Nouja, als je dezelfde route minstens 20x per jaar aflegt - wat voor sommige mensen in de VS niet heel zeldzaam is - is het wel leuk natuurlijk.quote:
Maar de meesten die dat doen hoeven hun eigen ticket niet te betalen (zakelijk). Dus wat heb je er dan aan?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, als je dezelfde route minstens 20x per jaar aflegt - wat voor sommige mensen in de VS niet heel zeldzaam is - is het wel leuk natuurlijk.
quote:Dao suffered "a significant concussion as a result of disembarking that plane," Demetrio said in a news conference in Chicago.
He also lost two front teeth, has a broken nose and incurred injuries to his sinuses, and will be "undergoing reconstructive surgery in that regard," Demetrio said.
Darnquote:Op donderdag 13 april 2017 19:48 schreef OEM het volgende:
Damage report:
http://edition.cnn.com/20(...)ney-speak/index.html
[..]
Dit is dus een ander verhaal. Hier was geen sprake van overbooking en de betreffende passagier zat al in het vliegtuig.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:21 schreef Postbus100 het volgende:
Hoorde een paar jaar geleden een verhaal van een vriendin over haar baas die werd geweigerd op een overboekte vlucht.
Dat weet ik.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit is dus een ander verhaal. Hier was geen sprake van overbooking en de betreffende passagier zat al in het vliegtuig.
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebbenquote:Op donderdag 13 april 2017 21:21 schreef Postbus100 het volgende:
Hoorde een paar jaar geleden een verhaal van een vriendin over haar baas die werd geweigerd op een overboekte vlucht. Mocht het vliegtuig niet meer in. Was een zakenman, vloog zo ongeveer meer dan dat hij op de grond was, betaalde de hoofdprijs voor business class, kwam altijd op het laatst mogelijke moment aan dat nodig was omdat tijd geld is, en wilde die keer vanuit China gewoon zo snel mogelijk naar huis (Nederland). En dat kon dus niet. Want er hadden meer mensen geboekt dan er plaatsen waren en hij was net te laat. Er was intensief contact tussen baas, bedrijf (vriendin) en luchtvaartmaatschappij om het toch gedaan te krijgen.
Vond het zo bizar! Hoe kan je één van je beste klanten zò behandelen? Die vent heeft ervoor betaald. En grof geld.
Weet niet hoe het uiteindelijk is afgelopen. Ben daar eigenlijk nog steeds benieuwd naar, maar ik denk dat hij achter heeft moeten blijven en een volgende vlucht heeft moeten pakken.
Wanneer ik niet meekan dat gaat niemand., sloop desnoods het vliegtuig.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebben
Tsja, heb jij even pech. Want ze mogen dit dus gewoon doen, je je boarding pass weigeren. Ook als het hun schuld is. Daar zijn dan wel regels aan verbonden, zoals kinderen weigeren ze niet en betalende reizigers gaan voor niet betalende reizigers zoals personeel. Maar zolang ze zich aan de regels houden heb je gewoon dikke pech. Tenzij je liever op een politiebureau zit.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:36 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer ik niet meekan dat gaat niemand., sloop desnoods het vliegtuig.
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureauquote:Op vrijdag 14 april 2017 07:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, heb jij even pech. Want ze mogen dit dus gewoon doen, je je boarding pass weigeren. Ook als het hun schuld is. Daar zijn dan wel regels aan verbonden, zoals kinderen weigeren ze niet en betalende reizigers gaan voor niet betalende reizigers zoals personeel. Maar zolang ze zich aan de regels houden heb je gewoon dikke pech. Tenzij je liever op een politiebureau zit.
Als je al in het vliegtuig zit is het een heel ander verhaal, schijnt.
En vaak last minute afzeggen. Iets van 5% a 10% afhankelijk van de route.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebben
En waarschijnlijk mag je alle schade betalen. Succes!quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Stien_Struis het volgende:
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureau
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Kassamiep het volgende:
En vaak last minute afzeggen. Iets van 5% a 10% afhankelijk van de route.
En aangezien airlines voor zakenlui vaak alleen refundable tickets aanbieden...
Pure last minutes, voor mensen die het niet uitmaakt waar ze heen gaan ? Helaas zijn daar niet zoveel belangstellenden voor - zeker met de kortere binnenlandse vluchten.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.
Zoiets als dit?quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.
Leuk die grootspraak... Hoe wilde jij vanuit het vliegtuig naar beneden komen en vervolgens een lekker band veroorzaken dan? Een vliegtuigband is geen fietsband waar je een mes in kan steken. Dat is een extra dikke, zwaar verstevigd stuk rubberquote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureau
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geldquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef Gruj0 het volgende:
Amerikaanse idioten. Iedereen tuint zowat in die nep Amerikaanse vriendelijkheid.
Amerikanen draait het alleen om geld en denken dat hun wil hun wil hun wet is.
We moeten ervoor zorgen dat dit soort praktijken geen voet op Europese bodem krijgen. Zo wel, keihard afstraffen dat soort praktijken.
Behalve dat dit geen overboeking is.quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geld
Dit is een extreem voorbeeld dat ook in Amerika ernstig veroordeeld wordt. En overboekingen komen overal voor ook bij Europese maatschappijen.
Ironisch genoeg zijn de Europese regels MINDER klantvriendelijk dan de Amerikaanse.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef Gruj0 het volgende:
Amerikaanse idioten. Iedereen tuint zowat in die nep Amerikaanse vriendelijkheid.
Amerikanen draait het alleen om geld en denken dat hun wil hun wil hun wet is.
We moeten ervoor zorgen dat dit soort praktijken geen voet op Europese bodem krijgen. Zo wel, keihard afstraffen dat soort praktijken.
Maar zou een Europeese luchtvaartbeveiliger of in Nederland de KMAR in zo'n situatie een klant met geweld uit een vliegtuig trekken?quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geld
Dit is een extreem voorbeeld dat ook in Amerika ernstig veroordeeld wordt. En overboekingen komen overal voor ook bij Europese maatschappijen.
En zou de betreffende Europeese luchtvaartbeveiliger zich valselijk voordoen als politie?quote:
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.
Dan bied je die reizigers cash om uit te stappen of huur je lokaal personeel in. Het is gewoon een domme geldkwestie.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |