abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:01:41 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_169514218


Politieke Barometer: http://www.ipsos-nederlan(...)meter-van-deze-week/
Maurice de Hond: https://home.noties.nl/peil/

[ Bericht 8% gewijzigd door borisz op 14-03-2017 20:02:19 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:02:35 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169514245
Kortom... Zie OP :+.
/gastmod
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:05:59 #3
192592 SureD1
------------------------------
pi_169514326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:02 schreef borisz het volgende:
Kortom... Zie OP :+.
/gastmod
Dank - zit mobiel, was al blij dat het geen lege OP was...
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:07:34 #4
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169514366
Het verschil in bandbreedte tussen de PVV en de andere partijen zegt heel veel. Of er is inderdaad een massale groep stille PVV-stemmers, of de kansen van de PVV worden in een aantal peilingen veel te hoog (of te laag) ingeschat en de peilers zijn dus niet in staat om de PVV-stemmers goed te bereiken.

We gaan er morgen achter komen.
pi_169514414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:07 schreef Belabor het volgende:
Het verschil in bandbreedte tussen de PVV en de andere partijen zegt heel veel. Of er is inderdaad een massale groep stille PVV-stemmers, of de kansen van de PVV worden in een aantal peilingen veel te hoog (of te laag) ingeschat en de peilers zijn dus niet in staat om de PVV-stemmers goed te bereiken.

We gaan er morgen achter komen.
Ik weet zeker dat er een significante groep is die roept dat ze op CDA of SP stemmen maar morgen gewoon de PVV aankruisen. Die gaan tweede worden denk ik.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:10:54 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169517381
Hopelijk wint partij voor de dieren een paar zetels. Enige partij die durft te zeggen dat de EU een verzorgingsstaat voor multinationals is.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169519644
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:09 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er een significante groep is die roept dat ze op CDA of SP stemmen maar morgen gewoon de PVV aankruisen. Die gaan tweede worden denk ik.
Mwoah, dat viel in 2012 anders wel tegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169519780
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, dat viel in 2012 anders wel tegen.
Ja, maar het is nu 2017. Sindsdien is er wel een hoop veranderd. Denk aan aanslagen, de steeds heftiger wordende discussies rondom Zwarte Piet, nu de Turkijerel, vluchtelingenproblematiek etc.. Ik denk dat veel PVV'ers zich daardoor laten leiden.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:55:49 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169520171
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, dat viel in 2012 anders wel tegen.
Ja, de laatste jaren viel de PVV-score vrij consequent tegen bij verkiezingen. Volgens mij zijn de meeste PVV-stemmers hun schaamte inmiddels wel voorbij. Zeker tegen anonieme peilingbureaus.
pi_169520283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:50 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, maar het is nu 2017. Sindsdien is er wel een hoop veranderd. Denk aan aanslagen, de steeds heftiger wordende discussies rondom Zwarte Piet, nu de Turkijerel, vluchtelingenproblematiek etc.. Ik denk dat veel PVV'ers zich daardoor laten leiden.
Maar dat was je punt niet. Je haalde het standaardpunt aan dat extreme politici als Wilders onderpeild zouden worden vanwege sociaal wenselijk antwoorden.
Het is eigenlijk ook weer allemaal vrij rustig. De vluchtelingeninstroom is weer grotendeels ingedamd en qua aanslagen was de tijd van 9/11, Fortuyn en van Gogh toch een stuk heftiger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:03:36 #11
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_169520658
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat was je punt niet. Je haalde het standaardpunt aan dat extreme politici als Wilders onderpeild zouden worden vanwege sociaal wenselijk antwoorden.
Het is eigenlijk ook weer allemaal vrij rustig. De vluchtelingeninstroom is weer grotendeels ingedamd en qua aanslagen was de tijd van 9/11, Fortuyn en van Gogh toch een stuk heftiger.
Oh, maar daar sta ik nog steeds achter. Dat vermoeden heb ik echt. Ik ben overigens geen PVV'er (stem CDA), maar die 16 zetels van het I&O vind ik heel laag ingeschat. Dan denk ik eerder 24 zetels. Maar goed, dit is een zinloze discussie want formeel gezien heb jij (nog) gelijk. Ik namelijk geen harde bewijzen, alleen een sterk vermoeden.

Wat je zegt kan ik niet helemaal onderschrijven. Ik ben begin 20 en heb die aanslagen toen wat minder bewust meegemaakt dan de problematiek die ik net aanhaalde. Daarnaast komt dat nog boven op de incidenten die jij aanhaalde. Vandaar dat ik verwacht dat de PVV morgen alleen de VVD voor zich hoeft te dulden.
pi_169520811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oh, maar daar sta ik nog steeds achter. Dat vermoeden heb ik echt. Ik ben overigens geen PVV'er (stem CDA), maar die 16 zetels van het I&O vind ik heel laag ingeschat. Dan denk ik eerder 24 zetels. Maar goed, dit is een zinloze discussie want formeel gezien heb jij (nog) gelijk. Ik namelijk geen harde bewijzen, alleen een sterk vermoeden.

Wat je zegt kan ik niet helemaal onderschrijven. Ik ben begin 20 en heb die aanslagen toen wat minder bewust meegemaakt dan de problematiek die ik net aanhaalde. Daarnaast komt dat nog boven op de incidenten die jij aanhaalde. Vandaar dat ik verwacht dat de PVV morgen alleen de VVD voor zich hoeft te dulden.
Maar dat is ook gewoon consistent met de peilingen? Al heeft I&O de PVV wel structureel lager staan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169520999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:02 schreef borisz het volgende:
Kortom... Zie OP :+.
/gastmod
Oei oei oei, gastmod. Nu vallen er harde woorden achter de schermen bij Fok!
Modden in een ander forum als degene waar je voor aangewezen bent; een doodzonde!!
U MAD?
pi_169522457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:48 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ben je er zo zeker van dat PVV een nederlaag gaat lijden dan? Alleen I&O peilt ze onder de 20 zetels volgens mij. Ik denk dat de PVV alleen de VVD voor zich gaat dulden morgen
Een mens mag hopen ;) Dat de VVD gaat winnen lijkt me redelijk zeker, maar ik zie zo gebeuren dat het CDA ook verrassend hoog gaat eindigen.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:41:10 #15
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_169522489
ben wel benieuwd waar FvD en Denk gaan eindigen.
pi_169522520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:41 schreef RamboDirk het volgende:
ben wel benieuwd waar FvD en Denk gaan eindigen.
1 of 2 zeteltjes, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169522530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk wint partij voor de dieren een paar zetels. Enige partij die durft te zeggen dat de EU een verzorgingsstaat voor multinationals is.

Ik verwacht een verdubbeling naar 4 zetels, wellicht nog meer als je sommige peilingen mag geloven :)
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:43:15 #18
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_169522557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

1 of 2 zeteltjes, lijkt me.
De achterban van Denk lijkt me te lui om naar de stembus te gaan als het er op aan komt, afwachten maar :P
pi_169522639
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:42 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik verwacht een verdubbeling naar 4 zetels, wellicht nog meer als je sommige peilingen mag geloven :)
Zou fantastisch zijn als zij 5 of misschien wel 6 zetels halen. ^O^

Zijn ze tevens bijna net zo groot als de PvdA.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:01:09 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169523102
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zou fantastisch zijn als zij 5 of misschien wel 6 zetels halen. ^O^

Zijn ze tevens bijna net zo groot als de PvdA.
En dat met vrijwel nul reclamebudget itt bijvoorbeeld D66 en VVD die het tegen 0% rente van de ECB krijgen (denk ik/weet ik).

PvdA helemaal naar de klote hebben ze het zelf naar gemaakt, ook al krijgen ze overal onterecht de schuld van.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:10:16 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_169523388
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
PvdA helemaal naar de klote hebben ze het zelf naar gemaakt, ook al krijgen ze overal onterecht de schuld van.
En daarom stem ik PvdA. Ze namen in elk geval verantwoording. Wat zou ik graag op Aboutaleb willen stemmen.
Compliment trouwens voor de NOS en de politici zelf voor het enige debat dat te pruimen was.
En compliment voor Wilders die een prachtig podium kreeg om als laatste spreker op te treden en dat eindelijk een keer in alle rust deed en daarmee toch iedereen aan het luisteren kreeg.
Wie dit leest is gek
pi_169523443
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dat met vrijwel nul reclamebudget itt bijvoorbeeld D66 en VVD die het tegen 0% rente van de ECB krijgen (denk ik/weet ik).

PvdA helemaal naar de klote hebben ze het zelf naar gemaakt, ook al krijgen ze overal onterecht de schuld van.
Ze krijgen wat mij betreft volkomen terecht de schuld van het meer dan 20 jaar lang verloochenen van de achterban.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169523563
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En daarom stem ik PvdA. Ze namen in elk geval verantwoording. Wat zou ik graag op Aboutaleb willen stemmen.
Compliment trouwens voor de NOS en de politici zelf voor het enige debat dat te pruimen was.
En compliment voor Wilders die een prachtig podium kreeg als laatste spreker op te treden en dat eindelijk een keer in alle rust deed en daarmee toch iedereen aan het luisteren kreeg.
Verantwoording om het verantwoording nemen. :')

Ook verantwoordelijk voor het sluiten van de sociale werkvoorziening.

Ook verantwoordelijk voor de desastreuze decentralisaties.

Ook verantwoordelijk voor het sluiten van de verzorgingshuizen.

Ook verantwoordelijk voor het bezuinigen op de thuiszorg.

Ook verantwoordelijk voor een hardvochtig uitkeringsbeleid.

Enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:19:54 #24
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_169523794
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verantwoording om het verantwoording nemen. :')

Ook verantwoordelijk voor het sluiten van de sociale werkvoorziening.

Ook verantwoordelijk voor de desastreuze decentralisaties.

Ook verantwoordelijk voor het sluiten van de verzorgingshuizen.

Ook verantwoordelijk voor het bezuinigen op de thuiszorg.

Ook verantwoordelijk voor een hardvochtig uitkeringsbeleid.

Enz.
Zijlijnroepers zijn er altijd genoeg. We zullen zien de komende jaren als de nieuwe orde regeert en het zit eens een keertje tegen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:21:18 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169523854
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En daarom stem ik PvdA. Ze namen in elk geval verantwoording. Wat zou ik graag op Aboutaleb willen stemmen.
Compliment trouwens voor de NOS en de politici zelf voor het enige debat dat te pruimen was.
En compliment voor Wilders die een prachtig podium kreeg om als laatste spreker op te treden en dat eindelijk een keer in alle rust deed en daarmee toch iedereen aan het luisteren kreeg.
Zie hier het belang van een sterke publieke omroep (en die is al naar Europese maatstaven behoorlijk klein) in plaats van de gestuurde McDonald's rommel door Bertelsmann en de fentener van vlissingers. Wat is die Wester toch een walgelijk figuur, en dan steeds wel bij de NPO aanschuiven met zijn gespeelde neutraliteit. De miljoenennota ontfutselen vindt hij leuk, maar echt iets van belang, van Teevendeal schrift proporties, deelt hij niet. Heeft hij ook zelf eens toegegeven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')