Ik woon boven de supermarkt.quote:Op zondag 2 april 2017 17:20 schreef possetje het volgende:
Ha je kan ook je boodschappen gaan doen op de fiets! raak je ook zo al snel paar kilootjes kwijt!
Hoeft helemaal niet, elke minuut dat hij wandelt/fietst zit hij iig niet op zijn luie reet te vreten.quote:Op zondag 2 april 2017 17:21 schreef Vlinderbom het volgende:
Lopen om af te vallen
Je moet echt sporten, buiten adem zijn, je longen uit je lijf rennen of fietsen. En doe vooral iets aan je eetpatroon om kg's kwijt te raken.
Welnee. Wandelen is prima, mits je uiteraard goed op je eten let.quote:Op zondag 2 april 2017 17:21 schreef Vlinderbom het volgende:
Lopen om af te vallen
Je moet echt sporten, buiten adem zijn, je longen uit je lijf rennen of fietsen. En doe vooral iets aan je eetpatroon om kg's kwijt te raken.
Niet geheel waar. Als je praat over een wandelingetje in de buurt heb je gelijk, maar een lange afstandswandeling is heel effectief om af te vallen. Je kan het doorgaans veel langer volhouden dan hardlopen op sporten. Als je zo een 25 km wandelt (5-6) uur verbrand je enorm veel caloriënquote:Op zondag 2 april 2017 17:21 schreef Vlinderbom het volgende:
Lopen om af te vallen
Dat is direct weer enorm veel. Een uur per dag is ook al flinke winst.quote:Op zondag 2 april 2017 17:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Als je praat over een wandelingetje in de buurt heb je gelijk, maar een lange afstandswandeling is heel effectief om af te vallen. Je kan het doorgaans veel langer volhouden dan hardlopen op sporten. Als je zo een 25 km wandelt (5-6) uur verbrand je enorm veel caloriën
Ik zou gewoon leuke routes uitstippelen, zowel om te wandelen als met de mtb.quote:Op zondag 2 april 2017 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies vaste momenten waarop je het gaat doen. Begin niet te extreem, gewoon een paar keer per week. Een half uur is een mooie richtlijn.
Nog beter ja. Zo lang het maar een concreet plan is.quote:Op zondag 2 april 2017 18:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zou gewoon leuke routes uitstippelen, zowel om te wandelen als met de mtb.
Bullshit!quote:Op zondag 2 april 2017 17:21 schreef Vlinderbom het volgende:
Lopen om af te vallen
Je moet echt sporten, buiten adem zijn, je longen uit je lijf rennen of fietsen.
Helemaal waar!quote:En doe vooral iets aan je eetpatroon om kg's kwijt te raken.
Concreet, en vooral wat je net zegt, begin niet te extreem. Gewoon rustig opbouwen, anders is de kans dat je t niet volhoudt alleen maar groter. Het gaat er vnml om dat t te doen blijft. Dat t mentaal geen onwijze drempel wordt, van "godver, moet ik vandaag weer dat hele stuk" oid. Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik ooit 1x per week ging zwemmen. 20 baantjes werden er 40, werden er 60, en toen was t op een gegeven moment gewoon niet leuk meerquote:Op zondag 2 april 2017 18:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nog beter ja. Zo lang het maar een concreet plan is.
dit.quote:Op zondag 2 april 2017 17:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Als je praat over een wandelingetje in de buurt heb je gelijk, maar een lange afstandswandeling is heel effectief om af te vallen. Je kan het doorgaans veel langer volhouden dan hardlopen op sporten. Als je zo een 25 km wandelt (5-6) uur verbrand je enorm veel caloriën
En een dieet en de sportschool.quote:Op zondag 2 april 2017 23:40 schreef Jordy-B het volgende:
Stephen Fry is enorm veel afgevallen door gewoon te wandelen met een audioboek op zijn telefoon. Het hangt er echt van af wat je normaal gesproken aan lichaamsbeweging krijgt... Als je geen reet uitvoert, is wandelen een prima manier om extra energie te verbranden en dus af te vallen.
Bedoel je onlangs? Dwz, ik zag hem in zijn rol in 'The Great Indoors' een stuk slanker. Hij is een paar jaar geleden, nog vol in het QI-tijdperk, enorm veel afgevallen, wat hij persoonlijk weet aan zijn lange wandelingen met audiobooks.quote:
Dat zegt niets. Ik heb ook wandelvakanties gedaan, maar ik at dusdanig veel dat ik eerder aankwam dan afviel. Dus eten is een belangrijk onderdeel.quote:Op zondag 2 april 2017 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
dit.
Ik viel vroeger minstens een kledingmaat af tijdens wandelvakantie, en dat was elke dag ong 15 km
Destijds, ja. Is gewoon terug te vinden dat hij zijn eetpatroon ook drastisch aanpaste en zelfs naar de sportschool ging.quote:Op zondag 2 april 2017 23:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bedoel je onlangs? Dwz, ik zag hem in zijn rol in 'The Great Indoors' een stuk slanker. Hij is een paar geleden, nog vol in het QI-tijdperk, enorm veel afgevallen, wat hij persoonlijk weet aan zijn lange wandelingen met audiobooks.
quote:
En ik ben ook fan van de combinatie luisterboeken & wandelen!quote:Op zondag 2 april 2017 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welnee. Wandelen is prima, mits je uiteraard goed op je eten let.
Wie heeft er nou tijd om 6 uur per dag te wandelenquote:Op zondag 2 april 2017 17:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dagelijks een half tot een heel uur en in het weekend een hele dag (of twee).quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie heeft er nou tijd om 6 uur per dag te wandelen.
Kun je beter gaan mountainbiken verbrand je een hoop meer dan wandelen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dagelijks een half tot een heel uur en in het weekend een hele dag (of twee).
en als ik tijd had, had ik er geen zin in.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie heeft er nou tijd om 6 uur per dag te wandelen.
Hou je calorie inname bij met de app myfitnesspal.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef Pinjewaar het volgende:
En wat is dan minder eten? Ik eet eigenlijk niet eens zo heel veel, zeker niet ongezond.
Frisdrank drink ik ook niet veel.
Moet je juist vaker op een dag gaan eten? Maar in kleinere porties?
Bewegen is goed voor je conditie en je lichamelijke gesteldheid. Je valt er echter geen donder van af.quote:Op zondag 2 april 2017 17:12 schreef Pinjewaar het volgende:
Ik wil wat kilootjes kwijt cq mijn conditie weer wat opbouwen.
Dit wil ik doen door te wandelen en te fietsen.
Ik heb een mountainbike.
Wat is nu een gunstig schema om te lopen of fietsen?
Hoelang per sessie? Hoevaak per week?
nee. maakt geen donder uit wanneer jij je calorieen binnen krijgt. Gewoon eten zoals het jou uitkomt.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef Pinjewaar het volgende:
En wat is dan minder eten? Ik eet eigenlijk niet eens zo heel veel, zeker niet ongezond.
Aangezien je kilo's teveel hebt, heb je teveel gegeten.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef Pinjewaar het volgende:
Tel je dat chocoladepaaseitje ook mee? Of even snoepen bij het eten koken? Want het zijn dat soort ongemerkte momenten die optellen.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef Pinjewaar het volgende:
Wat een onzin. Als ik 200 km fiets kan ik op een dag niet eens genoeg eten om meer binnen te krijgen dan ik verbrand.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bewegen is goed voor je conditie en je lichamelijke gesteldheid. Je valt er echter geen donder van af.
Enige manier om af te vallen is minder calorieen binnen krijgen.
Meer kcal verbranden dan binnenkrijgen = afvallen.quote:Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef Pinjewaar het volgende:
Fietsen is ongeveer 160kcal per half uurquote:Op donderdag 6 april 2017 23:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ik 200 km fiets kan ik op een dag niet eens genoeg eten om meer binnen te krijgen dan ik verbrand.
[..]
Volgens mij is het ietsje meer, maar fietsen en mtb-en is niet hetzelfde, als jij gewoon vlakke ritjes over het asfalt doet is dat prima om af te vallen, bij offroad mtb-en ga je echter vaker naar een hogere hartslag die weinig vetverbranding oplevert, maximale verbranding haal je tussen de 60 en 75% van je max hartslag.quote:Op vrijdag 7 april 2017 08:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Fietsen is ongeveer 160kcal per half uur
200 km tegen 25km/h= 8uur fietsen=1280kcal
Ongeveer 1 big mac menu. Krijg je dus best op.
Verder zal je lichaam op alle mogelijke manieren energie gaan besparen om het verlies te compenseren. Dus je hebt mss 1200 kcal verbruikt, je zal dit de rest van de dag voor een groot deel compenseren door bv langer slapen, meer zitten, maar ook door meer te eten.
vast.. maar ik reageerde op iemand die het over 200km fietsen had.quote:Op vrijdag 7 april 2017 09:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Volgens mij is het ietsje meer, maar fietsen en mtb-en is niet hetzelfde, als jij gewoon vlakke ritjes over het asfalt doet is dat prima om af te vallen, bij offroad mtb-en ga je echter vaker naar een hogere hartslag die weinig vetverbranding oplevert, maximale verbranding haal je tussen de 60 en 75% van je max hartslag.
Zo traag rij ik niet eens warm. 4000 kcal, berekend met een vermogensmeter, dan vebrand je ook nog extra door het herstel en tijdens rust verbrand je ook nog calorieënquote:Op vrijdag 7 april 2017 08:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Verder zal je lichaam op alle mogelijke manieren energie gaan besparen om het verlies te compenseren. Dus je hebt mss 1200 kcal verbruikt, je zal dit de rest van de dag voor een groot deel compenseren door bv langer slapen, meer zitten, maar ook door meer te eten.
160 kcal per half uur is 320 kcal per uur*8= 2.560 kcal bovenop je onderhoudsverbruik.quote:Op vrijdag 7 april 2017 08:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat dus niet.quote:Op vrijdag 7 april 2017 10:34 schreef Chai het volgende:
[..]
160 kcal per half uur is 320 kcal per uur*8= 2.560 kcal bovenop je onderhoudsverbruik.
Stel dat je idd 4k verbruikt. Hoe vaak doe je dat? En wat is je basis verbruik? Want dat zal aanzienlijk lager liggen dan de 2.5k die een gemiddeld persoon verbruiktquote:Op vrijdag 7 april 2017 10:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zo traag rij ik niet eens warm. 4000 kcal, berekend met een vermogensmeter, dan vebrand je ook nog extra door het herstel en tijdens rust verbrand je ook nog calorieën
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |