abonnement Unibet Coolblue
pi_169900777
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1. Er is geen noodgedwongen coalitie tussen VVD en GL, de optie met CU is er ook nog steeds.
2. Deze "noodgedwongen coalitie" is natuurlijk eveneens een gevolg van de verkiezingsbelofte van gekke Geert om niet te gaan regeren met Rutte. Dat ook deze belofte niets waard blijkt, geeft wel aan dat je met die man niet kunt samenwerken.
Zekers, maar dan krijg je een uiterst zwakke meerderheid van één Kamerzetel. Dat vereist op elk onderwerp volledige overeenkomstigheid en dat lijkt me onrealistisch.

Niet voor niets schreef ik daarom ook op dat de scheidslijn tussen regeren en oppositie voeren steeds dunner wordt.

De praktijk zal leren dat bepaalde voorstellen in de ijskast worden gezet en een uiterst onstabiele situatie creëert bij crisis onderwerpen waarbij de verschillende politieke partijen ideologisch tegenover elkaar komen te staan.
pi_169900798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zekers, maar dan krijg je een uiterst zwakke meerderheid van één Kamerzetel. Dat vereist op elk onderwerp volledige overeenkomstigheid en dat lijkt me onrealistisch.

Niet voor niets schreef ik daarom ook op dat de scheidslijn tussen regeren en oppositie voeren steeds dunner wordt.

De praktijk zal leren dat bepaalde voorstellen in de ijskast worden gezet en een uiterst onstabiele situatie creëert bij crisis onderwerpen waarbij de verschillende politieke partijen ideologisch tegenover elkaar komen te staan.
Het huidige kabinet heeft ook een krappe meerderheid en in de EK zelfs geen meerderheid. Toch was het behoorlijk stabiel en hebben ze veel voor elkaar gekregen.
pi_169900820
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het huidige kabinet heeft ook een krappe meerderheid en in de EK zelfs geen meerderheid. Toch was het behoorlijk stabiel en hebben ze veel voor elkaar gekregen.
Ik vond het een uiterst onstabiel kabinet met twee opstappende ministers en één staatsecretaris. Ook de hoeveelheid PvdA Kamerleden die tijdens deze periode opstapte en een VVD Kamervoorzitter.

Het was een vier jaar moetje door de crisis en door de hete adem van Wilders in hun nek. Dit kunstje gaat echt niet meer herhaald worden.
pi_169900836
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vond het een uiterst onstabiel kabinet met twee opstappende ministers en één staatsecretaris. Ook de hoeveelheid PvdA Kamerleden die tijdens deze periode opstapte en een VVD Kamervoorzitter.

Het was een vier jaar moetje door de crisis en door de hete adem van Wilders in hun nek. Dit kunstje gaat echt niet meer herhaald worden.
Vergeleken met de kabinetten Balkenende 1 t/m Rutte 1 was het een baken van stabiliteit.
pi_169900910
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vergeleken met de kabinetten Balkenende 1 t/m Rutte 1 was het een baken van stabiliteit.
Met dit verschrikkelijke afbraakbeleid door de EU opgelegde 3% norm? Een norm waar andere EU-lidstaten zoals Frankrijk zich niks van aantrekken?

Dat Nederland als exportland profiteert van de aantrekkende wereldeconomie is niet dankzij dit VVD-PvdA kabinet waar nog steeds een half miljoen mensen werkloos thuis zitten, een vaste baan dreigt te verdwijnen en waar studenten zich noodgedwongen tienduizenden euro's in de schulden mogen gaan zetten.

Waarbij de ouderenzorg is uitgekleed, miljarden naar de Grieken ging, tienduizenden asielzoekers gratis huisvesting en zorg kregen op een al veel te krappe huizenmarkt. En waar de zorgkosten en premies stegen zodat zorgmijding het woord van 2016 mag worden genoemd.

Dit is het aller slechtste kabinet ooit die bovendien strooit met onjuiste cijfertjes die niet recht doet aan de werkelijkheid.
pi_169901098
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ja, de PVDA is zielig, vrouwen zijn zielig, moslims zijn zielig, zo werkt dat in de hoofdjes van progressieven, daarom moet ze blijven.
Nee, ze moet blijven omdat ze haar werk goed doet. Is het zo moeilijk te accepteren dat iemand met een buitenlandse achtergrond goed is in wat ze doet?
pi_169901118
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met dit verschrikkelijke afbraakbeleid door de EU opgelegde 3% norm? Een norm waar andere EU-lidstaten zoals Frankrijk zich niks van aantrekken?
Streven naar een begroting die min of meer in evenwicht is lijkt me zeer verstandig. overigens klopt je tweede zin niet.
quote:
Dat Nederland als exportland profiteert van de aantrekkende wereldeconomie is niet dankzij dit VVD-PvdA kabinet
Nee, dat is eerder aan het verfoeide EU-beleid te danken waardoor de Euro voor Nederland eigenlijk veel te goedkoop is.

quote:
waar nog steeds een half miljoen mensen werkloos thuis zitten, een vaste baan dreigt te verdwijnen en waar studenten zich noodgedwongen tienduizenden euro's in de schulden mogen gaan zetten.

Waarbij de ouderenzorg is uitgekleed, miljarden naar de Grieken ging, tienduizenden asielzoekers gratis huisvesting en zorg kregen op een al veel te krappe huizenmarkt. En waar de zorgkosten en premies stegen zodat zorgmijding het woord van 2016 mag worden genoemd.

Dit is het aller slechtste kabinet ooit die bovendien strooit met onjuiste cijfertjes die niet recht doet aan de werkelijkheid.
Ja, ik snap dat je zoals gebruikelijk woedend bent. Maar desondanks was het een redelijk stabiel kabinet wat de rit heeft uitgezeten en financieel orde op zaken heeft gesteld. Dat zijn feiten, daar doet je subjectieve woede verder weinig aan af.
pi_169920444
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Streven naar een begroting die min of meer in evenwicht is lijkt me zeer verstandig. overigens klopt je tweede zin niet.

[..]

Nee, dat is eerder aan het verfoeide EU-beleid te danken waardoor de Euro voor Nederland eigenlijk veel te goedkoop is.

[..]

Ja, ik snap dat je zoals gebruikelijk woedend bent. Maar desondanks was het een redelijk stabiel kabinet wat de rit heeft uitgezeten en financieel orde op zaken heeft gesteld. Dat zijn feiten, daar doet je subjectieve woede verder weinig aan af.
Maar de gegeven cijfertjes komen niet altijd overeen met de praktijk van de dag. Ja, de werkloosheid daalt op papier maar hoe daalt die werkloosheid? Met concrete vaste banen of met tijdelijke flex-contracten van 10 uur in de week aangevuld met een lagere uitkering? Als dat er niet bij vermeld staat dan kan ik ook (net als Mark Rutte) mooi weer verkopen. Het beleid van Asscher heeft juist de flexibilisering bij werkgevers bevorderd. Die zijn wel gek werknemers voor vast aan te nemen.

Werkloze werknemers van boven de vijftig krijgen amper meer een baan, terwijl de pensioengerechtigde leeftijd stijgt. Dit beleid levert dadelijk een dure kostenpost op van een groeiend aantal bijstandsouderen als van oudere werknemers die voor hun vijf-en zestigste hun pensioen mogen opvreten omdat hun werkgever ze met twee-en zestig jaar afdankt.

De hervorming van de huizenmarkt heeft ook niet zoveel opgeleverd. Huizen onder water, onbetaalbare huren die steeds hoger worden, bouw van huizen die niet te betalen zijn voor de middenstand, stadskernen die door buitenlandse multinationals en ondernemingen worden leeggekocht. Vindt je het dan gek dat veel Nederlanders boos reageren op een VVD-PvdA beleid die asielzoekers zonder problemen gratis woningen en zorg levert?

Zijn de hervormingen in het onderwijs nu werkelijk zo gunstig voor studenten? Ze gaan op een leeftijd (waar men over dit soort zaken anders nadenkt dan werkende volwassenen) een studieschuld aan van tienduizenden euro's. Degene die daar wel over na denken haken af zodat studeren weer voor de rijken wordt.

Ik kan dit lijstje met praktijkvoorbeelden gemakkelijk verder voeren. De afbraak in de (ouderen) zorg is bekend. Puur VVD-PvdA beleid. Het klopt inderdaad dat de door de ECB gecreëerde lage rentestand ervoor zorgt dat mijn spaargeld nu niks meer oplevert en tegelijkertijd onze pensioenen laat zakken.

Het is echt een verschrikkelijk beleid geweest (en nog) die zich echt niet laat compenseren met cijfertjes. Jammer dat zoveel Nederlanders apolitiek zijn en zich hiervan hebben afgewend. Dan zouden ze echt anders hebben gestemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elzies op 01-04-2017 09:07:44 ]
pi_169920654
De opkomst was zeer hoog. De Nederlanders zijn dus juist politiek betrokken. Overigens is aan alles te merken dat de economie weer op volle toeren draait.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')