Het lijkt wel toe te nemen sinds de komst van social media. Mensen die zichzelf als 'merk' in de markt zetten, mensen die een egoboost krijgen van een grote hoeveelheid followers.quote:Op woensdag 5 april 2017 00:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
In elke generatie kun je wel egocentrisch gedrag zien.
Daar ben je dan ook de expert voor. Je hoort het beter te weten dan je klant. Maar wie betaalt bepaalt. Dus je kunt je klant adviseren maar zijn wil is toch echt doorslaggeven.quote:Op woensdag 5 april 2017 01:31 schreef richolio het volgende:
Ik heb 8 maanden stage gelopen bij een dergelijk bedrijf, maar wij weten het ook echt gewoon beter. Klanten kwamen soms met de stomste dingenEn dan nog koppig volhouden ook, dat soort dingen.
quote:Op woensdag 5 april 2017 01:31 schreef richolio het volgende:
Ik heb 8 maanden stage gelopen bij een dergelijk bedrijf, maar wij weten het ook echt gewoon beter. Klanten kwamen soms met de stomste dingenEn dan nog koppig volhouden ook, dat soort dingen.
Klagen over de jeugd wordt al gedaan op een tablet uit babylonische tijden. Dat is al heel lang gelegen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 03:22 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij is klagen over de jeugd al zo oud als de mensheid zelf. Het enige verschil is dat er elke generatie trendy klachten net anders zijn. Of niet eens echt anders maar gewoon andere woordjes.
Jongeren die een ego hebben en denken dat ze de waarheid hebben uitgevonden en lekker doen waar ze zelf zin in hebben? Goh... klinkt als jongeren uit de jaren 90, 80, 70, 60, 50, etc...
quote:Op woensdag 5 april 2017 01:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hoi
Ik wou even zeggen dat ik het allemaal niet normaal vind.
doei
Alleen rijdt de WAjong jeugd tegenwoordig 's nachts rond met verdovende middelen om snel geld te pakken, in plaats van ervoor te werken.quote:Op woensdag 5 april 2017 08:32 schreef Argo het volgende:
[..]
Klagen over de jeugd wordt al gedaan op een tablet uit babylonische tijden. Dat is al heel lang gelegen.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-komt-eraan-a1494506quote:Ze hebben een kort aandachtsspanne (en autoriteitsproblemen)
Waar de millennials en de generaties voor hen zich nog een internetloosbestaan kunnen herinneren (en dit soms missen), kennen de ‘gen Z-ers’ als echte digital natives geen smartphone-loos tijdperk.
Ze zijn gewend aan een eindeloze informatiestroom en onophoudelijke dialoog, schrijft The Huffington Post. Hierdoor hebben ze een zeer korte aandachtsspanne (acht seconden), zijn ze gewend om te multitasken (op vijf schermen) en verkiezen ze ultrasnelle sociale media als Snapchat boven Facebook.
De vanzelfsprekende verbondenheid met technologie leidt ertoe dat de Z-ers gewend zijn benaderd te worden als klanten of gebruikers. Ze zijn daarom grillig als consument: bedrijven die niet onmiddelijk leveren aan hun behoeftes worden ingewisseld.
Ze zijn niet gewend aan autoriteit en zouden een niet-hiërarchische werkomgeving prefereren, waarin ze freelancen, voorspelt The Huffington Post. Ook zit het ondernemerschap in hun dna, doordat zij de succesverhalen van start-ups gewend zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |