abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170029079
Op de Chinese markt kwam ik dit tegen. Het is een soort borduren of steentjes plakken op nummer. Alles zit er bij en aliexpress puilt er van uit.
Lijkt me heerlijk om te doen. Nu wachten tot het binnen is.




En doorrrrr....
pi_170029167
Mijn nieuwe projectje:


Nu slechts 9 pagina's waarvan 3 hele dunne strookjes om te plakken.. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lijnloos op 05-04-2017 23:54:01 ]
pi_170031236
Wat bedoel je met pagina's?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_170032256
In plaats van de twee ontbrekende zakjes met steentjes heb ik een compleet nieuw pakket gekregen en er lijkt er zelfs nóg een onderweg te zijn. :D
pi_170033163
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:26 schreef Biancavia het volgende:
Wat bedoel je met pagina's?
Nou precies zoals het is... pagina's. A4-tjes zoals hierboven op de foto. Ik heb mijn eigen patroon gemaakt en aan het plakken nu. Dus geen bestelde...
  donderdag 6 april 2017 @ 06:50:16 #6
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_170034580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb er nog es over nagedacht... beetje te groot... 1000 steken is 2,5 meter... das zelfs mij wat te debiel. Maar wel iets anders leuks bedacht... vanavond patroon maken!
Oh, dat is wel heel groot....

Op 18 count wordt ie 111 cm breed x 139 cm hoog.
pi_170035071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 06:50 schreef Patapon het volgende:

[..]

Oh, dat is wel heel groot....

Op 18 count wordt ie 111 cm breed x 139 cm hoog.
Ja idd, 18ct is 7steekjes per cm... dit 4, dus 2x zo groot obgeveer.
pi_170035328
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:53 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou precies zoals het is... pagina's. A4-tjes zoals hierboven op de foto. Ik heb mijn eigen patroon gemaakt en aan het plakken nu. Dus geen bestelde...
O! En die plak je dan later weer aan elkaar om één geheel te krijgen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_170035675
Das wel het idee ja... of ik plak ze tegen elkaar op een groot vel karton of zo... even zien hoe groot het uitpakt.
  donderdag 6 april 2017 @ 11:32:42 #10
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_170038057
Wat een megaproject Lijnloos :D _O_

Ik ken wel mensen die HAED patronen zelf maken maar die kopen lege canvassen op maat via Aliexpress. Jij gaat nog een stap verder. Respect. Ben zeer benieuwd. Leuk om te volgen.

Afgelopen half jaar een stuk of wat DPs in opdracht gemaakt. En voor mezelf ben ik met deze het meest content. Was zwart/wit foto maar heb ik zelf "oude foto" gekleurd.



Nou nog met eentje bezig. Als die af is ga ik poosje schilderen. Maar heb nog DP op voorraad liggen :P
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_170038186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:32 schreef Rica het volgende:
Wat een megaproject Lijnloos :D _O_

Ik ken wel mensen die HAED patronen zelf maken maar die kopen lege canvassen op maat via Aliexpress. Jij gaat nog een stap verder. Respect. Ben zeer benieuwd. Leuk om te volgen.

Afgelopen half jaar een stuk of wat DPs in opdracht gemaakt. En voor mezelf ben ik met deze het meest content. Was zwart/wit foto maar heb ik zelf "oude foto" gekleurd.

[ afbeelding ]

Nou nog met eentje bezig. Als die af is ga ik poosje schilderen. Maar heb nog DP op voorraad liggen :P
Wow, mooi dat portret!

En eigenlijk ben ik gewoon te eigenwijs om een leeg canvas te bestellen... ik heb bij bol.com een rol dubbelzijdig plakfolie gekocht en dit plak ik op de uitgeprinte patroontjes (die ik via KG-chart uitprint). Gisteravond heerlijk zitten plakken met de kleurtjes die ik al/nog had van mijn Elsa en Batman. En Minke heeft ook een eigen pakketje en die had zowaar ook een kleurtje :D
  zondag 9 april 2017 @ 08:34:58 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_170099658
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Wow, mooi dat portret!

En eigenlijk ben ik gewoon te eigenwijs om een leeg canvas te bestellen... ik heb bij bol.com een rol dubbelzijdig plakfolie gekocht en dit plak ik op de uitgeprinte patroontjes (die ik via KG-chart uitprint). Gisteravond heerlijk zitten plakken met de kleurtjes die ik al/nog had van mijn Elsa en Batman. En Minke heeft ook een eigen pakketje en die had zowaar ook een kleurtje :D
Doen zoals je het zelf in gedachten hebt. De een denkt "wat ingewikkeld" maar dat maakt het voor een ander juist leuk :)

De steentjes koop je dan gewoon los zeker?

Voor wie trouwens HAED patronen zoekt, ik heb ze allemaal van een Russische site gedownload. :P

Momenteel bezig het meisje op het strand af te maken. Die lag al sinds november of zo aan de kant want opdrachten cadeautjes tussendoor. Motivatie is wat minder maar ga rustig door hem afmaken.



Dan eens kijken wat voor andere leuke dingen ik nog kan bedenken voor DP. Iets aparts maar weet nog niet wat. Een custom met die crystal diamonds zou me leuk lijken maar dat is er helaas (nog) niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_170205398
Gister kwam er een envelopje met nieuwe kleurtjes/steentjes binnen en vanavond lekker zitten plakken:



Ik pas het morgen op de pc wel ff aan... mobiel posten wil niet met fluckr

[ Bericht 27% gewijzigd door Lijnloos op 14-04-2017 13:54:44 ]
pi_170269357
Ik heb een pakketje besteld. 'k Ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden om te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170501072
Mijn eerste pakketje is binnen. Verslavende hobby zeg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 27 april 2017 @ 13:14:33 #16
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_170519500
Ja en je hoeft er weinig bij na te denken. Lekker ontspannend.

Welke heb je?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_170537543
Een uiltje, zal vandaag even een foto posten!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170543062
Deze maak ik :)

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170543417


Dit is mijn eerste diamond painting, vrijwel helemaal af. Als het goed is heeft de seller het missende kleurtje verstuurd, als dat aankomt kan ik het definitief afmaken. Ik heb trouwens wel een wijze les geleerd, want ik ben onderaan begonnen en daarom zit de onderste strip helemaal onder pluisjes van mijn kleding.

Wat doen jullie er trouwens mee als het af is? Inlijsten met een passepartout om de buitenrand te bedekken? Of uitsnijden/knippen en ergens opplakken?

Een kleurtje was trouwens net een ander nummertje dan ik volgens de lijst nodig had, het scheelde 1 cijfer. Dat is het bruin in de regenboog, ik denk dat dat eigenlijk iets rozer had moeten zijn. Ik heb geen zin om er moeilijk over te doen, dus ik laat het zo.
pi_170543772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:57 schreef Zeester het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is mijn eerste diamond painting, vrijwel helemaal af. Als het goed is heeft de seller het missende kleurtje verstuurd, als dat aankomt kan ik het definitief afmaken. Ik heb trouwens wel een wijze les geleerd, want ik ben onderaan begonnen en daarom zit de onderste strip helemaal onder pluisjes van mijn kleding.

Wat doen jullie er trouwens mee als het af is? Inlijsten met een passepartout om de buitenrand te bedekken? Of uitsnijden/knippen en ergens opplakken?

Een kleurtje was trouwens net een ander nummertje dan ik volgens de lijst nodig had, het scheelde 1 cijfer. Dat is het bruin in de regenboog, ik denk dat dat eigenlijk iets rozer had moeten zijn. Ik heb geen zin om er moeilijk over te doen, dus ik laat het zo.
Die is gaaf! (en de tip van de pluisjes neem ik bij deze van harte ;)).
Zelf knip ik hem uit en plak hem ergens op. Lijsten lijkt me onhandig omdat die steentjes wat "dik" zijn.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170545120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die is gaaf! (en de tip van de pluisjes neem ik bij deze van harte ;)).
Zelf knip ik hem uit en plak hem ergens op. Lijsten lijkt me onhandig omdat die steentjes wat "dik" zijn.
Ik denk dat ik dat ook ga doen ja, dat lijkt me het gemakkelijkste. Misschien dat ik er voor de zekerheid nog iets van een lijmspray overheen doe dan, zodat het niet allemaal weer loskomt?
pi_170545298
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:12 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat ook ga doen ja, dat lijkt me het gemakkelijkste. Misschien dat ik er voor de zekerheid nog iets van een lijmspray overheen doe dan, zodat het niet allemaal weer loskomt?
Dat klinkt wel erg handig
Alleen ik ben met mijn eerste bezig, dus hoe goed of slecht het blijft/wordt, weet ik niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170704795
Het tweede pakketje is binnen :)
Nog een om op te wachten
(en ik denk dat wanneer ik er drie heb gedaan, het ook wel gezien heb stiekem. Echt borduren vind ik een stukje leuker)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171196410

Nummer 1 klaar.

Op naar mijn custom.. 50x70


♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_171198502
Die bambi is schattig geworden!

En succes met het grote project
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171199662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die bambi is schattig geworden!

En succes met het grote project
dank!

Bambi was nog geen 5 euro 😁

Volledige Vierkante Diamanten 5D DIY Diamant Schilderen "Konijnen en herten" Borduren Kruissteek Strass Mozaïek Schilderen Decor Gift
http://s.aliexpress.com/QZr2e2Yz
(from AliExpress Android)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 mei 2017 @ 16:56:38 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171200660
Bambi is leuk! En wat een toffe foto O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171201496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:56 schreef Rewimo het volgende:
Bambi is leuk! En wat een toffe foto O+
dank!!
Is van de vakantie vorig jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:26:00 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171203621
Ik heb er nu 2 liggen waar ik aan moet beginnen, eens kijken welke ik het eerst ga doen.

Overigens schijn je ze wel te kunnen inlijsten, er zijn speciale lijsten die ook voor iets dikkere platen geschikt zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_171245445

Begonnen met de foto 😀
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:20:38 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171268651
Ik wil er ook aan gaan beginnen. Ben nog op zoek naar iets van bakjes om die steentjes uit te sorteren. Heb nu een soort koffertje van de Action, maar ik weet niet of dat het meest geschikt is. Iemand nog tips of ideeën?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 mei 2017 @ 12:25:54 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171268745
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:20 schreef karr-1 het volgende:
Ik wil er ook aan gaan beginnen. Ben nog op zoek naar iets van bakjes om die steentjes uit te sorteren. Heb nu een soort koffertje van de Action, maar ik weet niet of dat het meest geschikt is. Iemand nog tips of ideeën?
Die heb ik ook (denk ik ;) ). Gripzakjes gebruiken voor je steentjes en die sorteren zoals je handig vindt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171276065
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:20 schreef karr-1 het volgende:
Ik wil er ook aan gaan beginnen. Ben nog op zoek naar iets van bakjes om die steentjes uit te sorteren. Heb nu een soort koffertje van de Action, maar ik weet niet of dat het meest geschikt is. Iemand nog tips of ideeën?
Ik heb medicijndoosjes van de Action. Een bak met 28 vakjes. En om de steentjes eruit te vissen, het lepeltje van een lepelei.
  zondag 28 mei 2017 @ 18:42:46 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171280824
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:39 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb medicijndoosjes van de Action. Een bak met 28 vakjes. En om de steentjes eruit te vissen, het lepeltje van een lepelei.
Hmmm dat klinkt ook wel als een goed idee idd
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_171288637
Ik heb ze nu hierin zitten




Heb andere bakjes onderweg

[ Bericht 16% gewijzigd door Vicky op 28-05-2017 22:27:20 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 mei 2017 @ 22:52:56 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171289738
Je hebt die bakjes nu gelabeld met het symbool dat ze krijgen, maar is dat symbool op elke tekening hetzelfde?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_171289939
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:52 schreef karr-1 het volgende:
Je hebt die bakjes nu gelabeld met het symbool dat ze krijgen, maar is dat symbool op elke tekening hetzelfde?
nee.
Elke tekening is anders.
De een labelt op nummer. De ander op symbool. Ik vind op nummer niet prettig want dan moet ik nog steeds kijken welke kleur het is.

Als ik klaar ben met de painting gaan de stickers er weer af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:37:51 #38
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_171292248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb er nu 2 liggen waar ik aan moet beginnen, eens kijken welke ik het eerst ga doen.

Overigens schijn je ze wel te kunnen inlijsten, er zijn speciale lijsten die ook voor iets dikkere platen geschikt zijn.
Inlijsten gaat prima met de meeste lijsten. Ik gebruik gewoon lijsten van de Action, geen probleem. Snij met een mesje de randen er af, strak langs de steentjes, en met standaard maten hoef je geeneens een passe-partout :)

Voor opbergen zijn dezen erg populair. Fliptop doosjes.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 29 mei 2017 @ 06:33:58 #39
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_171293021
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:37 schreef Rica het volgende:

[..]

Inlijsten gaat prima met de meeste lijsten. Ik gebruik gewoon lijsten van de Action, geen probleem. Snij met een mesje de randen er af, strak langs de steentjes, en met standaard maten hoef je geeneens een passe-partout :)

Voor opbergen zijn dezen erg populair. Fliptop doosjes.
[ afbeelding ]
Dat ziet er handig uit, waar heb je die vandaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2017 @ 06:48:10 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171293059
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:37 schreef Rica het volgende:

Voor opbergen zijn dezen erg populair. Fliptop doosjes.

Tictac :D Die zijn heel handig inderdaad! Ik wil ook graag weten waar je die vandaan hebt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2017 @ 06:50:14 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171293064
O, dat stond dus in de link van het plaatje: https://www.michellassier(...)met-fliptop-doosjes/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 mei 2017 @ 07:58:52 #42
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_171293270
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 06:50 schreef Rewimo het volgende:
O, dat stond dus in de link van het plaatje: https://www.michellassier(...)met-fliptop-doosjes/
Yep. Via google "fliptop doosjes" kom je nog wel een aantal tegen. :) Zijn wel regelmatig uitverkocht.

Passen 5 zakjes (ruim 1000 steentjes) in zo'n doosje.

Zijn er ook die bij Lidl gewoon een pak tictac doosjes kopen :D Komt op hetzelfde neer en je hebt voor een jaar tictacs in huis.

Om ze er weer in te gieten werkt een kleine vergiet trechter prima. Simpel te maken van stevig papier.
Of helemaal makkelijk, een schudbakje met tuitje.



[ Bericht 1% gewijzigd door Rica op 29-05-2017 08:05:59 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_171836894
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik begonnen aan een Diamond painting van een 'Babe' met een oude Amerikaanse auto erop.
Voor de mensen die niet weten wat Diamond painting is.. Het lijkt op ministeck, alleen is dit veel kleiner en veel gedetailleerder.
De plaat die ik maak is behoorlijk groot, namelijk 75x50 cm.
Als er animo voor is zal ik een aantal foto's posten :)
pi_171837573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:19 schreef 0108daniel het volgende:
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik begonnen aan een Diamond painting van een 'Babe' met een oude Amerikaanse auto erop.
Voor de mensen die niet weten wat Diamond painting is.. Het lijkt op ministeck, alleen is dit veel kleiner en veel gedetailleerder.
De plaat die ik maak is behoorlijk groot, namelijk 75x50 cm.
Als er animo voor is zal ik een aantal foto's posten :)
Holymoly dat is een grote plaat! Succes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171857588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Holymoly dat is een grote plaat! Succes
Dat is het zeker!
Hoe groter de plaat hoe meer details je ziet :)
pi_171857596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:49 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dat is het zeker!
Hoe groter de plaat hoe meer details je ziet :)
Dat is waar, alleen ik heb niet het geduld voor zulke grote dingen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171857664
@ChildoftheStars: Is niet erg, zolang je er maar plezier in heb.

Hier volgen alvast een aantal foto's.


Zo ontving ik het pakketje.




De 60.000 steentjes! :D


En we zijn begonnen.


Na een uurtje werk.


Na ongeveer 2 uur werk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:53 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171857776
Heb je ook een plaatje van wat het moet worden? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171857794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Heb je ook een plaatje van wat het moet worden? :)
Uiteraard!
pi_171912228
En weer een stapje verder:



abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')