ik vermoed weer tandjesleed, want nog niet alle kiezen zijn ook echt door en hij zevert als een dolle.
 ik vermoed weer tandjesleed, want nog niet alle kiezen zijn ook echt door en hij zevert als een dolle. 

Waardoor bijlezen soms wat lastig is, omdat ik me zo snel druk maak, maar het ook weer leuk vind jullie verhalen te lezen, lastig
 Waardoor bijlezen soms wat lastig is, omdat ik me zo snel druk maak, maar het ook weer leuk vind jullie verhalen te lezen, lastig  
  Maar had nog beloofd foto's te posten, dus hier zijn ze dan eindelijk!
 Maar had nog beloofd foto's te posten, dus hier zijn ze dan eindelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dat IS ook sneu. Het enige waar een kind controle over heeft, is of hij eet. Ik krijg een heel naar gevoel van het "binnendringen" van een weigerend kind, maar misschien ben ik wat overgevoelig op dat vlak. Ik denk dat een kind, hoe jong ook, al het recht heeft om "nee" te zeggen of iets te weigeren. Koen bepaalt òf hij eet, niet ik.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:02 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het lastige aan de vele verschillende meningen en discussies dat dingen zo ongenuanceerd moeten vaak.
En ook vind ik het lastig om de grens te bepalen. Zo at ik laatst bij iemand mee wiens dreumes niet wilde eten. Toen dwong zij met haar lepel zijn mond open om hem te dwingen tot eten. Het werd dus een hele strijd, het kind MOEST eten. Ik heb toen wel gevraagd waarom ze het zo belangrijk vond dat hij perse moest eten. Ja, daar zit een oordeel in, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik vond het zo sneu.

Begrijp je hem wel? En hij jou?quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:11 schreef McLaura het volgende:
Mijn dreumes van bijna 22 maanden praat en gebaart niet. Daarom ben ik een beetje stil hier, ik heb het gevoel dat hij er niet helemaal bij hoort.
 Hij is fysiek verder dan communicatie. En de ene week iets meer dan de andere keer en de volgende keer weer terug bij af
 Hij is fysiek verder dan communicatie. En de ene week iets meer dan de andere keer en de volgende keer weer terug bij af 

en de twee keer mama was blijkbaar een toevalstreffer...
 en de twee keer mama was blijkbaar een toevalstreffer...

Deed de mijne dat maar eens zonder mij in dezelfde m2 ruimtequote:Op zaterdag 8 april 2017 12:09 schreef McLaura het volgende:
Nee Twist, tuurlijk niet, en zo wordt het ook niet opgevat! Als ik vertel dat mijn dreumes zichzelf heel goed kan vermaken en graag speelt met alles wat hij tegenkomt, bedoel ik dat evenmin anders dan gewoon trots!

Hier stopt hij soms voor een 2 cm hoge stoeprand, bukt en gaat all 4 de stoep op om weer verder te kunnen lopen.quote:Op zaterdag 8 april 2017 12:20 schreef twist02 het volgende:
Dan is het goed!
Over trots gesproken: mijn dreumes kan sinds een week of 2 zelf op een stoeprandje stappen, en ook er vanaf!
Om een idee te geven van d'r motorische skills
 Hij stapt dan wel weer zonder moeite op hogere stoepranden
 Hij stapt dan wel weer zonder moeite op hogere stoepranden   
  Dat gaat niet veel harder dan lopen, maar het ziet eruit alsof hij op zijn plek rent en draait meer met zijn kont en zwaait zijn armen langs zijn lijf als flash
  Dat gaat niet veel harder dan lopen, maar het ziet eruit alsof hij op zijn plek rent en draait meer met zijn kont en zwaait zijn armen langs zijn lijf als flash   

Herkenbaar. S. heeft denk ik best een uitgebreid vocabulaire, maar zie maar eens te ontdekken welke variatie op 'kra' wat betekent.quote:Op zondag 9 april 2017 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
ach, praten gaan ze nog genoeg doen. Ik vind dat onbegrijpelijke brabbelen wat O doet juist wel leuk! Het is alleen jammer dat dat voor hem soms wat frustrerend is. Heb je ook niet het idee dat hij dingen duidelijk probeer te maken en oefent met klanken? Hier bleek ook pas later dat hij best wat dingen aangeeft, maar je moet het wel kunnen ontcijferen. Dat z'n Bumba knuffel 'Ba' heet heeft toch wel even geduurd, net als dat 'Kre' cracker is. En z'n waterfles is nog steeds wijzen en gillenen de twee keer mama was blijkbaar een toevalstreffer...

Hij doet "buhbuhbuh" en kleeft aan mijn been. Als hij drinken wil, pakt hij zijn beker en doet "buhbuhbuh". Als hij honger heeft, gaat hij bij het keukenhek staan en doet... vul maar in.quote:Op zondag 9 april 2017 10:03 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Begrijp je hem wel? En hij jou?
Hoe maakt je dreumes nu duidelijk waar de behoefte ligt of wat er speelt? (oprechte vragen. Het lijkt mij dan nog lastiger)

Dus slaapzak was eerst 'nepkak' en nu 'slaapslak'.
 Dus slaapzak was eerst 'nepkak' en nu 'slaapslak'.

Echt ja?quote:Op zondag 9 april 2017 10:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Herkenbaar. S. heeft denk ik best een uitgebreid vocabulaire, maar zie maar eens te ontdekken welke variatie op 'kra' wat betekent.
Trouwens, volgens een vriendin die logopedist is, is het heel knap als zo'n kleintjes 'kre' of 'kra' kunnen zeggen, omdat de 'k' en 'r' de laatste letters zijn die ze kunnen zeggen vaak
Uiteraard was ik trots, want 'kra' is ongeveer het enige dat eruit komt

Maar toch vaste dingen om duidelijk te maken.quote:Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hij doet "buhbuhbuh" en kleeft aan mijn been. Als hij drinken wil, pakt hij zijn beker en doet "buhbuhbuh". Als hij honger heeft, gaat hij bij het keukenhek staan en doet... vul maar in.
 Beker vastpakken, wijzen naar de gang, wijzen naar de keuken (want dat is de route..), wijzen naar de kraan.
 Beker vastpakken, wijzen naar de gang, wijzen naar de keuken (want dat is de route..), wijzen naar de kraan.

Hahah tof!quote:Op zondag 9 april 2017 11:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Echt ja?
Auto is krakra
Vrachtauto is krakrakra
Graafmachine is krakrakrrrrrr
Tractor is krakro
En aangezien Twix een echte jongen is, horen wij dit de hele dag!

En dan 'brrrrrrrrr'. Wel herkenbaar, Malteser, echt jongensgedrag dat ik bij mezelf totaal niet herken, die voorliefde voor voertuigen.
 En dan 'brrrrrrrrr'. Wel herkenbaar, Malteser, echt jongensgedrag dat ik bij mezelf totaal niet herken, die voorliefde voor voertuigen. Ik hou van dat vingertje, beetje dwingend, en dolgelukkig als ik weet wat hij bedoelde!
 Ik hou van dat vingertje, beetje dwingend, en dolgelukkig als ik weet wat hij bedoelde!

Oh er zijn er dus meer die dat zo doenquote:Op zondag 9 april 2017 11:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Echt ja?
Auto is krakra
Vrachtauto is krakrakra
Graafmachine is krakrakrrrrrr
Tractor is krakro
En aangezien Twix een echte jongen is, horen wij dit de hele dag!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |