Detail: 1000 dollar in United Vouchers. Niet in cash.quote:Op woensdag 12 april 2017 02:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Kort verhaal lang dus.
Personen komen aan boord.
Te veel personen aan boord.
Er wordt uiteindelijk $1000 per persoon (inclusief vervangend vervoer) aangeboden voor mensen die achterblijven. Niemand gaat daar op in. (op 2 na, die uiteindelijk zwichten voor bedreigingen)
Dat is dus de vraag. Als een vlucht overboekt is mag de luchtvaartmaatschappij je de toegang tot het vliegtuig weigeren (en moeten ze een compensatie aanbieden).quote:Er komt een loterij, gebaseerd op vage redenen.
Persoon komt in aanmerking. Gaat hiermee akkoord via inschrijving ticket.
De vlucht ging de volgende middag pas. Daarmee zou meneer zijn afspraken dus niet halen.quote:Wel heel veel rommel voor iets dat opgelost had kunnen worden door gewoon ''Ok, geen probleem, ik neem de vlucht die over 20 minuten gaat en accepteer de $1000 als gift.''
Dit is echt geniaalquote:Op woensdag 12 april 2017 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.rollingstone.c(...)es-fly-free-20150720
En hier iemand die dit ook doet met alle tips hoe je zoveel mogelijk gebruik kan maken van overbooked flights: http://www.johnnyjet.com/(...)ht-and-how-to-do-it/
quote:Chinese social media continues to rage at United, and the airline may face real fallout
Chinese social media has exploded with outrage after a video went viral showing a passenger who appeared to be of Asian ethnicity being dragged off an overbooked United Airlines flight with a bloodied nose.
The topic, #UnitedAirlinesforcespassengeroffplane, has held strong as a top trending topic over the last two days on Weibo, China's answer to Twitter. "The boycott starts with me," posted one online user, BJ Shizilu, along with a photo of his shredded Mileage Plus card. Another said, "Whether the passenger is Asian or not, this is abominable," according to a post by Koukou Liang.
Another Weibo user said, "No need to apologize or explain...please sue United Airlines till it collapses. Boycott fully." A Chinese social media account for Richard Liu, the CEO of e-commerce firm JD.com, complained about United's service, describing it as the worst in the world.
The giant avalanche of virulent comments against United could mean a big headache for the airline, as it has a lot at stake in China. United is the largest U.S. carrier operating in China, accounting for 20 percent of all flights between the two countries — that amounts to nearly 100 flights a week.
Airlines have raced to get into the world's largest consumer market, as more middle class Chinese seek more business and holiday travel. China is expected to the topple the U.S. as the largest market by passenger volume by around 2024, according to the International Air Transport Association. The incident also comes at a time when the air carrier has seen burgeoning profitability from the Chinese market.
In 2016, the Chinese mainland generated $2.2 billion in revenue for the airline, around 6.1 percent of its total revenue, according to a report from FactSet. That was almost double the revenue its main competitor, Delta Air Lines, took in from the Chinese market last year, the report noted.
United is now struggling to contain a giant public relations crisis. On Monday evening, CEO Oscar Munoz said in a letter to employees obtained by CNBC that employees "followed established procedures" when removing a passenger from a plane because it was overbooked, and calling the passenger "disruptive and belligerent."Munoz did issue an apology on Tuesday, saying "we will work to make it right."
But it may be too little, too late. "Airlines have been very slowly adapting to the new communication environment," said John Bailey, managing director of public relations firm Ketchum. "Even now, they are struggling to get it right – quickly enough." The man dragged off the plane has since been identified as Dr. David Dao, who is now undergoing treatment in a Chicago hospital for his injuries, according to a statement from two Chicago lawyers representing the Dao family.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:24 schreef Operc het volgende:
Dat je mensen niet meeneemt omdat je personeel moet vervoeren is al bizar, maar dat je dat dan ook nog eens pas doet als iedereen al in het vliegtuig zit is gewoon stupide. Los dat soort zaken op voordat mensen in het vliegtuig gaan zitten, of de medewerkers hebben gewoon pech.
http://edition.cnn.com/20(...)r-pulled-off-flight/quote:Disgusted by a man's violent removal from an oversold flight, New Jersey Gov. Chris Christie has called for a suspension to the widespread practice of overbooking.
"To have somebody pay for a ticket, reserve a seat, be seated and then dragged off the plane physically by law enforcement officers at the direction of United (Airlines) -- it's outrageous," Christie told CNN's "New Day" on Wednesday.
"That's why I've asked the Trump administration to stop the overbooking until we set some more, different rules about how the airlines can conduct themselves."
Christie's state has a special interest in United's practices because he said the airline controls 70% of the flights at Newark Liberty International Airport.
"With United, the customer is always last," Christie said.
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:19 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?
Dacht dat die vlucht pas de volgende ochtend moest vertrekken, sommigen schreven dat ze makkelijk een taxi hadden kunnen nemen (rit van 5 uur blijkbaar)quote:Op woensdag 12 april 2017 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.
Geen idee wanneer die moest vertrekken. Wel dat het crew was die op weg was naar werk.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dacht dat die vlucht pas de volgende ochtend moest vertrekken, sommigen schreven dat ze makkelijk een taxi hadden kunnen nemen (rit van 5 uur blijkbaar)
deadheading crewquote:Op woensdag 12 april 2017 22:19 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?
Leuke symboolpolitiek - want waarschijnlijk is wat United Airlines deed sowieso al niet toegestaan. Hun eigen voorwaarden en de relevante Amerikaanse wetten hebben het in gevallen van overboeking alleen over "denying boarding" . Als je eenmaal zit mogen ze dat op grond van overboeking dus niet meer ongedaan maken - iemand uit het vliegtuig verwijderen mag alleen in extreme situaties (wederom: volgens hun eigen regels).quote:Op woensdag 12 april 2017 22:35 schreef crystal_meth het volgende:
Chris Christie vraagt dat Trump optreedt.
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)r-pulled-off-flight/
Dit wordt waarschijnlijk buiten de rechtzaal om geschikt.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:36 schreef Kassamiep het volgende:
En daar mag de wetgever zich nu over buigen.
een rechter is geen wetgever.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit wordt waarschijnlijk buiten de rechtzaal om geschikt.
Ze zouden wel naar de jurisdictie van de luchtvaart politie kunnen kijken, die in deze situatie toch de man met geweld van het vliegtuig haalde.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
een rechter is geen wetgever.
En dan waren het schijnbaar ook nog allemaal voucher van $50,- per stuk en het is niet mogelijk om meerdere vouchers tegelijkertijd in te leveren.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:11 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Detail: 1000 dollar in United Vouchers. Niet in cash.
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtfquote:Op donderdag 13 april 2017 07:58 schreef megamandy het volgende:
En dan waren het schijnbaar ook nog allemaal voucher van $50,- per stuk en het is niet mogelijk om meerdere vouchers tegelijkertijd in te leveren.
Overigens dacht ik dat het om $800,- ging.
Die automatische controle werkt bij mij niet nooit en ik denk dat het komt omdat ik een pony hebquote:Op woensdag 12 april 2017 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Zolang je er blank uitziet en accentloos NL spreekt is het binnen 3s gebeurd. Die nieuwe automatische controle overigens duurt veel langer.
Ja het is echt te erg las het op reddit dat dit de gang van zaken is.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtf
En die vouchers zijn zeker beperkt geldig?
Niet als je van de vlucht uit Suriname komt lol.....quote:Op woensdag 12 april 2017 13:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nederland is dan weer het andere uiterste.. waar iemand met een half oog naar je paspoort kijkt en je door laat.
Ja, blijft vervelend inderdaad. Vind ze sowieso vaak niet vriendelijk daar.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:28 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik snap dat ze het ons vroegen hoor. En ik werd ook wel ff in de. Verleiding gebracht. Maar ik had ook al dingen gepland in NYC en dat zou ik niet meer kunnen doen dan.
Ik vond het alleen erg vervelend dat ze van die Amerikaanse nep-vriendelijkheid ineens niets meer overbleef. Ik blijf toch een betalende reiziger.
Maar goed, staat niet in verhouding wat er met die Aziaat is gebeurd natuurlijk.
The Points Guyquote:Op woensdag 12 april 2017 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens een jaar geleden of zo een bijzonder leuk artikel gelezen over mensen die juist gebruik maken van een combinatie van oa overbookings, credit card benefits en air miles om niet alleen gratis te reizen, maar er ook nog eens dik aan te verdienen. Die hadden 'de wereld rond vliegen' dus als baan.
Kan het nu niet vinden, want google geeft echt allemaal aan dit incident gerelateerde resultaten als ik op geld verdienen met vliegen & overbookings zoek.
Met "Custom date range" kan je die eruit filteren. (of je kan een woord excluden, -video bvb )quote:Op woensdag 12 april 2017 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens een jaar geleden of zo een bijzonder leuk artikel gelezen over mensen die juist gebruik maken van een combinatie van oa overbookings, credit card benefits en air miles om niet alleen gratis te reizen, maar er ook nog eens dik aan te verdienen. Die hadden 'de wereld rond vliegen' dus als baan.
Kan het nu niet vinden, want google geeft echt allemaal aan dit incident gerelateerde resultaten als ik op geld verdienen met vliegen & overbookings zoek.
Tot een jaar na afgifte meestal. En vanzelfsprekend niet geldig in populaire periodes.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtf
En die vouchers zijn zeker beperkt geldig?
Wat een schijtbeloning...quote:Op donderdag 13 april 2017 18:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tot een jaar na afgifte meestal. En vanzelfsprekend niet geldig in populaire periodes.
Amerikaanse datuminstellingen?quote:Op donderdag 13 april 2017 09:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Met "Custom date range" kan je die eruit filteren. (of je kan een woord excluden, -video bvb )
Custom date range: Tools button klikken --> Any Time veranderen door Custom range... --> dan krijg je een kalender en twee invulvelden, het tweede aanklikken en einddatum (ergens voor het incident) invullen of via de kalender kiezen.
Bvb: Before 4 april 2017
(bij mij werkt de kalender niet goed, verwisselt dag en maand, 1 april wordt 4 januari, maar dat is een foute instelling op mijn pc gok ik.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |