abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169838333
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:48 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dit zeggen ze toch ook in het westen " ik ga scheiden want hij of zij is toch heel anders " ewaja. Niks onzin.
Wat weet jij er van? Jij hebt schijnbaar nooit een lange relatie voor het huwelijk gehad.
pi_169838337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:47 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Je snapt ons geloof niet.
Wij mogen geen relatie voor het huwlijk aan gaan. Verdiep je er eens in, dan zul je snel de reden er achter weten :Y
Hoe weet je dan dat je de juiste man trouwt?
Hebben jullie in het huwelijk zelf wel iets te zeggen?
pi_169838373
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:49 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wat weet jij er van? Jij hebt schijnbaar nooit een lange relatie voor het huwelijk gehad.
Ik heb mensen om me heen die dat soort dingen mee maken. Jij niet? Vrouwlijke familieleden die met de "verkeerde persoon" getrouwd waren? Ik ben al vanaf mijn 18e getrouwd, ben nu 33 jr. Heb veel gezien om me heen, genoeg.
pi_169838388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:52 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb mensen om me heen die dat soort dingen mee maken. Jij niet? Vrouwlijke familieleden die met de "verkeerde persoon" getrouwd waren? Ik ben al vanaf mijn 18e getrouwd, ben nu 33 jr. Heb veel gezien om me heen, genoeg.
Vrouwelijke Marokkaanse familie?
pi_169838401
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:52 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

En jij bent met de goede getrouwd? Hoe weet jij van te voren of je met de goede of slechte trouwt, wanneer je nooit hebt samengewoond?

En nee niemand in mijn familie is niemand gescheiden, wel één vriend maar die komt uit een streng christelijk nest en was ook op zn 18e getrouwd...
pi_169838424
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:53 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Vrouwelijke Marokkaanse familie?
Ik heb het over jullie familieleden, niet over mijnes.
Maar ook bij Marokkaanse zie ik vrouwlijke dames scheiden omdat het niet gaat. Die hadden een relatie voor het huwlijk. Jij bent toch ook gescheiden? Wat was daar de reden van "niet zoals hoe je dacht" ?
pi_169838451
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En jij bent met de goede getrouwd? Hoe weet jij van te voren of je met de goede of slechte trouwt, wanneer je nooit hebt samengewoond?
Goed of slecht, als die slecht doet moet die eraan werken, simpel. Zolang ik het accepteer is het goed. Zoniet, 3 kansen en dan uit mijn huis.
pi_169838488
Maar goed. Maghrebijnse zoekt een man, reageer ontopic.
pi_169838503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb het over jullie familieleden, niet over mijnes.
Maar ook bij Marokkaanse zie ik vrouwlijke dames scheiden omdat het niet gaat. Die hadden een relatie voor het huwlijk. Jij bent toch ook gescheiden? Wat was daar de reden van "niet zoals hoe je dacht" ?
Ik ben niet gescheiden, mijn vrouw leeft niet meer.
pi_169838522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Maar goed. Maghrebijnse zoekt een man, reageer ontopic.
Nog even dit:

dat op dit moment 60% van de vrouwen die gebruik maken van Blijf-van-mijn-Lijfhuizen allochtoon is. Daarvan heeft �slechts�12% van de vrouwen een Turkse achtergrond en�13% een Marokkaanse. Daarnaast is er een nog een klein percentage moslimvrouwen met een andere etnische achtergrond. Meestal bestaat iets meer dan de helft van de allochtone vrouwen (dus circa 30% van de bewoners van Blijf-huizen)uit vrouwen met een islamitische achtergrond.

http://religionresearch.o(...)an-mijn-lijf-huizen/

Zo succes is het dus niet wanneer 30% van de vrouwen in een blijf van mn lijf huis moslim is. Terwijl 5% van de landspopulatie moslim is.
pi_169838524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:58 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik ben niet gescheiden, mijn vrouw leeft niet meer.
Oja dat was het. Sorry voor dat.
Maar nu heb je een vriendin die binnen een paar maanden zwanger is, wat als zij niet blijkt hoe ze is?
pi_169838568
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nog even dit:

dat op dit moment 60% van de vrouwen die gebruik maken van Blijf-van-mijn-Lijfhuizen allochtoon is. Daarvan heeft �slechts�12% van de vrouwen een Turkse achtergrond en�13% een Marokkaanse. Daarnaast is er een nog een klein percentage moslimvrouwen met een andere etnische achtergrond. Meestal bestaat iets meer dan de helft van de allochtone vrouwen (dus circa 30% van de bewoners van Blijf-huizen)uit vrouwen met een islamitische achtergrond. (Een andere grote groep zijn vrouwen met een Surinaamse achtergrond).
Er zullen ook vast westerse vrouwen in zitten, en ik praat niet alle goede mannen goed met wie je dan trouwt. Er zullen vast een paar zakken bij zitten, maar dan moet je durven weg gaan, en niet blijven. Anders komt het zo ver. Maar dat is ook in de nederlandse cultuur.
pi_169838589
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:59 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Oja dat was het. Sorry voor dat.
Maar nu heb je een vriendin die binnen een paar maanden zwanger is, wat als zij niet blijkt hoe ze is?
Is op hoop van zegen zeg maar. Maar ik ken haar al een hele tijd, dus ik weet ongeveer wel hoe ze in elkaar zit.
pi_169838590
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:02 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Er zullen ook vast westerse vrouwen in zitten, en ik praat niet alle goede mannen goed met wie je dan trouwt. Er zullen vast een paar zakken bij zitten, maar dan moet je durven weg gaan, en niet blijven. Anders komt het zo ver. Maar dat is ook in de nederlandse cultuur.
Zo succes is het dus niet wanneer 30% van de vrouwen in een blijf van mn lijf huis moslim is. Terwijl 5% van de landspopulatie moslim is.

Hier blijkt uit dat juist moslimrelaties veel vaker eindigen in grote dramas dan westerse relaties
pi_169838621
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:03 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Is op hoop van zegen zeg maar. Maar ik ken haar al een hele tijd, dus ik weet ongeveer wel hoe ze in elkaar zit.
Nou bij ons is het ook hoop op zegen. Je leert elkaar wel kennen natuurlijk, maar geen relatie. Wij laten relatieshit vallen.
pi_169838696
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:05 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Nou bij ons is het ook hoop op zegen. Je leert elkaar wel kennen natuurlijk, maar geen relatie. Wij laten relatieshit vallen.
En als het niet werkt scheiden?
pi_169838725
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:10 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

En als het niet werkt scheiden?
Ja
pi_169838967
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:44 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Goeie God.. je wil dus niet overblijven? Want daar komt dit op neer. Niet trouwen uit liefde zou voor mij niet trouwen betekenen. Misschien kun je een Marokkaan importeren? Als liefde verder toch niet er toe doet. Klinkt als een verstandshuwelijk.
Nee, culturele verschillen. Iemand uit Marokko is toch anders.
pi_169839019
Lijkt mij heel vreemd als je gaat trouwen met iemand die je nauwelijks kent iig.
pi_169839029
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo? Ik wil gewoon een noordeling. Marokkanen zijn heel divers en elke regio/stam heeft een eigen accent, keuken en cultuur. Ik wil iemand die hetzelfde is als ik.
Net had je het nog over een uitdaging.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169839097
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:26 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Net had je het nog over een uitdaging.
Intellectuele uitdaging.
pi_169840474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:49 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Daar hoef je toch geen relatie voor te hebben gehad? Mensenkennis en gezond verstand.
pi_169840508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Daar hoef je toch geen relatie voor te hebben gehad? Mensenkennis en gezond verstand.
Dat zegt je ook of iemand een goede minnaar is? Lijkt me vreselijk als dat tegenvalt.
pi_169840526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:25 schreef JohnShooter het volgende:
Lijkt mij heel vreemd als je gaat trouwen met iemand die je nauwelijks kent iig.
Omdat jij denkt dat het beter is om iemand eerst te leren kennen. Maar weet je, soms denk je dat iets goed is voor je terwijl dat niet het geval is. En soms denk je dat iets of een bepaalde manier niet goed voor je is terwijl dat juist wel het geval is.

Ik geloof echt oprecht dat Allah een huwelijk dat op de juiste manier gestart is nooit tekort zal doen.
pi_169840534
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:40 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat zegt je ook of iemand een goede minnaar is? Lijkt me vreselijk als dat tegenvalt.
Je kan iemand toch wel leren kennen op de toegestane manier, dus in het bijzijn van je vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')