sasquatsch | maandag 10 april 2017 @ 13:18 |
Voorbeschouwing Grand Prix van China 2017![]() Komend weekend is de tweede race van dit Formule 1-seizoen. De Fok!kers zullen weer vroeg uit de veren moeten, want de start is al om 8:00 uur. Dit circuit is, net zoals vrijwel alle moderne F1-circuits, ontworpen door Hermann Tilke en heeft de vorm van het Chinese teken 'shang', dat omhoog betekent. Lewis Hamilton heeft de meeste overwinningen in China behaald. Hij won vier races op dit circuit. Fernando Alonso won er twee en is de enige coureur die alle twaalf races heeft uitgereden. Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen hebben beide één keer gewonnen. Het ronderecord op dit circuit is in handen van Michael Schumacher met 1:32.238 uit 2004. Vorig jaar haalde Nico Rosberg met 1:35.402 de pole position en reed Nico Hülkenberg met 1:39.824 de snelste ronde in de race. De verwachting is dat het dit jaar door de nieuwe wagens wel wat sneller zal gaan. Het ronderecord zou in de kwalificatie wel eens gebroken kunnen worden. De vorige race op dit circuit werd gewonnen door Nico Rosberg, wederom geholpen door pech van zijn tegenstrevers. Lewis Hamilton startte vanaf de laatste plaats doordat hij in de kwalificatie geen tijd had gezet vanwege technische problemen. Daniel Ricciardo nam bij de start de leiding, maar moest deze al in de derde ronde opgeven door een lekke band. Beide Ferrari's kwamen al in de eerste bocht met elkaar in aanraking doordat ze uit moesten wijken voor Daniel Kvyat die aan de binnenkant voorbij kwam. Vettel werd uiteindelijk tweede voor Kvyat die de laatste podiumplek voor zich opeiste. Max Verstappen werd in zijn Toro Rosso achtste, voor zijn teamgenoot Carlos Sainz die negende werd. Na de verrassende overwinning van Sebastian Vettel de vorige race hopen we weer op een spannende strijd tussen de Ferrari's en de Mercedessen. Vooralsnog valt er van de Red Bulls niet meer te verwachten dan een vijfde en zesde plaats. Hoewel ze wel nieuwe updates op de wagen krijgen valt een grote vooruitgang niet te verwachten voor de Grand Prix van Canada als Renault met een verbeterde motor komt. Maar misschien dat het weer hier nog wel wat aan kan doen. Er wordt regen voorspeld voor de racedag. Pascal Wehrlein doet ook deze race niet mee. Nadat hij zich de vorige Grand Prix op de zaterdag liet vervangen omdat hij niet fit genoeg was voor de race, heeft hij besloten deze race maar helemaal aan zich voorbij te laten gaan. Antonio Giovinazzi is wederom zijn vervanger. Waarschijnlijk keert Pascal Wehrlein pas tijdens de Grand Prix van Rusland weer terug in de Sauber. ![]() ![]() De genomineerde bandencompounds zijn: ![]() FIA Grand Prix van China informatie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voor het actuele weer in Shanghai | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 13:25 |
Anywho, raceweek ![]() ![]() | |
Beach | maandag 10 april 2017 @ 13:43 |
Waar blijft de nieuwe op West? | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 13:45 |
West doet ze niet meer. | |
Nattekat | maandag 10 april 2017 @ 13:50 |
De banners wel. | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 13:58 |
Alsof zo'n OP alleen de banners is. | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 14:00 |
Precies. Het zal woensdag ofzo wel komen | |
Yashaaaaa | maandag 10 april 2017 @ 14:31 |
https://www.instagram.com/p/BSs4ArKBEl9/?taken-by=redbullracing Vette foto ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 10 april 2017 @ 14:37 |
Je zou bijna hopen dat het elke raceweekend regent ![]() ![]() | |
Rossdale | maandag 10 april 2017 @ 14:55 |
Ik gun Sainz inderdaad wel een plekje naast Hulkenberg volgend jaar. Zou een sterk duo zijn voor het opkrabbelende Renault ![]() Dan kan Gasly een jaartje naast Kvyat rijden om ervaring op te doen om in 2019 Verschoor naast zich te krijgen ![]() | |
potjecreme | maandag 10 april 2017 @ 14:59 |
Ik heb al eens eerder gezegd dat Sainz wellicht eerder wk wordt dat Max. Ik zie Sainz wel bij een goed team belanden. | |
Rossdale | maandag 10 april 2017 @ 15:09 |
Het zou ontzettend zonde zijn als hij net zoals Buemi via een achterdeurtje de F1 verlaat. Die jongen verdient echt wel een langere carriere in deze sport ![]() | |
Sunri5e | maandag 10 april 2017 @ 15:11 |
Zit Max nu nog niet bij een goed team dan? | |
beantherio | maandag 10 april 2017 @ 15:16 |
Zou kunnen. Het zou me niet verbazen als Hamilton (als ie weer kampioen wordt) en Raikonnen (als het management van Ferrari klaar met hem is) er ineens mee stoppen. En Bottas zit ook niet stevig. Daarmee zouden zomaar ineens 3 van de 4 plekken bij de 2 (huidige) beste teams vrij kunnen komen. Een plek bij RBR zal wel heel lastig worden. | |
nils7 | maandag 10 april 2017 @ 15:26 |
Sainz is geen Ferrari man | |
beantherio | maandag 10 april 2017 @ 15:28 |
Waarom niet? | |
SnowOokami | maandag 10 april 2017 @ 15:28 |
Is die veel te aardig voor. | |
4-elements | maandag 10 april 2017 @ 15:51 |
Hamilton zie ik nog niet stoppen als hij kampioen wordt. Hij vindt het racen nog te leuk. Raikkonen zie ik wel stoppen na dit seizoen, wordt tijd voor iemand anders bij Ferrari. Maar wie? Perez? En om te zeggen wat er met Bottas gaat gebeuren is het nog te vroeg. Als hij zich goed ontwikkelt is Ocon daar een kanshebber mocht Bottas inderdaad vertrekken. | |
byah | maandag 10 april 2017 @ 15:53 |
Ik vind het sowieso tijd voor 22 identieke auto's | |
Nattekat | maandag 10 april 2017 @ 15:57 |
GP2 Of F2 tegenwoordig. | |
Sunri5e | maandag 10 april 2017 @ 16:07 |
Daar zou ik dus echt niets aan vinden. F1 is zo leuk daar al die nieuwigheden die teams bedenken om sneller te zijn. | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 16:08 |
Ha, die hadden we al een week niet gehoord! | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 16:12 |
Nou ja, het zou wel leuk zijn om, naast het WK, de F1 rijders een keer in gelijke auto's (desnoods karts) te zien rijden tegen elkaar. Als seizoensafsluiter ofzo. Volgens mij hebben die gasten genoeg eergevoel om er dan een mooie race van te maken. | |
byah | maandag 10 april 2017 @ 16:12 |
Oke, 20 vergelijkbare auto's dan, de momenteel 10 (12) auto's die gelapt worden is ook niet heel wenselijk volgens mij | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 16:12 |
Zo werkt dat. | |
Rossdale | maandag 10 april 2017 @ 16:13 |
Is er nog geen F1 topic bingokaart? ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 16:16 |
Je zou er bijna een gaan maken ![]() | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 16:18 |
Och jee. De 24/7 F1-topic mensen zijn weer eens geïrriteerd omdat er dingen voorbij komen die vaker voorbij komen. | |
opgebaarde | maandag 10 april 2017 @ 16:20 |
Er bestaan al klasses met gelijkwaardige auto's. Lijkt mij niet nodig nog zo'n klasse aan te maken. Toch? | |
Waffle | maandag 10 april 2017 @ 16:23 |
Race of champions is er altijd aan het einde van het jaar. | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 16:23 |
Nee, maar het gaat om de nieuwsgierigheid over hoe de verhoudingen tussen de huidige F1 coureurs dan zouden liggen. | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 16:24 |
RIP Wehrlein ![]() | |
byah | maandag 10 april 2017 @ 16:25 |
Het lijkt mij als semi-leek interessanter om naar te kijken. | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 16:25 |
Dan moet je dus F2/GP2 gaan volgen ![]() | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 16:27 |
Niet helemaal hetzelfde veld, natuurlijk. Maar goed, daar zag je wel dat Vettel een erg goede coureur is als iedereen dezelfde omstandigheden heeft. | |
opgebaarde | maandag 10 april 2017 @ 16:43 |
Ah ja dat heb ik ook en nu fantaseren we er graag op los. En dat we het nu niet weten, heeft ook zo zijn charme. Maar het veld mag wel een beetje meer in elkaar schuiven want het gat na redbull is wel erg groot | |
Tijn | maandag 10 april 2017 @ 16:49 |
De GP van China heeft juist laten zien dat het gat niet zo groot is als we dachten. Uiteindelijk 3 teams op het podium, dat is een teken dat het veld bijzonder dicht bij elkaar ligt! | |
Rossdale | maandag 10 april 2017 @ 16:55 |
Dat kwam vooral door teams met verschillende taktieken door de regen en (V)SC. Ik vermoed dat komend weekend in Bahrein de verschillen weer veel groter zullen zijn. | |
Tijn | maandag 10 april 2017 @ 16:56 |
Tsja, misschien. Maar misschien is het ook een kans voor teams als Williams, Haas en Force India om wat meer van zichzelf te laten zien. | |
ShaoliN | maandag 10 april 2017 @ 16:59 |
Vooral Force India valt me nog een beetje tegen. | |
Sinister-D- | maandag 10 april 2017 @ 17:10 |
die hebben toch al toegegeven dat er ergens iets fundamenteel fout zit in hun wagen omdat wind tunnel gegevens niet overeenkomen met de realiteit. Kalibratie fout of zoiets. | |
THEFXR | maandag 10 april 2017 @ 17:12 |
![]() | |
opgebaarde | maandag 10 april 2017 @ 17:13 |
Volgens mij riep Ferrari Kimi veel en veel tr laat naar binnen en als Bottas geen 30 (40?) sec verloren had met die spin was hij RBR ook voorgebleven. Je zag ook dat Vettel veel tijd achter Kimi verloor, anders had hij het Hamilton nog lastig kunnen maken? Of ben ik nu compleet dwaas? | |
Weltschmerz | maandag 10 april 2017 @ 17:21 |
Daar kom je dan ook niet achter, want dan betreft het niet hun verhouding als F1 coureur maar hun verhouding als coureurs in een hele andere klasse met gelijkwaardige auto's. Toen Vettel bij Top Gear een rondje in de reasonably price car mocht doen wilde hij de bandenspanning aanpassen. Dat hoort bij F1, die jongens willen altijd alles aanpassen om harder te gaan, en als je dat stelselmatig doet dan veranderen die auto's in ongelijkwaardige auto's want met een andere bandenspanning komen er ook andere optima voor de vering, caster, camber etc, en als je die aanpast heeft dat ook weer invloed op wat de ideale aerodynamic is etc. Dan blijf je aan de gang met verbeteren, en dat is nou wat F1 tot F1 maakt en daar goed mee om kunnen gaan is wat een goede F1 coureur tot een goede F1 coureur maakt. | |
Sander_Van_Hoorn | maandag 10 april 2017 @ 17:44 |
Nah zo zou ik het ook inschatten. Best wel een beetje tactics gepruts bij Ferrari. | |
motorbloempje | maandag 10 april 2017 @ 18:48 |
Van Sky: http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral | |
beantherio | maandag 10 april 2017 @ 18:51 |
Allemaal vermomde Nederlanders die niet inzien dat Sainz en Ricciardo beter zijn. ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 10 april 2017 @ 19:00 |
Hamilton en Verstappen zelfde rating geven ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 19:10 |
A1 GP. Geen groot succes. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 19:12 |
Precies, Sainzgod ![]() ![]() | |
Monolith | maandag 10 april 2017 @ 19:20 |
Kimi reed ook gewoon een hele matige race. Kon Ricciardo niet voorbij en werd niet voor niets ingehaald door Vettel. Had misschien iets eerder naar binnen gekund, maar dat was hij in mijn ogen nog steeds niet voor Ricciardo of zelfs Verstappen geëindigd. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 19:41 |
![]() | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 19:45 |
Dan reed VET ook een hele matige race, want die kwam echt heel lang niet voorbij RAI. En "nog steeds niet voor Ricciardo OF ZELFS Verstappen" klinkt alsof RIC het veel beter heeft gedaan dan VER. Of VER een flink stuk achter RIC finishte zelfs. | |
Meike26 | maandag 10 april 2017 @ 19:49 |
Kimi is sowieso niet in vorm, in Melbourne reedt hij ook een matige race. Als hij na Barcelona/Rusland nog steeds matige races heeft neergezet denk ik dat de grote baas in Italië hem gaat vervangen. Ze hebben eindelijk een goede kar, word straks het kampioenschap door de neus geboord door ongemotiveerde 2e rijder. Probleem is echter, ze hebben geen stabiele reserve rijder. Moeten ze als Mercedes ook een rijder bij ander team weg kapen. Sauna is dan wel weer een interessante optie. Of Grosjean. | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 19:53 |
Schandalig eigenlijk, want omdat Hamilton Brits is verdient hij van Sky altijd een hogere rating dan de rest | |
Monolith | maandag 10 april 2017 @ 20:00 |
Maar deed het uiteindelijk wel en pakte daarna RIC ook. Kwestie van wat je erin wil lezen. Lijkt mij vrij helder wat er staat. Als je op zoek bent naar een zinloze discussie moet je helaas even verder zoeken. | |
SnowOokami | maandag 10 april 2017 @ 20:02 |
Giovanacci ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 10 april 2017 @ 20:03 |
Als ze kimi vervangen, dan denk het gaat om de volgende drie coureurs zal gaan: Sainz, Perez of Grosjean | |
ESF1Gamer | maandag 10 april 2017 @ 20:04 |
die bij Haas laten rijden en Grosjean naar Ferrari | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 20:05 |
Die mag na afgelopen weekend weer terug naar de driewielers | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 20:06 |
is de bak nootjes nog opgegaan tijdens de afgelopen race? | |
WheeledWarrior | maandag 10 april 2017 @ 20:20 |
Red Bull zal Sainz niet zomaar naar de concurrent laten gaan. Grosjean zou kunnen vanwege de Ferrari-connectie met Haas. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 20:22 |
Niks kwestie van wat je er in wil lezen. Ik lees het zoals het geformuleerd is. Verdere discussie echter niet gewenst, zou totaal off topic zijn. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 20:23 |
Uhh.. Alleen als het Ferrari of Mercedes is schijnen ze gezegd te hebben (nou ja, topteam). Zoek even het artikel erbij. Hier is er 1, hoewel niet exact die ik zocht. Staat er wel in echter: http://www.autoblog.nl/ni(...)-van-toro-rosso-9756 Duitstalige variant: http://www.formel1.de/new(...)uer-ferrari-erhalten [ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-04-2017 20:39:57 ] | |
SnowOokami | maandag 10 april 2017 @ 20:25 |
Waarom niet? Sainz kan toch niet naar RBR, als hij deze kans geboden krijg zal TR echt niet al te moeilijk doen. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 20:27 |
Alleen als een topteam een aanbod doet aldus Marko. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 10 april 2017 @ 20:29 |
Zou toch ook wel een beetje vreemd zijn aangezien Kimi Grosjean om de oren reed. Maar misschien is Kimi te oud geworden. Ik denk dat Ferrari niet gaat vervangen binnen het seizoen, ze vinden het vaak ook wel prima om een duidelijke tweede rijder te hebben. | |
WheeledWarrior | maandag 10 april 2017 @ 20:29 |
TR is RB. Ik zou zelf liever Perez in de Ferrari zien dan Sainz. Heeft meer ervaring en heeft mij wel positief verrast de laatste paar jaar. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 20:31 |
Bij RBR is echter voorlopig geen plek. En ze zijn niet hetzelfde team, al snap ik wat je bedoelt. Al zie ik SAI persoonlijk niet zo snel bij Ferrari. Hoewel Prost hem al getipt zou hebben hebben bij het team. Gaan meestal toch voor oudere, meer ervaren coureurs. [ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-04-2017 20:39:12 ] | |
SnowOokami | maandag 10 april 2017 @ 20:31 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 10 april 2017 @ 20:34 |
Als ik laatste jaar dat ze beide teamgenoten van elkaar waren, was Grosjean vaak de betere van de twee | |
potjecreme | maandag 10 april 2017 @ 20:39 |
Perez kan niet tegen de druk bij een topteam | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 20:45 |
SAI kon echter buitengewoon goed tegen de druk van Max toch (mede-rookie en 3 jaar jonger)? Zo goed, dat niemand die 2 ooit nog in 1 team zal zetten. Of iig RBR niet. Gejammer en geCalimero in de pers en dikke mot binnen STR. Dus waarom zou SAI wel bestand zijn tegen de druk van een topteam? PER is inmiddels een stuk ervarener. Als ik zou moeten kiezen tussen GRO, PER of SAI werd het PER. | |
Meike26 | maandag 10 april 2017 @ 20:52 |
Ja, eigenlijk wel mee eens. Gedreven en snelle coureur die denk ik ook snel snel kan zijn en ook Vettel scherp houdt. Bij Rai heb ik zo mijn vraagtekens of Vettel iets aan hem heeft. Leuke en aparte coureur, maar het lijkt nu alsof het op is. | |
WheeledWarrior | maandag 10 april 2017 @ 20:58 |
En uiteindelijk onder dezelfde baas. Maar goed nogmaals, uit dat rijtje van drie zou ik Perez kiezen. | |
M.Melandri | maandag 10 april 2017 @ 21:00 |
Is niet snel genoeg. Kan leuk banden sparen, maar veel meer ook niet. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 21:02 |
Alleen als je Mateschitz bedoelt. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 21:03 |
We hebben het over de keuze uit GRO, SAI en PER he? PER niet snel genoeg, Marco? | |
M.Melandri | maandag 10 april 2017 @ 21:06 |
Ja daarom zit hij nog bij een priveteam en Hulk bij een fabrieksteam. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 21:10 |
Ja, echt altijd super, zo'n fabrieksteam.. Zie McLaren Honda... Of RBR, STR en Renault.. Prutser, hou je lekker bij de MotoGP anders.. En nog ff: http://www.gpupdate.net/nl/stand/234/formule-1-stand-2016/ | |
M.Melandri | maandag 10 april 2017 @ 21:16 |
Dat jij zo simpel bent door alleen naar de stand te kijken. Een fabrieksteam heeft veel meer potentie. Een priveteam gaat nooit wat winnen. Daarnaast stond Hulkenberg met Bottas en Wehrlein op de shortlist bij Mercedes. De insiders kijken verder dan alleen de wk stand. [ Bericht 7% gewijzigd door M.Melandri op 10-04-2017 21:29:03 ] | |
Floriz87 | maandag 10 april 2017 @ 21:33 |
Hier al gepost? https://www.formula1.com/(...)ng-lap-in-china.html Zeker de moeite waard. | |
Floriz87 | maandag 10 april 2017 @ 21:36 |
RB 2010 t/m 2013 | |
M.Melandri | maandag 10 april 2017 @ 21:38 |
Een partnership noem ik geen priveteam. Force India moet gewoon betalen voor de motoren, RB niet. Je kunt Mclaren in de jaren van Hakkinen ook moeilijk een priveteam noemen. Laatste priveteam dat wat won was Brawn, maar dat dat was wel met ontwikkelingsgeld van Honda. | |
beantherio | maandag 10 april 2017 @ 21:58 |
Al gepost maar het blijft mooi om te zien. ![]() Met Stroll nam ie trouwens best nog wat risico. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 21:58 |
Priveteam gaat nooit wat winnen? Serieus? Dus RBR was een fabrieksteam (eigen motoren) tijdens de wereldtitels? Als je eerste of enige team ve motorleverancier bedoelt: Brawn (2009). Die waren dat dus niet (eerste of enige team van). | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 22:00 |
Ah, je wist het zelf ook al.. Dus sowieso niet "wint nooit wat". Sterker: hele team heeft maar 1 jaar deelgenomen.. En toen gewoon helemaal privateer. [ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-04-2017 22:07:39 ] | |
Floriz87 | maandag 10 april 2017 @ 22:03 |
Je bedoelt Massa neem ik aan? Op 1:12 in dat filmpje. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:03 |
Verstappen toch nog kampuoen ![]() bron [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 22:04:10 ] | |
beantherio | maandag 10 april 2017 @ 22:07 |
In het artikel zelf hebben ze het over Stroll dus ik dacht dat het hem was. Maar ik denk dat je gelijk hebt. | |
Peterselieman | maandag 10 april 2017 @ 22:09 |
Max passeerde Stroll buitenom bij bocht 6, vlak nadat hij Perez had gepakt | |
M.Melandri | maandag 10 april 2017 @ 22:20 |
Was gewoon een partnership met Renault zoals Mclaren dat nu met Honda heeft. En zoals ik al zei had Brawn de mazzel dat Honda al gestart was met de ontwikkeling. De priveteams zoals Force India en Williams die zelf een auto bouwen en een motor leasen hebben 0 kans in de huidige F1. Hulk is er dan ook op vooruit gegaan door naar Renault te gaan, die gaan Force India vanzelf voorbij. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 22:28 |
Gast, De eerste keus van Renault was PER vorig jaar. Die zei echter nee... En ik moet het nog zien, voorlopig staan RBR en STR nog mijlenver voor op Renault. Gaat wel ff duren.. | |
Whiskers2009 | maandag 10 april 2017 @ 22:34 |
En Max en RIC zijn dus ook inferieur aan HULK en Palmer? Want die rijden beide niet bij een fabrieksteam en HULK en Palmer wel. HULK en Palmer zijn dus veeeeel beter toch? | |
XL | maandag 10 april 2017 @ 23:08 |
Palmer! Wolf in schaapskleren is dat. Die doet gewoon alsof hij onnozel is, tot Renault staat waar ze willen staan. | |
sasquatsch | maandag 10 april 2017 @ 23:44 |
Horner opperde om zoiets als de Procar races zoals vroeger te organiseren tijdens een GP weekend waar F1 coureurs aan meedoen. Een toerwagen merkencup dus. Gelijke auto's voor iedereen. | |
aesop | maandag 10 april 2017 @ 23:58 |
Sainz is behoorlijk snel,maar hij lijkt raceintelligentie te missen. De gok op slicks betaalde zich uiteindelijk uit, maar uitgerekend hij startte in de 1e versnelling waar de meeste coureurs in de tweede vertrokken. Behalve beide McLarens want met de hondamotor heb je sowieso geen last van wielspin. | |
sasquatsch | dinsdag 11 april 2017 @ 00:01 |
Die teams hebben geen kans doordat ze niet genoeg geld in de ontwikkeling stoppen. Red Bull doet dat wel en wint daardoor. Ook al rijden ze met een klantenmotor van Renault. Want dat partnerschap dat ze gehad hebben (het fabrieksteam zijn van een motorleverancier), hebben ze niet meer. En dat partnerschap hadden ze ook alleen maar doordat Renault zelf geen team had en nu weer wel. Dus wordt de motor voor het Renault team ontwikkeld en moet Red Bull het daar mee doen. Renault maakt ook alleen maar kans als ze net zoveel geld in de ontwikkeling stoppen en voorlopig ziet het daar niet naar uit. | |
Geralt | dinsdag 11 april 2017 @ 00:13 |
De kleur denk ik ![]() | |
Geralt | dinsdag 11 april 2017 @ 00:26 |
In ander nieuws, Sainz heeft nog eens benadrukt dat hij niet begrijpt dat een van de beste singleseater coureurs ter wereld het nooit echt tot de F1 geschopt heeft. En dat hij dus beseft dat hij geluk gehad heeft dat ie er wel zit. Hij heeft in de opstapklasses onder meer Sainz, Kvyat en Vandoorne dik verslagen. Een beetje kenner weet zo wel over wie Sainz dit gezegd heeft. Ik vind het ook nog altijd erg jammer hoe 1 journalist eigenhandig de F1 carrière van een coureur de nek om gedraaid heeft. ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 april 2017 @ 00:40 |
| |
M.Melandri | dinsdag 11 april 2017 @ 02:38 |
STR staat er zo ver voor dat ze afgelopen zaterdag nog outqualified werden door Hulkenberg in de Renault. RBR heeft een overeenkomst met Tag Heuer waardoor ze per saldo helemaal niks betalen voor de motoren en zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Renault motor. Dat is een wereld van verschil met teams als Williams en FI. STR en Haas kun je ook geen priveteams noemen want dat zijn gewoon verkapte satellietteams. En nee Sainz was de eerste keuze van Prost, maar omdat hij nog vastzit bij RB hebben ze ervoor gekozen om Palmer nog een jaar te laten rijden, want die is vrij goedkoop. | |
opreis | dinsdag 11 april 2017 @ 02:48 |
Ik snap nog steeds niet op basis waarvan sainz een zitje bij merc, ferrari of RB verdient. Ik kan me nauwelijks spectaculaire dingen van hem herinneren. Laat hem eerst maar eens naast een coureur als bottas, hulkenberg, perez of grojean rijden bij teams als williams of Force india, of TR is ook prima. Als je die de baas bent dan okay, maar nu mag hij RB op zn blote knieen bedanken dat ze een TR voor hem hebben en dat hij niet zoals wehrlein en ocon in de slechtste autos moesten beginnen. Nu dit weekend eigenwijs op slicks willen starten, bagger start hebben, spinnen en muur raken. Vervolgens alle geluk hebben dat er een VSC en een SC volgen waardoor de baan langzaam droger wordt terwijl je veilig je rondjes rijdt tot het droog is. Als die er niet waren geweest was hij het lachertje van het weekend geworden. | |
M.Melandri | dinsdag 11 april 2017 @ 03:08 |
Red Bull heeft partners, en met die partners betalen ze Renault weer om de motor te ontwikkelen. Is niet voor niks dat Red Bull de upgrades van de Renault motor tegelijk met het fabrieksteams krijgt en ook inspraak had in het gebruik van tokens afgelopen jaar. Williams en FI zijn al een slok geld kwijt aan Mercedes, wat ten koste gaat van de ontwikkeling. Renault wil richting het budget van het niveau Mercedes. Ze moesten echter eerst alle rotzooi van Lotus opruimen voordat ze vol kunnen investeren. Vanaf dit seizoen zullen ze wel stappen gaan maken. www.grandprix247.com/2015(...)sized-budget-for-f1/ | |
BadderHaring | dinsdag 11 april 2017 @ 06:56 |
Al het chauvinisme even links gelaten, Frijns heeft in de aftermath van die affaire natuurlijk ook wel redelijk debiel om zich heengeslagen met zijn beschuldigingen aan het kamp van der Garde. Zelfreflectie is ook niet zijn sterkste kant, het was iedereen zijn schuld dat het niet lukte in de F1, maar zelf kon hij er niets aan doen. Ik geloof daar niets van. Het is een ontzettende Calimero. Net als dat ik sterke twijfels heb over of hij die bewuste passage wel of niet gezegd heeft. We kunnen dat niet weten, je kunt alleen concluderen dat hij geen media wonder is en dat een domme uitspraak dan snel gemaakt is. Denk trouwens dat zijn grootste misser is geweest dat hij te weinig mensen om zich heen had die iets van de F1 wereld begrepen. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 april 2017 @ 09:07 |
Marchionne moet niet zo zeuren. Ze hebben zelf een rijder teruggenomen waarvan ze zelf hebben kunnen constateren dat hij niet sneller dan Massa is en die alleen gemiddeld sneller was dan Grosjean in een crisis. Als je dan Vettel haalt voor 30 miljoen per jaar heb je juist een probleem als die niet sneller is dan Raikkonenen. Natuurlijk is het de bedoeling dat Raikkonen zoveel mogelijk punten afpakt van de concurrentie, maar het feit dat Raikkonenen 0.3 tot 0.6 achter Vettel zit is juist een goed teken. Hoe snel denkt die Marchionne dat zijn auto wel niet is? Uiteraard. Zo was zijn pole lap ook weer briljant omdat hij maar liefst 0.18 op Bottas had, terwijl Ferrari in Q1 en Q2 de snelste tijden noteerde, dus het was van bovenaardse klasse om in die trage Mercedes toch nog het snelste rondje neer te zetten. | |
habitue | dinsdag 11 april 2017 @ 09:17 |
Matige rijder maar die Hamilton idd. | |
XL | dinsdag 11 april 2017 @ 09:18 |
Je ziet aan Hamiltons reactie op Verstappen als driven of the day dat hij jaloers is. Hij begrijpt dat hij het nooit zal worden voor het aanvoeren van de polonaise, maar als Verstappen dit soort geintjes blijft uithalen is zijn status als beste rijder op de grid wel in gevaar. Straks is het net zo'n sukkel als Rosberg, waar iedereen zegt. Je bent niet de beste rijder, maar hebt de beste auto en de minste pech. | |
motorbloempje | dinsdag 11 april 2017 @ 09:18 |
Raikkonen en wie? ![]() | |
XL | dinsdag 11 april 2017 @ 09:19 |
Waar ik overigens denk dat Ferrari de beste auto heeft en Hamilton uitzondelijk presteert door ze te verslaan. | |
i2Them2 | dinsdag 11 april 2017 @ 09:31 |
Geen gepruts lijkt mij. De vroege stop voor Vettel was de juiste beslissing. Jammer genoeg voor hem ontstaat er een ronde later een safetycar-situatie waarbij het hele veld ook nog eens door de pitstraat moet rijden; gratis pitstop voor iedereen die nog niet gestopt was, waaronder Hamilton. Daar verliest hij 10 a 15 seconde mee. Wat minder handig was is dat ze Vettel zo lang achter Kimi hebben laten zitten. Daar verliest hij ook veel te veel tijd, wat zijn tweede kans op de zege ook om zeep heeft geholpen. Vettel lijkt mij op dit moment de sterkste. Kimi lijkt zich niet op zijn gemak te voelen in de Ferrari. Hamilton doet gewoon zijn ding en is constant. Bottas moet nog wennen. En Verstappen haalt veel meer uit zijn blikje Red Bull dan iedereen voor mogelijk hield. En die Mol kan wel een blinde geleide commentator gebruiken; ondanks zijn passie doorziet de man geen enkele tactiek en mist hij veel. Zeer frustrerend soms. Bij Ziggo moeten ze eens een kijkje nemen bij Sky. Zal ze goed doen. | |
SnowOokami | dinsdag 11 april 2017 @ 09:42 |
Olav moet veel te veel alleen doen; daarom co-commentator (en ff met de bezem die 2 andere eruit vegen). Max had enorm veel mazzel met die SC door de pits heen, je verliest dan helemaal geen tijd en bij een VSC wel. Denk (en hoop) dat Bahrein wel voor spektakel zorgt tussen de Mercedes'en en Ferrari's ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 09:51 |
Er is maar één persoon die pech had daardoor, iedereen maakte toen hun stop. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 april 2017 @ 09:54 |
Hij ziet het gewoon niet, dat is niet te repareren. Ik kan zijn enthousiasme best waarderen en daarmee heeft hij gewoon heel veel betekend voor de Formule 1 in Nederland. Ere wie ere toekomt, maar hij snapt bijvoorbeeld nog steeds niet dat wanneer ze op een langzamer stuk terechtkomen de afstand kleiner wordt terwijl het tijdsverschil gelijk blijft en de achterste coureur dus niet per se naar de voorligger toekruipt. Hij is gewoon niet zo goed in waarnemen en conclusies trekken, en dan wordt hij daarbij ook nog eens gehinderd door zijn persoonlijke voorkeuren. | |
Sander_Van_Hoorn | dinsdag 11 april 2017 @ 10:22 |
Kimi was gepruts Dat zeg ik toch juist? Kimi zo lang op die banden laten rijden waardoor Vettel niet meer mee kon doen om de 1e plek = gepruts in mijn ogen. En ik kijk zelf ook op Sky. Dan heb je Olav niet maar wel Ted die wel erg pro Hamilton is. hmmm quote fail naja boeiend | |
4-elements | dinsdag 11 april 2017 @ 10:27 |
Soms vraag ik me af wat Olav aan het doen is, want hij ziet zo vaak dingen over het hoofd. Of hij noemt verkeerde namen. En dat al een jaar of twintig. Als hij nou nog belangrijke info van zijn andere schermen zou halen zou het tot daar aan toe zijn, maar daar hoor ik te weinig van. Maar ja, nog altijd liever Olav dan Zak Hooi. Die stelt allemaal vragen waarin zijn eigen oordeel al verwerkt zit. Tenenkrommend slecht. Dat ze nou niet een keer een fatsoenlijke pitreporter ergens vandaan halen. | |
Tijn | dinsdag 11 april 2017 @ 10:53 |
Toch denk ik wel dat een expert ernaast hem veel kan helpen, hoor. Ook als het gaat om corrigeren van verkeerde conclusies. | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 11:14 |
Dit ja ![]() | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 11:17 |
Hulk zit bij Renault omdat Perez uiteindelijk niet wilde (of zijn sponsoren hem niet daar wilden hebben) | |
BadderHaring | dinsdag 11 april 2017 @ 11:17 |
Wat doet Allard Kalf tegenwoordig? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 11:29 |
RTL GP | |
Sked | dinsdag 11 april 2017 @ 11:29 |
Verhaaltjes vertellen bij Boulevard over Jas Verstappen en een vechtpartij | |
sasquatsch | dinsdag 11 april 2017 @ 11:39 |
En Sainz en Bottas vastlagen bij hun teams en niet makkelijk los te weken waren. De Hulk was uiteindelijk vierde keus voor dat stoeltje. | |
VEM2012 | dinsdag 11 april 2017 @ 11:51 |
Het merendeel van de kijkers maakt het denk ik niet zoveel uit. Dus waarom zou Ziggo? | |
Metalfreak | dinsdag 11 april 2017 @ 11:51 |
Ik heb ook wel eens in het verleden gezien/gehoord dat ze in hun verslaggevershokje het moeten doen met vrij kleine schermen met vaak een veel slechtere kwaliteit dan de TV die jij thuis hebt staan, dan mis je wel eens iets. Maar het valt me ook op dat hij tegenwoordig veel mist. Die startpositie van Vettel bijvoorbeeld, dat zag iemand met een glazen oog met drie flessen wodka op nog... | |
Geralt | dinsdag 11 april 2017 @ 11:53 |
Had Helmut gezopen ja? ![]() ![]() | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 12:07 |
Als je op het circuit langs die commentaarhokjes loopt is het ook bijna overal oude verpauperde bende. Al eens bij Olav's hokje binnen kunnen kijken toen hij net stond te roken en het zijn inderdaad meerdere kleine schermpjes. Jaar of vijf geleden in Hongarije waren het zelfs nog CRT'tjes. Dus ja dat hij wel wat minder ziet dan iemand die thuis op zijn 50 inch TV in alle rust zit te kijken lijkt me niet gek t.o.v. Olav die in zijn uppie alle schermpjes volgt, ook tijden bekijkt en ondertussen met Jack en de studio zit te skypen. | |
opreis | dinsdag 11 april 2017 @ 12:09 |
Bij sky maken ze ook genoeg fouten met namen en dergelijke hoor, alleen hebben ze daarom heen wel veel meer expertise en kunnen ze ook dichter bij de rijders en teambazen etc komen dan ziggo dat kan. Ze zijn best wel pro hamilton maar daar moet je maar door heen prikken en is ook te begrijpen. | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 12:10 |
Natuurlijk zijn ze pro Hamilton, net zoals Ziggo pro Verstappen is. En RTL pro Vettel | |
Klummie | dinsdag 11 april 2017 @ 12:16 |
Niks mis mee zolang ze wel de prestaties de credits geven. En dat gebeurt wel vind ik. Alleen niet door kamplul. | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 12:19 |
Iemand naast Olav zou veel oplossen. Ik twijfel absoluut niet aan zijn deskundigheid. | |
nils7 | dinsdag 11 april 2017 @ 12:22 |
Albers. Een verademing toen hij wel eens aanschoof naast Van Dam (was dat volgens mij) | |
DerRabbit | dinsdag 11 april 2017 @ 12:25 |
Alberts lijkt me wel een van de betere opties eigenlijk. | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 12:27 |
Ik vond hem het beroerdste van iedereen ![]() Godver wat een ramp was dat. | |
King_Merc | dinsdag 11 april 2017 @ 12:32 |
vond hem best goed ![]() ![]() ![]() | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 12:37 |
Ik was een weekendje weg en moest noodgedwongen naar de Duitse RTL kijken. Ook daar wordt je niet vrolijk van. Alles gaat in Calimero-taal, De duitse Plooi heet daar Kai Ebel? en doet zijn best zich enorm fout te kleden iedere keer. Ze kletsten door de boardradio's heen en hebben een simpele prijsvraag om een auto te winnen. (Sms A of B) En dan nog steeds de reclame tussendoor. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 12:38 |
Hij sprak geen woord Nederlands... Coronel vond ik het beste ![]() Maar vooral omdat hij beter was dan RvD in commentaar geven. | |
Beach | dinsdag 11 april 2017 @ 12:44 |
Vreselijk is dat bij Duitsers. Bij elk Engels gesprek gaan ze tegelijkertijd vertalen. | |
VEM2012 | dinsdag 11 april 2017 @ 12:46 |
Ja, logisch! (Direct nagesynchroniseerd ook nog!) | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 12:51 |
waardoor ik maar niet kan kiezen naar welke taal ik zou moeten luisteren en daardoor de helft mis. ![]() | |
VEM2012 | dinsdag 11 april 2017 @ 13:01 |
Maar de meerderheid van de kijkers stelt het wel op prijs. Ik hoor ook liever het origineel, omdat vertalingen vaak slecht zijn. | |
Geralt | dinsdag 11 april 2017 @ 13:03 |
Ik blijf erbij. Ofwel Jan Lammers ofwel Renger. ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 11 april 2017 @ 13:07 |
Ik zie het niet gebeuren. Humor, meningen, chauvinisme, het mag van mij allemaal maar het moet beginnen met degelijke sportverslaggeving. Waarnemen wat er gebeurt, analyseren wat dat betekent en dan eventueel conclusies trekken. Als je begint met grappen, meningen en chauvinsme en de waarneming verwaarloosd en aanpast aan de gewenste conclusie dan maakt het niet meer uit of je dat nou met zijn tweeen of in je eentje doet, en of er nou een kickbokser in de studio zit of een ervaren coureur. Ik vind niet dat je daar doorheen zou moeten prikken. Ze mogen best laten blijken dat ze hopen dat Hamilton wint en blij zijn wanneer dat het geval is. Maar er is geen reden om de waarnemingen en de analyses te verdraaien zodat hij er beter op komt te staan dan hij is. Chauvinisme komt bij sportverslaggeving, prima, maar het kan niet het uitgangspunt van sportverslaggeving zijn. | |
opreis | dinsdag 11 april 2017 @ 13:11 |
Zou niet moeten, maar als je dat niet doet lijken hamilton en button en anderen beter dan ze zijn | |
Mansjester | dinsdag 11 april 2017 @ 13:20 |
Jij bent dus de Albers van de FOK! mods ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 11 april 2017 @ 13:21 |
Maar nu heb je dus dat Verstappen veel beter wordt gemaakt dan hij is, en dan willen mensen Sky over hem horen om bevestigd te krijgen hoe goed hij was, want van Ziggo is dat al totaal nietszeggend. Het mocht wel een onsje minder. Een zeer vermakelijke race van Verstappen met een hele goede eerste ronde, maar hij had natuurlijk ook gewoon mazzel met de safety car. Hij maakte twee fouten en op het droge was Ricciardo weer eens sneller. Vooral wat betreft dat laatste mag je dan wel even dimmen qua WK-aspiraties, daarvoor zul je in het algemeen toch je teamgenoot op het droge te snel af moeten zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 11 april 2017 @ 13:35 |
ruzie met de tankslang ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 13:41 |
Niks gewend jij. | |
opreis | dinsdag 11 april 2017 @ 13:42 |
ik kijk nooit ziggo. Meer dan alleen een goede eerste ronde, ook nog goede overtakes op raikonen, bottas en ricciardo (deed hij toch een stuk sneller dan Vettel bij Kimi). Hoezo had alleen hij mazzel met de SC? volgens mij de enige die dat niet hadden waren palmer en vettel. Dat laatste wat je zegt slaat ook nergens op want zo kan iedereen wel dimmen. En Verstappen zelf heeft het nog wel het minst van iedereen over het winnen van een wk. En zelfs als Ricciardo sneller dan je is kan je nog steeds 4x wk worden blijkbaar. | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 13:49 |
Mooie onboard registraties. https://www.formula1.com/(...)tion-from-china.html En daar blijkt dat Kevin Magnussen ook een zeer enerverend eerste rondje had. Ook het foutje van Max | |
Weltschmerz | dinsdag 11 april 2017 @ 13:51 |
Zonder een SC van achteruit naar het podium rijden is al een stuk moeilijker. Als Hamilton dat op Spa doet dan zwijgt Sky over de SC en is het puur Hamiltons brilliance. Hetzelfde met Verstappen hier. Verstappen is heel erg goed in de regen maar zo vaak regent het niet. Het telt wel, maar er telt nog veel meer. Dan moet je niet een specifieke kwaliteit veralgemeniseren en de hoop op een spoedige titel daarmee nog verder opkloppen. | |
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 13:53 |
Even een vraagje aan de Ziggo klagers. Laten jullie het Ziggo wel weten dat jullie het niks vinden? Ik heb vorig jaar via twitter geklaagd. Niet dat het heeft geholpen maar als ziggo niets hoort dan weet je zeker dat er niks verandert. | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 14:02 |
Die onboard van Magnussen ![]() ![]() Bagger start, maar erg knappe eerste ronde zeg | |
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 14:05 |
PER deed het niet goed bij McLaren. SAI deed het goed met VER naast zich. Ondanks het gerommel in het team. SAI hield zich goed met de swap. Dat geeft ook een druk. Je weet dan zeker dat als je het niet goed doet je zo wordt vervangen. PER is zeker niet slecht. Vond het toen tof dat hij naar McLaren ging. Alleen heb ik er niet zo'n vertrouwen in dat hij tegen de druk en politiek bij een team als Ferrari kan. | |
AnneX | dinsdag 11 april 2017 @ 14:38 |
dit ![]() # vroeg ik mij ook af. Er zijn toch wel eens fokkers in de studio... | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 14:46 |
Ja maar Fokkers zijn natuurlijk in het echt heel anders dan op zolderkamertjes. ![]() | |
Waffle | dinsdag 11 april 2017 @ 15:19 |
Ik vind het bij lange na niet perfect, maar is iedereen vergeten hoe veel stappen Ziggo al heeft gezet in de goede richting? Olav mist veel dingen, maar het is al zoveel beter dan van Dam was. Even een tweede man naast Olav zetten, kost echt moeilijk veel geld. En al helemaal als je er een oud formule 1 coureur naast wilt zetten. Die doen dat echt niet voor niks. Jack plooij is eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik weet persoonlijk niet wie er wel heen gestuurd moet worden op Allard kalf na dan. Alleen die is helemaal binnen bij RTL. In de studio is Rob Kamphuis ook verschrikkelijk, maar zijn we vergeten hoe de studio voor hem was? Dat droge presenteren van iemand die meer en voetbal man was? En dan die Fatima ook nog eens in de studio. Nee doe me dan maar Rob en Robert met zo nu en dan Tom of Giedo. Het lijkt wel alsof iedereen pas twee/drie jaar formule 1 kijkt. Ik vind persoonlijk dat het best wel mee valt als je kijkt naar waar het vandaan komt. Het gezeik op Ziggo en Olav begint echt vermoeiend te worden. | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 15:22 |
Dat. | |
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 16:00 |
Keek via BBC. Dus kijk inderdaad relatief gezien niet zo lang via Ziggo. Toen met Allard en Olav vond ik leuk. Was niks mis met die voorbeschouwing. Ook niets mis met de nabeschouwing. We kregen tenminste de persco te zien. | |
tja77 | dinsdag 11 april 2017 @ 16:08 |
Ik weet nog hoe Olav vroeger met zijn laserpointer de pits afstruinde om alle nieuwtjes aan te wijzen, en wat die wijzigingen voor gevolg op de auto zouden hebben (dit alles onder begeleiding van een mysterieus doch sfeervol muziekje). Hij (of Allard) had vroeger ook een item, bellen met Allan (McNish) of iets dergelijks. Mooie tijden waren dat. Het commentaar is echt wel beter geworden ondertussen, maar tuurlijk mist Olav best veel. Ik kan me er niet druk om maken, zijn passie voor de sport (want dat heeft hij) spat ervan af. | |
Floriz87 | dinsdag 11 april 2017 @ 16:08 |
Perez heeft simpelweg geluk dat er een mooie uitrijstrook ligt aan het einde van bocht 1. Eigenlijk zou hij gestraft moeten worden omdat hij via een off-track route voordeel heeft gehad ![]() | |
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 16:12 |
Is al bekend of Wehrlein komende weekend gaat rijden? | |
Floriz87 | dinsdag 11 april 2017 @ 16:19 |
Jep, die rijdt weer. Edit: waarschijnlijk, maar nog niet zeker (inconclusive berichtgeving). Edit 2: Bronnen: https://www.f1today.net/e(...)lein-back-in-bahrain http://www.planetf1.com/news/sauber-preview-the-bahrain-gp-6/ | |
tja77 | dinsdag 11 april 2017 @ 16:19 |
Ik dacht gelezen te hebben deze race sowieso nog niet | |
Rossdale | dinsdag 11 april 2017 @ 16:22 |
Voorspellen met Allan ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 11 april 2017 @ 16:23 |
Wolff en Wehrlein denken van wel, maar er is nog niets beslist. http://www.planetf1.com/n(...)on-remains-in-doubt/ | |
tja77 | dinsdag 11 april 2017 @ 16:24 |
Ah ja, voorspellen met Allan ja, mooi was dat ja | |
potjecreme | dinsdag 11 april 2017 @ 17:13 |
| |
motorbloempje | dinsdag 11 april 2017 @ 17:29 |
Hoezee! ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 april 2017 @ 17:30 |
![]() | |
tja77 | dinsdag 11 april 2017 @ 17:34 |
Die Italiaan werd te duur denk ik... | |
Yashaaaaa | dinsdag 11 april 2017 @ 17:56 |
![]() Die RB Spy ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 11 april 2017 @ 18:09 |
Zul je zien dat Wehrlein hem in de muur rijdt as weekend ![]() | |
wimderon | dinsdag 11 april 2017 @ 18:35 |
| |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 18:50 |
![]() http://www.redbullracing.com/article/spys-eye-china is ook altijd een hilarisch stukje | |
Yashaaaaa | dinsdag 11 april 2017 @ 19:07 |
Ja ik wilde ze niet allemaal hier neer gaan zetten maar moest hier inderdaad ook om gniffelen | |
tja77 | dinsdag 11 april 2017 @ 19:19 |
Godver ![]() Herinneringen haha. | |
Waffle | dinsdag 11 april 2017 @ 20:04 |
Trouwens die nieuwtjes uit de pits doet hij nog steeds toch? Ik geloof dat ik ze deze week nog eens gezien heb. | |
Meike26 | dinsdag 11 april 2017 @ 20:04 |
Ik heb de CD hier ook nog ergens liggen ![]() | |
maniack28 | dinsdag 11 april 2017 @ 20:05 |
Nee. Het toffe is ook de verschillende technieken en oplossingen. Wat ze moeten doen is de kosten limiteren zodat alle teams evenveel te besteden hebben aan materiaal (en misschien zelfs personeel). Daarmee maak je het speelveld gelijk, maar zal uiteindelijk de betere auto/coureur combi winnen vanwege talent. Zo hou je de diversiteit in de auto's met ruimte voor meer variatie ik winnaars | |
Floriz87 | dinsdag 11 april 2017 @ 22:46 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)h-president-erdogan/ Turkije gaat Maleisië vervangen? | |
ondeugend | dinsdag 11 april 2017 @ 23:11 |
https://nl.motorsport.com(...)-f1-kalender-892751/ In bovenstaand artikel staat dat Duitsland Maleisie gaat vervangen, maar dat er wel gesprekken zijn | |
sasquatsch | dinsdag 11 april 2017 @ 23:55 |
Volgend jaar zijn er weer 21 races. Maleisië verdwijnt, maar daar komen Duitsland en Frankrijk voor terug. Dus ik denk niet dat Turkije volgend jaar al terug komt. | |
flipsen | woensdag 12 april 2017 @ 01:14 |
Of alsnog Argentinië, Mar del Plata stratencircuit. Zoals in 2012 door de toenmalige presidente (populist ten top, kan Wilders een puntje aan zuigen) beloofd. Ze hebben zelfs een "simulatie" van het circuit gemaakt ![]() (Puur eigenbelang van yours truly uiteraard, mijn schoonvader woont er) | |
Geralt | woensdag 12 april 2017 @ 01:26 |
Niks kan tippen aan deze god: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() No hommo overigens ![]() | |
Waffle | woensdag 12 april 2017 @ 01:27 |
Haha er staat me iets bij dat toen iedereen ook zat te zeiken. | |
Geralt | woensdag 12 april 2017 @ 01:28 |
Ik niet in elk geval. | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 06:44 |
Klopt wel hoor ![]() ![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 12 april 2017 @ 07:18 |
Jaaaaah Viola Holt in de simulator, de prijswinnaar die maar niet gevonden werd en uiteindelijk Volkert v.d. G bleek te zijn, de truien etc. Gouden tijden ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 07:20 |
Ik kan me alleen die een of andere poedelkop van rtl herinneren die nu darts presenteert ![]() | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 07:24 |
Wie wil er überhaupt nog naar Turkije ![]() Blijft Duitsland overigens Hockenheim of..? | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 07:25 |
Turkije is op dit moment ook niet zo veilig voor ons als Nederlanders vanwege de politieke rel | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 08:24 |
Ja. | |
opreis | woensdag 12 april 2017 @ 08:56 |
Ja deze jongen reed geweldig en is klaar voor de stap naar een topteam | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 09:56 |
Fijn dat je het er mee eens bent dat hij klaar is voor een topteam! | |
Rossdale | woensdag 12 april 2017 @ 10:00 |
Hij heeft wel lef om wat anders dan alle anderen te proberen. In een STR pak je normaal geen podium (jaja de winst van Vettel vele jaren geleden blabla), dus je kan eens wat radicaals doen. Ik vond het wel strak | |
heywoodu | woensdag 12 april 2017 @ 10:03 |
Daar is men inderdaad vrij duidelijk over, net als degene die deze tweet online gooide trouwens. Zeker heel strak gereden en het toont alleen maar dat hij een uitstekend setje ballen heeft dat hij gewoon voor SS's gaat ![]() | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 10:48 |
In een auto waarmee je normaliter niet mee doet voor het podium, vind ik het niet eens zo'n heel dappere keuze. | |
opreis | woensdag 12 april 2017 @ 11:17 |
Gewoon altijd op slicks rijden want die zijn sneller dan full wets. Lef is belangrijker dan verstand. Het is een wonder dat hij uberhaupt de race heeft kunnen uitrijden als je ziet hoe hard hij de muur raakte. Waarom moet je voor een podium gaan? ik denk dat constant in de punten rijden belangrijker is voor een team als TR.. Dit was gewoon denken slim te zijn of zelf overschatting. De rest heeft allemaal kunnen zien dat de baan te nat was voor slicks. Blijkbaar dacht Sainz dat hij het wel kon op slicks maar heeft hij dat verkeerd ingeschat. Maar ipv toegeven dat je fout zat gewoon lekker volhouden dat slicks de beste keuze was. Wat mij betreft gewoon een inschattings fout. | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 11:20 |
Hij trok ook nog op in z'n 1 toch terwijl de rest in de 2 startte? Kan z'n onboard start ff niet vinden. | |
XL | woensdag 12 april 2017 @ 11:32 |
Zonder safety car had ik het wel willen zien. Hij had 7 rondjes een dikke 3 seconde per ronde mogen verliezen (21 sec), zoveel verloor hij niet. Als enige probleem had hij natuurlijk de start, waarbij hij niet wegkomt. Dat hij op slicks niet had kunnen inhalen is ook duidelijk. Dus dan is de vraag wat de achterstand van de auto waarachter hij terecht kwam op het moment dat iedereen naar binnen gaat voor slicks. Zo vroeg in de race had dat hem echt ver naar voor kunnen katapulteren... maar goed... het ging allemaal fout en als als als telt niet. In principe moet je als Toro Rosso dit op deze manier doen. Groot risico voor een topklassering en spektakel, of anoniem in het midden van het veld rijden. Achteraf gezien zou iedereen tijdens de twee safety car nieuwe banden gehaald hebben. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 11:34 |
Ik vraag me serieus af of hij er heel veel mee gewonnen heeft. Hooguit 1 of 2 plekken, denk ik. Doordat hij terugviel bij de start maakte hij de plekken goed toen iedereen naar binnen ging en hij buiten bleef, waardoor hij 7de lag. Als hij op inters net zo goed startte als de rest en met de rest mee naar binnen ging zou hij 8ste of 9de gelegen hebben na de SC. En als hij bij de start plekken won, zoals sommige anderen deden gewoon ook 7de. | |
opreis | woensdag 12 april 2017 @ 11:53 |
hun concurrenten zijn FI/williams/renault/haas, RB, merc en ferrari zitten er zo ver voor dat ze zelfs al rijdt je er na de eerste stops voor ze je toch wel terug pakken aan het einde van de race. Ga gewoon voor veilig en sprokkel elke race wat puntjes bij elkaar. | |
Geralt | woensdag 12 april 2017 @ 12:20 |
Die hebben het allebei nog gedaan als ik me niet vergis. ![]() | |
Pagan | woensdag 12 april 2017 @ 12:30 |
Bron | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 12:30 |
Zie ook; SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 201 - Manor no more | |
bloodymary1 | woensdag 12 april 2017 @ 12:31 |
Leuk, dan kan hij Jacques Villeneuve evenaren! ![]() | |
flipsen | woensdag 12 april 2017 @ 12:38 |
Iedereen die hier de keuze van Sainz belachelijk probeert te maken heeft of een heel kort geheugen, of kijkt nog niet zo heel lang F1... | |
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 12:40 |
Want Jos is hier gelukkig nog nooit afgekraakt ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 12:40:56 ] | |
flipsen | woensdag 12 april 2017 @ 12:45 |
Allemaal trolls ![]() | |
opreis | woensdag 12 april 2017 @ 12:59 |
21 jaar geleden. En wat wil je hier mee zeggen? | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 13:02 |
Ja joh, wist jij niet meer dat 21 jaar geleden Jos Verstappen op slicks is gestart tijdens de GP van Monaco? SCHANDALIG! | |
Beach | woensdag 12 april 2017 @ 13:03 |
Precies. Als je dat soort feiten niet feilloos weet hoor je niet bij de harde kern van de echte kenners. | |
Yashaaaaa | woensdag 12 april 2017 @ 13:04 |
Waarschijnlijk dat hij al heeeeeeuuuuuuuuuuul lang F1 kijkt en wij allemaal noobs zijn. ![]() ![]() | |
m0ridin | woensdag 12 april 2017 @ 13:12 |
Bedoel je niet 'iedereen die hier de keuze van Sainz probeert te verdedigen'? Sainz heeft alle geluk van de wereld gehad dat hij niet uit kon stappen in de eerste ronde, dit filmpje bevestigt alleen maar dat het niet slim is wat hij gedaan heeft dus weet niet wat je punt nou is... Sure, durf te gokken en respect dat hij iets wilde proberen. Maar dat het zo is afgelopen is niet zozeer dankzij zijn keuze of kunde... | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 13:17 |
Op het AD staat dat Alonso de GP van Monaco aan zich voorbij laat gaan en in plaats daarvan de Iny500 zal rijden. Op de Instagram van Alonso ook: https://www.instagram.com(...)ndoalo_oficial&hl=nl | |
Zorro | woensdag 12 april 2017 @ 13:21 |
In posts hierboven ook. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 13:24 |
En in het IndyCar topic en het nieuwtjes topic ook. ![]() | |
ondeugend | woensdag 12 april 2017 @ 13:36 |
Kan Button mooi even aan de bak weer ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 13:39 |
Britse humor op de boordradio ![]() | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 13:44 |
Zal nog lastig worden om een vervanger voor Alonso zo ver te krijgen om vrijwillig in die rammelbak te stappen. | |
Joene | woensdag 12 april 2017 @ 13:48 |
wat een held ! ik vind het super gaaf voor hem! | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 13:53 |
Heb je vorig jaar onder een steen geleefd. Button stopt mer racen, maar als vanDoorn of Alonso dit jaar een race niet racen dan valt Button in | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 14:00 |
Wat heeft dat met onder een steen leven te maken? Toen was nog niet duidelijk dat de Mclaren zo beroerd zou presteren, ik kan me best voorstellen dat Button bedankt voor de eer. | |
Fer | woensdag 12 april 2017 @ 14:00 |
McLaren gooit dit jaar wel vroeg de handdoek erin. #Team Jenson | |
Yashaaaaa | woensdag 12 april 2017 @ 15:01 |
Vraag me alleen af of hij dan nog de kracht heeft om de nieuwe auto te besturen. Als je ziet hoe het met Wehrlein is gegaan. En ik kan me niet voorstellen dat Button (behalve zijn triatlons) een zwaar work-out regime heeft. | |
Tarado | woensdag 12 april 2017 @ 15:11 |
Monaco valt wel mee | |
Mexicanobakker | woensdag 12 april 2017 @ 15:12 |
Die GP is wel een classic, derhalve weten echte kenners dit | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 15:18 |
Ik weet nog wel dat Panis die race won, en dat er slechts een handjevol coureurs aan de finish kwam. Zo weet ik ook nog dat er ooit een race was in Monaco (ook een regenrace) en dat Jos Verstappen door zijn teammaat werd verslagen. Zijn teammaat reed zonder voorvleugel, of in ieder geval een deel van zijn voorvleugel (wing endplate ofzo). Jos verklaarde na de race dat hij ook getracht had zijn voorvleugel eraf te rijden. ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 15:23 |
Dit is ook klassiekertje [ Bericht 70% gewijzigd door ESF1Gamer op 12-04-2017 15:36:30 ] | |
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 15:31 |
Ja een triatlon kan je ook echt ongetraind zonder een zwaar work-out regime lopen, dus dat telt niet mee ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 15:31:36 ] | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:33 |
Sowieso zal dat een redelijke eis van McLaren zijn geweest om als reserve/testcoureur verbonden te blijven bij het team | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 15:45 |
Ik ben eigenlijk benieuwd of dat Alonso zich überhaupt wel weet te plaatsen voor de race van de indy500. | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:47 |
Eerlijk gezegd denk ik dat dat enkel aan de wagen zou kunnen liggen, maar samenwerking met Andretti lijkt er wel op dat dat goed komt. Sowieso is het nog niet bekend of er uberhaupt 33 wagens zijn voor de race geloof ik. | |
tja77 | woensdag 12 april 2017 @ 15:51 |
Ja maar is het niet zo dat je een soort van continuïteits rondjes moet doen? Een x aantal rondes met een maximaal verschil per ronde? | |
Peterselieman | woensdag 12 april 2017 @ 15:53 |
Als je de boordradio al kunt verstaan ![]() | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:53 |
Klopt de rookie test. Maar dat is volgens mij al lang geleden dat iemand daar niet doorheen kwam. Alexander Rossi (winnaar vorig jaar), moest hem ook doorstaan met vrijwel geen ervaring op ovals en ging eenvoudig verder. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 15:53 |
30 bevestigd en nog 3 a 4 in de pijplijn. | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:55 |
Las op Amerikaans forum 31 (30 + 1 waarvan rijder dan nog onbekend is). Maar het zal wel volraken inderdaad. | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 16:03 |
McLaren is het helemaal kwijt, binnenkort uit de F1 en in de IndyCar series. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 16:05 |
In your dreams. ![]() | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 16:10 |
Als Alexander Rossi of all people kan winnen dan kan Alonso domineren op z'n Bourdais. - Boullier | |
Smoofie | woensdag 12 april 2017 @ 16:13 |
Ronin Frijns wil wel rijden.![]() | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 16:22 |
Heeft geen sponsors anders reed 'ie al wel bij Mercedes. | |
heywoodu | woensdag 12 april 2017 @ 16:25 |
Bourdais heeft de IndyCar nooit gedomineerd. | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 16:27 |
ChampCar, NASCAR, IndyCar, allemaal hetzelfde. Edit: Bourdais kan het nog steeds. [ Bericht 4% gewijzigd door Nober op 12-04-2017 16:39:04 ] | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 17:17 |
Dat is niet waar. Iemand maakte een grap en vervolgens is het in dit topic voor waar aangenomen. Nog voor de start werd er gezegd dat hij moeilijk zou wegkomen.De "slechte"start was ingecalculeerd. | |
Ferry_76 | woensdag 12 april 2017 @ 17:50 |
Met het geluk van Alonso qua teamkeuzes staat hij na een paar rondes al met een rokende motor aan de kant, terwijl JB in Monaco een tactisch zeer sterke regen race rijdt en het team de enige overwinning van de komende tien jaar bezorgt. ![]() | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 18:19 |
