TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.quote:Op dinsdag 4 april 2017 14:08 schreef Metalfreak het volgende:
Vind het overigens ook niet normaal dat een koppeling bij 130.000km al op is, maar goed, daarmee kun je pech hebben als je auto voorheen van een of andere idioot is geweest.
Voor 4 remmen gangbaar maken staat 30min dus dat zijn de kosten nietquote:Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.
Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).
TS: je kan wel controleren door de onderdelen te vragen. Vooraf aangeven dat je de vervangen onderdelen wilt zien.
Hm. "Zal wel kwikfit zijn" en "oplossing is BOVAG".quote:Op woensdag 5 april 2017 00:31 schreef klawie het volgende:
Je verhaal klinkt alsof je bij de kwikfit komt
Zoek gwn een goeie bovag garage en zeker als je er geen verstand van hebt dan gaat het meestal goed en kan je met een gerust hart je auto achterlaten
die nog wat dingen waren dan wle erg duurquote:Op maandag 3 april 2017 20:28 schreef Jonassen08 het volgende:
[..]
nee de garage had het over een multiriem ofso, vroeger ook wel V-snaar genoemd. Zaten wat kleine scheurtjes in.
APK was zo duur omdat er 2 nieuwe banden opmoesten, remmen moesten schoongespoten worden en nog wat dingen. Samen was dat 460 euro.
Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.quote:Op maandag 3 april 2017 22:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.
Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?
Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102
Wat voor banden heb je eropquote:Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:
[..]
Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.quote:Op maandag 10 april 2017 15:42 schreef EasyLife het volgende:
Mensen verkopen nou eenmaal de auto meestal niet na groot onderhoud, juist vlak voor dat nodig is.
je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.quote:Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.
We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:
October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.
Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.
Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.
Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.
Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.
Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Laat je je auto bij 1 of andere turk onderhouden ofzo?quote:Op maandag 3 april 2017 20:36 schreef Jonassen08 het volgende:
[..]
Ik zei, waarom heb je dat 2 maanden geleden bij de APK niet gezegd. Zegt hij, dat ze nog wel 1.6mm profiel hadden en wettelijk nog wel waren toegestaan.
Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijnquote:Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:
[..]
Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Yep, zelf ook gedaan, auto gekocht voor bijna 1500 euro onder de gemiddelde prijs van die auto's, met 147.500 op de teller, maar daarna zelf alles gedaan (riemen, waterpomp, thermostaten, startmotor revisie, sterkere diverter valve, motor flush, nieuwe filters en olie), kostte in totaal wel rond de 2000, maar weet nu precies wat eraan gedaan is en wanneer en bij wie.quote:Op dinsdag 11 april 2017 03:56 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.
Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoperquote:Op dinsdag 11 april 2017 04:25 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijn
Ik ben bijna 270 euro per band kwijthttps://www.kwik-fit.nl/a(...)/mi245-35y19pssbmwxl
Waar baseer je dat op. Op iedere reparatie worden onderdelen vervangen. Die kosten geld. De koppeling vervangen ligt binnen lijn qua prijzen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 04:02 schreef Atak het volgende:
[..]
je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.
Omdat er op zaterdagen geen enkel uitlijnbedrijf meer open was hier in de buurt (en kwikfit wel) heb ik de proef op de som genomen met mijn RS4 B5.quote:Op dinsdag 11 april 2017 10:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoper
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
Snel wegwezen bij die garage. Die geven niets om veiligheid.quote:Op maandag 3 april 2017 23:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb ook Landsail op een 206 gehad. Spinnen bij het minste of geringste aan regen met 70pk..
Heb ze toen erg snel vervangen met Vredestein (met die Landsails waren die mooie Ouragan velgen aan mij verkocht)
Huidige garage wilde mij ook aan de Landsail omdat het lekker goedkoop was.. mooi niet..
Was mijn idee ook. Misschien heeft TS de koppeling zelf wel opgerookt. Plus dat een stadsautootje nou eenmaal meer te lijden heeft. 20km stadsverkeer elke dag betekent tig keer schakelen en koppelen, 100km snelweg achter elkaar heeft dat niet.quote:Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.
Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).
Het zijn een hoop kosten maar ik denk gewoon pech. Groot onderhoud is sowieso altijd duur.quote:Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.
We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:
October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.
Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.
Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.
Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.
Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.
Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Ik denk dat je nu de verkeerde conclusie trekt. De rest van je verhaal maakt duidelijk dat je geen idee hebt wat voor onderhoud de auto (vlak) voordat je 'm gekocht hebt heeft gehad, dus misschien is het wel 1615 euro aan kosten over ruim 2 jaar. Lijkt me niet belachelijk veel eigenlijk.quote:Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.
We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:
[..knip..]
Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.
Belgie?quote:Op zondag 23 april 2017 22:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Banden is iets wat ik preventief vervang en reken tot kosten die je uiteindelijk moet maken, want bij tweedehandse auto's zitten vaak gewoon redelijke banden op. Dus voor de banden ga ik gewoon shoppen en laat ik erop zetten net over de grens.
Dit dus, wanneer je aan de onderkant van de markt gaat kopen, kun je dit soort kosten gewoon verwachten. Iets met vooraan willen zitten voor een duppiequote:Op zaterdag 22 april 2017 09:59 schreef keazeboer het volgende:
een aygo uit 2008 voor 2800 euro, goedkoop autootje, volgens mij staan er daar niet veel van, kan het zijn dat ie geimporteerd is? wellicht km-stand teruggedraaid? de enige ayg/107/c1 die ik voor dat geld kon vinden paar maand terug was allemaal met vervangend kenteken. die boot laat ik liever aan me voorbij gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |