abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170014831
Haha, ldg, wat een boefje draag jij! :P

Ik heb de nachtelijke rondes bij de eerste niet als superzwaar ervaren. Zal ook geen feest geweest zijn, maar het hoorde er gewoon bij.

Het zou natuurlijk best kunnen dat vrouwen hun mond houden. Maar dat doen mannen ook als ik erbij ben/de mededeling doe. Mannen sluiten wel vaak af met; 'Sterkte!'. Alsof er een ziekte overwonnen moet worden. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170015772
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:57 schreef Messina het volgende:
Alsof er een ziekte overwonnen moet worden. :')
Nou ja, tis wel een parasiet ;)

Tja, het wordt vanzelf weer beter. Eerste jaar vond ik aanpoten, maar daarna vond ik het steeds makkelijker worden. Maar ik heb goede slapers.
pi_170015794
Bedankt voor de tips wb kramp. De afgelopen twee dagen heb ik idd geen banaan gegeten, dus daar heb ik vanmorgen gelijk even mee ontbeten :) stoelgang gaat hier heel wisselend, dus aanvullen met supplementen wacht ik nog even mee.

Ik vond de nachten met een new born ook wel meevallen omdat het elke nacht is en je er op de een of andere manier op ingesteld bent, de nachten met een dreumes vind ik een stuk pittiger ook al zijn dat er maar 1 of 2 die niet zo soepel gaan. Misschien juist daarom ook.

Zojuist bij de gyn geweest, baby's gaan goed gelijk op qua geschat gewicht (915 en 945), dus dat is mooi! En voor een tweeling ook prima gewichten voor deze termijn. Verder even gevraagd naar het protocol voor bevalling, dat is hier met 36 weken omdat het een eiig is (mits de ene baby met het hoofd naar beneden blijft liggen, anders wordt het sowieso een kz). Wel waarschuwde ze gelijk dat het evt weer een lange inleiding kan gaan worden omdat O pas met 41.4 kwam, 3 dagen na het begin van de inleiding. Ik moet nog even bedenken wat ik hier van vind, ik had zelf op 38 of heel misschien zelfs 39 weken gerekend. Maar wie weet ben ik er dan ook wel helemaal klaar mee, dus voorlopig wachten we even af.
pi_170016281
FF, 36 weken 'voelt/klinkt' inderdaad wel vroeg. Is dat standaard bij een-eiige tweelingen ja?
Wat is daar dan de gedachte achter eigenlijk?
pi_170016466
Er bestaat ook magnesium olie, magnesium wordt heel goed door je huid opgenomen. En in de categorie baat het niet dan schaadt het niet, ik hoor ook wel eens dat een zeepje onder je matras zou helpen.

Bedankt voor alle tips betreft het draaien, ik denk dat ik daar wel wat mee kan. Bij de andere twee helemaal geen last van gehad dus echt nul verstand ervan.
pi_170016480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:01 schreef twist02 het volgende:
FF, 36 weken 'voelt/klinkt' inderdaad wel vroeg. Is dat standaard bij een-eiige tweelingen ja?
Wat is daar dan de gedachte achter eigenlijk?
In dit ziekenhuis iig wel. Wat ik tot nu toe heb geleerd is dat het wel enorm kan verschillen per ziekenhuis.

1 eiig deelt de placenta, en daarom is de placenta eerder 'op' en dat levert meer risico op waardoor een dergelijke tweeling het dan meestal beter heeft buiten de buik. Meestal komen ze ook van nature al eerder dan gewone tweelingen.
pi_170016521
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

In dit ziekenhuis iig wel. Wat ik tot nu toe heb geleerd is dat het wel enorm kan verschillen per ziekenhuis.

1 eiig deelt de placenta, en daarom is de placenta eerder 'op' en dat levert meer risico op waardoor een dergelijke tweeling het dan meestal beter heeft buiten de buik. Meestal komen ze ook van nature al eerder dan gewone tweelingen.
Ah, op die manier ja. Zou een inleiding dan ook niet vlotter (kunnen) verlopen, juist omdat ze 'van nature' waarschijnlijk ook al eerder zouden komen?

Geen idee of het zo werkt hoor :D maar vond het wel positief bedacht :7
pi_170016690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:17 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ah, op die manier ja. Zou een inleiding dan ook niet vlotter (kunnen) verlopen, juist omdat ze 'van nature' waarschijnlijk ook al eerder zouden komen?

Geen idee of het zo werkt hoor :D maar vond het wel positief bedacht :7
Sowieso is dat nu nog allemaal speculatie, maar waarschijnlijk draag ik relatief lang (gezien de termijn van O, zelfs met inleiding) dus de kans dat het opstarten lang duurt zit er dan goed in. Maar dat spreekt idd een beetje tegen waarom het dan toch met 36 weken al nodig is, en niet later. Ik informeerde ook alleen naar de richtlijnen, dus zie tzt wel hoe ik er dan over denk. Als ik me met 34/35 weken nog kiplekker voel kan ik altijd die discussie nog aan gaan.
pi_170016969
Als je langer wilt wachten, willen ze misschien monitoren of de baby's het nog goed hebben in je buik? Dus regelmatig naar het ziekenhuis voor een ctg? Zoals ze dat bij mij ook deden toen ik 41+ was.
Het is nu inderdaad nog ver weg, maar ik kan me ook voorstellen dat je 36 weken vroeg vindt als de baby's het nog goed hebben in je buik en het met jou ook nog goed gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator / Colorchick woensdag 5 april 2017 @ 12:55:46 #285
382129 crew  Donna
pi_170017207
Nou nog even een echte afsluiter hier; mijn controle na de miskraam was goed!

Dus ik hoop hier snel weer met 2 strepen aan te sluiten. :s)
pi_170019154
Ik hoop het ook Donna :*
pi_170019410
FF, is dat te monitoren, of de placenta zijn werk nog goed doet? 36 weken klinkt als erg vroeg, maar ik weet er natuurlijk niets van. :@.

Fijn dat de controle goed was, Donna! Ik hoop ook dat we je hier snel weer zien.

Ik ging vanochtend een positiebroek kopen bij iemand via Marktplaats. Ze vroeg hoe ver ik was, dus ik vertelde dat ik net negen weken ben. Goh zegt ze, dan vertel je het wel vroeg. Want dat ik een positiebroek kwam halen was nog niet genoeg aanwijzing...? :'). :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 5 april 2017 @ 14:51:26 #288
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170019493
quote:
2s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:41 schreef Franny_G het volgende:
ldg, op zich best leuk zoveel echo's, maar ook een hoop gedoe zo.
ben ondertussen ook best een beetje beurs van al het geduw en gepor.. Ze zeggen altijd wel dat ik moet zeggen als het pijn doet, mja ze moeten ook gewoon hun werk doen, dus meestal verbijt ik me maar even :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170021371
FF Ik krijg volgende wk met 36.1wk de keizersnede, en ik vind het qua termijn ook erg vroeg klinken/voelen en stiekem ook een beetje eng..
Dus ik kan mij goed voorstellen dat als de placenta het nog goed doet dat je aangeeft wel te willen wachten en idd evt met extra controles.

Donna heel veel succes en dat je snel weer terug bent! :*

Franny succes met het laatste afmaken :)

Vandaag 35wk en de laatste controle gehad.
Mijn baby is op het laatste moment nog gedraaid én ingedaald :')
De gyn was enorm verrast aangezien ze al 9wk dwars lag, eigenwijze dame dus. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2017 16:25:48 ]
pi_170021497
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:25 schreef Logician2.0 het volgende:
Mijn baby is op het laatste moment nog gedraaid én ingedaald :')
Opschepper :{w ( ;) grapje uiteraard)
Word je nu ook ingeleid dan, of blijft het een keizersnede?
pi_170021587
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:31 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Opschepper :{w ( ;) grapje uiteraard)
Word je nu ook ingeleid dan, of blijft het een keizersnede?
Whehehe :D

Helaas moet het toch via een kz ivm de baarmoederhals.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2017 16:37:00 ]
pi_170021607
Ah dat is jammer, maar voor een goed doel! :*
pi_170021655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:37 schreef Theeleuter het volgende:
Ah dat is jammer, maar voor een goed doel! :*
Ja ik vind het enorm jammer, maar in vergelijking met in het begin merk ik gelukkig wel aan mijzelf dat ik mij er wel bij neer heb gelegd.
pi_170025469
Fijn dat alles goed was Donna, hopelijk tot snel weer! :*

LDG, wat een deugniet :D. Ik ben ook beurs geweest na de combinatie test want de kleine lag steeds verkeerd.
Hoop voor morgen dat ze rustig aan kunnen doen O-)
pi_170026497
Hopelijk tot snel Donna! :*

Wat een dwarsliggertjes bij de echo's! :D Keertje extra spieken is nooit erg, maar beetje jammer van dat gepor dan inderdaad!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ging vanochtend een positiebroek kopen bij iemand via Marktplaats. Ze vroeg hoe ver ik was, dus ik vertelde dat ik net negen weken ben. Goh zegt ze, dan vertel je het wel vroeg. Want dat ik een positiebroek kwam halen was nog niet genoeg aanwijzing...? :'). :+.
Hehe, misschien dacht ze dat je alvast goed voorbereid wilde zijn? :D
Maar het is dus vooral noodzaak, begrijp ik? ;)
pi_170026820
De ctg + echo was goed... Baby wel klein maar de gyn vond dat de baby in goede conditie is en vruchtwater / navelstreng zijn ook goed... Dus dat is fijn! Over 2 weken weer terug...

Dat programma klinkt als erg heftig zeg! Ik merk ook dat ik niet tegen zo'n ernstige/verdrietige dingen kan, maar ik ontwijk dat dan maar even...

DaD dat lijkt me indd ook genoeg info ja... :D

Dat vind ik ook vroeg klinken FF, maar inderdaad maar even afwachten. Hoeveel weken ben je nu?

Vervelend van de kramp en slechte nachten. Hier voornamelijk wakker door het plassen, maar verder valt het nog mee...
pi_170031897
Ik ben 26.4 nu Vieve (moest dat opzoeken in een app :') ). Nog maar een week of 9 te gaan dus :o Ik heb ook geen idee hoe ze kunnen zien of de placenta het nog goed doet eigenlijk. En ook geen idee of ctg's gewoon kunnen. Ik krijg elke twee weken echo's oa omdat ze met een doppler oid niet het onderscheid tussen beide baby's kunnen horen, dus vraag me af hoe dat dan met een ctg zou gaan.

Logi, hoe is jouw meisje qua groei? Wordt ze normaal geschat qua grootte voor deze termijn?

Iemand anders met een 1 eiige tweeling waarmee ik precies gelijk loop (ook qua afspraken, bij dezelfde arts :D) heeft vandaag ook die metingen gehad, en haar tweeling is rond de 1190 gram per stuk, die van mij rond de 930 gram. 930 is op zich prima voor nu, maar toch sta ik er nu iets minder relaxt in.
  woensdag 5 april 2017 @ 22:54:28 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170032034
CTG kan met een tweeling maar het moet wel heel secuur geplaatst worden omdat ze inderdaad anders 2 keer hetzelfde kind monitoren. Nadeel is dat je dus heel stil moet blijven liggen. Wat niet handig is met weeën :')
pi_170032288
FF misschien een extra afspraak plannen om al je vragen eens voor te leggen?

Mijn mini word exact op het gemiddelde geschat.
pi_170032572
Ik vond het met 1 kind zonder weeen al niet handig, die waren ze ook steeds kwijt omdat die niet stil bleef liggen. Ik weet niet welke nacht erger was tijdens de inleiding van de bevalling van O, de nacht dat ik aan de ctg moest blijven liggen en er elk uur weer iemand aan m'n bed stond omdat hij niet goed zat, of de nacht erna met beginnende weeen maar zonder ctg. Ik heb die tweede nacht iig meer geslapen :')

Daar hadden man en ik het op de terug weg nog over, dat de kans op weer zo'n drama inleiding dit keer wel kleiner is, omdat ze nu veel sneller zullen gaan voor een kz, waar ze de vorige keer een dag over getwijfeld hebben.

Logi, ik wacht voorlopig nog even af, zoveel kan ik er nu toch nog niet mee. Wie weet smeek ik over 9 weken wel om een inleiding (kan me dat alleen nu nog niet voorstellen). Ik heb elke twee weken een afspraak, dus kan dan ook wat gerichte vragen stellen, heb ik nog even om na te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')