![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 18:26 |
Ik heb het niet alleen hier gelezen. | |
Jolige_Joffer | woensdag 12 april 2017 @ 18:31 |
http://www.autoblog.nl/ni(...)o-in-barcelona-97639 Nieuws? | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 18:49 |
fake nieuws. | |
Jolige_Joffer | woensdag 12 april 2017 @ 18:51 |
Dat dacht ik ook, maar het zou mooi zijn, wanneer het wel zo is.. ![]() | |
beantherio | woensdag 12 april 2017 @ 18:55 |
| |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 19:04 |
Op pagina 1 van deze thread staat trouwens weldegelijk het bewijs... Kan ff niet rechtstreeks linken vanaf tel. | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 19:09 |
https://www.f1today.net/n(...)anje-met-nieuwe-auto | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 19:10 |
Geen fake news. Zie mijn vorige post. | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 19:11 |
Het is ook gewoon wel waar. Geen sprake van een grap van hier. | |
ESF1Gamer | woensdag 12 april 2017 @ 19:31 |
![]() | |
Nattekat | woensdag 12 april 2017 @ 19:35 |
Oh god, ik mis context ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 19:36 |
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 19:37:40 ] | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 19:39 |
Je hebt gelijk. Ik heb het gezien. Hij start in 1 en Verstappen en Raikkonen in 2. Wellicht te maken met de banden keuze? | |
Nattekat | woensdag 12 april 2017 @ 19:41 |
Hmmm | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 19:42 |
Ik zag het ja. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 19:44 |
Alonso doet mee aan Indy 500 (op 28 mei). Dezelfde dag dat Monaco ook is.. dus er is die dag een stoeltje vrij bij McLaren. Of is dit er een in de categorie van Hulk spreekt Nederlands? ![]() *edit* Ja dus ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 19:46:45 ] | |
Nattekat | woensdag 12 april 2017 @ 19:44 |
Ja, nu heb je het verpest ![]() | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 19:48 |
Dan had ie in z'n 3 moeten starten ![]() | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 19:49 |
Oke oke, ik geef het op hem te verdedigen. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 19:49 |
Toch niet zo'n goede coureur als hij niet weet dat je bij minder grip in een hogere versnelling moet wegrijden. | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 20:36 |
Wel apart dat z'n engineer dat ook niet meldde... of mogen ze voor de start niks zeggen? | |
Peterselieman | woensdag 12 april 2017 @ 20:39 |
klopt. Volgens mij mogen ze vanaf de start van de opwarmronde tot de daadwerkelijke start geen aanwijzingen meer geven. | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 20:49 |
Leg even uit wil je.. ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 12 april 2017 @ 21:16 |
SPT / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #447 | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 21:17 |
| |
Seam | woensdag 12 april 2017 @ 21:20 |
hebben jullie al gehoord dat Alanso (ik weet niet precies hoe hij heet) de GP van Monaco overslaat? | |
Funzel | woensdag 12 april 2017 @ 21:40 |
Alonso baas ![]() | |
Floriz87 | woensdag 12 april 2017 @ 21:53 |
Xabi heet hij geloof ik, Xabi Alanso. Maar ik wist niet dat hij ook aan formule 1 deed. | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 21:55 |
In een 13 april grap trappen. ![]() | |
Re | woensdag 12 april 2017 @ 21:58 |
Doet JPM nog mee trouwens? | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 22:22 |
Ja. http://www.indycar.com/Ne(...)Penske-2017-Indy-500 http://www.indycar.com/Ne(...)s-Montoya-May-Double | |
motorbloempje | woensdag 12 april 2017 @ 22:23 |
JB ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 12 april 2017 @ 22:29 |
Whaha, een 13 april grap op de 12e ![]() | |
SnowOokami | woensdag 12 april 2017 @ 22:29 |
Zou wel tof zijn als Button voor Alonso zou invallen ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 22:32 |
Lijkt me hoogst waarschijnlijk anders. Wie anders? De Vries? En dan meteen op Monaco? | |
Nober | woensdag 12 april 2017 @ 22:56 |
Nog een keer Juan Pablo Montoya. | |
4-elements | woensdag 12 april 2017 @ 22:59 |
Die gaat proberen Alonso van de overwinning te houden tijdens de Indy 500. | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 23:21 |
F1 report met Natalie Pinkham vind ik altijd wel vermakelijk om te kijken. http://www.skysports.com/(...)4603/f1-report-china Wel doen alsof je in de UK bent. | |
Whiskers2009 | woensdag 12 april 2017 @ 23:28 |
En hoe doe je dat dan precies (ja, noob)? | |
Peterselieman | woensdag 12 april 2017 @ 23:46 |
Morgenochtend sleutel ik even een OP in elkaar | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 23:52 |
Alexander Rossi. ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 13 april 2017 @ 00:05 |
![]() | |
flipsen | donderdag 13 april 2017 @ 00:11 |
Bernoldi natuurlijk ![]() | |
Meike26 | donderdag 13 april 2017 @ 07:28 |
Helaas gestopt met autosport ![]() Wat een race was dat.. ![]() | |
Wertha | donderdag 13 april 2017 @ 07:47 |
Legendarische race inderdaad. Intelligent gereden ook van Bernoldi. Hij ging steeds op het juiste moment en met de juiste snelheid om met blauwe vlaggen waardoor Coulthard niet met de koplopers van de wedstrijd kon meespringen. | |
potjecreme | donderdag 13 april 2017 @ 08:07 |
Ik doe dat via vpn. | |
D_A | donderdag 13 april 2017 @ 10:23 |
Zin in ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 april 2017 @ 10:58 |
![]() Komend weekend staat de dertiende editie van de Grand Prix van Bahrein op het programma. Het Bahrain International Circuit is ontworpen door Hermann Tilke en is gebouwd midden in de woestijn. Inmiddels is het gebied rond de baan meer bebouwd en voor de liefhebber van de natuur is er in de buurt het Al Areen Wildlife Park. De Formule 1-fans kijken echter alleen maar uit naar de race die zondag om 17.00 uur Nederlandse tijd van start zal gaan. Fernando Alonso heeft met drie zeges het vaakst gewonnen in Bahrein, terwijl van de huidige coureurs Felipe Massa, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton er eenmaal zegevierden. We krijgen hoe dan ook een nieuwe winnaar, want vorig jaar was de inmiddels gestopte Nico Rosberg de beste. Het ronderecord op het huidige circuit is al sinds 2005 in handen van Pedro de la Rosa die met de McLaren tot een tijd van 1.31,447 kwam. Vorig jaar pakte Hamilton de poleposition met een tijd van 1.29,493 terwijl Rosberg met 1.34,482 de snelste rondetijd noteerde. Het ronderecord zou er dus dit jaar tijdens de race aan kunnen gaan. Op dit circuit beleefde de Belg Stoffel Vandoorne vorig jaar zijn racedebuut en hij pakte met de McLaren gelijk een punt. Max Verstappen kende een uitstekende race met plek zes voor de Toro Rosso, waarbij hij de Red Bull van Daniil Kvyat achter zich hield. Vooraan reed Rosberg eenvoudig naar de zege, voor de Ferrari van Kimi Räikkönen. Hamilton viel na de start terug naar plek negen na een botsing met de Williams van Valtteri Bottas, terwijl Vettel door motorische problemen helemaal niet kon starten. Dit jaar lijkt het in Bahrein een tweestrijd te gaan worden tussen Hamilton en Vettel die beiden al een race hebben gewonnen. Hun teamgenoten Bottas en Räikkönen lijken te gaan strijden om plek drie, terwijl de Red Bulls van Verstappen en Daniel Ricciardo onder normale omstandigheden met de plaatsen vijf en zes genoegen moeten nemen, zeker omdat geen regen verwacht wordt. Voor Sauber is Pascal Wehrein er weer bij, maar het is nog onduidelijk of hij het hele weekend zal gaan rijden. De hoogtepunten van 2016 (Bron: YouTube) ![]() ![]() De bandencompounds die dit weekend gebruikt worden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het actuele weer in Sakhir, Bahrein | |
potjecreme | donderdag 13 april 2017 @ 11:21 |
Super! | |
Beach | donderdag 13 april 2017 @ 11:44 |
Bedankt West ![]() | |
Beach | donderdag 13 april 2017 @ 11:49 |
Wat ik me al jaren afvraag he; wat is die Grand Prix/Grote Prijs precies die de winnaar krijgt? | |
Operc | donderdag 13 april 2017 @ 11:56 |
Tof. ![]() Maar waarom staan er maar 18 coureurs in de stand? ![]() |