Ja, ik. Hahahaha, ben bijna 28.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ben jij dat echt?dit klinkt helemaal niet zo slecht hoor. en volgens mij ben je nog erg jong ook? of niet?
wel heel leuk vind ik.dankjewel.
Ik spreek enkel Turks, maar begrijp wel soms wat er bedoeld wordt omdat ik wat woorden herken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Spreek je dat ook of enkel Turks?
Het doet me zo pijn om te zien hoeveel Marokkaanse kinderen hier in Nederland geen woord Marokkaans meer spreken.
wat leuk zeg. het klinkt best wel mooi eigenlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ik. Hahahaha, ben bijna 28.
Zal wel een Berberse liedje zo inspreken.
Ja, echt jammer. Doet me een beetje denken aan het Berbers. Ook dat sterft langzaamaan uit en wordt ooit nog een dode taal. Je kan het leren? Of is het een moeilijke taal?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik spreek enkel Turks, maar begrijp wel soms wat er bedoeld wordt omdat ik wat woorden herken.
De Turken en hun assimilatie bedoelingen hebben wel gewerkt. Ik vind het een verschrkking dat ik mijn eigen taal niet spreek en mijn ouders hebben nu spijt dat wij het niet kennen. Het sterft uit, omdat mensen te lui zijn hun kinderen de taal te leren.
Maar goed, sommigen spreken niet eens Turks, mijn neef kan niet communiceren met zijn oma uit Turkije. Schande.
dat zei ik daarnet ook al.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef Hamzoef het volgende:
Wow, je hebt echt een mooie stem hoor. Serieus!
Houd op, valt echt mee. Moet nog blozen zo.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef Hamzoef het volgende:
Wow, je hebt echt een mooie stem hoor. Serieus!
Het is een lastige taal, dit wordt vnml als dat beschouwd omdat er geen boeken zijn om de taal te leren. De mogelijkheden zijn er niet echt, ik denk vaker naar muziek luisteren en mijn ouders om vertaling vragen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, echt jammer. Doet me een beetje denken aan het Berbers. Ook dat sterft langzaamaan uit en wordt ooit nog een dode taal. Je kan het leren? Of is het een moeilijke taal?
Ik weet in elk geval heel zeker dat mijn toekomstige kinderen thuis alleen Marokkaans mogen spreken en ik ze vanaf geboorte zal grootbrengen met het Marokkaans. Nederlanders leren ze vanzelf wel wanneer ze naar school gaan.
Zijn de ouders te lui, of de kinderen onvoldoende geïnteresseerd?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
Het sterft uit, omdat mensen te lui zijn hun kinderen de taal te leren.
Te lui, want taal is iets wat je mee krijgt vanaf thuis. Ongelooflijk dat ze daar zo in hebben gefaald. Echt, I can't.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zijn de ouders te lui, of de kinderen onvoldoende geïnteresseerd?
Herkenbaar. Het Marokkaans is ook niet te leren door middel van lectuur. In Marokko wordt namelijk in bedrijven en instellingen het Modern Standaard Arabisch gebruikt. Marokkaans- Arabisch is eigenlijk straattaal en wordt op straal gesproken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is een lastige taal, dit wordt vnml als dat beschouwd omdat er geen boeken zijn om de taal te leren. De mogelijkheden zijn er niet echt, ik denk vaker naar muziek luisteren en mijn ouders om vertaling vragen.
Ja, maar je kan je kind wel tweetalig opvoeden, maar 3 of 4-talig wordt wel een stuk lastiger.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Te lui, want taal is iets wat je mee krijgt vanaf thuis. Ongelooflijk dat ze daar zo in hebben gefaald. Echt, I can't.
Je laatste vraag staat open voor interpretaties. Het is niet Turks en heeft er niets mee te maken. Maar de taal heeft wel wat weg van het Perzisch en ook wat van het Koerdisch. Ik beschouw mij officieel niet als Turk, ik zie mijzelf als Koerd. Maar ja, dat roep ik niet zo maar, want hoe leg je mensen het uit als je de taal niet eens spreekt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar je kan je kind wel tweetalig opvoeden, maar 3 of 4-talig wordt wel een stuk lastiger.
Zazaca is trouwens niet echt koerdisch toch?
Ik moet eigenlijk gaan slapen, maar ben nog in afwachting van het beloofde lied.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zal wel een Berbers liedje zo inspreken.
Ja, vooruit..quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk gaan slapen, maar ben nog in afwachting van het beloofde lied.Komt dat nog?
Welke acties? Het is niet dat ik haram contacten heb of zo.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
Check deze mensen spreken over haram, halal en vervolgens deze acties plegen muahahahah
Dat hebbben we allemaal. Laten we vooral niet doen alsof we zondevrij leven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Welke acties? Het is niet dat ik haram contacten heb of zo.
Beweer ik nergens. Wel zoveel mogelijk. En als iemand anders dat anders wenst dan kan en mag dat ook. Daar is ook echt niks mis mee.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat hebbben we allemaal. Laten we vooral niet doen alsof we zondevrij leven.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beweer ik nergens. Wel zoveel mogelijk. En als iemand anders dat anders wenst dan kan en mag dat ook. Daar is ook echt niks mis mee.
Ik beschouw muziek wel als haram inderdaad. Heb ook lange tijd geen muziek beluistert. Eens per jaar ( maand Ramadan) stop ik volledig met het beluisteren van muziek.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:29 schreef Stimorol- het volgende:
Wat vind jij daar van Maghrebijnse? Beschouw jij muziek als haram?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |