abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169878642
Is kut :{

Niet omdat ik eenzaam ben, een meisje wil om mee te bankhangen of weet ik veel wat, maar deze maatschappij is volledig ingericht op tweeverdieners.

Heb een universitaire studie gedaan, nu ook een prima verdienende baan op niveau in de financiële sector, maar als ik kijk naar de woningmarkt denk ik : :')

Op het bedrag wat ik als alleenstaande kan lenen ben ik veroordeeld tot lelijke tyfusflatjes, appartementen in achterstandsbuurten of in perifere dorpen. Al mijn maten die wel een relatie hebben huren samen met hun dinnetje gewoon een prima appartement in het centrum van Haarlem ofzo. Natuurlijk wel forse huur, maar als jet het /2 doet, is het nog best wel te doen.

Word zelf door alle makelaars afgewimpeld, want er is altijd wel een stelletje dat meer geld binnensleept per maand samen, en dus meer zekerheid en dus voorrang. Kan dus op zich wel iets kopen, maar dat zou dan iets zijn waarvan ik eigenlijk denk : wat een lelijke kutwoning. Daar ga je dus geheid spijt van krijgen over 1/2 jaar.

En dus blijf ik nog maar gewoon op mijn veredelde studentenhok zitten met huisgenoten waarvan ik hun kop niet meer kan zien. Elke ochtend staat er weer een debiel uitgebreid te douchen om half 8 terwijl 'ie pas om half 11 een keer naar college moet. Kom ik 's avonds thuis, heeft een huisgenoot weer besloten om drie vrienden uit zijn dorp op het eten uit te nodigen, zit ik daar weer de hele avond mee opgescheept.

klacht : het leven van een alleenstaande gaat niet over rozen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:40:22 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_169878661
Als je een paar jaar in dat studentenhok zit, heb je met je prima verdienden baan zo kapitaal bij elkaar gespaard dat je met een goede cash inbreng die kekke appartementjes in Haarlem kunt kopen met een minimale hypotheek.
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:40:52 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_169878664
Dik verdienen en dan nog in een studentenhuis wonen... Waarom ga je niet op zoek naar rijtjeshuis in een van de buitenwijken.
pi_169878694
Straks moeten zij hun centen uitgeven aan kinderen, en kan jij lekker de big spender uithangen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:52:19 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_169878723
Volgens mij kan je voor 130k een huis van 100 m2 kopen in een stad als Deventer. Kan je dat betalen?
pi_169878731
first world problems
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169878928
Terechte klacht
pi_169879016
pi_169879348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dik verdienen en dan nog in een studentenhuis wonen... Waarom ga je niet op zoek naar rijtjeshuis in een van de buitenwijken.
Geen logische vragen stellen hè
pi_169879774
Liefde is te koop TS.
pi_169879811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:35 schreef Enowapi het volgende:
Al mijn maten die wel een relatie hebben huren samen met hun dinnetje gewoon een prima appartement in het centrum van Haarlem ofzo.
Nee daar word je gelukkig van :')
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:02:13 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169880056
Zoek een psycholoog en doe wat aan je verknipte wereldbeeld
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 10:52:41 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169881159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zoek een psycholoog en doe wat aan je verknipte wereldbeeld
Dit. TS is echt verknipt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169881242
Is dit een kloon van ernobe ofzo? Of van 0906?
pi_169881711
Van iets huren wordt je ook niet blij hoor...
pi_169881798
Ach, ergens ben ik het wel met TS eens. Als tiener/twintiger zal het allemaal nog wel meevallen. Maar als alleenstaande volwassene val je wel een beetje buiten de boot ja.
pi_169881889
Ach wat zielig. Want als jong menneke dat net uit de uni komt rollen verwacht je natuurlijk wel als starterswoning een monumentaal pand in het centrum van een grote stad. Stel die verwachting maar even flink af naar beneden.

Ga maar lekker beetje sparen, beetje carriere maken, neem een huurhuis ergens in een randgemeente, en over een jaar of 10 kun je waarschijnlijk wel een leuk appartementje kopen aan de rand van het centrum van een aardige stad.
pi_169883353
Dan fiks je een chick.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_169883535
> fiks een chick
> neem haar mee naar de bezichtigingen die je zelf wel kan betalen.
> geniet van de voorrang
> claim het huisje
> chickie eruit flikkeren
> ???
> fok feestje @ je nieuwe place
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:01:51 #21
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_169883583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:59 schreef Gkhn het volgende:
> fiks een chick

probleem gesignaleerd*
pi_169885203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:39 schreef Farenji het volgende:
Ach wat zielig. Want als jong menneke dat net uit de uni komt rollen verwacht je natuurlijk wel als starterswoning een monumentaal pand in het centrum van een grote stad. Stel die verwachting maar even flink af naar beneden.

Ga maar lekker beetje sparen, beetje carriere maken, neem een huurhuis ergens in een randgemeente, en over een jaar of 10 kun je waarschijnlijk wel een leuk appartementje kopen aan de rand van het centrum van een aardige stad.
Wie wilt er nou in een appartamentje wonen??
pi_169885310
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:32 schreef hoechst het volgende:

[..]

Je kan ook een vrijstaande villa op het platteland van noord-oost groningen kopen.
pi_169885311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat is niet hip.
pi_169885668
Tja, jullie wilden toch zo graag allemaal de vrouw massaal aan het werk?

Dat koppels gemiddeld nog maar 1.6 kinderen krijgen, nemen we dan maar op de koop toe, toch?

Uiteraard heeft dit economisch flinke gevolgen. Bedrijven bepalen hun prijzen op basis van de financiële middelen van de bevolking. Logisch. Daarom kost iets wat in Nederland 10 euro kost, in China maar 1 euro. Omdat mensen daar ook veel minder verdienen. Logisch toch?

Dus wat gebeurt er als het gemiddelde 'gezin' bestaat uit 2-verdieners? Dan worden de maatschappij en dus ook de prijzen van producten en diensten, ook geschaald op twee-verdieners.
Door technologische vooruitgang, en economische uitbuiting van andere landen, zijn een aantal dingen wel flink goedkoper geworden door de jaren, zoals voedsel en electronica bijvoorbeeld, maar dit is ondanks en het feit dat vrouwen carrière zijn gaan maken, niet dankzij.

Je mag het allemaal weglachen onder het motto 'you go girl', maar erken ook dat de 3e feministische golf ook gewoon wat nadelen heeft.

Om er een aantal te noemen:
- Veel dingen worden duurder
- We kopen nog meer rotzooi, vooral vrouwen, waardoor de wereld eerder naar de klote gaat
- Vrouwen en mannen zijn met elkaar gaan concurreren (op de arbeidsmarkt) i.p.v. elkaar aanvullen, waardoor de vrouwen mannelijker zijn geworden en de mannen vrouwelijker. Vergelijk onze 'typische' man en vrouw eens met een Zuid-Amerikaans, Oost Aziatisch of Oost-Europese tegenhanger. Dan begrijp je wat ik bedoel.
- Steeds minder mannen komen aan de vrouw. Dit leidt tot een samenleving vol gefrustreerde mannen die 'het opgeven'.
- Relaties komen onder druk te staan en functioneren steeds slechter. Zie ook de kinderen hiervan als bewijsmateriaal
- We krijgen steeds minder kinderen. Inmiddels zitten we over een jaar of 20 op een bevolkingskrimp. Dit moet natuurlijk worden aangevuld met moslims en andere importvolkeren die wel lekker veel kinderen krijgen.
Dit heeft weer invloed op onze cultuur en levensomstandigheden en uiteraard een langzaam maar zekere verdwijning van het blanke ras. Of zoals Baudet zo mooi zei, een 'homeopatische verdunning'. Geheel vrijwillig geregisseerd door onze eigen leiders omdat wij geen kindjes meer willen maken maar carrière willen maken.

En iedereen weet dat vrouwen maar in een aantal beroepsgroepen carrière willen maken en het 'echte' werk gewoon overlaten aan mannen. Daarbij zijn ze het meestal zo rond hun 35-40e wel weer beu en proberen ze nog even snel wat kindjes te maken. Dit lukt dan vaak niet meer (kan er zo 10 opnoemen uit mijn sociale omgeving) wat weer leidt tot veel frustratie en spijt.

Ja, ik zal wel weer worden weggezet als een enge, conservatieve zeiksnor maar probeer het nou eens op nationale of zelfs wereldschaal te bekijken. En niet alleen vanuit je eigen perspectief. Tuurlijk moeten mannen en vrouwen gelijke rechten krijgen. Natuurlijk moeten vrouwen kunnen doen en laten wat ze willen, dus ook werken. Tuurlijk. Ik ben geen mongool.
Maar is het nou, op nationaal niveau, het beste om vrouwen zo op te voeden, op te leiden en te 'hersenspoelen' zodat ze hun carrière als hoogst haalbare doel gaan zien? Dat vroeg kinderen krijgen zelfs als 'minderwaardig' wordt gezien? Terwijl het bij vrouwen vaak ontbreekt aan oprechte ambitie en hierdoor het gezinsleven onder druk komt te staan? En worden vrouwen daar nou het gelukkigste van? Waarom zijn werkende vrouwen vrijwel altijd gestressed? En zijn vrouwelijke managers vrjiwel altijd frigide, kinderloze zeurkousen? Hebben die nou echt nog plezier op hun 52e op hun werk? Zijn vrouwen die met kinderen werken en / of ze zelf hebben niet vaak veel gelukkiger en vrolijker? En zeg nou eerlijk, is een kinderloos bestaan op je 64e nou nog wel zo interessant en voldoenend?

En ja, TS, je hebt gelijk. Op één modaal-salaris kun je amper 175.000 euro lenen. Dat is in de meeste steden een kutappartementje op de 6e verdieping en in de meeste dorpen, als je geluk hebt, een tussenwoninkje van 95m2. Kun je nagaan wat al die mensen die minder dan modaal verdienen kunnen op de woningmarkt.

Food for thought.
pi_169885769
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je kan ook een vrijstaande villa op het platteland van noord-oost groningen kopen.
Liever leven met kans op dood Door instortingen dan kans op keiharde buren irritaties
pi_169887906
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef matigeuser het volgende:

Dat koppels gemiddeld nog maar 1.6 kinderen krijgen, nemen we dan maar op de koop toe, toch?

Uiteraard heeft dit economisch flinke gevolgen. Bedrijven bepalen hun prijzen op basis van de financiële middelen van de bevolking. Logisch. Daarom kost iets wat in Nederland 10 euro kost, in China maar 1 euro. Omdat mensen daar ook veel minder verdienen. Logisch toch?

Dus wat gebeurt er als het gemiddelde 'gezin' bestaat uit 2-verdieners? Dan worden de maatschappij en dus ook de prijzen van producten en diensten, ook geschaald op twee-verdieners.
Door technologische vooruitgang, en economische uitbuiting van andere landen, zijn een aantal dingen wel flink goedkoper geworden door de jaren, zoals voedsel en electronica bijvoorbeeld, maar dit is ondanks en het feit dat vrouwen carrière zijn gaan maken, niet dankzij.

Je mag het allemaal weglachen onder het motto 'you go girl', maar erken ook dat de 3e feministische golf ook gewoon wat nadelen heeft.

- We kopen nog meer rotzooi, vooral vrouwen, waardoor de wereld eerder naar de klote gaat
- Vrouwen en mannen zijn met elkaar gaan concurreren (op de arbeidsmarkt) i.p.v. elkaar aanvullen, waardoor de vrouwen mannelijker zijn geworden en de mannen vrouwelijker. Vergelijk onze 'typische' man en vrouw eens met een Zuid-Amerikaans, Oost Aziatisch of Oost-Europese tegenhanger. Dan begrijp je wat ik bedoel.
- Steeds minder mannen komen aan de vrouw. Dit leidt tot een samenleving vol gefrustreerde mannen die 'het opgeven'.
- Relaties komen onder druk te staan en functioneren steeds slechter. Zie ook de kinderen hiervan als bewijsmateriaal
- We krijgen steeds minder kinderen. Inmiddels zitten we over een jaar of 20 op een bevolkingskrimp. Dit moet natuurlijk worden aangevuld met moslims en andere importvolkeren die wel lekker veel kinderen krijgen.
Dit heeft weer invloed op onze cultuur en levensomstandigheden en uiteraard een langzaam maar zekere verdwijning van het blanke ras. Of zoals Baudet zo mooi zei, een 'homeopatische verdunning'. Geheel vrijwillig geregisseerd door onze eigen leiders omdat wij geen kindjes meer willen maken maar carrière willen maken.

En iedereen weet dat vrouwen maar in een aantal beroepsgroepen carrière willen maken en het 'echte' werk gewoon overlaten aan mannen. Daarbij zijn ze het meestal zo rond hun 35-40e wel weer beu en proberen ze nog even snel wat kindjes te maken. Dit lukt dan vaak niet meer (kan er zo 10 opnoemen uit mijn sociale omgeving) wat weer leidt tot veel frustratie en spijt.

Ja, ik zal wel weer worden weggezet als een enge, conservatieve zeiksnor maar probeer het nou eens op nationale of zelfs wereldschaal te bekijken. En niet alleen vanuit je eigen perspectief. Tuurlijk moeten mannen en vrouwen gelijke rechten krijgen. Natuurlijk moeten vrouwen kunnen doen en laten wat ze willen, dus ook werken. Tuurlijk. Ik ben geen mongool.
Maar is het nou, op nationaal niveau, het beste om vrouwen zo op te voeden, op te leiden en te 'hersenspoelen' zodat ze hun carrière als hoogst haalbare doel gaan zien? Dat vroeg kinderen krijgen zelfs als 'minderwaardig' wordt gezien? Terwijl het bij vrouwen vaak ontbreekt aan oprechte ambitie en hierdoor het gezinsleven onder druk komt te staan? En worden vrouwen daar nou het gelukkigste van? Waarom zijn werkende vrouwen vrijwel altijd gestressed? En zijn vrouwelijke managers vrjiwel altijd frigide, kinderloze zeurkousen? Hebben die nou echt nog plezier op hun 52e op hun werk? Zijn vrouwen die met kinderen werken en / of ze zelf hebben niet vaak veel gelukkiger en vrolijker? En zeg nou eerlijk, is een kinderloos bestaan op je 64e nou nog wel zo interessant en voldoenend?

En ja, TS, je hebt gelijk. Op één modaal-salaris kun je amper 175.000 euro lenen. Dat is in de meeste steden een kutappartementje op de 6e verdieping en in de meeste dorpen, als je geluk hebt, een tussenwoninkje van 95m2. Kun je nagaan wat al die mensen die minder dan modaal verdienen kunnen op de woningmarkt.

Food for thought.
Wat is dit voor betoog
  donderdag 30 maart 2017 @ 17:58:01 #28
286575 Roces18
Chef de party
pi_169888912
Zit in het zelfde schuitje.

kan niet kiezen tussen al mijn smatjes dus wil alleen wonen maar zo kk duur, gierige kutzooi
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169891391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Is dit een kloon van ernobe ofzo? Of van 0906?
Erno B. is sinds november niet meer onder ons. Syndroom / 0906 heeft nooit een universitaire studie afgerond naar mijn weten.
pi_169891490
Relatieplanet of Tinder. Problem solved.
pi_169892775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:59 schreef rekkir het volgende:

[..]

Erno B. is sinds november niet meer onder ons. Syndroom / 0906 heeft nooit een universitaire studie afgerond naar mijn weten.
Erno pm't mij af en toe :')
pi_169894242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef matigeuser het volgende:

Food for thought.
wat een onzin....
pi_169894937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:32 schreef hoechst het volgende:

[..]

Als er maar een balkon bij zit _O_
pi_169895038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Volgens mij kan je voor 130k een huis van 100 m2 kopen in een stad als Deventer. Kan je dat betalen?
Klinkt allemaal leuk in theorie, maar geen mens die is opgegroeid in de randstad, daar alles heeft (familie, sociale kring, werk) gaat dan natuurlijk in zijn eentje in deventer wonen.
pi_169895245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:28 schreef hoechst het volgende:
Van iets huren wordt je ook niet blij hoor...
Hoezo niet?

Vriend van mij huurt met z'n vriendin een appartement van 1300 euro. All in.

Op het eerste gezicht zeggen veel mensen : Wtf man, 1300 euro. Maar het is wel midden in het centrum van Haarlem, leuke locatie, veel horeca, veel jonge mensen, vlak bij alle werkgelegenheid van Amsterdam.

Daarnaast als je het deelt door 2, zit je nog ''maar'' op 650 euro per maand. Dat is wat je ook al gauw neertelt voor een enigszins fatsoenlijke studenten KAMER, alleen die twee hebben nu dus een heel appartement voor hen samen.

Dat is als alleenstaande gewoon niet te doen. En ja ik zal wel weer verwend zijn, en in wijken als Bijlmer, Kanaleneiland of weet ik veel, zal ik heus wel iets kunnen huren, alleen het vooruitzicht om daar te wonen is net zo kut als op kamers blijven wonen. Dat zijn gewoon pauperwijken met pauperbewoners en een chagrijnige kutsfeer. Alsof jullie dat zouden willen.

Zeg ook niet dat het een enorm drama is, maar benoem enkel dat je als alleenstaande veroordeeld bent tot de onderlaag van de maatschappij wat betreft huisvesting en shit, terwijl ik stelletjes ken met het IQ van een kokosnoot die wél overal voor in aanmerking komen. Dit zou de overheid juist niet moeten aanmoedigen, want zodra die stelletjes gaan samenwonen gaan ze ook kinderen baren, die ook weer opgroeien voor galg en rad of fucking asociaal worden.
pi_169895340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:06 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Op het eerste gezicht zeggen veel mensen : Wtf man, 1300 euro. Maar het is wel midden in het centrum van Haarlem, leuke locatie, veel horeca, veel jonge mensen, vlak bij alle werkgelegenheid van Amsterdam.

Daarnaast als je het deelt door 2, zit je nog ''maar'' op 650 euro per maand. Dat is wat je ook al gauw neertelt voor een enigszins fatsoenlijke studenten KAMER, alleen die twee hebben nu dus een heel appartement voor hen samen.

Dat is als alleenstaande gewoon niet te doen. En ja ik zal wel weer verwend zijn, en in wijken als Bijlmer, Kanaleneiland of weet ik veel, zal ik heus wel iets kunnen huren, alleen het vooruitzicht om daar te wonen is net zo kut als op kamers blijven wonen. Dat zijn gewoon pauperwijken met pauperbewoners en een chagrijnige kutsfeer. Alsof jullie dat zouden willen.

Zeg ook niet dat het een enorm drama is, maar benoem enkel dat je als alleenstaande veroordeeld bent tot de onderlaag van de maatschappij wat betreft huisvesting en shit, terwijl ik stelletjes ken met het IQ van een kokosnoot die wél overal voor in aanmerking komen. Dit zou de overheid juist niet moeten aanmoedigen, want zodra die stelletjes gaan samenwonen gaan ze ook kinderen baren, die ook weer opgroeien voor galg en rad of fucking asociaal worden.
:') _!
pi_169895362
Terechte klacht. Mijn vader is ook alleenstaand en kan geen huurwoning krijgen. Een koopwoning is te duur.
Nu moet hij in een tokkie wijk wonen of 1000 euro betalen voor flatje. :')
pi_169895435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:10 schreef 6star6lord6 het volgende:
Terechte klacht. Mijn vader is ook alleenstaand en kan geen huurwoning krijgen. Een koopwoning is te duur.
Nu moet hij in een tokkie wijk wonen of 1000 euro betalen voor flatje. :')
Niet backpacken met een kartonnendoos :')
pi_169895727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:06 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Hoezo niet?

is toch zonde!!! met huren bouw je bijna niets op!!

voor mij is het absoluut niet handig om in de binnenstad te gaan wonen want daar is niet mijn werkgelegenheid, ik ben niet hooggeleid G.
pi_169898717
Gewoon in een flat gaan wonen, daar wordt tenminste geleefd.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')