Kunnen we jou geen bondscoach maken? Misschien kan jij er nog wat Italiaanse WINNAARSMENTALITEIT instampen.quote:
Misschien als we thuis van Luxemburg verliezen dat hij dan echt opstapt.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat ze hem vandaag nog ontslaan. anders zal je altijd zien dat ze als het om niks gaat ineens van Italie winnen en hij weer nog een maandje bijpakt
Ik zal al moe worden bij de gedachte aan een gesprek met mensen als Depay.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kunnen we jou geen bondscoach maken? Misschien kan jij er nog wat Italiaanse WINNAARSMENTALITEIT instampen.
Op basis van wat zou Verbeek bondscoach moeten worden ?quote:
Hoelaat Ziggo?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef klaasweetalles het volgende:
we hebben vanavond
ziggo de rondo
en dan de nos
Er komen vandaag een hoop voetbalmensen aan het woord...
Ik had vorige week rondo bij ziggo gekeken op zondag en toen riep iedereen aan tafel bij jack dat het een makkie zou worden tegen de bulgaren....
Ik denk het niet. Bij VI zitten twee figuren die om de week een andere mening hebben en af en toe die rancuneuze teringlul Driessen aan schuift. Bij Studio Voetbal zitten mensen die niet eens negers kunnen onderscheiden.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:57 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar nog aardig in vergist.
Die spits waar Oranje zoveel moeite mee had schijnt een flop te zijn bij een middenmoter in Polen las ik gisterenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef klaasweetalles het volgende:
we hebben vanavond
ziggo de rondo
en dan de nos
Er komen vandaag een hoop voetbalmensen aan het woord...
Ik had vorige week rondo bij ziggo gekeken op zondag en toen riep iedereen aan tafel bij jack dat het een makkie zou worden tegen de bulgaren....
altijd half 10quote:
GIF, MENTALITEIT, STRIJDquote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
[..]
Op basis van wat zou Verbeek bondscoach moeten worden ?
Hij zou het wel beter doen dan Blind.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op basis van wat zou Verbeek bondscoach moeten worden ?
Gewoon over leeuwen beginnen, vindt hij leuk.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik zal al moe worden bij de gedachte aan een gesprek met mensen als Depay.
Maar wat hun mening is kan wel de algehele opinie in het land beïnvloeden vaak.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Bij VI zitten twee figuren die om de week een andere mening hebben en af en toe die rancuneuze teringlul Driessen aan schuift. Bij Studio Voetbal zitten mensen die niet eens negers kunnen onderscheiden.
Daar ligt bij de KNVB echt niemand wakker van.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar wat hun mening is kan wel de algehele opinie in het land beïnvloeden vaak.
Wel figuren die de publieke opinie beïnvloeden. Geen KNVB official heeft zin om nu zijn eigen positie op het spel te zetten nu de druk om Blind te ontslaan te groot is om te negeren.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk het niet. Bij VI zitten twee figuren die om de week een andere mening hebben en af en toe die rancuneuze teringlul Driessen aan schuift. Bij Studio Voetbal zitten mensen die niet eens negers kunnen onderscheiden.
Dat is geen argument, 95% zou het beter doen dan Blind.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij zou het wel beter doen dan Blind.
Eigenlijk is de lijst mensen die meer voetbalkennis en meer trainerservaring hebben dan Blind echt bizar lang
Ik denk dat het enige wat de publieke opinie nu nog slechter kan maken is wanneer Blind in een vrachtwagen de Dam oprijdt met een haatbaard, daar hebben we de talkshows niet voor nodigquote:Op zondag 26 maart 2017 15:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar wat hun mening is kan wel de algehele opinie in het land beïnvloeden vaak.
Allemaal acting. Natuurlijk liggen ze er wakker van. Allemaal figuren wiens ego's het liefst gestreeld worden.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daar ligt bij de KNVB echt niemand wakker van.
Niet zo dom doen. Verbeek heeft in elk geval wél een visie.quote:
Je weet dat Hans van Breukelen TD is bij de KNVB hè, diezelfde Hans van Breukelen die 20 jaar depressief was omdat Johan Derksen ooit een column over hem had geschreven waar hij vond dat hij niet zo'n goede keeper was.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daar ligt bij de KNVB echt niemand wakker van.
Lijkt me in ieder geval een bijzonder goed argument Blind liever vandaag dan morgen weg te sturen. Zelfs Stijn zou een betere bondscoach zijnquote:Op zondag 26 maart 2017 15:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is geen argument, 95% zou het beter doen dan Blind.
Verbeek doet het leuk in de media maar heeft verder ook bar weinig gepresteerd.
Klopt, iedereen was ook al sceptisch toen dit plan werd aangekondigd dat hij Hiddink zou gaan opvolgen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige wat de publieke opinie nu nog slechter kan maken is wanneer Blind in een vrachtwagen de Dam oprijdt met een haatbaard, daar hebben we de talkshows niet voor nodig
Dan gaat Hans van Breukelen of Scholletje gewoon de voetbalprofeet uithangen bij Studio Voetbal. Dan moeten seniele figuren als Co Adriaanse hem uit gaan leggen hoe het zit, laten ze een volkomen debiele opstelling zien waar iedereen in een scheur om ligt. Doremifasol.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je weet dat Hans van Breukelen TD is bij de KNVB hè, diezelfde Hans van Breukelen die 20 jaar depressief was omdat Johan Derksen ooit een column over hem had geschreven waar hij vond dat hij niet zo'n goede keeper was.
Gaat hij blokhutten bouwen in Zeist dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zo dom doen. Verbeek heeft in elk geval wél een visie.
Zou het geen domme zet vinden, al moet je hem dan ook de vrije hand geven binnen de KNVB.
Verbeek bakt er ook geen kut van bij Bochumquote:Op zondag 26 maart 2017 15:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zo dom doen. Verbeek heeft in elk geval wél een visie.
Zou het geen domme zet vinden, al moet je hem dan ook de vrije hand geven binnen de KNVB.
Bart van Oosterveergod.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, iedereen was ook al sceptisch toen dit plan werd aangekondigd dat hij Hiddink zou gaan opvolgen.
Blijft bizar dat ze niet voor Koeman zijn gegaan toen, die kwam echt op het perfecte moment vrij.
Zelfs? Geen ervaring maar hij zou het prima doen. Jij kan dan in de technische staffquote:Op zondag 26 maart 2017 15:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lijkt me in ieder geval een bijzonder goed argument Blind liever vandaag dan morgen weg te sturen. Zelfs Stijn zou een betere bondscoach zijn
Doet het prima met het materiaal dat ie heeft.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:06 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Verbeek bakt er ook geen kut van bij Bochum
Niet zo dom doen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gaat hij blokhutten bouwen in Zeist dan?
Nja we misten gisteren wel een type Hans Hateboer anders.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan gaat Hans van Breukelen of Scholletje gewoon de voetbalprofeet uithangen bij Studio Voetbal. Dan moeten seniele figuren als Co Adriaanse hem uit gaan leggen hoe het zit, laten ze een volkomen debiele opstelling zien waar iedereen in een scheur om ligt. Doremifasol.
Ik zie in mezelf wel een nieuwe Goebbels Kees Jansmaquote:Op zondag 26 maart 2017 15:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zelfs? Geen ervaring maar hij zou het prima doen. Jij kan dan in de technische staff
Ik heb gisteren al besloten bondscoach te worden samen met Tagliano. Maar jij mag ook wel in de staf hoor, arm om de jongens slaan bij tegenslag je weet toch.quote:
Tagliano trapt elke open deur wel in bij de KNVBquote:Op zondag 26 maart 2017 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren al besloten bondscoach te worden samen met Tagliano. Maar jij mag ook wel in de staf hoor, arm om de jongens slaan bij tegenslag je weet toch.
Er doen toch 32 landen mee aan dat WK? Genoeg plannen B me dunktquote:Op zondag 26 maart 2017 15:08 schreef Stabiel het volgende:
Ik heb overigens wel medelijden met jullie autochtone Nederlanders.
Mijn tweede paspoort land gaat zo goed als zeker wel naar het WK, dus ik kan gelukkig op die bandwagen springen in Rusland.
Geen plan B hebben is klote.
Ik neem de scouting voor me, dan zoek ik samen met pax talentjes in het noorden en dan heb ik iemand nodig voor in het zuiden.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren al besloten bondscoach te worden samen met Tagliano. Maar jij mag ook wel in de staf hoor, arm om de jongens slaan bij tegenslag je weet toch.
Lekker interessant. Als ik eind van het seizoen maar toeterend over de Coolsingel kan, kunnen jullie met Oranje allemaal de tering krijgenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:08 schreef Stabiel het volgende:
Ik heb overigens wel medelijden met jullie autochtone Nederlanders.
Mijn tweede paspoort land gaat zo goed als zeker wel naar het WK, dus ik kan gelukkig op die bandwagen springen in Rusland.
Geen plan B hebben is klote.
Naja. Je kan als volbloed Nederlander wel met een Duits shirtje gaan rondlopen, maar je maakt natuurlijk nooit echt onderdeel uit van Die Mannschaft.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er doen toch 32 landen mee aan dat WK? Genoeg plannen B me dunkt
Wat moet er gescout worden voor het Nederlands Elftal dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik neem de scouting voor me, dan zoek ik samen met pax talentjes in het noorden en dan heb ik iemand nodig voor in het zuiden.
Met mij was die Asensio allang voor Oranje gaan spelen. Ik ben natuurlijk zoals iedereen in VBL weet een talent op het gebied van marketing, dus overhalen is mijn vak.
Blijkbaar moetne we daar nu 17-jarige talentjes inzetten, dus scouten is wel nodig danquote:Op zondag 26 maart 2017 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat moet er gescout worden voor het Nederlands Elftal dan?
Ohja ik ga gewoon thuis alle wedstrijdjes kijken, lekker neutraal.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:12 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Naja. Je kan als volbloed Nederlander wel met een Duits shirtje gaan rondlopen, maar je maakt natuurlijk nooit echt onderdeel uit van Die Mannschaft.
Ik ga waarschijnlijk wel naar Rusland. Dan is het toch mooi als je daar onderdeel van een bepaald groep kan zijn.
Lekker provinciaals weer. Je club en eigen belang boven het nationaal belang zetten.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:11 schreef timmmmm het volgende:Lekker interessant. Als ik eind van het seizoen maar toeterend over de Coolsingel kan, kunnen jullie met Oranje allemaal de tering krijgen
Hoewel toeterend over de Coolsingel rijden na Londen etc wellicht enigszins verkeerd opgevat kan worden
Ik dacht dat we van koers wilden veranderen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Blijkbaar moetne we daar nu 17-jarige talentjes inzetten, dus scouten is wel nodig dan
Clubvoetbal is zo'n 40-45x boeiender dan dat hele Oranjequote:Op zondag 26 maart 2017 15:13 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Lekker provinciaals weer. Je club en eigen belang boven het nationaal belang zetten.
Hoogverraad.
Oranje trekt meer kijkers.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Clubvoetbal is zo'n 40-45x boeiender dan dat hele Oranje
Moeten we voor het Nederlands Elftal zijn dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:13 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Lekker provinciaals weer. Je club en eigen belang boven het nationaal belang zetten.
Hoogverraad.
Leuke 40-45 grapquote:Op zondag 26 maart 2017 15:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Clubvoetbal is zo'n 40-45x boeiender dan dat hele Oranje
Nee joh blijf jij lekker supporter van Zimbabwe genotquote:Op zondag 26 maart 2017 15:15 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Moeten we voor het Nederlands Elftal zijn dan?
Als Nederlander en voetbalfan? Ja.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:15 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Moeten we voor het Nederlands Elftal zijn dan?
Die spelen weinig leuk voetbal helaas. Maar inderdaad, ik kijk liever naar landen die leuk voetballen dan dat ik naar Nederland kijk louter omdat ik hier ook woon/geboren benquote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee joh blijf jij lekker supporter van Zimbabwe genot
Waarom moet dat dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Als Nederlander en voetbalfan? Ja.
Dat je die vraag überhaupt stelt geeft goed aan hoe het met de mentaliteit gesteld is hier in Nederland.
Dezelfde vraag zou een Braziliaan of Engelsman immer nooit stellen.
Serieus.
Europees voetbal toch ook?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat het op het open net komt ja.
Ajax of PSV in de CL ook. Toch trekt een Oranje op een WK zo'n factor 5 meer kijkcijfers.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In Engeland houdt de echte voetballiefhebber ook meer van zijn club dan van het nationale elftal hoorquote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Als Nederlander en voetbalfan? Ja.
Dat je die vraag überhaupt stelt geeft goed aan hoe het met de mentaliteit gesteld is hier in Nederland.
Dezelfde vraag zou een Braziliaan of Engelsman immer nooit stellen.
Serieus.
Oprechte vraag hoor. Waarom moet ik een voorkeur hebben op basis van waar ik geboren ben? Liever bepaal ik mijn voorkeur net als bij het clubvoetbalquote:
Uh, nee.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In Engeland houdt de echte voetballiefhebber ook meer van zijn club dan van het nationale elftal hoor
Dat begrijp ik met een nationaal elftal wat nooit iets presteertquote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In Engeland houdt de echte voetballiefhebber ook meer van zijn club dan van het nationale elftal hoor
Dan is de vergelijking met Nederland toch vrij terechtquote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat begrijp ik met een nationaal elftal wat nooit iets presteert
Persoonlijk Oranje > clubvoetbal om de doodsimpele reden dat ik het tof vind dat alle clubspelers samen uitkomen voor 1 land. Daarbij is een eindtoernooi 190x spannender dan de Eredivisie of CL, puur vanwege het feit dat het slechts 1 x per 4 jaar is etc etcquote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Oprechte vraag hoor. Waarom moet ik een voorkeur hebben op basis van waar ik geboren ben? Liever bepaal ik mijn voorkeur net als bij het clubvoetbal
Wij doen het 180 x beter dan die Engelsen natuurlijk als we vanaf de jaren 70-80 kijken tot nu.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan is de vergelijking met Nederland toch vrij terecht
Kijk, dat zijn argumenten waar ik dan wel weer wat mee kanquote:Op zondag 26 maart 2017 15:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Persoonlijk Oranje > clubvoetbal om de doodsimpele reden dat ik het tof vind dat alle clubspelers samen uitkomen voor 1 land. Daarbij is een eindtoernooi 190x spannender dan de Eredivisie of CL, puur vanwege het feit dat het slechts 1 x per 4 jaar is etc etc
Ik ga het niet eens uitleggen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Oprechte vraag hoor. Waarom moet ik een voorkeur hebben op basis van waar ik geboren ben? Liever bepaal ik mijn voorkeur net als bij het clubvoetbal
Dan vraag ik me toch af wat je op een discussieforum doet maar dat terzijdequote:Op zondag 26 maart 2017 15:21 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens uitleggen.
Die rationalistische en koude kijk is zo typisch Nederlands.
Oh op een eindtoernooi sowieso want dan kijken ook meer mensen mee die meegetrokken worden door vrienden of het vooral doen om het sociale gebeuren eromheen. Die niet zoveel met voetbal hebben.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:18 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ajax of PSV in de CL ook. Toch trekt een Oranje op een WK zo'n factor 5 meer kijkcijfers.
ik denk dat we een veel beter Nederlands elftal kunnen zien dan wat we onder leiding van Danny blind gezien hebben de afgelopen 2 jaar.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij doen het 180 x beter dan die Engelsen natuurlijk als we vanaf de jaren 70-80 kijken tot nu.
Ja zelfde als een Amsterdammer die voor Ajax is etc. Als land zijnde iets presteren is gewoon werelds. Waarom denk je dat iedereen zo gek is van de Olympische Spelen?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:21 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn argumenten waar ik dan wel weer wat mee kan
Al snap ik dan nog steeds niet waarom Oranje dan per se beter/belangrijker/meer te supporteren is dan pak hem beet Frankrijk alleen maar omdat we hier geboren zijn
Waarvan akte. Veel plezier met toeteren volgende zomer, blijf ik gewoon een beetje normaal doenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:21 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens uitleggen.
Die rationalistische en koude kijk is zo typisch Nederlands.
Ja, dat chauvinisme snap ik dus oprecht niet. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik afwijk van de meerderheid, maar soms ben ik wel eens benieuwd waarom mensen daar nou zoveel om gevenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja zelfde als een Amsterdammer die voor Ajax is etc. Als land zijnde iets presteren is gewoon werelds. Waarom denk je dat iedereen zo gek is van de Olympische Spelen?
Ook zonder een eindtoernooi trekt Oranje meer kijkers dus dat is gedeeltelijk gelul ouwe reus. Een simpele interland trekt al 2 miljoen kijkers al dan niet meer.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh op een eindtoernooi sowieso want dan kijken ook meer mensen mee die meegetrokken worden door vrienden of het vooral doen om het sociale gebeuren eromheen. Die niet zoveel met voetbal hebben.
Maar die neem ik niet serieus.
GGMM vindt dit niet leukquote:Op zondag 26 maart 2017 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja zelfde als een Amsterdammer die voor Ajax is etc. Als land zijnde iets presteren is gewoon werelds. Waarom denk je dat iedereen zo gek is van de Olympische Spelen?
Anders ook johquote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je zit er echt naast hoor. In Engeland is het nationale team echt heilig en eenheidsbevorderend. De fans van alle rivaliserende clubs komen bijeen, ongeacht de haat en nijd die ze alle andere dagen voor elkaar koesteren.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou oke. Tegen deze argumenten kan ik niet op
Omdat je als land zijnde gewoon goed voor de dag wilt komen. Dat willen immers alle landen. Wat ik niet snap is mensen die Duitsland supporteren. Oprechte teringhekel aan die mensen (post hoef je niet te deleten, iets met vrijheid van meningsuiting)quote:Op zondag 26 maart 2017 15:23 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ja, dat chauvinisme snap ik dus oprecht niet. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik afwijk van de meerderheid, maar soms ben ik wel eens benieuwd waarom mensen daar nou zoveel om geven
Fok! is geen uitgesproken discussieforum.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:22 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af wat je op een discussieforum doet maar dat terzijde
Ik ben zojuist voor de tweede keer klaargekomenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat je als land zijnde gewoon goed voor de dag wilt komen. Dat willen immers alle landen. Wat ik niet snap is mensen die Duitsland supporteren. Oprechte teringhekel aan die mensen (post hoef je niet te deleten, iets met vrijheid van meningsuiting)
quote:Op zondag 26 maart 2017 15:24 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Fok! is geen uitgesproken discussieforum.
Das toch heerlijk manquote:Op zondag 26 maart 2017 15:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben zojuist voor de tweede keer klaargekomen
Dit mag je ook gewoon zeggen hoor, niks mis meequote:Op zondag 26 maart 2017 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat je als land zijnde gewoon goed voor de dag wilt komen. Dat willen immers alle landen. Wat ik niet snap is mensen die Duitsland supporteren. Oprechte teringhekel aan die mensen (post hoef je niet te deleten, iets met vrijheid van meningsuiting)
Dan ben ik toch benieuwd wat je wel vindtquote:Op zondag 26 maart 2017 15:24 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Fok! is geen uitgesproken discussieforum.
Toeterend voelt bevrijdend. Probeer het ook eens.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:22 schreef timmmmm het volgende:
Waarvan akte. Veel plezier met toeteren volgende zomer, blijf ik gewoon een beetje normaal doen
Het komt misschien ook omdat ik vanaf de jaren 80 alles heb gezien. Ik heb het gefaal in halve en finales van dichtbij gezien. 2000 was ik bij en 2010 was ook zoiets. Word godverdomme tijd dat we een keer die wereldbeker pakken.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:25 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dit mag je ook gewoon zeggen hoor, niks mis mee
Het zal mij echt aan m'n reet roesten hoe Nederland voor de dag komt op een voetbaltoernooitje eerlijk gezegd. Ik kijk zo'n toernooi gewoon omdat ik van voetbal wil genieten
Nou oke. Dan weet jij beter wat FOK! is dan degenen die het runnen. Wel fijn dat wij je dagbesteding zijn op zich, toch een eerquote:
HenkDeHaanGod.gifquote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Toeterend voelt bevrijdend. Probeer het ook eens.
Tja, ook dat zal me aan mijn reet roesten, tien keer liever dat Ajax de EL pakt ofzo. Wel leuk dat het bier dan in de aanbieding is maja daar krijg je dat polonaisevolk voor terugquote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het komt misschien ook omdat ik vanaf de jaren 80 alles heb gezien. Ik heb het gefaal in halve en finales van dichtbij gezien. 2000 was ik bij en 2010 was ook zoiets. Word godverdomme tijd dat we een keer die wereldbeker pakken.
Toeterend over de Coolsingel volgende maandquote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Toeterend voelt bevrijdend. Probeer het ook eens.
Ajax EL wint mwa en het jaar erop zit er weer een andere passant etc etc. Tevens is NL ook goed voor de economie uiteraard.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:27 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Tja, ook dat zal me aan mijn reet roesten, tien keer liever dat Ajax de EL pakt ofzo. Wel leuk dat het bier dan in de aanbieding is maja daar krijg je dat polonaisevolk voor terug
Waar heb ik het fout dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou oke. Dan weet jij beter wat FOK! is dan degenen die het runnen. Wel fijn dat wij je dagbesteding zijn op zich, toch een eer
De ellende is vooral dat dit kut is voor de clubs. Zo'n Karsdorp of zo'n Klaassen kan je na een goed eindtoernooi voor 3x meer verkopenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Een eindtoernooi is goed voor het land domboos...
Er worden meer zakken chips verkocht, meer cola, meer condooms, meer televisies, reisburoos verdienen eraan, de straten worden versierd enzovoorts enzovoorts...
Een eindtoernooi is goed voor het hele landHeel een land leeft in een roes als je land wint...
En danny blind heeft dat verneukt...
Ik vind eigenlijk dat Danny Blind uitgezet moet worden. Zijn paspoort moet inleveren.
Dat laatste vind ik eigenlijk een vrij treurige constatering al heb je wel gelijk natuurlijkquote:Op zondag 26 maart 2017 15:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ajax EL wint mwa en het jaar erop zit er weer een andere passant etc etc. Tevens is NL ook goed voor de economie uiteraard.
De Mos slaat wel even aardig de plank mis met dat laatste. Duitsertjes hebben juist hier in de keuken gekeken en dat alleen maar verbeterd bijvoorbeeldquote:Op zondag 26 maart 2017 15:29 schreef Poepz0r het volgende:
Marcelo Bielsa als bondscoach van het Nederlands elftal lijkt me mooi’
Na de dramatische 2-0 nederlaag tegen Bulgarije ligt het hoofd van bondscoach Danny Blind op het hakblok. De speculatie over zijn opvolging is zelfs al in alle hevigheid begonnen. Volgens Piet de Visser en John de Wolf moet Nederland eens een buitenlandse bondscoach krijgen.
“We mogen ons best afvragen of onze manier van voetballen de juiste is. We slaan bijvoorbeeld te ver door in het selecteren van jeugdspelers. Ik zie een buitenlandse coach wel zitten. Marcelo Bielsa lijkt me mooi, maar of het haalbaar is?”, zegt De Visser in gesprek met Metro. De Wolf sluit zich daarbij aan. “Een buitenlandse bondscoach zou kunnen. Ik hoorde de naam vallen van Jürgen Klinsmann, maar ik vraag me af of hij de juiste man is. We moeten kijken naar de lange termijn, de KNVB kan zich geen gok meer veroorloven.”
Volgens De Wolf is Ronald Koeman de gedroomde kandidaat. Aad de Mos is het daarmee eens en is van mening dat er geen buitenlandse bondscoach moet komen. “Ook al gaat het nu slecht met het Nederlandse voetbal, onze opvattingen hoe het spelletje gespeeld moet worden heeft ons ook succes gebracht. Buitenlanders denken anders over voetbal dan Nederlanders. Ze kennen onze manier van spelen niet.”
Lijkt mij een uitstekend idee
aad de mos moet vooral zijn bek houdenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:29 schreef Poepz0r het volgende:
Marcelo Bielsa als bondscoach van het Nederlands elftal lijkt me mooi’
Na de dramatische 2-0 nederlaag tegen Bulgarije ligt het hoofd van bondscoach Danny Blind op het hakblok. De speculatie over zijn opvolging is zelfs al in alle hevigheid begonnen. Volgens Piet de Visser en John de Wolf moet Nederland eens een buitenlandse bondscoach krijgen.
“We mogen ons best afvragen of onze manier van voetballen de juiste is. We slaan bijvoorbeeld te ver door in het selecteren van jeugdspelers. Ik zie een buitenlandse coach wel zitten. Marcelo Bielsa lijkt me mooi, maar of het haalbaar is?”, zegt De Visser in gesprek met Metro. De Wolf sluit zich daarbij aan. “Een buitenlandse bondscoach zou kunnen. Ik hoorde de naam vallen van Jürgen Klinsmann, maar ik vraag me af of hij de juiste man is. We moeten kijken naar de lange termijn, de KNVB kan zich geen gok meer veroorloven.”
Volgens De Wolf is Ronald Koeman de gedroomde kandidaat. Aad de Mos is het daarmee eens en is van mening dat er geen buitenlandse bondscoach moet komen. “Ook al gaat het nu slecht met het Nederlandse voetbal, onze opvattingen hoe het spelletje gespeeld moet worden heeft ons ook succes gebracht. Buitenlanders denken anders over voetbal dan Nederlanders. Ze kennen onze manier van spelen niet.”
Lijkt mij een uitstekend idee
Is gelul. Juist een Prandelli of Bielsa heb je 10 x meer aan dan een Mario Been, De Boer of wie dan ook. Zijn wel winnaars he. Zeker met een matige lichting heb je iemand nodig die al wat gepresteerd heeft.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:30 schreef Stabiel het volgende:
Een buitenlandse coach zou een failliet voor het Nederlandse trainers ambacht betekenen.
quote:Op zondag 26 maart 2017 15:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
aad de mos moet vooral zijn bek houden
als iemand zijn bek moet houden is het aad de mos...o dat had ik al getiept
het probleem is dat onze manier van spelen niet meer deugt.....40 x de bal rondtikken rond de middenlijn is ons spelletje geworden......
Italiaantjes gebruiken hun handen soort gebarentaal. Huh what the fuck huhquote:Op zondag 26 maart 2017 15:32 schreef Dejannn het volgende:
Ik sta niet negatief tegenover een buitenlandse coach. Maar zo iemand moet toch op z'n minst Engels beheersen. Anders is enige vorm van communicatie eigenlijk onmogelijk, ja of je moet alles gaan tolken.
Co wil nietquote:Op zondag 26 maart 2017 15:32 schreef Zipportal het volgende:
Laat Co het maar doen.
Hateboer all in.
Buitenlandse coaches hebben het Engelse elftal ook niet verder geholpen in de afgelopen 15 jaar.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is gelul. Juist een Prandelli of Bielsa heb je 10 x meer aan dan een Mario Been, De Boer of wie dan ook. Zijn wel winnaars he. Zeker met een matige lichting heb je iemand nodig die al wat gepresteerd heeft.
Dan noem je ook een elftal op koekoekquote:Op zondag 26 maart 2017 15:33 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Buitenlandse coaches hebben het Engelse elftal ook niet verder geholpen in de afgelopen 15 jaar.
Nederland doet daar nu niet voor onder hoor.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan noem je ook een elftal op koekoek
Engeland is toch geen vergelijking joh. Die doen het met geen enkele coach goed. Buitenlander of niet.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:33 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nederland doet daar nu niet voor onder hoor.
Omdat ze allemaal seniele drollen aanstellen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Engeland is toch geen vergelijking joh. Die doen het met geen enkele coach goed.
Nee. Daarom juist. Ik zie niet in waarom men denkt dat een buitenlandse coach hier wel voor succes gaat zorgen. Is gewoon ijdele hoop op basis van hete lucht.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Engeland is toch geen vergelijking joh. Die doen het met geen enkele coach goed. Buitenlander of niet.
Autoriteit en dan wil je De Boer aanstellen?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Buitenlandse coach is niet nodig
Ik zou niet weten waarom we een butienlandse coach nodig zou hebben als we Frank de Boer hebben.
We hebben een coach nodig met autoriteit waar de spelers bang van worden
Een trainer die niet zijn zoontje blijft opstellen ongeacht die geen klote toevoegt enzovoorts
oppleuren met dat domme gedoe
Waar zit het onderscheid tussen een buitenlandse en binnenlandse trainer dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:35 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nee. Daarom juist. Ik zie niet in waarom men denkt dat een buitenlandse coach hier wel voor succes gaat zorgen. Is gewoon ijdele hoop op basis van hete lucht.
Kim Holland dus?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Autoriteit en dan wil je De Boer aanstellen?
Met een zwakke lichting heb je iemand nodig die tactisch goed is. Zie 2014 met V Gaal. En pak iemand met VEEL ervaring.
Er zijn weinig GOEDE coaches beschikbaar uit Nederland of je moet Mario Been willen aanstellen dat kan ook.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:35 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nee. Daarom juist. Ik zie niet in waarom men denkt dat een buitenlandse coach hier wel voor succes gaat zorgen. Is gewoon ijdele hoop op basis van hete lucht.
quote:Dat is nog erger dan huilen met de pet op maar arrogantie en hoogmoed verleren de Hollanders niet want dat zit er bij hen met de moedermelk ingebracht en in hun genen verankerd. Het zou mentaal veel beter zijn indien er geen Hollanders in de Nederlandse ploeg zouden geselecteerd zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)2-0.dhtml?show=reactquote:De wedstrijd bekeken na de match van onze Rode Duivels en wat een niveau was dat van Nederland ? Het was van gewoonweg niveau Gibraltar. Nooit geraken die in Rusland.
ik zeg nu de boer als voorbeeldquote:Op zondag 26 maart 2017 15:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Autoriteit en dan wil je De Boer aanstellen?
Met een zwakke lichting heb je iemand nodig die tactisch goed is. Zie 2014 met V Gaal. En pak iemand met VEEL ervaring.
Snap ik maar we komen tot de conclusie dat er amper iets beschikbaar is, dan moet je dus naar het buitenland toe.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik zeg nu de boer als voorbeeld
Maar danny blind heeft 0.0 autoriteit...
DANNY blind had nooit van zijn leven trainer moeten worden.
Waarom deze man ooit trainer is geworden is mijn een raadsel.
Waar zit het onderscheid tussen een buitenlandse speler of een binnenlandse speler?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:36 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Waar zit het onderscheid tussen een buitenlandse en binnenlandse trainer dan?
Die heeft het zelfstandig als coach ook niet best gedaan. Wel een prima assistent natuurlijk, niks mis meequote:Op zondag 26 maart 2017 15:39 schreef Poepz0r het volgende:
Maar als je een tactisch goede trainer wilt zonder eventuele autoriteit dan pak je Rene Meulensteen. De drijvende kracht achter het succes van United destijds.
Ander soort voetbal, andere mentaliteit etcquote:Op zondag 26 maart 2017 15:40 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Waar zit het onderscheid tussen een buitenlandse speler of een binnenlandse speler?
Laat ik het anders stellen: waarom is volgens jou een buitenlandse trainer per definitie minder, behalve een eventuele taalbarrière?quote:Op zondag 26 maart 2017 15:40 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Waar zit het onderscheid tussen een buitenlandse speler of een binnenlandse speler?
Heeft ook niet heel veel clubs zelf getraind natuurlijk. Wil hem weleens bij een topclub zien of subtopper.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:40 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Die heeft het zelfstandig als coach ook niet best gedaan. Wel een prima assistent natuurlijk, niks mis mee
Als ik hem was zou ik dan een subtopper pakkenquote:Op zondag 26 maart 2017 15:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heeft ook niet heel veel clubs zelf getraind natuurlijk. Wil hem weleens bij een topclub zien of subtopper.
Ja een Schalke ofzo zou prima kunnen. Horen bij de subtop natuurlijk maar doen het nu vrij kut.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:41 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Als ik hem was zou ik dan een subtopper pakken
Ik geloof dat er genoeg coaches zijn die meer competent zijn dan Blind of de meeste andere Nederlandse coaches. Toch zie ik liever een Nederlandse trainer aan het roer. Net zoals ik het liefst spelers van eigen bodem zie, dan dat we spelers uit het buitenland zouden aantrekken, mocht dat mogelijk zijn.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:40 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: waarom is volgens jou een buitenlandse trainer per definitie minder, behalve een eventuele taalbarrière?
Er zijn er zat die het kunnen doen maar er is NIEMAND beschikbaar die de ervaring heeft en weet wat winnen is. De Boer kan maar dan krijg je hetzelfde als nu.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:43 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik geloof dat er genoeg coaches zijn die meer competent zijn dan Blind of de meeste andere Nederlandse coaches. Toch zie ik liever een Nederlandse trainer aan het roer. Net zoals ik het liefst spelers van eigen bodem zie, dan dat we spelers uit het buitenland zouden aantrekken, mocht dat mogelijk zijn.
Aldus de Nederlandse Omroep Stichting.quote:Bondscoach Danny Blind ontbreekt daags na het debacle tegen Bulgarije (2-0) op de training van het Nederlands elftal. Assistenten Frans Hoek en Fred Grim nemen de honneurs waar.
De spelers van Oranje verzamelden in het Hilton Hotel in Amsterdam en vertrokken zonder Blind. Aanvoerder Arjen Robben stapte als laatste in de bus. Een aantal spelers liet zich afzetten bij de gym van het Olympisch Stadion en de overige selectieleden maakten zich op voor een training op sportpark de Toekomst van Ajax.
Is Fred Grim straks effe bondscoach.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aldus de Nederlandse Omroep Stichting.
Exit Blind dus.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aldus de Nederlandse Omroep Stichting.
Europa slacht Blind en Oranje: Oudjes die over hun top zijnquote:Op zondag 26 maart 2017 15:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Buitenlandse coaches lezen en zien die zooi ook....
post het anders nog een keer jaquote:Op zondag 26 maart 2017 15:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Europa slacht Blind en Oranje: Oudjes die over hun top zijn![]()
![]()
De wanprestatie van het Nederlands elftal in Bulgarije (2-0) én de negatieve hoofdrol voor Matthijs de Ligt zijn ook buiten onze landsgrenzen niet onopgemerkt gebleven. De media uit de landen om ons heen zijn genadeloos in hun oordeel. ,,Danny Blind staat (wéér) met zijn rug tegen de muur.''
The Daily Mirror staat vooral versteld van de basisplaats voor Ajacied Matthijs de Ligt
die bij beide tegengoals betrokken was. ,,Oranje werd weggespeeld in Bulgarije. Het gebrek aan talent - waar is de nieuwe Arjen Robben, of de nieuwe Robin van Persie? - is duidelijk. Het elftal bestaat uit oudjes die over hun top zijn en jonge, ruwe diamanten. Maar er zijn maar weinig spelers die nú hun piek beleven'', zo schrijft het Engelse medium.
,,Maar bondscoach Danny Blind bewijst zichzelf ook bepaald geen goede dienst. Zijn nieuwste vreemde beslissing was de basisplaats voor de pas zeventienjarige De Ligt na slechts ZEVEN Eredivisieduels en 268 (!) minuten voor Ajax. Dat plan mislukte op spectaculaire wijze. Hopelijk is dit niet meteen het einde van De Ligts interlandloopbaan. De schuld ligt echter bij Blind, die hem veel te vroeg voor de leeuwen heeft gegooid, bovendien in een elftal dat sowieso geen defensieve zekerheid kent.''
Het Duitse BILD kopt vol leedvermaak: Fahren wir ohne Holland zur WM?
,,Na de blamage in Bulgarije volgt voor onze buren - na het missen van het EK 2012 - een nieuwe dreun'', om te vervolgen met quotes van Bayern München-vedette Robben en een analyse van de bondscoach. ,,Blind staat (wéér) met zijn rug tegen de muur. En de tijden dat het elftal bestond uit wereldsterren, lijkt wel voorbij.''
De Duitsers zijn dan ook niet echt onder de indruk van het elftal van Oranje.
,,Nederland moet het nu doen met onbekende jongelingen als Rick Karsdorp en Matthijs de Ligt. En spelers als Quincy Promes en Bas Dost zijn nog niet de sterkhouders die Oranje zoekt.''
In Frankrijk - koploper in de poule van Oranje
- constateert men dat het WK voor Nederland 'uit zicht begint te raken'. ,,De gok van Blind pakte totaal verkeerd uit'', verwijst ook L'Équipe naar het opstellen van De Ligt. ,,Hij heeft pas een paar profduels gespeeld, maar spits Spas Delev mocht twee keer scoren na fouten van De Ligt.''
Ook in Italië - dat dinsdag oefent tegen Oranje/b]
- kijkt men met interesse naar het elftal van Blind. ,,Nederland ging knock-out in Bulgarije'', zag La Gazzetta dello Sport. ,,Het was een lelijke uitglijder voor Oranje, dat nu moet vrezen voor een tweede sensationele uitschakeling. Om de boel te redden moest Blind nog Sneijder brengen, maar dat hielp niet meer.''
Tot slot doet ook De Gazet van Antwerpen een duit in het zakje.
,,De malaise blijft duren'', schrijft de Belgische krant. ,,Nederland blijft op de sukkel. Al na vijf minuten liep het mis, toen de zeventienjarige debutant Matthijs de Ligt zich liet ringeloren door Spas Delev. Nog voor halfweg de eerste helft zag het er al helemaal hopeloos uit, toen diezelfde Delev alweer toesloeg. Nederland was van slag en kon in de resterende 70 minuten geen vuist maken. Het ging zo pijnlijk onderuit.''
http://www.ad.nl/nederlan(...)n-top-zijn~a1aa1d7e/
![]()
![]()
![]()
Heb hem niet op enorm achterlijke dingen kunnen betrappen bij Oranje u21. Alleen raar dat hij weigerde Kevin Diks in zijn Vitesse-periode op te roepen terwijl die een honderd keer betere indruk maakte dan Hateboer.quote:
Deed het prima bij u21 iddquote:Op zondag 26 maart 2017 15:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heb hem niet op enorm achterlijke dingen kunnen betrappen bij Oranje u21. Alleen raar dat hij weigerde Kevin Diks in zijn Vitesse-periode op te roepen terwijl die een honderd keer betere indruk maakte dan Hateboer.
HAHAHAHAHA Waarop gebaseerd? Op dat lucky kampioenschap? Laat hem het 5 jaar zien en dan zullen we erover nadenken.quote:
Wat is de status van De Sneijder?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Petrovic![]()
Die heeft ook tijd en zin
De competitie is nog slechter dan dit hoor. Ajax was gister gewoon slecht. Heel slecht.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:10 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hoop dat het Nederlands elftal zo snel mogelijk wordt opgedoekt.
En daarmee ook onze interlands.
Laten we wel wezen: elke keer om de maand zitten we weer opgescheept met een competitieloze week. En wat krijgen we er voor terug? Twee shitwedstrijden! Klotezooi!
Dan zitten we te kijken naar die volgevreten miljonairs.
Deze wedstrijd was trouwens wel heel erg. Dit was puur plichtsverzuim.
Er zaten ook Feyenoorders in hoor.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
De competitie is nog slechter dan dit hoor. Ajax was gister gewoon slecht. Heel slecht.
lijkt me sterkquote:Op zondag 26 maart 2017 16:25 schreef Hathor het volgende:
Laat Gullit het maar proberen, slechter dan dit kan toch niet.
Die van Breukelen kan samen met Blind zijn koffers pakken.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lijkt me sterk
van breukelen en gullit zijn geen vrienden meer
Gullit is totaal ongeschikt als trainer.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:25 schreef Hathor het volgende:
Laat Gullit het maar proberen, slechter dan dit kan toch niet.
En Blind is dat wel?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gullit is totaal ongeschikt als trainer.
Dus omdat Blind ongeschikt is, moet zijn opvolger ook ongeschikt zijn?quote:
Hij zat er gisteren bij als een zoutzak, al bij het afspelen van de volksliederen. Die trouwens niet te horen waren. Het gemompel van de spelers was al een signaal.....quote:
Laten we lekker allemaal incompetente bondscoaches achter elkaar aanstellen, nee dat werkt.quote:
Daarom moeten we over de grens kijken.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:29 schreef Hathor het volgende:
Eigenlijk zie ik maar een geschikte opvolger, en dat is Koeman, maar die zit goed daar in Engeland, en zie ik zijn handen niet gaan branden aan dit zooitje ongeregeld.
Wat is Gullit zijn visie op voetbal dan? Ik heb hem namelijk zelden echt wat zinnigs horen zeggen.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Gullit wordt het toch niet hoewel hij zelf heel graag wil...
Ik zou gullit niet eens zo een slechte vinden voor Oranje. Heeft een goede visie. Misschien met een trainer onder zich. Maar het gaat toch niet gebeuren.
Nee, De Boer is vrij.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom moeten we over de grens kijken.
De Boer zat achter het succes van Oranje in 2010quote:Op zondag 26 maart 2017 16:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Boer is een afschuwelijke trainer.
En toen bleef het stil.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat is Gullit zijn visie op voetbal dan? Ik heb hem namelijk zelden echt wat zinnigs horen zeggen.
Toen speelde Nederland echt afschuwelijk voetbal.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:46 schreef Vasion het volgende:
[..]
De Boer zat achter het succes van Oranje in 2010
Het resultaat telt. De finale werd gehaald. Helaas wisten de Spanjaarden wel wat voetballen was.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen speelde Nederland echt afschuwelijk voetbal.
We moeten eens ophouden met dat gezeik dat voetbal perse mooi moet zijn, Italie is met lelijk defensief countervoetbal vier keer wereldkampioen geworden, en wij staan nog steeds met lege handen.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boeien, als we weer zo'n finale mogen spelen ben ik blij hoor. Portugal pakte er ook een prijs mee.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Spanje was ook vreselijk dat toernooi verder, echt een zaadWKquote:Op zondag 26 maart 2017 16:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het resultaat telt. De finale werd gehaald. Helaas wisten de Spanjaarden wel wat voetballen was.
Jep en Portugal. Alleen Duitsland pakte een wk met mooi voetbal, maar dat mag ook wel.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
We moeten eens ophouden met dat gezeik dat voetbal perse mooi moet zijn, Italie is met lelijk defensief countervoetbal vier keer wereldkampioen geworden, en wij staan nog steeds met lege handen.
Boeiend, Nederland krijgt ook nog steeds respect voor al het moois wat ze de voetbalwereld hebben gebracht qua spel en spelers. Dat is mij veel meer waard dan een bekertje eerlijk gezegd.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
We moeten eens ophouden met dat gezeik dat voetbal perse mooi moet zijn, Italie is met lelijk defensief countervoetbal vier keer wereldkampioen geworden, en wij staan nog steeds met lege handen.
jij bent gek manquote:Op zondag 26 maart 2017 16:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat is Gullit zijn visie op voetbal dan? Ik heb hem namelijk zelden echt wat zinnigs horen zeggen.
Je hebt er alleen geen zak aan nuquote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boeiend, Nederland krijgt ook nog steeds respect voor al het moois wat ze de voetbalwereld hebben gebracht qua spel en spelers. Dat is mij veel meer waard dan een bekertje eerlijk gezegd.
Van historie kan je niet vretenquote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boeiend, Nederland krijgt ook nog steeds respect voor al het moois wat ze de voetbalwereld hebben gebracht qua spel en spelers. Dat is mij veel meer waard dan een bekertje eerlijk gezegd.
Ja zo wil je toch geen prijs pakken zoals die het deden, dan schaam je je dood als je zo'n prijs pakt.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:48 schreef Vasion het volgende:
[..]
Boeien, als we weer zo'n finale mogen spelen ben ik blij hoor. Portugal pakte er ook een prijs mee.
Goede reactie op zijn postquote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij bent gek man
Gullit was een suoer grootheid in de jaren 80 en 90 wereldwijd.
Bovendien hij heeft met cruiff gewerkt, zal bij het beste voetballende elftal in de jaren 90...milan.
Dat is allemaal niet te koop. Geldt ook voor koeman, rijkaard en van basten. die zeggen ook nog nooit wat bijzonders in de media...maar hun voetbalkennis schat ik hoog door de ervaringen in de top.
al die gasten die allerlei lulverhalen in de media vertellen presteren nog het minst
Klopt, je moet ook wel vernieuwen. Maar wel vanuit de gedachte dat je goed voetbal wil spelen, dan heb je veel meer kans dat je mee gaat doen om de prijzen dan als je afbraakvoetbal speelt.quote:
Ieder voor zich, ze mogen al die complimenten in hun reet steken, ik zou ze zo inruilen voor een wereldtitel met lelijk defensief voetbal. Het zijn de winnaars die de geschiedenisboeken ingaan, niet diegenen die mooi ten onder gingen.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel die oud-topvoetballers ervan snappen, dat bewijzen ze keer op keer als ze coach zijn. Slechts een enkeling lukt het.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij bent gek man
Gullit was een suoer grootheid in de jaren 80 en 90 wereldwijd.
Bovendien hij heeft met cruiff gewerkt, zal bij het beste voetballende elftal in de jaren 90...milan.
Dat is allemaal niet te koop. Geldt ook voor koeman, rijkaard en van basten. die zeggen ook nog nooit wat bijzonders in de media...maar hun voetbalkennis schat ik hoog door de ervaringen in de top.
al die gasten die allerlei lulverhalen in de media vertellen presteren nog het minst
He wat?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:49 schreef Sigaartje het volgende:
Zo goed presteert Nederland nou ook weer niet bij EK's en WK's.
Klopt, maar hadden we nu ook wat eraan gehad als we wel ergens een wereldbeker in de kast hadden staan? Dan moet je nog steeds vernieuwen.quote:
He wat?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja zo wil je toch geen prijs pakken zoals die het deden, dan schaam je je dood als je zo'n prijs pakt.
Dit had ik al met de laatste titel van Ajax, dat ging ook nergens over qua voetbal.
quote:Op zondag 26 maart 2017 16:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, maar hadden we nu ook wat eraan gehad als we wel ergens een wereldbeker in de kast hadden staan? Dan moet je nog steeds vernieuwen.
Vandaar dat iedereen het nog jarenlang had over het Oranje uit '74 en die invloed overal in alle landen en bij alle clubs is doorgewerkt. Of sta jij nog wel eens stil bij degene die wereldkampioen werd in 1990?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ieder voor zich, ze mogen al die complimenten in hun reet steken, ik zou ze zo inruilen voor een wereldtitel met lelijk defensief voetbal. Het zijn de winnaars die de geschiedenisboeken ingaan, niet diegenen die mooi ten onder gingen.
Kut Blind.quote:
Man is een voetballer, duidelijk geen trainer. In 1995 was hij uitmuntend. Maar soms moet je wel weten wat je wel en niet kan.quote:
De enige die het nog echt over 74 enz hebben zijn de Nederlanders voornamelijk zelf. Je had gewoon 2-3x wereldkampioen moeten zijn. Al is dat met 16 rode kaarten die titel godverdomme.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vandaar dat iedereen het nog jarenlang had over het Oranje uit '74 en die invloed overal in alle landen en bij alle clubs is doorgewerkt. Of sta jij nog wel eens stil bij degene die wereldkampioen werd in 1990?
Het boeit allebei. Mooi voetbal zonder prijzen heb je niks aan, maar prijzen winnen met vreselijk voetbal waar je totaal niet voor je plezier naar kijkt is ook niks. Het hele spelletje voetbal blijft entertainment, als je er niet eens naar kan kijken waar doe je het dan voor?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
He wat?Titels is wat telt, kan mij het verrotten hoe.
Het boeit helemaal niets. Titels wil ik zien.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het boeit allebei. Mooi voetbal zonder prijzen heb je niks aan, maar prijzen winnen met vreselijk voetbal waar je totaal niet voor je plezier naar kijkt is ook niks. Het hele spelletje voetbal blijft entertainment, als je er niet eens naar kan kijken waar doe je het dan voor?
Dat ligt dus iets anders naar mijn mening.quote:
Rare kijk hou je erop na, jij verliest liever mooi dan dat je lelijk wint. Het is precies die mentaliteit waardoor wij al drie finales hebben verloren. Wees er maar trots op.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vandaar dat iedereen het nog jarenlang had over het Oranje uit '74 en die invloed overal in alle landen en bij alle clubs is doorgewerkt. Of sta jij nog wel eens stil bij degene die wereldkampioen werd in 1990?
Genoeg buitenlanders die het daar ook nog over hebben.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De enige die het nog echt over 74 enz hebben zijn de Nederlanders voornamelijk zelf. Je had gewoon 2-3x wereldkampioen moeten zijn. Al is dat met 16 rode kaarten die titel godverdomme.
Je mening doet er in deze niet toe. Sport draait om winnen. Of het nu Dakhazen schieten is of schaatsen of voetbal. De winnaars zijn diegene met de titels.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat ligt dus iets anders naar mijn mening.
En dan zullen mensen het wel weer draaien dat ik zeg dat prijzen helemaal niet belangrijk zijn, maar dat is niet waar. Maar aantrekkelijk voetbal is ook belangrijk.
Gullit heeft het niet slecht gedaan als trainer als je naar de statistieken kijkt....quote:Op zondag 26 maart 2017 16:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel die oud-topvoetballers ervan snappen, dat bewijzen ze keer op keer als ze coach zijn. Slechts een enkeling lukt het.
Wat is mooi voetbal? Wat is vreselijk voetbal?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het boeit allebei. Mooi voetbal zonder prijzen heb je niks aan, maar prijzen winnen met vreselijk voetbal waar je totaal niet voor je plezier naar kijkt is ook niks. Het hele spelletje voetbal blijft entertainment, als je er niet eens naar kan kijken waar doe je het dan voor?
Die laatste finale verloren we totaal niet met mooi voetbal, maar probeerden we het te pakken door dat afschuwelijke voetbal uit de kast te halen en realistisch te spelen. En uiteindelijk stond je nog met lege handen en had je ook nog je ogen verziekt. Dan maar met mooi voetbal onderuit gaan ja.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rare kijk hou je erop na, jij verliest liever mooi dan dat je lelijk wint. Het is precies die mentaliteit waardoor wij al drie finales hebben verloren. Wees er maar trots op.
Een bondscoach hoeft ook geen tactisch genie te zijn maar meer een people manager en dat kan Gullit wel heel goed. Ik zou het prima vinden met Gullit, maar dan wel een tactisch genie zoals Meulensteen als assistent.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gullit heeft het niet slecht gedaan als trainer als je naar de statistieken kijkt....
Waar het publiek graag naar kijkt en waar ze graag de tv voor aanzetten.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:57 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat is mooi voetbal? Wat is vreselijk voetbal?
Je kan het misschien ook eens met een iets andere blik bekijken dan puur en alleen te kijken naar dat je moet winnen. Dat is maar een onderdeel van het spel.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je mening doet er in deze niet toe. Sport draait om winnen. Of het nu Dakhazen schieten is of schaatsen of voetbal. De winnaars zijn diegene met de titels.
Hoe weet jij nou waar het publiek graag naar kijkt en waar ze graag de tv voor aanzetten?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waar het publiek graag naar kijkt en waar ze graag de tv voor aanzetten.
Daar draait het in iedere sport om ouwe reus. Titels, titels en nog eens titels. Of dacht je dat Sven Kramer het prima zou vinden als die lekker schaatst maar telkens 10de werd? Die heeft er helemaal de tering in, want dat is een winnaar. Altijd voor het maximale gaan en als dat met slecht spel is dan maar met slecht spel. De Italianen zijn 4 x wereldkampioen hequote:Op zondag 26 maart 2017 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan het misschien ook eens met een iets andere blik bekijken dan puur en alleen te kijken naar dat je moet winnen. Dat is maar een onderdeel van het spel.
Dit is wat 5,5 jaar Frank de Boer met een supporter doetquote:Op zondag 26 maart 2017 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waar het publiek graag naar kijkt en waar ze graag de tv voor aanzetten.
quote:Op zondag 26 maart 2017 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan het misschien ook eens met een iets andere blik bekijken dan puur en alleen te kijken naar dat je moet winnen. Dat is maar een onderdeel van het spel.
Ja, maar het gaat erom dat wedstrijden vermakelijk zijn. Anders zetten mensen het niet op, en veel mensen vinden toch wel dezelfde potjes vermakelijk ongeacht de speelstijl.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:00 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou waar het publiek graag naar kijkt en waar ze graag de tv voor aanzetten?![]()
Die vragen van mij zijn niet te beantwoorden. Het zijn altijd subjectieve antwoorden.
Triples for show doubles for dough.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een kijksport draait ook om entertainment, als niemand het meer boeit om te kijken geeft ook niemand meer een neuk wie er wel of niet wint.quote:
Portugal genoot ik echt van. Dat was een TEAM. Voor elkaar door het vuur gaan, elkaars zeepjes oprapen etc etc. Tiki taka vind ik behoorlijk saai om naar te kijken. Strijd godverdomme en natuurlijk CR7 die een titel pakt SIIIIIIIIIIIIquote:Op zondag 26 maart 2017 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat erom dat wedstrijden vermakelijk zijn. Anders zetten mensen het niet op, en veel mensen vinden toch wel dezelfde potjes vermakelijk ongeacht de speelstijl.
Maar bijvoorbeeld zo'n vorig EK, daar werd toch niemand vrolijk van? Of zal jij over jaren nog wel eens terug denken aan het fantastische Portugal dat Europees kampioen werd?
Misschien een cursus begrijpend lezen doen Stijn, want daar zit je er vaak naast mee.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Denken dat in interlandvoetbal idealisme wel past bij dit Nederland is best wel keiharde humor.
Daar zijn de meningen verdeeld over.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat erom dat wedstrijden vermakelijk zijn. Anders zetten mensen het niet op, en veel mensen vinden toch wel dezelfde potjes vermakelijk ongeacht de speelstijl.
Maar bijvoorbeeld zo'n vorig EK, daar werd toch niemand vrolijk van? Of zal jij over jaren nog wel eens terug denken aan het fantastische Portugal dat Europees kampioen werd?
2010 was uitermate entertainment. Was ontzettend spannend etc. Wel anders maar prima vermaak hoor.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een kijksport draait ook om entertainment, als niemand het meer boeit om te kijken geeft ook niemand meer een neuk wie er wel of niet wint.
Dat was echt een heel erg matig toernooi, WK2014 was in alle opzichten beter.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
2010 was uitermate entertainment. Was ontzettend spannend etc. Wel anders maar prima vermaak hoor.
Jij bent de weg kwijtquote:Op zondag 26 maart 2017 17:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien een cursus begrijpend lezen doen Stijn, want daar zit je er vaak naast mee.
Kan wel zo zijn maar entertainment genoegquote:Op zondag 26 maart 2017 17:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat was echt een heel erg matig toernooi, WK2014 was in alle opzichten beter.
En ook bij hen draait het uiteindelijk allemaal om winnen.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jij bent de weg kwijt
Spelers gaan het veld om te winnen
Niet om Mooi voetbal te spelen.....
Behalve als je bij Barcelona speelt,.
Gaat niet gebeuren, Ajax heeft maar weinig met buitenlandse coaches.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom moeten we over de grens kijken.
Haha hey alweer een leuke grap van je dat het Nederlands elftal en Ajax hetzelfde is xDquote:Op zondag 26 maart 2017 17:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, Ajax heeft maar weinig met buitenlandse coaches.
Dat spelletje wat Barcelona speelt is uiteindelijk wel in Nederland uitgevonden. Maar toen hadden we wereldspelers.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ook bij hen draait het uiteindelijk allemaal om winnen.
Deze mentaliteit werkt juist contra productief en als klein land moet je het hebben van het 'anders doen'.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daar draait het in iedere sport om ouwe reus. Titels, titels en nog eens titels. Of dacht je dat Sven Kramer het prima zou vinden als die lekker schaatst maar telkens 10de werd? Die heeft er helemaal de tering in, want dat is een winnaar. Altijd voor het maximale gaan en als dat met slecht spel is dan maar met slecht spel. De Italianen zijn 4 x wereldkampioen he
Juist de omslag rond 2008-2010, de ommekeer naar conservatisme en blut und boden voetbal heeft Nederland de das om gedaan.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nederland speelde toen resultaatvoetbal, naar hun mogelijkheden, en hebben toen het maximale eruit gesleept. Dat zal de supporters langer bij blijven dan mooi sneuvelen in de eerste de beste wedstrijd van het knockout systeem. Wat waren we met zijn allen lyrisch over het Oranje onder van Basten, dat Italie, Frankrijk en Roemenie helemaal zoek speelde in de poule, om vervolgens roemloos ten onder te gaan tegen een heel matig Rusland zodra het echt menens begon te worden.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist de omslag rond 2008-2010, de ommekeer naar conservatisme en blut und boden voetbal heeft Nederland de das om gedaan.
Klein voetballand moet het van durf hebben. Je moet mensen willen vermaken en verassen. Streven naar perfectie en schoonheid.
Zowel 2010 als 2014 waren extreem geflatteerde resultaten.
Klopt, maar mensen in Nederland zijn steeds minder idealistisch geworden qua voetbal door het gebrek aan prijzen. Ik begrijp dat ook wel aan de ene kant, maar het is wel zonde want het sprankelende voetbal is iets waar we nog steeds bekend om staan.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist de omslag rond 2008-2010, de ommekeer naar conservatisme en blut und boden voetbal heeft Nederland de das om gedaan.
Klein voetballand moet het van durf hebben. Je moet mensen willen vermaken en verassen. Streven naar perfectie en schoonheid.
En dat was toch echt een leuk toernooi, die euforie die we toen voelden toen we wonnen van Italië en Frankrijk was geweldig. En dat kwam niet alleen door de winst, maar door de manier waarop. Als we toen geniepig met 1-0 hadden gewonnen boeide dat veel minder.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland speelde toen resultaatvoetbal, naar hun mogelijkheden, en hebben toen het maximale eruit gesleept. Dat zal de supporters langer bij blijven dan mooi sneuvelen in de eerste de beste wedstrijd van het knockout systeem. Wat waren we met zijn allen lyrisch over het Oranje onder van Basten, dat Italie, Frankrijk en Roemenie helemaal zoek speelde in de poule, om vervolgens roemloos ten onder te gaan tegen een heel matig Rusland zodra het echt menens begon te worden.
Het is niet alleen spelers kwaliteit. Je moet als team heel goed ingespeelt zijn om volgens de Hollandse school te spelen. Verkeerd afjagen is fataal, vanwege de ruimte in rug. Het past beter bij clubs dan bij interlandvoetbal. Spanje lukt dat wel, want daar speelde de helft bij Barca.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat spelletje wat Barcelona speelt is uiteindelijk wel in Nederland uitgevonden. Maar toen hadden we wereldspelers.
Nederland wil nog steeds dat spelletje spelen terwijl we helemaal geen spelers meer hebben om dat spelletje te spelen.
Ik wil niet heel veel zeggen maar in 2014 waren we in de halve finale "gewoon" de bovenliggende partij en hadden we die finale moeten spelen. Je moet gewoon spelen naar je mogelijkheden wat inhoudt dat je een coach moet hebben die een vergaande tactische kennis heeft en tegelijkertijd om kan gaan met mensen (want sfeer is als je 4 weken met elkaar op pad bent ook niet onbelangrijk).quote:Op zondag 26 maart 2017 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die halve finale tegen Argentinië vond ik echt volledig in evenwicht. Beide landen kregen niet echt grote kansen en waren erg aan elkaar gewaagd.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:46 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil niet heel veel zeggen maar in 2014 waren we in de halve finale "gewoon" de bovenliggende partij en hadden we die finale moeten spelen. Je moet gewoon spelen naar je mogelijkheden wat inhoudt dat je een coach moet hebben die een vergaande tactische kennis heeft en tegelijkertijd om kan gaan met mensen (want sfeer is als je 4 weken met elkaar op pad bent ook niet onbelangrijk).
Nee, Nederland was niet de bovenliggende partij. Zoek de relevante statistieken maar op.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:46 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil niet heel veel zeggen maar in 2014 waren we in de halve finale "gewoon" de bovenliggende partij en hadden we die finale moeten spelen. Je moet gewoon spelen naar je mogelijkheden wat inhoudt dat je een coach moet hebben die een vergaande tactische kennis heeft en tegelijkertijd om kan gaan met mensen (want sfeer is als je 4 weken met elkaar op pad bent ook niet onbelangrijk).
Klopt, het ontliep elkaar niet veel, maar toch vond ik ons desondanks net iets meer aanspraak maken op de finale. Dat is absoluut een compliment waard voor een team dat voor een substantieel deel bestond uit eredivisie (lees: Feyenoord) spelers. Maar we zitten nu met een droplul met zijn eigen gefaalde Ajax-filosofie van de jaren 90. Dat wordt hem niet.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die halve finale tegen Argentinië vond ik echt volledig in evenwicht. Beide landen kregen niet echt grote kansen en waren erg aan elkaar gewaagd.
Een heel mooi toernooi, dat veel te vroeg eindigde, omdat Nederlanders geen knop om kunnen zetten zodra het serieus begint te worden, terwijl de signalen zo overduidelijk daar waren, gezien de aanwezigheid van een Nederlandse coach bij de tegenstander, die ze door en door kent en de Russen duidelijk geinstrueerd het veld instuurde. Nederland had daarop moeten anticiperen en niet het gebruikelijke avontuurlijke spelletje spelen, maar gewoon eens achterover leunen en de Russen het spel laten maken. Dan hadden ze pas echt voor verwarring gezorgd, want dat willen die lui dus helemaal niet. Dat is het probleem van Nederland, ze kunnen of willen niet op resultaat spelen, met uitzondering van dat toernooi onder van Gaal.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dat was toch echt een leuk toernooi, die euforie die we toen voelden toen we wonnen van Italië en Frankrijk was geweldig. En dat kwam niet alleen door de winst, maar door de manier waarop. Als we toen geniepig met 1-0 hadden gewonnen boeide dat veel minder.
Dat we er tegen Rusland uit gingen was matig, maar die speelde toen ook ineens de wedstrijd van hun leven.
Het buitenland zal het Nederland van 2008 en Denemarken van 1986 meer herinneren dan het Oranje van 2010.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen in Nederland zijn steeds minder idealistisch geworden qua voetbal door het gebrek aan prijzen. Ik begrijp dat ook wel aan de ene kant, maar het is wel zonde want het sprankelende voetbal is iets waar we nog steeds bekend om staan.
Pas als we ook realistisch voetbal en geen prijzen pakken zijn we echt het nieuwe Denemarken, Zweden, Tsjechië etc.
Het gaat niet om prijzenquote:Op zondag 26 maart 2017 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het buitenland zal het Nederland van 2008 en Denemarken van 1986 meer herinneren dan het Oranje van 2010.
Niet dat het daarom gaat trouwens. Het gaat niet om prijzen, en ook niet de jury waardering. Het gaat om de bezigheid op zichzelf en het streven naar perfectie. Nederland liep daarin voorop, had de toekomst aan haar zijde.
Het voetbal is trouwens in Nederland er niet populairder op geworden. Het UEFA onderzoek laat zien dat het aan populariteit behoorlijk schort. Dat moet de KNVB zich ook eens gaan realiseren.
Een onderdeel? Het is het belangrijkstequote:Op zondag 26 maart 2017 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eens, maar ik ben betreft dat Duitse niet objectief.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:19 schreef remlof het volgende:
Het wordt tijd voor een strenge Duitse coach.
Ben wel klaar met dat gelaterfanter van die egootjes.
Er werd juist wel achterover geleund tegen de Russen.. de centrale verdediger van hen schoot een keer of drie op doel.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een heel mooi toernooi, dat veel te vroeg eindigde, omdat Nederlanders geen knop om kunnen zetten zodra het serieus begint te worden, terwijl de signalen zo overduidelijk daar waren, gezien de aanwezigheid van een Nederlandse coach bij de tegenstander, die ze door en door kent en de Russen duidelijk geinstrueerd het veld instuurde. Nederland had daarop moeten anticiperen en niet het gebruikelijke avontuurlijke spelletje spelen, maar gewoon eens achterover leunen en de Russen het spel laten maken. Dan hadden ze pas echt voor verwarring gezorgd, want dat willen die lui dus helemaal niet. Dat is het probleem van Nederland, ze kunnen of willen niet op resultaat spelen, met uitzondering van dat toernooi onder van Gaal.
Ja joepie, een ouderwetse Duitse coach van 20 jaar terug.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Eens, maar ik ben betreft dat Duitse niet objectief.
Ja dan had Robben die laatste kans moeten makenquote:Op zondag 26 maart 2017 17:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, het ontliep elkaar niet veel, maar toch vond ik ons desondanks net iets meer aanspraak maken op de finale. Dat is absoluut een compliment waard voor een team dat voor een substantieel deel bestond uit eredivisie (lees: Feyenoord) spelers. Maar we zitten nu met een droplul met zijn eigen gefaalde Ajax-filosofie van de jaren 90. Dat wordt hem niet.
Lees nou maar dat boek dat ik je aanraadde.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat niet om prijzenNog nooit zoveel onzin gelezen
Schmidt is geen ouderwetse coach integendeel. Mentaal ontbreekt het aan veel dingen en laat daar die Duitsers nou net wel goed in zijn.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja joepie, een ouderwetse Duitse coach van 20 jaar terug.
Ik denk ook niet dat die Duitse voetbal mentaliteit past bij Nederlandse spelers, kadaverdiscipline lopen ze hier doorgaans niet zo mee weg. Dan zou ik het liever zoeken bij een Franse of Britse coach.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Eens, maar ik ben betreft dat Duitse niet objectief.
Ik raad je aan geen onzin meer te posten. In iedere sport gaat hem om winnen/prijzen. Leuk zon boekje van een of andere overgeacteerde schrijver, maar daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Kijk naar Italie 4 x wereldkampioen 4 x met kut voetbal.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees nou maar dat boek dat ik je aanraadde.
Nederland speelde in de poule al op de counter hè. Maar er was toen ook gezeik in de spelersgroep door die miskraam van die chick van Boulahrouz etc. En Hiddink die precies de naïeve punten zag, maar die spelers hebben daardoor wel de ontwikkeling doorgemaakt die ze van pas kwam tijdens de latere WK's.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een heel mooi toernooi, dat veel te vroeg eindigde, omdat Nederlanders geen knop om kunnen zetten zodra het serieus begint te worden, terwijl de signalen zo overduidelijk daar waren, gezien de aanwezigheid van een Nederlandse coach bij de tegenstander, die ze door en door kent en de Russen duidelijk geinstrueerd het veld instuurde. Nederland had daarop moeten anticiperen en niet het gebruikelijke avontuurlijke spelletje spelen, maar gewoon eens achterover leunen en de Russen het spel laten maken. Dan hadden ze pas echt voor verwarring gezorgd, want dat willen die lui dus helemaal niet. Dat is het probleem van Nederland, ze kunnen of willen niet op resultaat spelen, met uitzondering van dat toernooi onder van Gaal.
Je moet er alleen wel de spelers voor hebben. Als je de spelers van Spanje hebt ga je geen beton-voetbal spelen. Als je één keer op een voet na een WK wint en één keer bijna in de finale staat in 4 jaar met het materiaal dat we nu hebben, dan kan het mij geen fluit uitmaken hoe een supporter van een ander land naar Nederland kijkt. Gevalletje "wel de bloemen, niet de punten". Dat telt gewoon niet in sport.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het buitenland zal het Nederland van 2008 en Denemarken van 1986 meer herinneren dan het Oranje van 2010.
Niet dat het daarom gaat trouwens. Het gaat niet om prijzen, en ook niet de jury waardering. Het gaat om de bezigheid op zichzelf en het streven naar perfectie. Nederland liep daarin voorop, had de toekomst aan haar zijde.
Het voetbal is trouwens in Nederland er niet populairder op geworden. Het UEFA onderzoek laat zien dat het aan populariteit behoorlijk schort. Dat moet de KNVB zich ook eens gaan realiseren.
Dat zie ik net wat anders dusquote:Op zondag 26 maart 2017 17:57 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Een onderdeel? Het is het belangrijkste
Statistieken zeggen niet alles....quote:Op zondag 26 maart 2017 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, Nederland was niet de bovenliggende partij. Zoek de relevante statistieken maar op.
Overigens had Argentinië ook een gemankeerd elftal en misten ze bovendien één van hun twee spelers in vorm (Di Maria).
Brazilië 5 keer wereldkampioen. Maakte sport populair...quote:Op zondag 26 maart 2017 18:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik raad je aan geen onzin meer te posten. In iedere sport gaat hem om winnen/prijzen. Leuk zon boekje van een of andere overgeacteerde schrijver, maar daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Kijk naar Italie 4 x wereldkampioen 4 x met kut voetbal.
1 kampioenschap die je cadeau kreeg en een ACHTSTE finale. Nou mensen WERELDTRAINER HOORquote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Cocu was trouwens niet serieus.
Is er met 2 kampioenschappen,1 KNVB beker ,en de 8e finale van de CL nog niet klaar voor.
Blind met al zijn prijzen was dat wel.
Daar heb je gelijk in. Eigenlijk heeft van Basten het helemaal zo gek nog niet gedaan, de spelers liepen in ieder geval weg met hem. Hij heeft toch een beetje de basis gelegd voor de jaren daarop.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nederland speelde in de poule al op de counter hè. Maar er was toen ook gezeik in de spelersgroep door die miskraam van die chick van Boulahrouz etc. En Hiddink die precies de naïeve punten zag, maar die spelers hebben daardoor wel de ontwikkeling doorgemaakt die ze van pas kwam tijdens de latere WK's.
Niet gek dat het niet meer zo populair is nu de vaderlandse competitie hevig aan kwaliteit inboet en het nationale team ook. Met die onzin van gisteren trek je geen nieuwe potentiële voetbalfans aan.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja. Kijk ook even naar de kwaliteit van de selecties.... Met een team als Nederland kun je dat spel niet spelen, zo simpel is dat.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brazilië 5 keer wereldkampioen. Maakte sport populair...
Cocu moet eerst meer ervaring opdoen, net als Gio trouwens.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Is er met 2 kampioenschappen,1 KNVB beker ,en de 8e finale van de CL nog niet klaar voor.
Ajoh tuurlijk niet. Als het zon goede trainer was hadden ze met gemak van die Russen gewonnen. Het team was goed, maar verdedigend erg slecht. Dat zag je tegen Frankrijk en Italie al. Beetje geflatteerde overwinningen waren dat.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Eigenlijk heeft van Basten het helemaal zo gek nog niet gedaan, de spelers liepen in ieder geval weg met hem. Hij heeft toch een beetje de basis gelegd voor de jaren daarop.
Dit dus. Gio en Cocu voor in de toekomst. Op dit moment iemand anders.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Cocu moet eerst meer ervaring opdoen, net als Gio trouwens.
Leedvermaak is het leukste vermaak dat er is.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef KingRoland het volgende:
Zelfs op het Facebook pagina van Bayern gaan ze los over Oranje
Dat was precies mijn argument op de vorige pagina.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Statistieken zeggen niet alles....
Ik kan me landen herinneren op grote toernooien waarvan het onmogelijk leek dat ze ooit het toernooi zouden kunnen winnen.....
Italie 1982 bijvoorbeeld die het beste braziliaanse efltal ooit kon uitschakelen
ik ken mensen uit mijn buurt die toen echt gehuild hebben na deze wedstrijd....de beste wint niet altijd.
Kampioenschappen in de Eredivisie zeggen mij bijzonder weinig. Kijk maar naar De Boer en Cocu, en nu waarschijnlijk Van Bronckhorst. Bij alledrie heb ik niet het idee dat het zulke visionairs zijn en vooral vrij matige trainers. Zie ze in het buitenland niet snel iets presteren.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Het probleem (ik blijf mijzelf herhalen) al sinds de jaren 70 is de mentaliteit (de kwaliteit even buiten beschouwing gelaten).quote:Op zondag 26 maart 2017 18:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was precies mijn argument op de vorige pagina.
Juist dat 'realisme' (PVV voetbal zoals Auke Kok het noemt) heeft de klok achteruit gezet en de mindset verpest.
Ik was voor Italie, heerlijke wedstrijdquote:Op zondag 26 maart 2017 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Statistieken zeggen niet alles....
Ik kan me landen herinneren op grote toernooien waarvan het onmogelijk leek dat ze ooit het toernooi zouden kunnen winnen.....
Italie 1982 bijvoorbeeld die het beste braziliaanse efltal ooit kon uitschakelen
ik ken mensen uit mijn buurt die toen echt gehuild hebben na deze wedstrijd....de beste wint niet altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |