abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169584796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 02:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En gelukkig had de PVV meer stemmen dan D66. Nederland _O_ w/
De varianten op D66 hadden 130 zetels, dus ja, het is natuurlijk niet voor niets dat we Greet nergens zien nu. Ik geniet nog steeds na whehehe. 8-)
pi_169585273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 02:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En gelukkig had de PVV meer stemmen dan D66. Nederland _O_ w/
D66 naar verhouding veel meer intelligente mensen.

Intelligentie *O*
pi_169585300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
Hoop overigens op VVD CDA D66 & PvdA.

Eerst gaan ze kijken bij GroenLinks, dit gaat mank lopen uiteindelijk.

Ik hoop dat het niet lukt met CU. Regeren met D66 zou voor hun totaal onlogisch zijn. Het liefste zou ik zien dat CDA en CU samenwerking met D66 zouden blokkeren.

Maar goed, ik hoop dat er heel wat maanden overheen gaan. En dat ze dan uiteindelijk na een maand of 5 bereidheid bij PvdA vinden.

Zelf vind ik het erg verdrietig dat D66 gegroeid is, mijn inziens strijden ze met Denk om datgene waar ik de minste sympathie voor heb. Had gewoon gehoopt dat mocht D66 nodig zijn, CDA zich er buiten kon houden en keihard oppositie gevoerd kon gaan worden. En nu zitten ze dadelijk noodgedwongen in een leeuwenkuil met D66.
Ik weet niet, GL wil wel erg graag regeren. Wel op links dan met name, maar toch. Klaver was erg gericht op samenwerken. En ik denk ook dat je als links niet moet hopen op een links kabinet, maar wel op invloed. Dat betekent concessies, maar is beter dan helemaal geen aandacht voor milieu etc
pi_169585311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:37 schreef HendrikV het volgende:
Nederland heeft iig weinig met links <3
Velen zien PVV als economisch links hoor.

Dat ze zo niet stemmen in de kamer is een ander verhaal, maar op papier zijn ze best links. Moslimhaat daargelaten, maar dat is meer conservatief dan links of rechts.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:01:49 #105
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169585345
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Intelligentie *O*
Dat vraag ik me af. Als de D66-stemmers zo slim waren dan hadden ze wel door de gebakken lucht van kereltje Pechtold heen geprikt.
pi_169585365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Als de D66-stemmers zo slim waren dan hadden ze wel door de gebakken lucht van kereltje Pechtold heen geprikt.
Gebakken lucht, we zullen zien. D66 gaat sowieso regeren denk ik.
pi_169591004
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Intelligentie *O*
Intelligentie heeft niet altijd te maken met opleiding he! Je zou ook kunnen zeggen dat D66 de belangen van hoogopgeleiden meer behartigt dan die van laagopgeleiden en er daarom zo weinig laagopgeleiden op stemmen.

Overigens heeft SP de meest hoogopgeleide kamerleden voglens mij. ;)
pi_169597967
Ik moet hem hier even delen. Perfecte Speld.

https://speld.nl/2017/03/16/kiezer-luistert-naar-volk/
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:51:47 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169600024
quote:

[..]

Huiliehuilie :')

Zit nu voor de rest van de maand een dikke grijns op mijn smoel. Wilders niet verder dan 20 zetels, terwijl ie 3 maanden geleden nog boven de 30 stond :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169600530
Zijlstra die aangeeft dat de Pvda ook nog zou kunnen,dat is toch 'n schande.De Pvda het meeste verloren en de Pvv 5 erbij maar is uitgesloten.Dus meer dan 1miljoen stemmers worden weggezet.Wat is er democraties aan?
pi_169602615
Fantastisch zeg, dit kabinet. Links is op sterven na dood, en iedereen viert feest, want de rechtsmensen zijn zulke goede competente bestuurders en politici. Geniet maar van jullie neoliberale afbraak kabinet.
pi_169603057
quote:

[..]

Volgens mij onderschat je een beetje wat voor organisatie er achter D66 zit. Een verkiezingsprogramma komt niet zomaar uit Pechtolds dikke duim o.i.d. Leden hebben hier ook uitgebreid inspraak in gehad etc. D66 heeft een visie over de toekomst van Nederland en wat de politiek zou moeten doen, net zoals elke andere partij dat heeft. Je kunt het met die plannen eens zijn of niet, gebakken lucht is het zeker niet.
pi_169603082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:17 schreef simbatje het volgende:
Zijlstra die aangeeft dat de Pvda ook nog zou kunnen,dat is toch 'n schande.De Pvda het meeste verloren en de Pvv 5 erbij maar is uitgesloten.Dus meer dan 1miljoen stemmers worden weggezet.Wat is er democraties aan?
Tja, in onze democratie werkt het nu eenmaal zo dat iets minder dan de helft niet direct vertegenwoordigd wordt in de regering. Elke Nederlander wordt in de Tweede Kamer vertegenwoordigd, de regering is er voor iedereen.
Waarom zou het democratischer zijn om de stemmen van de PVV wel te vertalen in een kabinet en die van de PvdA niet? Zolang er in totaal een meerderheid is, is het net zo democratisch als iedere andere samenstelling.
pi_169603879
Omdat woensdag de Pvda is afgestraft met de Vvd net geen 40 zetels.De Pvv is de 2e partij..
Democratie is voor mij dat de grootste 3partijen bijna verplicht zijn aan de kiezer eruit te komen.Dan moet je compromissen stellen aan elkaar.
pi_169604318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 07:08 schreef simbatje het volgende:
Omdat woensdag de Pvda is afgestraft met de Vvd net geen 40 zetels.De Pvv is de 2e partij..
Democratie is voor mij dat de grootste 3partijen bijna verplicht zijn aan de kiezer eruit te komen.Dan moet je compromissen stellen aan elkaar.
Het principe is gewoon dat je een meerderheid moet hebben. Dan heb je ook een afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.
pi_169616757
Om aan 'n meerderheid te komen praat je daarom met de 2e grootste partij.Maar de kleuters sluiten op voorhand al partijen uit.En daarom zeg ik "schijndemocratie"
  zaterdag 18 maart 2017 @ 22:21:57 #117
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169616999
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het principe is gewoon dat je een meerderheid moet hebben. Dan heb je ook een afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.
Nou, wanneer je PVV, DENK, 50+, CU, SGP, PvdD, SP, VVD en GL in een Kabinet stopt dan heb je, denk ik, een vrij matige afspiegeling van wat de meeste mensen gestemd hebben.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_169619087
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:04 schreef Kaas- het volgende:
Wat zijn we toch een topland; een democratisch feestje met een recordaantal partijen waar we uit konden kiezen, een opkomst van gewoon ruim boven de 80% en een verkiezingsdag waarbij alles volkomen rustig en zonder incidenten verloopt. Op zoiets unieks kunnen we allemaal trots zijn. Nederland. _O_ w/

En dan de uitslag zelf: de grootste partij die even anderhalf keer zo groot wordt als die Greet, whehehehe wat heerlijk. Ook in dat opzich heeft Nederland weer laten zien wat voor een geweldig land we zijn.

Voor mij persoonlijk was het een extra heerlijke uitslag na alle vrijwillige uurtjes in de D66-campagne. De 9e verkiezingsoverwinning op rij, nu de grootste progressieve partij op alle beleidsniveaus en er kan vrijwel niet om die partij heengegaan worden bij welke regeringsformatie dan ook. Was een heerlijk feestje in Scheveningen!

Geweldig land?
- Overvol
- Onleefbare steden
- Multikul
- Meer Afrika dan Europa
- Elk jaar meer islam
- Geen eigen cultuur meer en geen nationale trots

Nederland is een grote puinhoop.
In dit verhaal wist ik na 2 zinnen al dat dit door een D66-er geschreven is.

Ik zal de juich-stemming wat temperen:
- De regeringspartijen waaronder de VVD hebben enorm verloren
- De PVV is 33% groter geworden!
- Naast de PVV is er een partij die hetzelfde wil als de PVV maar dan met intellectuele mensen en achterban; deze partij zal enorm gaan groeien.
- De winst van de groene theedrinkers komt niet door Klaver, maar doordat de enorme aantallen voormalige PvdA toch ergens op moesten stemmen en bovendien is GroenLinks uiteindelijk bij de kleintjes geëindigd, net onder de SP.
- De tegenvallende winst van de PVV komt doordat Wilders een enorme inschattingsfout heeft gemaakt en door de Turken-rel. Het komt niet doordat Nederlanders ineens zo pro-mutikul en pro-islam zijn geworden; in tegendeel.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:50:37 #119
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169619419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 00:43 schreef archito het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat je een beetje wat voor organisatie er achter D66 zit. Een verkiezingsprogramma komt niet zomaar uit Pechtolds dikke duim o.i.d. Leden hebben hier ook uitgebreid inspraak in gehad etc. D66 heeft een visie over de toekomst van Nederland en wat de politiek zou moeten doen, net zoals elke andere partij dat heeft. Je kunt het met die plannen eens zijn of niet, gebakken lucht is het zeker niet.
Omdat sommige politici constant herhalen dat ze een visie hebben hebben ze een visie? En wat is de waarde van het hebben van een visie? Hitler en Stalin hadden een visie, Bassie en Adriaan ook. Een visie op zichzelf betekent niks.
  zondag 19 maart 2017 @ 00:37:41 #120
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169620272
Onuitstaanbare pessimisten als JanLul en Hersendood2000 zijn de exacte reden waarom de verkiezingsuitslag inderdaad geweldig is.

Nederland kan na die jaren economisch pessimisme en bezuinigingen wel wat optimisme gebruiken.
pi_169624775
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Belabor het volgende:
Onuitstaanbare pessimisten als JanLul en Hersendood2000 zijn de exacte reden waarom de verkiezingsuitslag inderdaad geweldig is.

Nederland kan na die jaren economisch pessimisme en bezuinigingen wel wat optimisme gebruiken.
Dat die users nu overal lopen te klagen en te huilen is het ultieme bewijs dat de verkiezingen perfect verliepen. _O_
pi_169626364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat sommige politici constant herhalen dat ze een visie hebben hebben ze een visie? En wat is de waarde van het hebben van een visie? Hitler en Stalin hadden een visie, Bassie en Adriaan ook. Een visie op zichzelf betekent niks.
Je gaat niet in op de inhoud van mijn bericht maar pikt er alleen het woord visie uit.

Misschien heb ik het woord visie verkeerd gekozen op die plek. Het gaat om concrete plannen en doelen om Nederland beter te maken. Voorstellen om dat te bereiken worden door de partij als geheel bepaald, niet door één persoon. Dat was mijn punt om aan te geven dat van gebakken lucht geen sprake is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')