Ja snap ik, ik wil ook niet perse een RAL kleur, maar het gaat me om het kleurnummer. Het zo van een kaartje erbij houden is vaak toch anders in de praktijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:03 schreef goed_volk het volgende:
Je hoeft toch niet per se een RAL-kleur te nemen? Je kunt toch prima een NCS-kleur laten mengen?
RAL heeft maar iets meer dan 200 kleuren.
In die context is het beoordelen van welke kleur op jouw gevel het beste is met een foto op een beeldscherm nog moeilijkerquote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:16 schreef hiburg het volgende:
Het zo van een kaartje erbij houden is vaak toch anders in de praktijk.
Ja, maar het ging me er even om of iemand hier nog ideeen had voor een kleur die bij de ral 9004 van de kozijnen past.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
In die context is het beoordelen van welke kleur op jouw gevel het beste is met een foto op een beeldscherm nog moeilijker
Het beste haal je een aantal staaltjes en hou je die tegen de gevel.
Ral9010quote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:35 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja, maar het ging me er even om of iemand hier nog ideeen had voor een kleur die bij de ral 9004 van de kozijnen past.
Dat doe je toch net andersom? Je kiest een kleur uit en daar hoort een nummertje bij?quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:04 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ook een leuk idee, maar aan welke kleurnrs (niet perse RAL) moet ik dan denken ?
Is ook een beetje wat eronder zit... Zo word okergeel veel mooier en dieper als er een (niet te) donkere rode kleur onder zit etc..quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:03 schreef hiburg het volgende:
Op waterbasis oogt een kleur altijd net wat lichter dan op terpentinebasis, vooral met de lichte kleuren
quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:04 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ook een leuk idee, maar aan welke kleurnrs (niet perse RAL) moet ik dan denken ?
Ja snap ik maar ik vroeg me af aan welke kleuren hij zat te denken, dus vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat doe je toch net andersom? Je kiest een kleur uit en daar hoort een nummertje bij?
Ok, dank voor de info, ga ermee aan de slag. Welke kleuren waaier is dit waar je die kleuren van toont (en dan niet die RAL 7047 maar die andere) ?quote:Op donderdag 23 maart 2017 12:08 schreef Fripsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die links boven in is heel licht blauw, lijkt me ook wel tof. Maar dat is niet iedereen zijn ding. Die Gray Owl is ook wel een hele mooie kleur.
Ik zou gewoon staaltjes gaan kijken bij de bouwmarkt. En de wittinten met een gelige ondertoon zou ik ontwijken.
Ncs werd ook nog genoemd:
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/127944
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/127908
Zij.. Fripsel is een zij..quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:46 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja snap ik maar ik vroeg me af aan welke kleuren hij zat te denken, dus vandaar mijn vraag.
Geen idee, is een foto van Pinterest. Ben wel op de grey owl paint aan het googlen geweest maar kwam telkens op een merk uit zonder kleurcodering.quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:49 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ok, dank voor de info, ga ermee aan de slag. Welke kleuren waaier is dit waar je die kleuren van toont (en dan niet die RAL 7047 maar die andere) ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |