De varianten op D66 hadden 130 zetels, dus ja, het is natuurlijk niet voor niets dat we Greet nergens zien nu. Ik geniet nog steeds na whehehe.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 02:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En gelukkig had de PVV meer stemmen dan D66. Nederland![]()
D66 naar verhouding veel meer intelligente mensen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 02:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En gelukkig had de PVV meer stemmen dan D66. Nederland![]()
Ik weet niet, GL wil wel erg graag regeren. Wel op links dan met name, maar toch. Klaver was erg gericht op samenwerken. En ik denk ook dat je als links niet moet hopen op een links kabinet, maar wel op invloed. Dat betekent concessies, maar is beter dan helemaal geen aandacht voor milieu etcquote:Op donderdag 16 maart 2017 21:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
Hoop overigens op VVD CDA D66 & PvdA.
Eerst gaan ze kijken bij GroenLinks, dit gaat mank lopen uiteindelijk.
Ik hoop dat het niet lukt met CU. Regeren met D66 zou voor hun totaal onlogisch zijn. Het liefste zou ik zien dat CDA en CU samenwerking met D66 zouden blokkeren.
Maar goed, ik hoop dat er heel wat maanden overheen gaan. En dat ze dan uiteindelijk na een maand of 5 bereidheid bij PvdA vinden.
Zelf vind ik het erg verdrietig dat D66 gegroeid is, mijn inziens strijden ze met Denk om datgene waar ik de minste sympathie voor heb. Had gewoon gehoopt dat mocht D66 nodig zijn, CDA zich er buiten kon houden en keihard oppositie gevoerd kon gaan worden. En nu zitten ze dadelijk noodgedwongen in een leeuwenkuil met D66.
Velen zien PVV als economisch links hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:37 schreef HendrikV het volgende:
Nederland heeft iig weinig met links <3
Dat vraag ik me af. Als de D66-stemmers zo slim waren dan hadden ze wel door de gebakken lucht van kereltje Pechtold heen geprikt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
D66 naar verhouding veel meer intelligente mensen.
Intelligentie
Gebakken lucht, we zullen zien. D66 gaat sowieso regeren denk ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 08:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Als de D66-stemmers zo slim waren dan hadden ze wel door de gebakken lucht van kereltje Pechtold heen geprikt.
Intelligentie heeft niet altijd te maken met opleiding he! Je zou ook kunnen zeggen dat D66 de belangen van hoogopgeleiden meer behartigt dan die van laagopgeleiden en er daarom zo weinig laagopgeleiden op stemmen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
D66 naar verhouding veel meer intelligente mensen.
Intelligentie
Huiliehuiliequote:Op vrijdag 17 maart 2017 08:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Als de D66-stemmers zo slim waren dan hadden ze wel door de gebakken lucht van kereltje Pechtold heen geprikt.
Volgens mij onderschat je een beetje wat voor organisatie er achter D66 zit. Een verkiezingsprogramma komt niet zomaar uit Pechtolds dikke duim o.i.d. Leden hebben hier ook uitgebreid inspraak in gehad etc. D66 heeft een visie over de toekomst van Nederland en wat de politiek zou moeten doen, net zoals elke andere partij dat heeft. Je kunt het met die plannen eens zijn of niet, gebakken lucht is het zeker niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 08:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, in onze democratie werkt het nu eenmaal zo dat iets minder dan de helft niet direct vertegenwoordigd wordt in de regering. Elke Nederlander wordt in de Tweede Kamer vertegenwoordigd, de regering is er voor iedereen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:17 schreef simbatje het volgende:
Zijlstra die aangeeft dat de Pvda ook nog zou kunnen,dat is toch 'n schande.De Pvda het meeste verloren en de Pvv 5 erbij maar is uitgesloten.Dus meer dan 1miljoen stemmers worden weggezet.Wat is er democraties aan?
Het principe is gewoon dat je een meerderheid moet hebben. Dan heb je ook een afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 07:08 schreef simbatje het volgende:
Omdat woensdag de Pvda is afgestraft met de Vvd net geen 40 zetels.De Pvv is de 2e partij..
Democratie is voor mij dat de grootste 3partijen bijna verplicht zijn aan de kiezer eruit te komen.Dan moet je compromissen stellen aan elkaar.
Nou, wanneer je PVV, DENK, 50+, CU, SGP, PvdD, SP, VVD en GL in een Kabinet stopt dan heb je, denk ik, een vrij matige afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het principe is gewoon dat je een meerderheid moet hebben. Dan heb je ook een afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.
Geweldig land?quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:04 schreef Kaas- het volgende:
Wat zijn we toch een topland; een democratisch feestje met een recordaantal partijen waar we uit konden kiezen, een opkomst van gewoon ruim boven de 80% en een verkiezingsdag waarbij alles volkomen rustig en zonder incidenten verloopt. Op zoiets unieks kunnen we allemaal trots zijn. Nederland.![]()
En dan de uitslag zelf: de grootste partij die even anderhalf keer zo groot wordt als die Greet, whehehehe wat heerlijk. Ook in dat opzich heeft Nederland weer laten zien wat voor een geweldig land we zijn.
Voor mij persoonlijk was het een extra heerlijke uitslag na alle vrijwillige uurtjes in de D66-campagne. De 9e verkiezingsoverwinning op rij, nu de grootste progressieve partij op alle beleidsniveaus en er kan vrijwel niet om die partij heengegaan worden bij welke regeringsformatie dan ook. Was een heerlijk feestje in Scheveningen!
Omdat sommige politici constant herhalen dat ze een visie hebben hebben ze een visie? En wat is de waarde van het hebben van een visie? Hitler en Stalin hadden een visie, Bassie en Adriaan ook. Een visie op zichzelf betekent niks.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 00:43 schreef archito het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je een beetje wat voor organisatie er achter D66 zit. Een verkiezingsprogramma komt niet zomaar uit Pechtolds dikke duim o.i.d. Leden hebben hier ook uitgebreid inspraak in gehad etc. D66 heeft een visie over de toekomst van Nederland en wat de politiek zou moeten doen, net zoals elke andere partij dat heeft. Je kunt het met die plannen eens zijn of niet, gebakken lucht is het zeker niet.
Dat die users nu overal lopen te klagen en te huilen is het ultieme bewijs dat de verkiezingen perfect verliepen.quote:Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Belabor het volgende:
Onuitstaanbare pessimisten als JanLul en Hersendood2000 zijn de exacte reden waarom de verkiezingsuitslag inderdaad geweldig is.
Nederland kan na die jaren economisch pessimisme en bezuinigingen wel wat optimisme gebruiken.
Je gaat niet in op de inhoud van mijn bericht maar pikt er alleen het woord visie uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 23:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat sommige politici constant herhalen dat ze een visie hebben hebben ze een visie? En wat is de waarde van het hebben van een visie? Hitler en Stalin hadden een visie, Bassie en Adriaan ook. Een visie op zichzelf betekent niks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |