Ik kwam dit schematje tegen op het web die ik wel hout vind snijden. Ik zou alleen zelf beginnen met 'Hot Rats'.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:47 schreef Cupfighter het volgende:
Beste Frank Zappa liefhebbers ik ben me aan het verdiepen in muziek wat ik nog niet ken en daar hoort Frank Zappa ook bij, nu heeft de goede man zoveel albums op spotify staan dat ik eerlijk gezegd niet zo goed weet waar ik beginnen moet,.
Wat is beste werk om mee te beginnen?
Dank je wel, heel handigquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik kwam dit schematje tegen op het web die ik wel hout vind snijden. Ik zou alleen zelf beginnen met 'Hot Rats'.
[ afbeelding ]
Nou ja zeg, twee posts terug staat mijn aanbeveling op exact eenzelfde vraag, kort geleden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:47 schreef Cupfighter het volgende:
Beste Frank Zappa liefhebbers ik ben me aan het verdiepen in muziek wat ik nog niet ken en daar hoort Frank Zappa ook bij, nu heeft de goede man zoveel albums op spotify staan dat ik eerlijk gezegd niet zo goed weet waar ik beginnen moet,.
Wat is beste werk om mee te beginnen?
Sorry ik had niet het topic doorgelezen, maar ik ben gisteren dus begonnen met Hot rats en dat beviel me goed, ik ga verder op ontdekkingstocht in het werk van Zappa en dat betekend dat er flink wat te luisteren valt want hij heeft echt enorm veel gemaakt, ik hou erg van zijn gitaarwerkquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 05:55 schreef bazbo het volgende:
[..]
Nou ja zeg, twee posts terug staat mijn aanbeveling op exact eenzelfde vraag, kort geleden.![]()
Hot Rats is wel een van mijn zeer grote favorieten. Veel van zijn platen bevatten wagonladingen gitaar, dus waar je ook begint: altijd prijs. Zappa In New York is wel zeker een aanrader, Roxy & Elsewhere ook, vooral als je dat wat meer jazzy-fusionachtige mooi vindt. (En dan door met Waka/Jawaka en The Grand Wazoo. Als je meer van de rock houdt, had ik dan One Size Fits All, Sheik Yerbouti, You Are What You Is en Them Or Us al genoemd?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry ik had niet het topic doorgelezen, maar ik ben gisteren dus begonnen met Hot rats en dat beviel me goed, ik ga verder op ontdekkingstocht in het werk van Zappa en dat betekend dat er flink wat te luisteren valt want hij heeft echt enorm veel gemaakt, ik hou erg van zijn gitaarwerk
Dank je wel, ik heb nog flink wat te luisteren, leuk!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:19 schreef bazbo het volgende:
[..]
Hot Rats is wel een van mijn zeer grote favorieten. Veel van zijn platen bevatten wagonladingen gitaar, dus waar je ook begint: altijd prijs. Zappa In New York is wel zeker een aanrader, Roxy & Elsewhere ook, vooral als je dat wat meer jazzy-fusionachtige mooi vindt. (En dan door met Waka/Jawaka en The Grand Wazoo. Als je meer van de rock houdt, had ik dan One Size Fits All, Sheik Yerbouti, You Are What You Is en Them Or Us al genoemd?
Veel plezier!
Al even bezig, maar echt het terugkijken waard.quote:Documentaire over de markante Amerikaanse musicus Frank Zappa.
Beeldarchief
In 1993 overleed Frank Zappa. Naast een groot muzikaal oeuvre, vier kinderen, een echtgenote en een trouwe schare fans wereldwijd liet hij ook een indrukwekkend beeldarchief na met optredens, interviews, familietaferelen en uitzinnige animatiefilmpjes.
Schatkamer
Regisseur Alex Winter kreeg onbeperkt toegang tot deze schatkamer en uit meer dan duizend uur materiaal sneed hij een markant portret, waarin hij Zappa als gids opvoert van zijn eigen veelbewogen geschiedenis.
quote:Op zondag 14 maart 2021 07:30 schreef bazbo het volgende:
![]()
Oké, eindelijk deze dan te pakken en gehoord. Film gezien? Mooie docu; twee uur is natuurlijk veel te weinig om een beetje een beeld te geven van het leven en werk en de diversiteit van het oeuvre van Zappa, maar dit is een heel goede poging. Op de 3cd-soundtrack veel bekend materiaal, veel in obscuurdere versies. De fan heeft het natuurlijk allemaal, maar er zitten echt pareltjes tussen. Op plaatje drie staat de aanvullende muziek van John Frizzell en die vind ik nog alleraardigst ook.
Vond je ervan?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:34 schreef svann het volgende:
https://www.tvgids.tv/tv/docu-zappa/26833399
Duur: 2 uur, 15 minuten.
[..]
Al even bezig, maar echt het terugkijken waard.
Genieten! Ik wil hem nog een keer zien.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:46 schreef Gehenna het volgende:
Fuck! Ik hoorde dus net dus pas voor het eerst de woordgrap in Sheik Yerbouti
Ik voel mij domSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |