abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2017 @ 09:19:18 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170100322
Hirsi Ali heeft ergens in een van haar boeken geschreven dat er geen gematigde islam bestaat. De islam is de islam en kan dus niet anders zijn dan de islam. Gematigd bestaat dus niet.
Ik denk dat daardoor de moslims gemakkelijker doorslaan. Tis gewoon lastig om geestelijk gezond te blijven. De islam eist iets en je gezonde verstand zegt je dat het niet goed is. Maar de islam is perfect dus het moet toch wél goed zijn.
Voor ons is t vaker hilarisch om moslims hier bezig te zien. Ze willen vaak wel, maar kunnen niet en raken in een spagaat.

Ik ga hier geen discussie over aan ,dat leidt tot niks en is zinloos.

[ Bericht 3% gewijzigd door deedeetee op 09-04-2017 10:33:42 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 9 april 2017 @ 10:16:38 #277
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170101298
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:19 schreef deedeetee het volgende:
Hirsi Ali heeft ergens in een van haar boeken geschreven dat er geen gematigde islam bestaat. De islam is de islam en kan dus niet anders zijn dan de islam. Gematigd bestaat dus niet.
Ik denk dat daardoor de moslims gemakkelijker doorslaan. Tis gewoon lastig om geestelijk gezond te blijven. De islam eist het iets en je gezonde verstand zegt je dat het niet goed is. Maar de islam is perfect dus het moet toch wél goed zijn.
Voor ons is t vaker hilarisch om moslims hier bezig te zien. Ze willen vaak wel, maar kunnen niet en raken in een spagaat.

Ik ga hier geen discussie over aan ,dat leidt tot niks en is zinloos.
Maar je krijgt wel een reactie.

Hirsi Ali is zelf nogal een fanatiek type met een rigoureuze formele denkstijl. Er is geen eenduidige interpretatie van de islam. Gematigde culturen / mensen interpreteren het gematigder.

De spagaat waarover je het hebt, treedt altijd op als mensen in hun hoofd de wereld op een bepaalde manier begrijpen, want ons begrip is al snel te beperkt. Wij hebben dat hier recentelijk nog meegemaakt rond een al te ideologisch marktdenken. Ik ga de islam niet verdedigen, daar ik er niet in geloof. Maar het christelijk geloof in Nederland was niet veel anders. Ook Nederlanders deden gruwelijke dingen onder het mom van hun geloof (maar niet alle Nederlanders).
The view from nowhere.
  zondag 9 april 2017 @ 10:16:48 #278
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170101300
Het probleem van de islam is een sociaal-economisch probleem, niet cultureel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170101337
Het probleem van de islam is een cultureel probleem, niet sociaal-economisch.
  zondag 9 april 2017 @ 10:39:12 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170101691
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:18 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het probleem van de islam is een cultureel probleem, niet sociaal-economisch.
Dat is dus weinig onderbouwde onzin.

Voorbeeld: Staphorst 60 jaar terug vs Staphorst jaren 90. De laatste 20 jaar radicaliseert die club weer.

Het misbruikschandaal heeft ook blootgelegd hoeveel door de plaatselijke politie en kranten onder de pet wordt gehouden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170101937
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 00:34 schreef deelnemer het volgende:
De gedachte dat jij weet wat al die mensen geloven (ik lees een soera in de koran, dus iedere moslim loopt met die tekst in zijn hoofd rond) en hoe ze daarop reageren (dat gaan ze stipt naleven) is onzin.
Je kijkt bij politiek dan ook niet naar de individuele persoon.
quote:
Dat zou betekenen dat de islam overal dezelfde vorm heeft, wat evident niet zo is.
Ik zou ook niet weten waarom dat zo zou moeten zijn. Integendeel, juist die verschillende vormen zorgen voor nog meer ellende zoals ik al aangaf.
quote:
De mate van agressie die van de islamitische wereld uitgaat heeft oorzaken, die weinig of niets met de islam te maken heeft.
Er is net weer een kerk opgeblazen met 15 doden in egypte, echt hou op met deze onzin. De daders zeggen dat ze het doen vanuit hun geloof, het geloof levert het motief en de beloning, dus alsjeblieft.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170102023
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is dus weinig onderbouwde onzin.
Ik spiegel jouw weinig onderbouwde onzin om te laten zien wat een nutteloze post jij plaatste.


quote:
Voorbeeld: Staphorst 60 jaar terug vs Staphorst jaren 90. De laatste 20 jaar radicaliseert die club weer.

Het misbruikschandaal heeft ook blootgelegd hoeveel door de plaatselijke politie en kranten onder de pet wordt gehouden.
Goh wat een onzinnig verhaaltje, dat heb ik ook:
Het ioc zit met dopinggebruik in zijn maag, bla bla
  zondag 9 april 2017 @ 11:13:23 #283
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170102216
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je kijkt bij politiek dan ook niet naar de individuele persoon.
Mijn punt is dat de verklaring van een individueel persoon, over wat een bevolkingsgroep doet en beweegt, niet beter is dan dat individuele oordelende persoon. Vaak kletst zo 'n persoon na wat er om hem heen rondgaat. Daarom werkt propaganda zo goed en zijn die opinies zo weinig waard.

quote:
[..]

Ik zou ook niet weten waarom dat zo zou moeten zijn. Integendeel, juist die verschillende vormen zorgen voor nog meer ellende zoals ik al aangaf.
Geloofsverschillen zijn vaak een bron van problemen. Niet alleen in geloof, maar net zozeer in politiek. Het is dus nogal vreemd om te stellen dat je precies weet wat al die moslims denken.

quote:
Er is net weer een kerk opgeblazen met 15 doden in egypte, echt hou op met deze onzin. De daders zeggen dat ze het doen vanuit hun geloof, het geloof levert het motief en de beloning, dus alsjeblieft.
Dat jij hier zomaar weet hoe dat zit met het motief en de beloning, als het gaat om de daders van deze specifieke aanslag, is een voorbeeld aan schematisch denken. Het schemaatje kan best logisch lijken, maar beschrijft deze situatie echt?

Vroeger leefde de Kopten en islam zonder veel problemen samen. Dat een deel van de islamitische bevolking zich tegenwoordig tegen de kopten keert, geeft aan dat het meebeweegt met de politieke tijdgeest. Het deel van de bevolking dat zich daarin misdraagt zijn ook vaak niet de meest snuggere. Ook de redenen die ze geven voor hun eigen gedrag zijn weinig verhelderend.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 09-04-2017 13:27:12 ]
The view from nowhere.
  zondag 9 april 2017 @ 11:18:35 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170102306
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik spiegel jouw weinig onderbouwde onzin om te laten zien wat een nutteloze post jij plaatste.

[..]

Goh wat een onzinnig verhaaltje, dat heb ik ook:
Het ioc zit met dopinggebruik in zijn maag, bla bla
Even dimmen.



Ook voor Staphorst geldt: bovenal sociaal economisch bepaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170102360
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Even dimmen.

Dim zelf eens. Jij schrijft onzin en alleen jij hebt het over staphorst.

Onderbouw je propaganda reactie over de islam eerst maar eens.
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het probleem van de islam is een sociaal-economisch probleem, niet cultureel.
Koekoek.
pi_170103297
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:13 schreef deelnemer het volgende:
Geloofsverschillen zijn vaak een bron van problemen. Niet alleen in geloof, maar net zozeer in politiek. Het is dus nogal vreemd om te stellen dat je precies weet wat al die moslims denken.
Dat stel ik dan ook nergens, maar je begint in ieder geval met toe te geven dat geloofsverschillen vaak een bron van problemen zijn.
quote:
Dat jij hier zomaar weet hoe dat zit met het motief en de beloning, als het gaat om de daders van deze specifieke aanslag, is een voorbeeld aan schematisch denken. Het schemaatje kan best logisch lijken, maar beschrijft deze situatie echt?

Vroeger leefde de Kopten en islam zonder veel problemen samen. Dat de een deel van de islamitische bevolking zich tegenwoordig tegen de kopten keert, geeft aan dat het meebeweegt met de politieke tijdgeest. Het deel van de bevolking dat zich daarin misdraagt zijn ook vaak niet de meest snuggere. Ook de redenen die ze geven voor hun eigen gedrag zijn weinig verhelderend.
Vroeger werd de bevolking onderdrukt door het millitaire regime. Door de arabische lente hebben religieuze groepen zich weer kunnen organiseren en zijn weer meer gaan polariseren, met dit geweld als resultaat. Hoe jij dit los kan koppelen van religie, is mij een raadsel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 9 april 2017 @ 12:24:56 #287
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_170103530
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het probleem van de islam is een sociaal-economisch probleem, niet cultureel.
Huh, veel van de zelfmoordenaars zijn hoogopgeleid. Osama Bin laden kennen we als voorbeeld. Veel meer voorbeelden zijn er, zoals deze artsen: de 2007 Glascow vliegveld aanval.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 9 april 2017 @ 12:25:30 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170103539
Artikel uit The Times van drie jaar terug:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lezenswaardig stuk m.i.

deelnemer?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 april 2017 @ 12:27:40 #289
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170103565
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:24 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Huh, veel van de zelfmoordenaars zijn hoogopgeleid.
Veel van de haatpredikers in Staphorst waren en zijn dat ook; net zoals de zwarte 'terroristen' in Zuid Afrika destijds. Maar het is de organische inbedding in hun gemeenschap als geheel en totale samenleving dat het tot een sociaal economisch vraagstuk maakt. Voor zeker wel 80%.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170104298
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Veel van de haatpredikers in Staphorst waren en zijn dat ook; net zoals de zwarte 'terroristen' in Zuid Afrika destijds. Maar het is de organische inbedding in hun gemeenschap als geheel en totale samenleving dat het tot een sociaal economisch vraagstuk maakt. Voor zeker wel 80%.
Kip - Ei.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170104307
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:18 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het probleem van de islam is een cultureel probleem, niet sociaal-economisch.
De grondslag van een totalitaire ideologie is zowel sociaal, cultureel als economisch.

Alle aspecten, regels en voorschriften vindt je erin terug.
pi_170104327
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

De grondslag van een totalitaire ideologie is zowel sociaal, cultureel als economisch.

Alle aspecten, regels en voorschriften vindt je erin terug.
Etnisch
  zondag 9 april 2017 @ 13:23:30 #293
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170104413
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kip - Ei.
Neuh, niet echt. De tijdsvolgorde is vrij helder.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170104490
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Neuh, niet echt. De tijdsvolgorde is vrij helder.
Licht je economisch stokpaardje nou eens toe.

Waarom vind jij het islam probleem een economische oorzaak hebbwn en niet een culturele?
pi_170104501
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
Neuh, niet echt. De tijdsvolgorde is vrij helder.
Als je over langere periode kijkt naar de geschiedenis dan zie je dat striktere religieuze gemeenschappen een lagere welvaart hebben dan vrijere gemeenschappen. Het is echter complexer dan dat, maar om religieuze ellende vrij te pleiten op basis van sociaal economische omstandigheden is opnieuw kort door de bocht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 9 april 2017 @ 13:40:30 #296
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170104712
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat stel ik dan ook nergens, maar je begint in ieder geval met toe te geven dat geloofsverschillen vaak een bron van problemen zijn.

[..]

Vroeger werd de bevolking onderdrukt door het millitaire regime. Door de arabische lente hebben religieuze groepen zich weer kunnen organiseren en zijn weer meer gaan polariseren, met dit geweld als resultaat. Hoe jij dit los kan koppelen van religie, is mij een raadsel.
De moslimbroederschap in Egypte is een gevolg van een te dwingende poging tot modernisering onder Nasser. En momenteel wordt de bevolking ook onderdrukt door het millitaire regime.

Ik koppel het niet los van religie. Religies spelen een politiek ideologische rol in de samenleving, die samenhangt met alle andere aspecten. Ik geloof echter niet dat een formele religie de bron is waar al het andere het gevolg van is. Het is makkelijk om dit soort generieke oorzaak en gevolg relatie ergens in te leggen. Zo krijg je simpele redeneer schema's, die eenmaal omarmt, niemand meer uit je hoofd praat. Iets dat ook erg lijkt op hoe religies werken. Dus ook niet-religieuze mensen zitten vol met onzinnige overtuigingen. En afhankelijk van hun persoonlijkheid zijn ze net zo fanatisch als de fanatici aan de andere kant van de streep.
The view from nowhere.
pi_170104781
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het probleem van de islam is een sociaal-economisch probleem, niet cultureel.
En de armoede en ellende in islamitische landen worden niet door het vigerende islamitische systeem veroorzaakt?
I´m back.
pi_170104798
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:40 schreef deelnemer het volgende:
De moslimbroederschap in Egypte is een gevolg van een te dwingende poging tot modernisering onder Nasser. En momenteel wordt de bevolking ook onderdrukt door het millitaire regime.

Ik koppel het niet los van religie. Religies spelen een politiek ideologische rol in de samenleving, die samenhangt met alle andere aspecten. Ik geloof echter niet dat een formele religie de bron is waar al het andere het gevolg van is. Het is makkelijk om dit soort generieke oorzaak en gevolg relatie ergens in te leggen. Zo krijg je simpele redeneer schema's, die eenmaal omarmt, niemand meer uit je hoofd praat. Iets dat ook erg lijkt op hoe religies werken. Dus ook niet-religieuze mensen zitten vol met onzinnige overtuigingen. En afhankelijk van hun persoonlijkheid zijn ze net zo fanatisch als de fanatici aan de andere kant van de streep.
Dat is te makkelijk. Daarmee misken je een aantal fundamentele eigenschappen van religie die veel verder gaan dan het fanatisme dat je ziet bij andere ideologieën. De spirituele eigenschappen, de hogere macht, de beloning na dit leven etc. zijn eigenschappen waarin religie zich onderscheidt en wat mij betreft ook gevaarlijker maakt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170104811
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veel van de haatpredikers in Staphorst waren en zijn dat ook; net zoals de zwarte 'terroristen' in Zuid Afrika destijds. Maar het is de organische inbedding in hun gemeenschap als geheel en totale samenleving dat het tot een sociaal economisch vraagstuk maakt. Voor zeker wel 80%.
Hoe kom je aan 80%?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 9 april 2017 @ 13:47:06 #300
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170104820
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe kom je aan 80%?
Random percentile generator ftw
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')