto voorbij ziet komen van een moslimkindje in een kerk of synagoge.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dom dat het meteen weer zo extreem moet. Kinderen moeten niet verplicht worden te bidden, maar het is ontzettend educatief een kerk, moskee, synagoge of wat dan ook te bezoeken.
Als het een puur informatief bezoek is waar meneer pastoor vertelt wat de kerk is en waar ze in geloven zonder zieltjes te winnen en meneer imam doet hetzelfde is daar niks mis mee.
Of je het er nu mee eens bent of niet, er zijn nu eenmaal 12091 verschillende stromingen in nederland en je kan er maar beter wat van weten dan niet natuurlijk. Dat is heel wat anders als daar verplicht worden naar Mekka te bidden of je elke ochtend tot de Heer te moeten richten alleen omdat je de pech hebt uit een bible beltse kut gekropen te zijn
Helemaal mee eens. Op dezelfde manier is het is ook educatief een gevangenis te bezoeken.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dom dat het meteen weer zo extreem moet. Kinderen moeten niet verplicht worden te bidden, maar het is ontzettend educatief een kerk, moskee, synagoge of wat dan ook te bezoeken.
Als het een puur informatief bezoek is waar meneer pastoor vertelt wat de kerk is en waar ze in geloven zonder zieltjes te winnen en meneer imam doet hetzelfde is daar niks mis mee.
Of je het er nu mee eens bent of niet, er zijn nu eenmaal 12091 verschillende stromingen in nederland en je kan er maar beter wat van weten dan niet natuurlijk. Dat is heel wat anders als daar verplicht worden naar Mekka te bidden of je elke ochtend tot de Heer te moeten richten alleen omdat je de pech hebt uit een bible beltse kut gekropen te zijn
Jij gelooft alleen in dingen die je 'op foto's voorbij ziet komen'?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, maar geld dit dan ook niet voor moslimkindjes? Of is het toeval dat je alleen roomblanke kinderen met hun klas de moskee ziet bezoeken maar nooit een foto voorbij ziet komen van een moslimkindje in een kerk of synagoge.
Ow nee hoor, ik geloof niet alleen als het op foto staat, ik heb namelijk nog geen honderden verontwaardigde moslims op straat zien of horen schreeuwen dat hun kinderen naar een kerk of synagoge moeten. Aangezien dat volk voor een tekening nog de straat op gaat (en bij een islamitische aanslag doodstil zijnquote:Op woensdag 12 april 2017 14:14 schreef Barrah het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Op dezelfde manier is het is ook educatief een gevangenis te bezoeken.
Maar betekent een bezoekje aan de gevangenis nog niet dat kinderen geïnspireerd raken om later ook in de gevangenis terecht te komen.
[..]
Jij gelooft alleen in dingen die je 'op foto's voorbij ziet komen'?
Dat noemen ze een bubbel.
[ afbeelding ]
Jawel. Je gelooft alleen dat er demonstraties of ook maar een spoor van verzet is geweest nadat bewijs hiervoor zich spontaan aan jou heeft geopenbaard.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ow nee hoor, ik geloof niet alleen als het op foto staat, ik heb namelijk nog geen honderden verontwaardigde moslims op straat zien of horen schreeuwen dat hun kinderen naar een kerk of synagoge moeten. Aangezien dat volk voor een tekening nog de straat op gaat (en bij een islamitische aanslag doodstil zijn) lijkt het mij zeer sterk dat er ooit in Nederland een moslimkindje een kerk of synagoge bezocht heeft.
Toevallig kwam ik vorige week nog een hele kluit tegen die een rondleiding kreeg door het Catharijneconvent en de belendende St. Catharina.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, maar geld dit dan ook niet voor moslimkindjes? Of is het toeval dat je alleen roomblanke kinderen met hun klas de moskee ziet bezoeken maar nooit een foto voorbij ziet komen van een moslimkindje in een kerk of synagoge.
Zegt iemand hier dat dit enkel voor autochtonen moet gelden?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Als ik google op schoolkinderen in moskee, en dan op afbeeldingen, dan zie je een heleboel foto's van Nederlandse, roomblanke kindjes in een moskee, 'bidden' en wel!quote:Op woensdag 12 april 2017 14:36 schreef timmmmm het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen dat foto's van blanke kindjes, die ik overigens ook vrij zelden tegenkom, in een moskee beter verkopen dan foto's van mokkakindjes in de kerk
Kan het zijn dat er in Nederland meer kinderen met een autochtoon dan kinderen met een allochtoon/moslim uiterlijk wonen?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik google op schoolkinderen in moskee, en dan op afbeeldingen, dan zie je een heleboel foto's van Nederlandse, roomblanke kindjes in een moskee, 'bidden' en wel!
Als ik google op schoolkinderen in kerk, en dan op afbeeldingen, zie ik zingende en biddende blanke kindjes, hier en daar een lichtgekleurde gelovige, maar geen moslimkinderen. Zeker niet een klas van alleen maar moslimkinderen.
Waarom gaan kinderen van een islamitische school niet op bezoek bij een, bijvoorbeeld, Katholieke kerk? Gewoon met de hele klas, en dan knielend op de kerkbankjes.
Kijk even twee posts boven je.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:53 schreef Gia het volgende:
Waarom gaan kinderen van een islamitische school niet op bezoek bij een, bijvoorbeeld, Katholieke kerk? Gewoon met de hele klas, en dan knielend op de kerkbankjes.
Klopt toen mijn dochter een jaar of 14 was waren er ook bezoeken aan een gereformeerde kerk,katholieke kerk,joodse synagoge en een moskeequote:Op woensdag 12 april 2017 14:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nee hoor. Blijf jij maar lekker kafir. Do not Care.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, ze willen niet laten zien dat zij er ook zijn. Ze willen maar 1 ding: hun verdorven ideologie verspreiden en iedereen er aan onderwerpen.
Dat jij daar in mee gaat, is gewoon ranzig laf.
Lul niet mens. Het geloof ziet de kerk als het huis van God.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Klopt toen mijn dochter een jaar of 14 was waren er ook bezoeken aan een gereformeerde kerk,katholieke kerk,joodse synagoge en een moskee
De 2 moslimkinderen in haar klas gingen niet mee naar de kerken want dat stonden hun ouders en hun geloof niet toe.
Het was wél verplicht om naar de moskee te gaan er werd zelfs gedreigd met de leerplichtambtenaar blablabla
Mijn kind ging dus niet mee naar de moskee.. kom nou..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |