abonnement Unibet Coolblue
pi_170093489
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteraard, maar zoals ik dus zei hangt het risico op mazelen ook af van de vaccinatiegraad in de omgeving. Als die maar hoog genoeg is, dan is het risico op de ziekte vrij laag.
Maar blijkbaar is er dus toch een probleem met de vaccinatiegraad als deze ziekte terug komt. Het is alleen wel lastig om mensen te verplichten zich in te enten. Dat kun je eigenlijk bijna niet zonder geweld of dwang doen en dat moet je niet willen als samenleving.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170093494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

om dan meteen iemand een racist te noemen gaat nogal ver

vorig jaar was er nog een outbreak in Calais

Measles outbreak in a refugee settlement in Calais, France
Anti-vaxxers die boos zijn omdat vluchtelingen ziektes mee brengen zijn wel grappig. Vooral als er van die leipe bazen tussenzitten die vroeger hun kinderen langs zieke kinderen stuurden maar hun kinderen nu het liefst ver van zulke kampen houden omdat het zieke kinderen van andere kleurtjes zijn.

Daar had dus gevaccineerd moeten worden.
pi_170093522
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vroeger waren mensen ook gewend dat er een kind doodging, dat is tegenwoordig ook niet meer zo acceptabel, vroeger was het gewoon de wens van God of dat je er maar mee om moest leren gaan.
Lekker makkelijk altijd, vroeger dit, vroeger dat, vroeger los in de auto.... vroeger 3.000 verkeersdoden met 1.000.000 auto's en 12.500.000 inwoners nu 700 verkeersdoden met 7.000.000 auto's en 17.000.000 inwoners.
Mijn oma had inderdaad ook twee kinderen die op vrij jonge leeftijd overleden, maar ach, ze had er nog elf over. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170093553
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik las net ergens dat dat in Italië wel het geval lijkt te zijn. :N Ik las er even snel overheen, maar als ik het goed heb gelezen heeft een gezin in Italië een aantal jaar geleden na een rechtszaak een schadevergoeding gekregen, omdat hun kind autisme zou hebben gekregen door een vaccinatie. Dat is later in hoger beroep teruggedraaid, maar toen was het kwaad al geschied en zagen veel ouders het vaccineren niet meer zitten.

Daarnaast is de (volgens de peilingen) grootste politieke partij in Italië ook anti-vacc.
Is een makkelijke manier voor die partij om nog net iets meer stemmen te trekken. Wel apart dat dit in Italië gebeurd; hier in Nederland is daar weinig draagvlak voor denk ik.
Is er een oplossing tegen nepnieuws? Je wil natuurlijk ook geen gedachte politie hebben, maar ik vindt het een probleem worden zodra mensen hun eigen veiligheid, of die van een ander, op het spel zetten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:35:41 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170093572
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mijn oma had inderdaad ook twee kinderen die op vrij jonge leeftijd overleden, maar ach, ze had er nog elf over. :P
Niet dat het leed daarmee minder werd, daar is ze waarschijnlijk tot aan haar graf verdrietig over geweest, ze had alleen met 11 kinderen te verzorgen geen tijd om er lang om te treuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170093586
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mijn oma had inderdaad ook twee kinderen die op vrij jonge leeftijd overleden, maar ach, ze had er nog elf over. :P
Speelden die voor de lokale VV?
pi_170093597
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mijn oma had inderdaad ook twee kinderen die op vrij jonge leeftijd overleden, maar ach, ze had er nog elf over. :P
Mijne ging van 17 naar 12.
pi_170093617
Stel inenten verplicht, ga over tot strafrechtelijke vervolging van ouders die dat nalaten. Het kan niet zo zijn dat kinderen onnodig doodgaan vanwege de religieuze waanideeën van ouders. Echt, dat stuitende ontzag voor religie moet eens afgelopen zijn.
pi_170093645
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:41:37 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170093699
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
Stel inenten verplicht, ga over tot strafrechtelijke vervolging van ouders die dat nalaten. Het kan niet zo zijn dat kinderen onnodig doodgaan vanwege de religieuze waanideeën van ouders. Echt, dat stuitende ontzag voor religie moet eens afgelopen zijn.
Gewoon waanideeën en intellectuele zelfoverschatting mag ook hoor ;)
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:45:30 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170093793
Ik kende een jongetje vroeger met ouders die uit religieuze motieven niet wilden laten vaccineren. Kind kreeg dus die levensgevaarlijke hersenontsteking met blijvende hersenschade ten gevolge. Hij is nu dus doof.

Complicaties hoeven niet eens het ergste te zijn he. Een nog veel grotere groep gaat niet dood maar zit voor de rest van zijn of haar leven met blijvende schade. Want quinoamama wist het beter.
pi_170093942
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is een makkelijke manier voor die partij om nog net iets meer stemmen te trekken. Wel apart dat dit in Italië gebeurd; hier in Nederland is daar weinig draagvlak voor denk ik.
Is er een oplossing tegen nepnieuws? Je wil natuurlijk ook geen gedachte politie hebben, maar ik vindt het een probleem worden zodra mensen hun eigen veiligheid, of die van een ander, op het spel zetten.
In Nederland neemt het aantal ouders dat ervoor kiest hun kind(eren) niet te vaccineren ook toe. Dat zijn vooral 'hoogopgeleide' ouders (die kennelijk toch niet in staat zijn fatsoenlijk research te doen).

Geen idee wat daar tegen te doen is.. Pauw heeft een aantal maanden geleden een poging gewaagd door twee agressieve anti-vaxxers tegenover een veel te rustige en begripvolle kinderarts te zetten. Dat is helemaal mis gegaan. De redactie vond het zelfs nodig de uitzending daarna het een en ander te rectificeren. :P
pi_170093981
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:45 schreef Qarrad het volgende:
Ik kende een jongetje vroeger met ouders die uit religieuze motieven niet wilden laten vaccineren. Kind kreeg dus die levensgevaarlijke hersenontsteking met blijvende hersenschade ten gevolge. Hij is nu dus doof.

Complicaties hoeven niet eens het ergste te zijn he. Een nog veel grotere groep gaat niet dood maar zit voor de rest van zijn of haar leven met blijvende schade. Want quinoamama wist het beter.
Familielid van mij heeft door de mazelen ook een hersenontsteking gekregen. De rest van haar leven functioneert ze daardoor op het niveau van een 5-jarige.
pi_170094016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

om dan meteen iemand een racist te noemen gaat nogal ver

vorig jaar was er nog een outbreak in Calais

Measles outbreak in a refugee settlement in Calais, France
Heb je dat WHO-rapport nou gelezen? Want daarin staat dat (vluchteling)migranten wel een groter risico lopen om ziek te worden omdat ze minder vaak gevaccineerd zijn maar dat migratie in de uitbraken (in Europa) eigenlijk nauwelijks een rol speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2017 22:18:01 ]
pi_170094144
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Familielid van mij heeft door de mazelen ook een hersenontsteking gekregen. De rest van haar leven functioneert ze daardoor op het niveau van een 5-jarige.
Vermijdbaar?
  zaterdag 8 april 2017 @ 22:00:28 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170094170
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vermijdbaar?
Hoeft niet hè, het vaccinatieprogramma voor de mazelen begon pas in 1976.
Ik ben waarschijnlijk ook niet ingeënt, en ik gok dat ik de mazelen "gewoon" gehad heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170094399
Dat was inderdaad in de periode dat er net wel/niet werd gevaccineerd en zij dus (nog) geen vaccin had gekregen.

Maar ach, het heeft Frans Bauer weer een extra fan opgeleverd.
  zaterdag 8 april 2017 @ 22:12:12 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170094489
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Familielid van mij heeft door de mazelen ook een hersenontsteking gekregen. De rest van haar leven functioneert ze daardoor op het niveau van een 5-jarige.
:X Je gunt dit natuurlijk niemand, en het minst nog zo'n kind, maar ik vind het nóg een tikkeltje erger als dit je kind overkomt omdat iemand anders niet wilde inenten.
  zaterdag 8 april 2017 @ 22:16:33 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170094600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

:X Je gunt dit natuurlijk niemand, en het minst nog zo'n kind, maar ik vind het nóg een tikkeltje erger als dit je kind overkomt omdat iemand anders niet wilde inenten.
Het zal idd je baby maar zijn die nog te jong is voor de vaccinatie, omdat de antroposofische tut aan de overkant het met al haar kennis niet nodig vindt voor haar kinderen, en jouw baby besmetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170094928
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeft niet hè, het vaccinatieprogramma voor de mazelen begon pas in 1976.
Ik ben waarschijnlijk ook niet ingeënt, en ik gok dat ik de mazelen "gewoon" gehad heb.
Heb ze zeker gehad, kan het nog steeds merken.
pi_170094942
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

:X Je gunt dit natuurlijk niemand, en het minst nog zo'n kind, maar ik vind het nóg een tikkeltje erger als dit je kind overkomt omdat iemand anders niet wilde inenten.
Klopt, maar die situatie lijkt me zeldzaam in Nederland. Nog wel. :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 22:33:01 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170094973
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:30 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Heb ze zeker gehad, kan het nog steeds merken.
Ja, ik dacht al.... beetje raar is ie wel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170095134
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heb je dat WHO-rapport nou gelezen? Want daarin staat dat (vluchteling)migranten wel een groter risico lopen om ziek te worden omdat ze minder vaak gevaccineerd zijn maar dat migratie in de uitbraken (in Europa) eigenlijk nauwelijks een rol speelt.
Anti-vaxxers staan dus te juichen
pi_170095259
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

In Nederland neemt het aantal ouders dat ervoor kiest hun kind(eren) niet te vaccineren ook toe. Dat zijn vooral 'hoogopgeleide' ouders (die kennelijk toch niet in staat zijn fatsoenlijk research te doen).

Geen idee wat daar tegen te doen is.. Pauw heeft een aantal maanden geleden een poging gewaagd door twee agressieve anti-vaxxers tegenover een veel te rustige en begripvolle kinderarts te zetten. Dat is helemaal mis gegaan. De redactie vond het zelfs nodig de uitzending daarna het een en ander te rectificeren. :P
Had ik gezien inderdaad; het werd me ook helemaal niet duidelijk waarom ze nou anti-vax waren. Ze noemde wat vage onderzoekjes maar er leek niet echt een vaste overtuiging achter te zitten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170104008
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 16:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geen vluchteling die naar Roemenie wil.
Dat zet te denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')