abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169843854
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is voor mij echt het meest vergezochte verband dat ik ooit heb gelezen. Zal wel door mijn omgeving komen...
Dat zou goed kunnen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:41:56 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169843888
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar voor het gemak gewoon van uit mag gaan. Groot Brittannië wordt een interessant sociaal experiment de komende paar jaar.
Precies, laten we eerst daar naar kijken voordat we conclusies trekken. Nederland bestaat immers al een jaartje of 500 langer dan de EU.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169843960
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Precies, laten we eerst daar naar kijken voordat we conclusies trekken. Nederland bestaat immers al een jaartje of 500 langer dan de EU.
Als iedereen uit de EU zou stappen, dan zou je als nog handelsverdragen krijgen, waardoor je uiteindelijk toch weer bij een EU-achtige constructie uitkomt. Ik voorspel dat er geen anderen landen uit de EU gaan stappen en dat GB zich over een paar decennia er weer bij aansluit.
Wel denk ik dat de EU minder politieke macht gaat krijgen en meer een besturende factor zal zijn.
pi_169844023
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het was een grapje. Sorry dat ik dat niet duidelijk maakte.
Oh, het was anders gewoon een serieuze vraag hoor. :)
pi_169844196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, het was anders gewoon een serieuze vraag hoor. :)
Serieus antwoord op je vraag: rechts verdient geen sneer. Maar als je naar Pauw gaat kijken weet je wel al een beetje van te voren dat het een links programma is. PowNed doet soms ook wat snerend tegenover linkse politiek, ik heb het idee dat Pauw dat sinds kort ook mag van zijn regisseur; kijkcijfers enzo.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:47:54 #231
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169844202
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als iedereen uit de EU zou stappen, dan zou je als nog handelsverdragen krijgen, waardoor je uiteindelijk toch weer bij een EU-achtige constructie uitkomt. Ik voorspel dat er geen anderen landen uit de EU gaan stappen en dat GB zich over een paar decennia er weer bij aansluit.
Wel denk ik dat de EU minder politieke macht gaat krijgen en meer een besturende factor zal zijn.
Ik zou het liefste zien dat er teruggegaan wordt naar de EEG + behoud van het Schengengedrag.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169844230
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:40 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik ook met je eens: de EU in haar huidige vorm werkt ook niet goed genoeg. Er zijn hervormingen nodig, maar er helemaal uitstappen is onproductief.
Daarom hoor je ook steeds meer geluiden over een opgedeelde EU of 'EU met verschillende snelheden', waarbij de West-Europese landen toch dingen met elkaar kunnen bereiken als Oost-Europese landen weer eens tegenwerken.

Ik denk dat het voor GB nog wel eens positief zou kunnen uitpakken, op de langere termijn. Maar dat kan dan vervolgens niet als voorbeeld gebruikt worden voor andere landen die ook uit de EU willen.
pi_169844286
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik zou het liefste zien dat er teruggegaan wordt naar de EEG + behoud van het Schengengedrag.
Is dat niet gewoon EU-lite? Zou kunnen werken; hangt van de vorm af.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:50:38 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169844334
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

De EU moet juist een groot politiek blok vormen. Dat sturen is iets wat het volk zat aan het worden is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:52:03 #235
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169844399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon EU-lite? Zou kunnen werken; hangt van de vorm af.
Min of meer, alleen dan zonder de wetten. Daar ben ik van mening dat elk land dat lekker zelf mag uitzoeken ipv ook nog dingen uit Brussel door je strot gedrukt krijgen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169844443
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:47 schreef NgInE het volgende:

[..]

Serieus antwoord op je vraag: rechts verdient geen sneer. Maar als je naar Pauw gaat kijken weet je wel al een beetje van te voren dat het een links programma is. PowNed doet soms ook wat snerend tegenover linkse politiek, ik heb het idee dat Pauw dat sinds kort ook mag van zijn regisseur; kijkcijfers enzo.
Ah, bedankt voor de extra uitleg. Dan had ik inderdaad niet begrepen dat het een grapje was. :P

Ik stoor me er niet zo heel vaak aan dat het programma te links zou zijn. Soms wel. Ik vind het programma wel leuker op de momenten dat Pauw ook kritische vragen stelt, maar dat heb ik de afgelopen tijd gemist. Het is gelukkig nog niet zo erg als bij RTL LN, daar zijn kritische vragen nog zeldzamer. :P
pi_169844446
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daarom hoor je ook steeds meer geluiden over een opgedeelde EU of 'EU met verschillende snelheden', waarbij de West-Europese landen toch dingen met elkaar kunnen bereiken als Oost-Europese landen weer eens tegenwerken.

Ik denk dat het voor GB nog wel eens positief zou kunnen uitpakken, op de langere termijn. Maar dat kan dan vervolgens niet als voorbeeld gebruikt worden voor andere landen die ook uit de EU willen.
Elk land handelt uiteraard vanuit een eigenbelang. West-Europese landen hebben al lang het gevoel aan het kortste eind te trekken m.b.t. internationale afspraken. En het ging natuurlijk erg slecht met Zuid-Europa; dat zou nu een 2e wereld regio zijn als wij dat geld niet hadden gegeven.
Maar om nu die turbulente 10 jaar te zien als het falen van de EU gaat mij gewoon veel te ver. Landen moeten ook samenwerken als je internationaal dingen voor elkaar wilt krijgen (zoals global warming terugdringen bijvoorbeeld).
pi_169844520
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De EU moet juist een groot politiek blok vormen. Dat sturen is iets wat het volk zat aan het worden is.
We hebben al politiek; die mensen zitten in Den Haag.
Het enigste vervelende wat ik tot nu toe van de EU heb gemerkt de afgelopen paar jaar zijn die nare afbeeldingen op sigarettenpakjes. Laat mij gewoon lekker roken man.
pi_169844546
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:52 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Min of meer, alleen dan zonder de wetten. Daar ben ik van mening dat elk land dat lekker zelf mag uitzoeken ipv ook nog dingen uit Brussel door je strot gedrukt krijgen.
Ik heb zelf niet echt het idee dat Brussel dingen door mijn strot heen heeft geduwd de afgelopen periode (behalve de eerder genoemde plaatjes op sigarettenpakjes); kun je wat voorbeelden noemen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:58:22 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169844648
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

We hebben al politiek; die mensen zitten in Den Haag.
Het enigste vervelende wat ik tot nu toe van de EU heb gemerkt de afgelopen paar jaar zijn die nare afbeeldingen op sigarettenpakjes. Laat mij gewoon lekker roken man.
De EU kost bakken met geld, de Euro is een tikkende tijdbom. Heb je je nou nooit afgevraagd waarom je geen rente meer krijgt op je spaargeld?

De expansiedrang begint ook verschrikkelijke vormen aan te nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169844775
https://pauw.vara.nl/nieu(...)t-over-geert-wilders

quote:
Activiste, columniste en medewerkster van de GroenLinks-fractie in Hilversum, Anne Fleur Dekker, moest onderduiken omdat ze wordt bedreigd. Volgens Dekker zijn de bedreigingen van aanhangers van Thierry Baudet en Geert Wilders afkomstig. Ze begonnen nadat zij een stuk had gepubliceerd waarin ze Baudet een Wilders in schaapskleren had genoemd.

De bedreigingen van Dekker zouden zijn toegenomen nadat Wilders op 19 maart een bericht van de website liefdevoorholland.com via Facebook had verspreid. Daarin werd gezegd dat zij een oproep had gedaan om Wilders te stenigen en dat zij bij de verkiezingen van 15 maart voorzitter van een Hilversums stembureau was geweest.

Uit een reconstructie in NRC Handelsblad blijkt dat de oproep een reactie is van Dekker op een tweet van een vrouw die een oproep doet om stenen naar een moskee in België te gooien. Vanavond bij Pauw doet Anne Fleur haar verhaal.
_O- _O- _O- _O-
pi_169845022
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169845192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:45 schreef wolkentoetje het volgende:
Zit dat gekke kind echt vanavond bij Pauw?
Omg wat heb ik gemist
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_169845195
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De EU kost bakken met geld, de Euro is een tikkende tijdbom. Heb je je nou nooit afgevraagd waarom je geen rente meer krijgt op je spaargeld?

De expansiedrang begint ook verschrikkelijke vormen aan te nemen.
De rente zullen na dit jaar waarschijnlijk langzaam gaan stijgen. Trouwens staan de rente ik niet-EU landen ook erg laag, behalve in Zuid-Amerika voor wat voor rede dan ook.
Ik vind zelf dat de EU niet heel veel groter hoeft te zijn dan dat ze nu is.
pi_169845244
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:03 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ze lezen hier mee
Dan hoop ik dat ze de hetze die Annefleur tegen Baudet voert ook ter sprake brengen maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren..
pi_169845278
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Omg wat heb ik gemist
Vanavond om 23:00 zit ze bij Pauw en mag ze huilie huilie doen.
pi_169845325
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

Elk land handelt uiteraard vanuit een eigenbelang. West-Europese landen hebben al lang het gevoel aan het kortste eind te trekken m.b.t. internationale afspraken. En het ging natuurlijk erg slecht met Zuid-Europa; dat zou nu een 2e wereld regio zijn als wij dat geld niet hadden gegeven.
Maar om nu die turbulente 10 jaar te zien als het falen van de EU gaat mij gewoon veel te ver. Landen moeten ook samenwerken als je internationaal dingen voor elkaar wilt krijgen (zoals global warming terugdringen bijvoorbeeld).
Ja, maar dat 'samenwerken' lijkt steeds meer een probleem te worden. West-Europese landen willen hele andere dingen dan Oost-Europese landen, dus dan is het haast onmogelijk om nieuwe regels te maken over bijvoorbeeld klimaatverandering. Ondertussen blijven de Oost-Europese landen wel gewoon geld ontvangen.

Laatst ging het bij NOS bijvoorbeeld over dit, maar er zijn nog veel meer voorbeelden:
http://nos.nl/artikel/216(...)et-mee-bemoeien.html

Ik zou ook niet willen beweren dat de EU een slecht idee is, maar op deze manier is het niet houdbaar.

:N
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:10:19 #248
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169845327
Zo voorspelbaar wat er dalijk gaat gebeuren...

Ze wordt aangesproken op haar Tweet over Wilders. Daarop antwoordt Annefleurtje dat die Tweet uit het verband is getrokken. Vervolgens mag ze haar verhaal gaan vertellen dat rechtse mensen kut zijn.
pi_169845344
Na Okki de volgende gekkie dus.
Hell To The Liars
pi_169845411
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar dat 'samenwerken' lijkt steeds meer een probleem te worden. West-Europese landen willen hele andere dingen dan Oost-Europese landen, dus dan is het haast onmogelijk om nieuwe regels te maken over bijvoorbeeld klimaatverandering. Ondertussen blijven de Oost-Europese landen wel gewoon geld ontvangen.

Laatst ging het bij NOS bijvoorbeeld over dit, maar er zijn nog veel meer voorbeelden:
http://nos.nl/artikel/216(...)et-mee-bemoeien.html

Ik zou ook niet willen beweren dat de EU een slecht idee is, maar op deze manier is het niet houdbaar.

:N
Mwah, als het goed is reguleert een democratisch systeem zichzelf, dus over houdbaarheid hoef je je geen zorgen te maken.
Oost-Europese landen zullen inderdaad anderen prioriteiten hebben, maar dat hoeft toch niet per se slecht te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')