Nu weet ik gewoon dat ik jou moet negeren. Net zoals dat in de tweede kamer gebeurt.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb gelijk en daarom moet je kinderen niet dwingen te geloven wat jij wil dat ze geloven. Lekker hersenspoelen lijkt me niks. Was de Hitlerjugend ook vrijheid van meningsuiting, of geldt dat alleen voor meningen die de jouwe zijn?

Timmmm is niet echt Kuzu hoor. Het is alleen iemand met een plaatje van Kuzu.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:19 schreef fjs het volgende:
[..]
Nu weet ik gewoon dat ik jou moet negeren. Net zoals dat in de tweede kamer gebeurt.

Ik vermoed zomaar eens dat DENK niet tegen het bijzonder onderwijs is, maar staar je vooral blind op je vooroordelen over mijquote:Op woensdag 12 april 2017 11:19 schreef fjs het volgende:
[..]
Nu weet ik gewoon dat ik jou moet negeren. Net zoals dat in de tweede kamer gebeurt.

Maar als je kinderen vanaf dag 0 opvoedt met jouw eigen versie van de wereld, hoe is dat dan vrijheid van meningsuiting voor dat kind?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
De grondwet is een enorm groot recht. De basis is dat je vrij bent om te zijn wie je wilt zijn en dat je mag denken wat je wilt, zonder dat iemand je dat afneemt.

Dat ondersteun ik ook ten volle. Daarom ben ik ook tegen het bijzonder onderwijs. Wanneer je op jonge leeftijd, wanneer je nog niet voor jezelf kan denken, naar het geloof geduwd wordt, beperkt dat die basis dat je vrij bent om te zijn wie je wil zijn.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
De grondwet is een enorm groot recht. De basis is dat je vrij bent om te zijn wie je wilt zijn en dat je mag denken wat je wilt, zonder dat iemand je dat afneemt.

Helaas is het zo dat een kind dat nooit heeft. Is ook onmogelijk. En maar goed ook. Kinderen moeten gestuurd worden.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:21 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als je kinderen vanaf dag 0 opvoedt met jouw eigen versie van de wereld, hoe is dat dan vrijheid van meningsuiting voor dat kind?

Klopt, ik chargeer een beetje maar dat staat voor mij wel aan de basis voor het afschaffen van bijzonder onderwijs. Deze reden. Laat kinderen zelf de wereld ontdekken in plaats van ze in een religieuze mal te gaan gieten.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Helaas is het zo dat een kind dat nooit heeft. Is ook onmogelijk. En maar goed ook. Kinderen moeten gestuurd worden.

Maar als kinderen opgevoed worden dat Homoseksualiteit normaal is hoe kunnen ze dan een eigen mening vormen.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:21 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als je kinderen vanaf dag 0 opvoedt met jouw eigen versie van de wereld, hoe is dat dan vrijheid van meningsuiting voor dat kind?

Wel een goeie vraag.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:21 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]

Homoseksualiteit bestaat toch ook gewoon? Waarom zou je daarover liegen tegen kinderen? Wat een rare vergelijking.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef fjs het volgende:
[..]
Maar als kinderen opgevoed worden dat Homoseksualiteit normaal is hoe kunnen ze dan een eigen mening vormen.

Religie is een onderdeel van de maatschappij. Zolang dat nog het geval is moet je dus als ouder die keus kunnen maken. Je kunt ook zeggen vanaf 18 wijs je het geloof af.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:24 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Klopt, ik chargeer een beetje maar dat staat voor mij wel aan de basis voor het afschaffen van bijzonder onderwijs. Deze reden. Laat kinderen zelf de wereld ontdekken in plaats van ze in een religieuze mal te gaan gieten.

Is jou mening. Maar het moet nu wel op school onderwezen worden. Wat mag je dan nog wel op school onderwijzen wat geen eigen interpretatie is?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:26 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Homoseksualiteit bestaat toch ook gewoon? Waarom zou je daarover liegen tegen kinderen? Wat een rare vergelijking.

Maar die kans is niet zo groot als je opgroeit met de melding dat jouw geloof het enige goede is en afvalligen slecht zijn. Dan ben je niet ineens gelovige-af op je 18e,quote:Op woensdag 12 april 2017 11:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Religie is een onderdeel van de maatschappij. Zolang dat nog het geval is moet je dus als ouder die keurs kunnen maken. Je kunt ook zeggen vanaf 18 wijs je het geloof af.

Ik snap niet goed wat je bedoelt. Homoseksualiteit is geen mening namelijk maar gewoon een feit. Net als dat er ook mensen bestaan met een andere kleur dan kindje X. Of kinderen met een andere kleur haar dan kindje Y.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:28 schreef fjs het volgende:
[..]
Is jou mening. Maar het moet nu wel op school onderwezen worden. Wat mag je dan nog wel op school onderwijzen wat geen eigen interpretatie is?

Geloof je dat werkelijk?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Homoseksualiteit is geen mening namelijk maar gewoon een feit. Net als dat er ook mensen bestaan met een andere kleur dan kindje X. Of kinderen met een andere kleur haar dan kindje Y.

Sterker nog, dat is al lang wetenschappelijk bewezen. Maar laten we ontopic blijven.quote:

Euh..neequote:Op woensdag 12 april 2017 11:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is al lang wetenschappelijk bewezen. Maar laten we ontopic blijven.

Ja ieder zijn hobby maar dat slaat toch helemaal nergens meer op?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:10 schreef Sigaartje het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ze om de naam van Allah moeite hebben met een paaskip op een kerststal. Een normaal mens denkt: ieder zijn hobby.

Dit gaat over genen. Misschien is er een andere oorzaak.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:38 schreef fjs het volgende:
[..]
Euh..nee
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-is-wankel-a1413589
Maar laten we ontopic blijven idd.

Ik ben in Nederland geboren. Ik verwijt het mijn verre voorouders dat ze Zwitserland hebben verlaten. Heb ik verdomme geen keus gehad. Ben ik notabene opgezadeld met die Nederlandse zuinigheid. 😁quote:Op woensdag 12 april 2017 11:28 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar die kans is niet zo groot als je opgroeit met de melding dat jouw geloof het enige goede is en afvalligen slecht zijn. Dan ben je niet ineens gelovige-af op je 18e,
Disclaimer: geldt voor alle geloven he, voor mensen gaan steigeren.

Daar verbaas ik me ook al langer over.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_afgezwakt__.html
De manier waarop de islam ontzien wordt door Progressief-Links staat in schril contrast met de hetze die Progressief-Links in de 20-ste eeuw gevoerd heeft tegen de Christenen.

En met zuurkoolquote:Op woensdag 12 april 2017 11:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik ben in Nederland geboren. Ik verwijt het mijn verre voorouders dat ze Zwitserland hebben verlaten. Heb ik verdomme geen keus gehad. Ben ik notabene opgezadeld met die Nederlandse zuinigheid. 😁

Even googelen leert mij dat de palmpaasstok een kruis is met op de top een (brood)haantje, willekeurig voorbeeld:quote:Op woensdag 12 april 2017 11:40 schreef maryen65 het volgende:
Katholieke school maar geen kruis erop. Welke soort religie is dit dan die er een kruis op doet
Wij hadden er ook een haantje op

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |