abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169873966
Durf je het aan, Hamzoef?
pi_169874080
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 22:53:23 ]
pi_169874109
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik beschouw muziek wel als haram inderdaad. Heb ook lange tijd geen muziek beluistert. Eens per jaar ( maand Ramadan) stop ik volledig met het beluisteren van muziek.

Ga zo die filmpjes even checken. :D
Waarom beschouw je het als haram? Waarom betrek je er verboden bij die niet in de Koran staan? daarmee geef je aan dat de Koran dus niet compleet is, gezien je andere bronnen nodig hebt om iets te rechtvaardigen.
pi_169874162
quote:
Oh, Haitham. Hij heeft wel een punt als je diep nadenkt. Vind je niet?
pi_169874206
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom beschouw je het als haram? Waarom betrek je er verboden bij die niet in de Koran staan? daarmee geef je aan dat de Koran dus niet compleet is, gezien je andere bronnen nodig hebt om iets te rechtvaardigen.
Ik geloof niet alleen in de Koran. Jij bent een Koraniet zo te lezen?
pi_169874264
Nog geen man poes?
pi_169874281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:41 schreef JohnShooter het volgende:
Nog geen man poes?
Teveel eisen, zucht!
pi_169874425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Teveel eisen, zucht!
Ik ken het mupke! Alles wat ik doe is voor haar. Jij bent een beauty aan uw foto's te zien.
pi_169874492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, Haitham. Hij heeft wel een punt als je diep nadenkt. Vind je niet?
Nee. Ik behoor tot de mensen die niet gelijk nr mannen kijkt en denkt zijn penis moet ik hebben.
pi_169874524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik geloof niet alleen in de Koran. Jij bent een Koraniet zo te lezen?
Yup. Het boek is het boek wat het einde betekent. Vervolg romannetjes horen daar niet bij.
pi_169874579
+1
pi_169874725
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Yup. Het boek is het boek wat het einde betekent. Vervolg romannetjes horen daar niet bij.
En toch heb ook jij externe bronnen nodig om die Koran te begrijpen. ;)
pi_169874778
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:45 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik ken het mupke! Alles wat ik doe is voor haar. Jij bent een beauty aan uw foto's te zien.
Triggershot wil me niet! Dan maar voor de rest van mijn leven vrijgezel blijven.
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:55:16 #114
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169874817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Triggershot wil me niet! Dan maar voor de rest van mijn leven kansloze topics op Fok! openen.
Fade to Black
pi_169874998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Triggershot wil me niet! Dan maar voor de rest van mijn leven vrijgezel blijven.
Geeft niet toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door JohnShooter op 30-03-2017 05:55:48 ]
pi_169875031
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En toch heb ook jij externe bronnen nodig om die Koran te begrijpen. ;)
Nee. Dat heb ik niet nodig. En al helemaal niet een Arabier die spreekt over haram dit haram dat en meer gezeik terwijl Allah in de Koran voortdurend spreekt over vergiffenis en liefde of verzinsels die erbij zijn gehaald door de omajjaden.

Maar jij jouw geloof en ik de mijne.
pi_169876943
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 23:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Dat heb ik niet nodig. En al helemaal niet een Arabier die spreekt over haram dit haram dat en meer gezeik terwijl Allah in de Koran voortdurend spreekt over vergiffenis en liefde of verzinsels die erbij zijn gehaald door de omajjaden.

Maar jij jouw geloof en ik de mijne.
Allah die in de Koran spreekt over vergiffenis spreekt, spreekt in diezelfde Koran ook over de bestraffing, verdoemenis en hellevuur. Zijn Genade zal over Zijn woede zegevieren, maar op een of andere manier denk ik dat ik niks te maken krijg met Zijn Genade. Hij zal me keihard straffen in mijn graf straks. Ik heb rare ideeën.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 00:23:33 ]
pi_169878035
De nacht is best mooi. Degene die behoeftig is aan Allah doet er niet verstandig aan door te slapen.

Sinds mijn 16e weet ik wat het zin van het leven is, nochtans vul ik het met onzin. Dat is een ding wat met de jaren steeds meer knelt. Het zit inmiddels zo strak dat ik het niet meer kan verdragen en bijna uit mijn voegen barst. Sinds mijn 16e ben ik ook religieus gezien een beetje in een diepe put beland. Misschien ben ik me op veel te jonge leeftijd gaan verdiepen in de islam en heb ik op te jonge leeftijd boeken gelezen die eigenlijk voor ouderen bestemd zijn. Misschien had ik op mijn 16e niet moeten nadenken over theologie en filosofie.

Tegelijkertijd voel ik me schuldig. Ik zie mijn ouders maandagen en donderdagen vasten, strikt op tijd bidden, geen muziek beluisteren en zelfs stranden en cafés vermijden omdat het haram is. Ze zeggen dan ook zo mooi dat ze weten dat ze in hun laatste fase van het leven zitten en nu eigenlijk naar het leven in het graf toe werken (slik). Moet altijd huilen als ze zoiets dan zeggen. Zullen zij de rust ervaren waar ik zo naar smacht? Waarom werken ze er wel naar toe en verdoe ik hier mijn tijd met twijfels en influisteringen?

Als ik aan Allah denk voel ik rust, maar soms ook angst. Vaker angst dan rust. Ik heb een gigantisch slecht geweten en soms zelfs nachtmerries dat ik naar de hel ga of in de hel zit ( die zo echt lijken). Word ook regelmatig hyperventilerend wakker en met een nare druk op m'n borstkas. Artsen konden niks met de druk op mijn borstkas en adviseerden me haptotherapie aan. Ik zie het niet zo zitten dat onbekenden aan mijn lichaam zitten.

Heb ook nergens meer plezier in. Niks geeft me voldoening. Ik heb best een baan op niveau en zelfs dat geeft geen voldoening. Soms overweeg ik om me gewoon geheel terug te trekken uit het dagelijks leven en me op te sluiten om zo dag en nacht Allah te dienen tot de dood me komt halen. Dat is zo veel makkelijker dan iedere dag met mensen optrekken die je doen verdwalen en vergeten. Gewoon ergens een mooi huisje in de bergen van Marokko kopen en thuis blijven. Het simpele leven leiden, vrij van de wereldse zaken en zorgen.

Sorry. Ik weet ook niet waarom ik dit hier deel of wel: ben toch lekker anoniem en kan juist hier alles kwijt. Ik ga maar verder met het afronden van een campagne want slapen lukt me toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 02:27:02 ]
pi_169878152
Vraag me trouwens af wie hier wel eens een ernstige paniekaanval heeft gehad? Met ernstig bedoel ik dat het bijna dodelijk afgelopen is.
pi_169878401
Het land van TS is Marokko. Ga daar een man zoeken.
pi_169878480
Je klinkt depri. Kwel jezelf niet zo.
pi_169878558
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 06:15 schreef Stimorol- het volgende:
Je klinkt depri. Kwel jezelf niet zo.
Nee, dat net niet.

Wel weer een heuse nachtmerrie gehad en nu een enorme druk op mijn borstkas.
pi_169878580
Waarom wil je zo graag in jouw God geloven vrouw? Het klinkt meer alsof je bang bent dan dat je het fijn vind?
Wij werden ook gelovig opgevoed maar inmiddels ben ik er al jaren vanaf gestapt.
pi_169878635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:06 schreef JohnShooter het volgende:
Waarom wil je zo graag in jouw God geloven vrouw? Het klinkt meer alsof je bang bent dan dat je het fijn vind?
Wij werden ook gelovig opgevoed maar inmiddels ben ik er al jaren vanaf gestapt.
Ik geloof oprecht in God en mijn religie. Dat is het probleem ook niet. Ik ben het probleem. Mijn perfectionisme is het probleem? Mijn eigen brein is het probleem. Ik voel me zo hypocriet.
pi_169878672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik geloof oprecht in God en mijn religie. Dat is het probleem ook niet. Ik ben het probleem. Mijn perfectionisme is het probleem? Mijn eigen brein is het probleem. Ik voel me zo hypocriet.
Maar waarom dan? Heb je iets gedaan wat niet te verenigen is met je geloof? En niemand is perfect en dat hoeft ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')