abonnement Unibet Coolblue
pi_169572419
@Elf

Hihi.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:55:14 #77
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169572784
Goede uitslag inderdaad, maar het mag genoemd worden: Ipsos heeft echt waanzinnig goed gepeild dit jaar. De slotpeiling en exit poll waren zeer accuraat, dat scheelde hooguit twee zeteltjes voor een paar partijen.

Als die zo door blijven gaan dan gaat dat mijn voornaamste bron voor peilingen en bevolkingsonderzoek worden.
pi_169572806
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:55 schreef Belabor het volgende:
Goede uitslag inderdaad, maar het mag genoemd worden: Ipsos heeft echt waanzinnig goed gepeild dit jaar. De slotpeiling en exit poll waren zeer accuraat, dat scheelde hooguit twee zeteltjes voor een paar partijen.

Als die zo door blijven gaan dan gaat dat mijn voornaamste bron voor peilingen en bevolkingsonderzoek worden.
Dat lijkt me niet per se de juiste conclusie. Beetje zoals investeringsfondsen na een goed jaar ook altijd veel nieuwe cliënten krijgen, terwijl het louter op toeval gebaseerd was dat die het een jaartje beter deed dan anders, en alles daarna weer normaal wordt.
pi_169572850
Ben het overigens met Maarten van Rossem geheel eens, het populisme is in het geheel niet verdwenen. Het zit straks gewoon in het motorblok van de door TS genoemde coalitie.
I´m back.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:00:04 #80
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169572868
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:56 schreef Kaas- het volgende:
Dat lijkt me niet per se de juiste conclusie. Beetje zoals investeringsfondsen na een goed jaar ook altijd veel nieuwe cliënten krijgen, terwijl het louter op toeval gebaseerd was dat die het een jaartje beter deed dan anders, en alles daarna weer normaal wordt.
Ik vind het knap dat ze op basis van beperkte steekproeven zo angstig dichtbij de daadwerkelijke uitslag gekomen zijn. Dan moeten ze wel goede methodologieën hebben.

Ze doen het echter al een tijdje erg goed. Veel onderzoek naar klimaatproblematiek ook, past goed bij mijn interesses.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:33:55 #81
224960 highender
Travellin' Light
pi_169573505
Het is geen record:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder ^O^
pi_169574092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
het populisme is in het geheel niet verdwenen. Het zit straks gewoon in het motorblok van de door TS genoemde coalitie.
Dit inderdaad, VVD en CDA zijn ook behoorlijk populistisch tegenwoordig.
Puntjes.
pi_169574152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Blijf maar lekker dromen Kaas, GroenLinks komt echt niet in de coalitie. Het zit niet in de aard van Rutte. Onder Femke Halsema was GroenLinks veel rechtser dan nu en de onderhandelingen van Paars Plus zijn destijds toch gestrand.

Waarom zou het nu wel lukken?
Toen kon Rutte over rechts met de PVV en CDA.
Nu kan dat niet, en zoals Kaas aangeeft, zal D66 niet staan te springen om in een rechts-conservatief kabinet te stappen.
in a crowd you lose humanity
pi_169574170
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:06 schreef Pg_up het volgende:

[..]

Dit inderdaad, VVD en CDA zijn ook behoorlijk populistisch tegenwoordig.
Ja, dus een beetje vrolijk en Popiejopie lopen doen om het feit dat de positivo's en de lieve mensen gewonnen hebben, is een tamelijk zwak argument van Kaasje TS.
I´m back.
pi_169575498
Whehehe. Nou ja, over het vreselijke populisme van VVD en CDA klaag ik juist al maanden op Fok. Dus dat is sowieso feitelijk incorrect. Maar het is natuurlijk van een heel andere orde dan zo'n Wilders die met 1 A4'tje komt waarop staat dat we uit de EU moeten. Maar dicht me gerust een hoop uitspraken toe die ik nooit gedaan heb hoor. Leest lekker weg bij het nagenieten van deze verkiezingen. _O_
pi_169575576
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef Kaas- het volgende:
Whehehe. Nou ja, over het vreselijke populisme van VVD en CDA klaag ik juist al maanden op Fok. Dus dat is sowieso feitelijk incorrect. Maar het is natuurlijk van een heel andere orde dan zo'n Wilders die met 1 A4'tje komt waarop staat dat we uit de EU moeten. Maar dicht me gerust een hoop uitspraken toe die ik nooit gedaan heb hoor. Leest lekker weg bij het nagenieten van deze verkiezingen. _O_
Nee, nee, nee, Kaasje je betrekt er VVD en CDA bij in je OP.
I´m back.
pi_169575606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, nee, nee, Kaasje je betrekt er VVD en CDA bij in je OP.
Oké. Priiiima. 8-)
pi_169575632
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oké. Priiiima. 8-)
Ja, okee, maar vraag maar even een OP-change aan: populisme-light heeft volgens Kaas- gewonnen en hij is erg blij nu.
I´m back.
pi_169575676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar vraag maar even een OP-change aan: populisme-light heeft volgens Kaas- gewonnen en hij is erg blij nu.
Neuh. Geen tijd meer ook, treintje komt over twee minuten aan en dan FOK!-meet in een cafe'tje.
pi_169575763
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Neuh. Geen tijd meer ook, treintje komt over twee minuten aan en dan FOK!-meet in een cafe'tje.
Ja, okee, dan vraag ik het wel voor je, hoor, als je dat wilt. Want in principe ben jij gewoon heel blij met populisme-light.
Ik bedoel dat geouwehoer over populisme van de foute soort en daardoor ook populisme van de goede soort by default daar trap jij toch ook niet in als intelligente, jonge, hoogopgeleide Kaas, toch?
I´m back.
pi_169576400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Logisch, want ze hebben niet echt gewonnen en maar 5 zetels.

Maar een minderheidskabinet met Wilders als gedoger lag nou ook niet echt voor de hand. Toch heeft Rutte Paars Plus laten klappen om die constructie aan te gaan.
Dat was destijds een reële optie om met de PVV in zee te gaan. Nu liggen de kaarten anders.
pi_169576628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus een beetje vrolijk en Popiejopie lopen doen om het feit dat de positivo's en de lieve mensen gewonnen hebben, is een tamelijk zwak argument van Kaasje TS.
Dacht dat je het over het populisme van GL had.
pi_169576705
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:50 schreef Tchock het volgende:
Goede OP. Gefeliciteerd Kaasje, wat een topuitslag.

VVD-CDA-D66-GL lijkt me inderdaad prima. Hoop dat GL er niet uit wordt gewipt voor het CU of zo.
pi_169576767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:47 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Dacht dat je het over het populisme van GL had.
Dat is ook populisme geweest met die show van hem en ingehuurde klappers van Randstad uitzendbureau.
I´m back.
pi_169576804
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Duimpje omhoog is echt onzin, weet Kaas inmiddels ook, dacht weer niet diep genoeg na.
I´m back.
pi_169576923
Waarom wil je GL in de coalitie? GL zijn zowat een van de grootste populisten met onredelijke plannen en de meeste zijn niet eens uitvoerbaar.

ChristenUnie lijkt mij beter, ook best links en groen maar wel realistisch.
pi_169577145
Hoop overigens op VVD CDA D66 & PvdA.

Eerst gaan ze kijken bij GroenLinks, dit gaat mank lopen uiteindelijk.

Ik hoop dat het niet lukt met CU. Regeren met D66 zou voor hun totaal onlogisch zijn. Het liefste zou ik zien dat CDA en CU samenwerking met D66 zouden blokkeren.

Maar goed, ik hoop dat er heel wat maanden overheen gaan. En dat ze dan uiteindelijk na een maand of 5 bereidheid bij PvdA vinden.

Zelf vind ik het erg verdrietig dat D66 gegroeid is, mijn inziens strijden ze met Denk om datgene waar ik de minste sympathie voor heb. Had gewoon gehoopt dat mocht D66 nodig zijn, CDA zich er buiten kon houden en keihard oppositie gevoerd kon gaan worden. En nu zitten ze dadelijk noodgedwongen in een leeuwenkuil met D66.
pi_169577259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
Hoop overigens op VVD CDA D66 & PvdA.

Eerst gaan ze kijken bij GroenLinks, dit gaat mank lopen uiteindelijk.

Ik hoop dat het niet lukt met CU. Regeren met D66 zou voor hun totaal onlogisch zijn. Het liefste zou ik zien dat CDA en CU samenwerking met D66 zouden blokkeren.

Maar goed, ik hoop dat er heel wat maanden overheen gaan. En dat ze dan uiteindelijk na een maand of 5 bereidheid bij PvdA vinden.

Zelf vind ik het erg verdrietig dat D66 gegroeid is, mijn inziens strijden ze met Denk om datgene waar ik de minste sympathie voor heb. Had gewoon gehoopt dat mocht D66 nodig zijn, CDA zich er buiten kon houden en keihard oppositie gevoerd kon gaan worden. En nu zitten ze dadelijk noodgedwongen in een leeuwenkuil met D66.
Zou zo maar kunnen idd hoor.
I´m back.
pi_169577874
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Omdat zij flink gewonnen hebben en hun aanwezigheid er een goed middenkabinet van maakt. Zet je daar CU neer dan is het geen overwinnaar en is het een enorm conservatief kabinet (dat D66 normaal gesproken niet in het zadel zal helpen, tenzij D66 en CU vrij spel krijgen om echt vooruitstrevend klimaat- en energiebeleid te maken).
Maar zo werkt het niet :')
pi_169584707
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:04 schreef Kaas- het volgende:
Wat zijn we toch een topland; een democratisch feestje met een recordaantal partijen waar we uit konden kiezen, een opkomst van gewoon ruim boven de 80% en een verkiezingsdag waarbij alles volkomen rustig en zonder incidenten verloopt. Op zoiets unieks kunnen we allemaal trots zijn. Nederland. _O_ w/

En dan de uitslag zelf: de grootste partij die even anderhalf keer zo groot wordt als die Greet, whehehehe wat heerlijk. Ook in dat opzich heeft Nederland weer laten zien wat voor een geweldig land we zijn.

Voor mij persoonlijk was het een extra heerlijke uitslag na alle vrijwillige uurtjes in de D66-campagne. De 9e verkiezingsoverwinning op rij, nu de grootste progressieve partij op alle beleidsniveaus en er kan vrijwel niet om die partij heengegaan worden bij welke regeringsformatie dan ook. Was een heerlijk feestje in Scheveningen!

Kom nu maar op met dat GL-D66-CDA-VVD kabinet. Dit zou de meest logische coalitie zijn, aangezien het de grootste partij plus de drie grote overwinnaars betreft en het zou een mooi middenkabinet van zowel links-rechts als progressief-conservatief zijn waar de meeste Nederlanders zich in kunnen herkennen. En verreweg de meeste Nederlanders hebben gestemd, dus daar kan geen twijfel over bestaan! Lijkt me in potentie een kabinet dat economisch liberaal is, maar ook vol in gaat zetten op verbeterd klimaat- en energiebeleid. Kom maar door!

Nederland _O_ w/
En gelukkig had de PVV meer stemmen dan D66. Nederland _O_ w/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')