abonnement Unibet Coolblue
pi_169621678
Als een nazaat van een Turkse familie (bv Yilmaz) in Nederland woont, vinden velen een naam als "Mohammed" toch een beetje een blijk van weinig integratie-bereidheid.
Zeker als je toch al zoveel generaties in Nederland woont. Hoe moet je dan heten? Kees, Wim, Jan?
Iemand die ook lichtelijk zou wenkbrauwfronzen is volgens mij onze nieuwe kamer-dandy Thierry Baudet. Zo typisch quasi nadenkend met dat pruilmondje.
Echter de naam Baudet zou ook wel eens kunnen leiden tot de door velen zo gevreesde ....
homeopatische verdunning van ons Nederlandse cultuurgoed.

https://www.nporadio1.nl/(...)sche-verdunning-niet

Kijk: dat je Baudet heet is nog daar aan toe. En dat je familie ooit uit Frankrijk kwam, is ook niet zo bijzonder. Maar het is wel eigenwijs om dan steeds Franse namen te blijven gebruiken.
Kijk hier Thierry's stamboom:

Thierry Henri Philippe Baudet, publicist (geboren 1983)

zoon van:

Marcel Baudet, musicus (geboren 1951)

zoon van:

Ernest Henri Philippe Baudet, historicus, cellist (1919-1998)

zoon van:

Pierre Joseph Henri Baudet, wiskundige (1891-1921)

zoon van:

Henri Philippe Baudet, geneesheer (1856-1912)

zoon van:

Pierre Joseph Henri Baudet, leraar (1824-1878)

zoon van:

Floribert Hijacinthe Fredric Baudet, (1799-1839)

zoon van:

Pierre Joseph Baudet (1778-1858)



Nogmaals: Wat zouden we vinden als de familie Yilmaz, hier in Nederland gevestigd, de volgende generaties namen zou geven als Mohammed, Achmed etc.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:02:56 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621691
Lekker boeiend. Erger is je kind bijvoorbeeld Moxie CrimeFighter noemen. Of Kal-el.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621722
Dat heb ik mij ook altijd afgevraagd. Wel interessant dat meerdere mensen zoals ik hier in geïnteresseerd zijn.
pi_169621726
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:02 schreef Megumi het volgende:
Lekker boeiend. Erger is je kind bijvoorbeeld Moxie CrimeFighter noemen. Of Kal-el.
Op zich vind ik het ook geen probleem.
De 8e generatie Baudet (uit Frankrijk) noemt haar jongste telg "Thierry", na allerlei Henri's en Pierre's uit voorgaande generaties.
Maar:
Hoe zit het met de 2e en 3e generatie Yilmaz. Is dan Mohammed en Achmed ook "geen probleem".
Of moeten we ons dan zorgen maken over de homeopatische verdunning van het Nederlands cultuurgoed.
Nederland is immers ooit een onderdeel van Frankrijk geweest. Dan zouden we dus nooit hebben bestaan. Dus een beetje Gallofobie is wel op zijn plaats.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_169621735
Alsof een naam wat uitmaakt, het gaat erom hoe je in de samenleving staat, niet hoe je heet.
pi_169621736
Omdat Thierry, Marcel en Philip namen zijn die door ook Nederlanders aan hun kinderen gegeven worden. Mohammed en Achmed echter niet...
pi_169621740
Diederik was al gebruikt.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:16:13 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621744
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:14 schreef MeneerDeSultan het volgende:
Omdat Thierry, Marcel en Philip namen zijn die door ook Nederlanders aan hun kinderen gegeven worden. Mohammed en Achmed echter niet...
Dus er zijn geen Nederlanders met de namen Mohammed en Achmed? Dat wist ik nog niet?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621756
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:14 schreef MeneerDeSultan het volgende:
Omdat Thierry, Marcel en Philip namen zijn die door ook Nederlanders aan hun kinderen gegeven worden. Mohammed en Achmed echter niet...
Dat kan nog komen.
Namen als Johnny en Mike waren vroeger ook geen gebruikelijke namen.
Scandinavische namen waren vroeger (nog eeuwenlang na de invallen van de Noormannen) ook geen usance.
Björn en Sven waren eeuwenlang uit den boze.
Niet iedereen was dol op het katholieke Frankrijk. Het oranje-gezinde Calvinistische deel moest er niets van hebben.
Overigens heeft ex-mister Lingo "Francois Boulanger" ook een Franse voor- en achternaam. Ook niet pluis dus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_169621762
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus er zijn geen Nederlanders met de namen Mohammed en Achmed? Dat wist ik nog niet?
Tuurlijk wel hè hè.
Alleen vinden velen dat de naam Mohammed minder Nederlands is als Thierry.
Ik ben benieuwd waarom.
Thierry mag dus wel als je Franse roots hebt en een Franse achternaam.
Maar Mohammed getuigt van weinig integratie als je Turkse roots hebt en je heet Yilmaz of Büyür, of Kuzu.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_169621768
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:14 schreef Apekoek het volgende:
Alsof een naam wat uitmaakt, het gaat erom hoe je in de samenleving staat, niet hoe je heet.
Mee eens, maar niet iedereen denkt er zo over.
Velen (oa Geert) gebruiken Mohammed als metafoor voor "de allochtoon", en dan niet de Hongaarse importbruid zoals zijn vrouw.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_169621773
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mee eens, maar niet iedereen denkt er zo over.
Velen (oa Geert) gebruiken Mohammed als metafoor voor "de allochtoon", en dan niet de Hongaarse importbruid zoals zijn vrouw.
Wilders gebruikt Henk en Ingrid toch ook als metafoor voor "de Nederlander"?
  zondag 19 maart 2017 @ 08:28:35 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621775
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tuurlijk wel hè hè.
Alleen vinden velen dat de naam Mohammed minder Nederlands is als Thierry.
Ik ben benieuwd waarom.
Thierry mag dus wel als je Franse roots hebt en een Franse achternaam.
Maar Mohammed getuigt van weinig integratie als je Turkse roots hebt en je heet Yilmaz of Büyür, of Kuzu.
Want? Wat is er op zich mis met de naam Mohammed. Of Jésu. Jezus mag niet in Nederland. Mohammed wel dus dat laatste verbieden is dus aan de wetgever? Wat overigens denk ik eerder de integratie tegen gaat dan bevorderd?

En Kuzu is een eng mannetje denk ik. En dat heeft niks met zijn naam of afkomst te maken maar met zijn gedrag. In dat opzicht zegt een naam en afkomst dus niets.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:29:56 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169621776
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 07:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat zouden we vinden als de familie Yilmaz, hier in Nederland gevestigd, de volgende generaties namen zou geven als Mohammed, Achmed etc.....
Dat doen ze al ;(
pi_169621778
quote:
12s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:28 schreef MeneerDeSultan het volgende:

[..]

Wilders gebruikt Henk en Ingrid toch ook als metafoor voor "de Nederlander"?
Geert is zelf een halve pinda.
pi_169621781
Ik ken geen Turk die Mohammed heet.
.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:32:43 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621784
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:30 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Geert is zelf een halve pinda.
Ik denk van niet. Een pinda heeft niet de vermogens om een brede basis aan kiezers te verwerven. Daar heb ik best bewondering voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:33:32 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621787
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:30 schreef Fer het volgende:
Ik ken geen Turk die Mohammed heet.
Ik eigenlijk ook niet. Dat is een meer Noord-Afrikaanse traditie toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621788
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Een pinda heeft niet de vermogens om een brede basis aan kiezers te verwerven. Daar heb ik best bewondering voor.
Het domme klootjesvolk loopt net zo hard weer weg.
pi_169621793
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat doen ze al ;(
Ja, dat doen ze...
Maar gezien jouw emoticon verzucht je enigszins dat je daar niet blij mee bent.
Maar heb je evenveel bezwaar tegen de Franse voor- en achternaam "Thierry Baudet"?
Of is dat "heel wat anders"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:36:11 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621795
quote:
3s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:34 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Het domme klootjesvolk loopt net zo hard weer weg.
Weet ik niet? Klootjes volk is best wel bereid ver te gaan in het steunen van een politicus of leider. Vandaar dat er nog steeds oorlogen zijn bijvoorbeeld. Althans dat is mijn mening.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621800
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet? Klootjes volk is best wel bereid ver te gaan in het steunen van een politicus of leider. Vandaar dat er nog steeds oorlogen zijn bijvoorbeeld. Althans dat is mijn mening.
Kanonnenvoer moet je altijd hebben.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:38:49 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169621808
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:02 schreef Megumi het volgende:
Moxie CrimeFighter
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:41:45 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621813
quote:
3s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:37 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Kanonnenvoer moet je altijd hebben.
Op een aangeharkt grasveld geen probleem. Maar sinds het jaar 1814 loopt het een beetje uit de hand wat aantal doden per vierkante meter aangaat. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621822
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op een aangeharkt grasveld geen probleem. Maar sinds het jaar 1814 loopt het een beetje uit de hand wat aantal doden per vierkante meter aangaat. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.
Historisch gezien valt het aantal gesneuvelden erg mee na WO2

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2017 08:44:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')