De nacht is best mooi. Degene die behoeftig is aan Allah doet er niet verstandig aan door te slapen.
Sinds mijn 16e weet ik wat het zin van het leven is, nochtans vul ik het met onzin. Dat is een ding wat met de jaren steeds meer knelt. Het zit inmiddels zo strak dat ik het niet meer kan verdragen en bijna uit mijn voegen barst. Sinds mijn 16e ben ik ook religieus gezien een beetje in een diepe put beland. Misschien ben ik me op veel te jonge leeftijd gaan verdiepen in de islam en heb ik op te jonge leeftijd boeken gelezen die eigenlijk voor ouderen bestemd zijn. Misschien had ik op mijn 16e niet moeten nadenken over theologie en filosofie.
Tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik zie mijn ouders maandagen en donderdagen vasten, strikt op tijd bidden, geen muziek beluisteren en zelfs stranden en cafés vermijden omdat het haram is. Ze zeggen dan ook zo mooi dat ze weten dat ze in hun laatste fase van het leven zitten en nu eigenlijk naar het leven in het graf toe werken (slik). Moet altijd huilen als ze zoiets dan zeggen. Zullen zij de rust ervaren waar ik zo naar smacht? Waarom werken ze er wel naar toe en verdoe ik hier mijn tijd met twijfels en influisteringen?
Als ik aan Allah denk voel ik rust, maar soms ook angst. Vaker angst dan rust. Ik heb een gigantisch slecht geweten en soms zelfs nachtmerries dat ik naar de hel ga of in de hel zit ( die zo echt lijken). Word ook regelmatig hyperventilerend wakker en met een nare druk op m'n borstkas. Artsen konden niks met de druk op mijn borstkas en adviseerden me haptotherapie aan. Ik zie het niet zo zitten dat onbekenden aan mijn lichaam zitten.
Heb ook nergens meer plezier in. Niks geeft me voldoening. Ik heb best een baan op niveau en zelfs dat geeft geen voldoening. Soms overweeg ik om me gewoon geheel terug te trekken uit het dagelijks leven en me op te sluiten om zo dag en nacht Allah te dienen tot de dood me komt halen. Dat is zo veel makkelijker dan iedere dag met mensen optrekken die je doen verdwalen en vergeten. Gewoon ergens een mooi huisje in de bergen van Marokko kopen en thuis blijven. Het simpele leven leiden, vrij van de wereldse zaken en zorgen.
Sorry. Ik weet ook niet waarom ik dit hier deel of wel: ben toch lekker anoniem en kan juist hier alles kwijt. Ik ga maar verder met het afronden van een campagne want slapen lukt me toch niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 02:27:02 ]