En toch betrap ik me wel eens op dezelfde gedachte. Want in Arnhem waren t natuurlijk weer XXX en ook bij die vrienden van mij was het in alle drie de afzonderlijke gevallen XXX. Ik vind t steeds lastiger om niet partijdig te worden. En voor partijdig mag je eigenlijk wel racistisch lezen.quote:
Geloof of afkomst zijn zeker wel eigenschappen waardoor dit gebeurt. In veel islamitische landen staat er nog steeds de doodstraf op en ben je vogelvrij. Openbare executies komen vaak voor in iran en saudi-arabie. De afkeer van homo's is in de islam institutioneel. Veel islamitische landen hebben waarden die gebaseerd zijn op de islam. Dit wel in verschillende vormen, maar in dit geval doet dat er niet toe aangezien het in geen enkele geaccepteerd wordt, het bepaalt slechts of het een executie of gevangenisstraf wordt.quote:Op maandag 3 april 2017 14:08 schreef wonderer het volgende:
Overigens is de oorzaak van dit soort homobashend gedrag een hypermasculine (sub/straat)cultuur, weinig scholing en weinig kansen op de arbeidsmarkt, niet het geloof of de afkomst. Blanke jongetjes met dezelfde set eigenschappen zijn net zo vreselijk.
Mijn advies, bepaal zelf maar voor hoeveel dat waard is. Kijk naar de feiten, kijk niet weg, durf te benoemen, ook al is dat misschien politiek incorrect of gaat het tegen je eigen ideaalbeeld in.quote:Op maandag 3 april 2017 14:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En toch betrap ik me wel eens op dezelfde gedachte. Want in Arnhem waren t natuurlijk weer XXX en ook bij die vrienden van mij was het in alle drie de afzonderlijke gevallen XXX. Ik vind t steeds lastiger om niet partijdig te worden. En voor partijdig mag je eigenlijk wel racistisch lezen.
En ik probeer me er met man en macht tegen te verzetten, want zo wil ik echt niet worden.
Maar de daders in Nederland zijn vaak noch islamitisch, noch komen ze uit Iran of Saudi-Arabie.quote:Op maandag 3 april 2017 14:59 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Geloof of afkomst zijn zeker wel eigenschappen waardoor dit gebeurt. In veel islamitische landen staat er nog steeds de doodstraf op en ben je vogelvrij. Openbare executies komen vaak voor in iran en saudi-arabie. De afkeer van homo's is in de islam institutioneel. Veel islamitische landen hebben waarden die gebaseerd zijn op de islam. Dit wel in verschillende vormen, maar in dit geval doet dat er niet toe aangezien het in geen enkele geaccepteerd wordt, het bepaalt slechts of het een executie of gevangenisstraf wordt.
Verder klopt de constatering wel, lage scholing en straatcultuur, ingegeven door geïmporteerde kansenparels als boef en de tuigvlogger uit zaandam helpt inderdaad niet mee. Weinig kansen op de arbeidsmarkt komt voort uit het gedrag en motivatie.
In absolute aantallen waarschijnlijk wel. Relatief gezien is er een ernstige oververtegenwoordiging van allochtonen.quote:Op maandag 3 april 2017 16:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar de daders in Nederland zijn vaak noch islamitisch, noch komen ze uit Iran of Saudi-Arabie.
Niet alle allochtonen zijn islamitisch. 36% van het geregistreerde anti-lgbt-geweld komt van Marokkanen, 36% van blanke Nederlanders (en de rest van andere groepen dus).quote:Op maandag 3 april 2017 16:40 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
In absolute aantallen waarschijnlijk wel. Relatief gezien is er een ernstige oververtegenwoordiging van allochtonen.
Dus Marokko en NL staat gelijk, terwijl er wel bij gezegd wordt "licht getint", maar zelden "Blanke" (of in t midden gelaten). Waardoor er door media een gekleurd (pun intended) beeld ontstaat.quote:Op maandag 3 april 2017 17:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet alle allochtonen zijn islamitisch. 36% van het geregistreerde anti-lgbt-geweld komt van Marokkanen, 36% van blanke Nederlanders (en de rest van andere groepen dus).
Ik ontken niet dat er een soort van verband bestaat, maar je moet echt voorzichtig zijn met generaliseren en conclusies trekken. Dat werkt alleen maar averechts.
True, allochtoon is een erg breed, vaak onduidelijk begrip. Maar wees wel voorzichtig met blanke Nederlanders. De mannetjes van de statistiek willen nog wel eens 3e en 4e generatie allochtonen onder de blanke Nederlanders neerzetten, terwijl ze zich 0% Nederlander voelen.quote:Op maandag 3 april 2017 17:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet alle allochtonen zijn islamitisch. 36% van het geregistreerde anti-lgbt-geweld komt van Marokkanen, 36% van blanke Nederlanders (en de rest van andere groepen dus).
Ik ontken niet dat er een soort van verband bestaat, maar je moet echt voorzichtig zijn met generaliseren en conclusies trekken. Dat werkt alleen maar averechts.
Nicequote:Op maandag 3 april 2017 13:53 schreef Paxcon het volgende:
Wel chill dat het veel media-aandacht krijgt
Nu een pushbericht dat vier van die jongens zich gemeld hebben
Alleen ligt de grens tussen "het mag er best wel over gaan" en "stemmingmakerij" en "generaliseren" best wel lastig. Ik ben ook zeker van de mening dat t beestje bij de naam genoemd mag worden. Fuck de politieke correctheid en benoem 't. Maar dat heeft soms wel negatieve consequenties bij de kortdoordebocht mensen.quote:Op maandag 3 april 2017 18:06 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
True, allochtoon is een erg breed, vaak onduidelijk begrip. Maar wees wel voorzichtig met blanke Nederlanders. De mannetjes van de statistiek willen nog wel eens 3e en 4e generatie allochtonen onder de blanke Nederlanders neerzetten, terwijl ze zich 0% Nederlander voelen.
Maar generaliseren is in dit soort kwesties altijd een heikel punt. Het zal niet voor het eerst zijn dat resultaten van dergelijke onderzoeken onder de noemer racisme wordt gevoegd. Natuurlijk betreft het een klein deel van een gehele bevolkingsgroep, maar als een klein deel verantwoordelijk is voor ruim een derde van alle gevallen, afgezien van de terminologie wie onder de noemer Nederlander of Marokkaan wordt geschaard, is dat een forse oververtegenwoordiging en mag het daar best wel over gaan. Het zal niet voor het eerst zijn dat ze aanvoerder zijn van dergelijke dubieuze lijstjes.
Spierballen laten zien!quote:Op maandag 3 april 2017 21:22 schreef Kaas- het volgende:
Het is te druk in de sportschool. Alle vier volgende apparaten op m'n lijstje zijn bezet.
Dan zou het waarschijnlijk ordinair worden.quote:Op maandag 3 april 2017 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het barst altijd van de snoepjes hier. Jammer dat niet gewoon iedereen gay is zeg.
Dat zou voor jou helemaal niet goed zijn. De kaas op t spek binden.quote:Op maandag 3 april 2017 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het barst altijd van de snoepjes hier. Jammer dat niet gewoon iedereen gay is zeg.
Komende vrijdag een tete-a-tete met m'n ex. Voor het eerst sinds... ooit.quote:Op maandag 3 april 2017 21:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zou voor jou helemaal niet goed zijn. De kaas op t spek binden.
Wat jammer dat een relatie in zoveel haat uitmondt. Vind dat altijd een beetje een belediging aan de mooie tijden die je samen beleefd hebt. Maar goed, it takes two to tango natuurlijk.quote:Op maandag 3 april 2017 21:50 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
De enige tete-a-tete met mijn ex ooit is op de top van een active vulkaan.
ik kan ze allemaal nog prima zien, op 1 na. Die mag de plomp in.quote:Op maandag 3 april 2017 21:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat jammer dat een relatie in zoveel haat uitmondt. Vind dat altijd een beetje een belediging aan de mooie tijden die je samen beleefd hebt. Maar goed, it takes two to tango natuurlijk.
Ik heb niet gekeken. Wat houdt het concreet in?quote:Op maandag 3 april 2017 23:23 schreef Kaas- het volgende:
D66 zegt hier aan tafel werkelijk alles waarvan onze ongeïnformeerde Twister denkt dat ze dat zogenaamd niet doen en niet zeggen.
Enige verschil is dat D66'ers terecht hard lachen om Baudet z'n wetje waarin staat dat je je aan de wet moet houden.
quote:Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef Kaas- het volgende:
en Vera Bergkamp (D66), op wie ik trouwens gestemd heb.
Als vervolg hierop.quote:Op maandag 3 april 2017 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eindhoven heeft er geen volgens mij.
Vind t ook niet zo boeiend, zo'n zebrapad.
Wordt al genoeg over homo's heen gelopen.
Overigens afgelopen vrijdag is een vriend van me ook op z'n knappe snuitje gerost wegens geaardheid. Da's nr 3 al in m'n kennissenkring. Gaat lekker met die tolerantie. Exact dezelfde plek waar ik de week ervoor door een groep hetero's werd aangesproken (als in voor de deur van de gaybar na sluitingstijd) en dan besef ik me "Misschien moet ik als ik zat ben toch iets voorzichtiger zijn met die lui versieren". Then again: it's me.
En zijn reactie was:quote:Afgelopen vrijdag is een vriend van me ook geslagen, terwijl hij buiten bij de Pallaz nog wat nakletste met een andere jongen. Onder luidkeels vieze homo geroep. Ik dacht nog: misschien inderdaad niet meer de plek na sluitingstijd rond te hangen....
Maar toen dacht ik meteen aan ons spontane gesprek daar midden in de nacht en meteen was t "fuck it". Want zo kan t ook. En zo hoort t ook.
Kijk. Dat soort mannen zijn er ook gewoon.quote:Haha ja toen was ik met vrienden mee en mega dronken en toen stond ik er opeens en daar was jij.
Het is erg dat je tegenwoordig niet meer voor je geaardheid uit kan komen. En dat je bang moet zijn voor hoe je over straat loopt, schichtig. Ik zeg dat dan als hetero zijnde, dus echt weten hoe het is kan ik niet. Maar het lijkt me echt verschrikkelijk.Hoe is het met die maat van je nu dan?
Ik wel.quote:
Ik vind t een beetje te gelikt. Zou zo op the CW zender kunnen zitten. Allemaal iets te pretty en perfect. Maar verder is het "wel vermakelijk".quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je ook keek
Leuke boys zitten daarin. Serie zelf is ook wel vermakelijk.
Volgens mij staat van beiden zelfs de voor- en achternaam er in? En dat terwijl van (vermoedelijke) daders altijd een afkorting gebruikt wordt. (En in dit geval helemaal geen naam wordt genoemd.)quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:56 schreef Ang3l het volgende:
http://www.ed.nl/eindhove(...)k-homo-ben~a942defc/
Dit dus, afgelopen vrijdag. Wel een beetje vreemd dat ze van 1 van de 2 volledige voornaam en achternaam er in zetten. Zou daar zelf niet zo blij mee zijn.
O ja, regel eerder idd.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:01 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Volgens mij staat van beiden zelfs de voor- en achternaam er in? En dat terwijl van (vermoedelijke) daders altijd een afkorting gebruikt wordt. (En in dit geval helemaal geen naam wordt genoemd.)
O die. Die was fake.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:33 schreef Kaas- het volgende:
Wordt dat date #1 met die jongen waar je een beetje zenuwachtig voor was Ang3l? Of is dat al eens gebeurd?
Oh echt? Dat meen je niet. Wat ontzettend stom zeg. Wat is er gebeurd dan?quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O die. Die was fake.
Dus.
I am NEVER dating ANYONE, EVER, AGAIN!
Dat laatste wilde ik tijdens het lezen al toevoegen. Maar je vindt t zelf al stomquote:Op dinsdag 4 april 2017 15:38 schreef Kaas- het volgende:
Ik wil die jongen die z'n tanden kwijt is echt knuffelen om het een beetje goed te maken. Hij ziet er heel lief uit en stom genoeg vind ik het daardoor extra zielig.
Niks.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh echt? Dat meen je niet. Wat ontzettend stom zeg. Wat is er gebeurd dan?
Whoa!quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:50 schreef Great-Expectations het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geprobeerd een Nerfgun over te spuiten. Ik wilde het een cyberpunk look geven en ben zo dom blij met hoe goed het is gelukt.![]()
Dit is hoe het was:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |