motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:39 |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? ![]() In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. ![]() ![]() ![]() Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas ![]() ![]() ![]() Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) ![]() ![]() #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen ![]() ![]() ![]() Ferrari SF70H (Ferrari 062) ![]() ![]() #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen ![]() ![]() ![]() Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon ![]() ![]() ![]() Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll ![]() ![]() ![]() McLaren MCL32 (Honda RA617H) ![]() ![]() #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne ![]() ![]() ![]() Toro Rosso (Renault R.E.17) ![]() ![]() #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat ![]() ![]() ![]() Haas VF-17 (Ferrari 062) ![]() ![]() #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen ![]() ![]() ![]() Renault R.S.17 (Renault R.E.17) ![]() ![]() #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer ![]() ![]() ![]() Sauber C36 (Ferrari 061) ![]() ![]() #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | |
opreis | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:53 |
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max. | |
Beach | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:59 |
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed. | |
tja77 | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:08 |
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden. | |
opreis | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:09 |
Oh dat heb ik niet nodig dan, ik ben sowieso de beste hier. | |
ShaoliN | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:34 |
Max moet alleen geduldiger worden. Als het even tegenzit dan heeft hij imo nogal de neiging om zijn banden kapot te jagen om tegenstanders voorbij te komen. En hij gaat bij de start risico niet bepaald uit de weg. Maar race snelheid is er wel idd. | |
Meike26 | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:41 |
Wat een onzin ![]() Is iedereen voor Max is het ook niet goed, want dan ben je weer niet objectief blablabla.. Ja ik ben ook voor Max, ik hoop net als voor Ricciardo dat ie het goed gaat doen, ik kan niet wachten tot de GP van België met nóg meer oranje op de tribunes, maar Ricciardo is wat mij betreft net zo leuk om te volgen en aan te moedigen. Een coureur zonder haters, een beetje het zelfde karakter wat Button heeft, genieten van het hier en nu en zich bevoorrecht voelen een F1 coureur te zijn. Of zoals ze in GB zeggen, een happy chappy ! En naast Ricciardo ben ik dan ook nog voor Hulkenberg, Perez en Alonso.. en de rest van de sport. Had ook korter kunnen reageren met ; Hoop gewoon mooie races te zien, klaar. ![]() | |
Sjemmert | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:41 |
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor. | |
XL | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:42 |
Ik was al een newbie toen Jos het goed deed.... nou goed... die deed het eigenlijk maar matig. Kon zijn teamgenootje amper verslaan. Prutser. Toen al vonden mensen mij hier een newbie (ok ok... toen was er nog geen fok) en nu vinden ze dat ook. maar goed... tuurlijk ligt die jongen onder een vergrootglas en heeft hij fans. Iedereen die hier zegt dat hij in kwalificaties dichterbij is gekomen aan het einde van het seizoen heeft ook gelijk. De voorsprong die hij echter in het begin van Red Bull in de races had draaide qua momentum echter naar Ricciardo. Ik geloof dat iedere 'kenner' het er wel over eens is dat Red Bull een ijzersterk rijderspaar heeft. We hebben 17 kansen gehad om Max en Daniel te vergelijken en in een deel daarvan speelde externe invloeden een rol. Dat is heel weinig vergelijkingsmateriaal. Het enige dat je echt kan zien is dat het werk van Renault en Red Bull plus de rijderswissel een keerpunt in het seizoen was. Ook al was het erg vroeg in het seizoen. Het was een stempel op het seizoen. Op basis daarvan is het enige dat we nog 2 weken kunnen doen hopen dat Red Bull echt verstoppertje heeft gespeeld, dat Renault echt verbeteringen klaar heeft en dat het bovenin echt dicht op elkaar zit. Hopelijk bij Ferrari ook, want Hamilton, Vettel, Max en Ricciardo zijn eigenlijk allemaal potentiele legendes, zoals de teamgenoot van de vader van Max toen echte mannen al F1 keken. Met al die coureurs in een competitieve auto gaan we hier nog veel veel meer newbies krijgen die Verstappen niet objectief kunnen beoordelen. Ik verheug me al. | |
Fopje | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43 |
Dit ja ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:00 |
'Teams bang voor brandstoftekorten' Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen.. Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch. Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden. | |
Meike26 | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:13 |
Ja, ik ben ook wel tegen het 'endurance' racen in de Formule racerij, anderzijds blijft het ook wel een bepaalde spanning wat de uitkomst van de race kan beinvloeden en ook in de jaren 90 hebben we wel eens stilvallers gezien met brandstof te kort. Daar ben ik dan weer niet op tegen en dat laat zowel de technische kant als de humane kant van de sport zien. Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg. Prachtig historisch document. Ook in de FormulA-E zie je het terug. Diegene die het best met de auto-accus omgaat wint het op het eind van diegene die teveel hebben lopen stampen. Het veld kruipt weer dichter op elkaar en er word tot de finish geraced, en dan ben ik toch wel weer voor die brandstof/energie besparing, hoezeer het elkaar ook tegenspreekt. | |
Ferry_76 | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:19 |
Dat was zijn eigen fout, hij schakelde terug naar de een in plaats van de twee waardoor de achterkant blokkeerde. Maar het doel van de nieuwe regels dit jaar was om sneller te gaan, maar heft nu mogelijk het risico dat we optochten gaan zien omdat iedereen brandstof zit te sparen. | |
Floriz87 | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:33 |
http://www.mclaren.com/fo(...)ter-of-mika-in-1999/
![]() Edit: Heb het even opgezocht, aangezien ik niet bekend ben met GPs van voor 2015. Ik volg pas sinds Max voor TR ging rijden. | |
Da_Sandman | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:28 |
Euh... ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:28 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)ew-sponsorship-deal/![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:29 |
Gamma ![]() | |
franklop | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:30 |
Prima toch, weer eens een ander kleurtje. Mooi is anders, al ziet de sharkefin er wel beter door uit ![]() | |
Evenstar | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:30 |
Heeft wel wat ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:31 |
"Ja, hiermee willen we meer vrouwen naar de Fanbase trekken"![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:31 |
#boardroomtalk | |
heywoodu | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:31 |
Wat al een tijdje rond ging gaat dus door, gaaf ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33 |
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34 |
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt. | |
ondeugend | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34 |
OMG ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34 |
uh... ik zou niet weten hoe dat moet. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:36 |
Other Calendars --> Add by URL --> 0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:38 |
Hoe werkt dat op mijn mobiel? Want daar heb ik al standaard een Google agenda. Maar geen idee hoe ik ze dan allemaal er in één keer in kan zetten. Andere jaren deed ik ze er altijd allemaal handmatig inzetten. ![]() | |
Fopje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:39 |
Hulkenberg blij dat hij niet in een roze pakje hoeft rond te huppelen. | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:39 |
Ook gewoon toevoegen. Edit --> add --> url. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:46 |
Is geen geldige url, zegt ie. | |
Meike26 | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:51 |
Tof, beter dan de saaie livery die ze hadden ![]() ![]() | |
lord_bono | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:52 |
Afschuwelijk.. ![]() ![]() | |
truedestiny | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:55 |
Shiiit wat lelijk. | |
Nattekat | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:56 |
MIJN OGEN ![]() Viel wel te verwachten... | |
Themeparktommy | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00 |
![]() | |
caspervc | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00 |
Wow die Force india ![]() Wel veel sponsoren btw. Kan Mclaren nog wat van leren... | |
XL | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:02 |
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur.... | |
WheeledWarrior | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:04 |
Ik vind dat roze best wat hebben. Beter dan dat saaie zilvergrijs. | |
Klummie | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:09 |
Geen 1 april grap? ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:11 |
Reden ze ook al in de DTM mee. | |
Hanschje | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13 |
Matte finish, ik denk dat het opzich wel mee gaat vallen tijdens de races hoe lelijk het is. Wel benieuwd naar de nieuwe helmen en pakken van FI | |
Racerblade | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13 |
Ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de originele livery. | |
Floriz87 | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:14 |
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter. | |
Meike26 | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:14 |
Slimme marketing ! Auto zal zo meer gegoogled worden, op meer foto's staan, meer airtime krojgen en meer over gesproken worden. Dat effect zouden ze nooit krijgen met hun saaie zilveren livery. Die tevens ook weer leek op op d MGP's | |
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:15 |
![]() | |
Floriz87 | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:16 |
Dat dus, jij snapt em ![]() | |
Fopje | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:20 |
Geen BWT kleur? ![]() ![]() | |
Rossdale | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:48 |
Ook mijn eerste gedachte inderdaad ![]() | |
THEFXR | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:55 |
die auto is gewoon![]() | |
Asschen_sukar | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:00 |
Vind het ook vele malen beter! | |
sasquatsch | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:00 |
![]() Waarschijnlijk in mei weer te zien bij de Indy 500. | |
THEFXR | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:03 |
![]() | |
ShaoliN | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:23 |
Ben toch wel benieuwd hoe het voor die andere teams is om straks achter zo'n roze seklter te rijden. | |
potjecreme | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:06 |
Nice! | |
bloodymary1 | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:10 |
Misschien kunnen ze vragen de oude helm van Jacques Villeneuve te lenen, daar zat dezelfde kleur rose in. | |
King_Merc | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:31 |
nee joh, gewoon Button contracteren ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:41 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:43 |
ik moest hier aan denken: | |
Radegast | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:14 |
Helemaal mee eens. | |
Fir3fly | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:20 |
Sophie Floersch over een paar jaar. | |
Schnitzels | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:38 |
Ik vind het wel iets hebben. Vind het wel mooi staan, alleen dat blauwe logo an sich vind ik dan wat jammer. Sowieso een stuk fijner om de meeste auto's uit elkaar te houden door flinke kleurverschillen. Zelfde met TR en RB. | |
Geralt | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:39 |
Ik vind hem vet. ![]() | |
Geralt | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:39 |
No hommo. | |
bloodymary1 | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:43 |
Hoewel rose eigenlijk mijn lievelingskleur is, vind ik het voor een F1 auto echt niks. F1 is stoer en rose is niet stoer. Vind mannen met rose of lila polo's ook ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:09 |
Ik vind bijna alle varianten van roze lelijk, maar het is wel een internationale sport en de associatie met vrouwelijk/gay houdt bij de Italiaanse grens al op. | |
Gezicht | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:11 |
Ik dacht even dat die FI livery een 1 april grap was maar daar is het nog te vroeg voor ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:46 |
Ik vind er niks mis mee, nu die A1 naam nog weg | |
sasquatsch | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:02 |
Die rijdt komend jaar al met zo'n roze wagen. ![]() | |
Smacked_Actor | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:07 |
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..
| |
ElmarO | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:11 |
Dit. ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:11 |
Precies, vandaar. | |
Smacked_Actor | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:36 |
In ieder geval twee roze helmen las ik. ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:18 |
Beetje kleur op de grid, prima. | |
Beach | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:18 |
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum. | |
lord_bono | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:35 |
Niet zo zuur. Zelfs #Hülkenberggod maakt er grappen over. https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/841732090823598080 | |
potjecreme | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:11 |
Echt hè. Tenenkrommend weer. | |
aesop | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:16 |
Zo wordt die Force India ineens een mooie bak, wonderlijk hoe de livery het verschil kan maken. | |
Sinister-D- | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:42 |
je zou je maar druk maken over anderen hun grappen en er vervolgens om gaan janken op een forum. | |
Ferry_76 | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:47 |
In ieder geval zijn de auto's (per team dan) dit jaar makkelijk te herkennen. | |
Ferry_76 | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:50 |
De overall van Auer in het DTM valt gelukkig nog mee qua roze: ![]() | |
tja77 | woensdag 15 maart 2017 @ 07:54 |
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.htmlVerstoppertje spelen, of realisme. | |
Evenstar | woensdag 15 maart 2017 @ 08:06 |
Het werkt wel zo'n kleur ![]() ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 maart 2017 @ 08:08 |
Beide denk ik zo. | |
Evenstar | woensdag 15 maart 2017 @ 08:11 |
Denk ook beide. Als ze niet mee kunnen komen volgende week hebben ze in ieder geval nu al gezegd dat ze denken dat Ferrari sneller is en dus de verwachtingen aangepast/verlaagd. Het is ook een beetje een spelletje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 maart 2017 @ 11:37 |
Beide. Kimi reed met twee vingers in de neus 1.18,6 op Barcelona, terwijl de Bull 0,8 seconde tekort kwam. Het is echter de vraag hoe beide teams zich doorontwikkelen en hoe zwaar de bolides waren bij het zetten van de snelste tijden. Dat is koffiedik kijken. Het enige dat je kunt zeggen is dat de top drie teams een goede en betrouwbare auto heeft gebouwd, waarbij volgens de kenners de Ferrari momenteel iets beter op de weg ligt dan de Bull. | |
daNpy | woensdag 15 maart 2017 @ 12:41 |
Heeft ie lang moeten nadenken over de onzin die hij verzint? Dat ze die gast gewoon negeren, komt alleen maar debieligheid uit z 'n mond. | |
bloodymary1 | woensdag 15 maart 2017 @ 12:43 |
Nou, toch niks mis met dit artikel? | |
Peterselieman | woensdag 15 maart 2017 @ 12:44 |
Hij heeft wat betreft Vandoorne gewoon gelijk, maar dat had iedereen wel kunnen verzinnen | |
ShaoliN | woensdag 15 maart 2017 @ 13:13 |
Ja en is ook wel redelijk makkelijk gezegd. Rij Alonso er maar even af. | |
Peterselieman | woensdag 15 maart 2017 @ 13:30 |
Zeker en dat gaat niet zomaar lukken. Het belangrijkste is dat Stoffel zich gedurende het jaar ten opzichte van Alonso sterk verbetert. | |
Rossdale | woensdag 15 maart 2017 @ 13:43 |
Artikel klopt hier al niet, zijn campagne met McLaren begon vorig jaar al en hij haalde het eerste punt voor het team. Dit seizoen heeft hij wel een valse start inderdaad | |
Hanschje | woensdag 15 maart 2017 @ 13:44 |
Well done Baku. gaat worden: Bye bye Baku. https://www.f1today.net/n(...)race-in-azerbeidzjan Klinkt als einde verhaal Baku na afloop van het contract, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de race met de 2017 autos. | |
Racerblade | woensdag 15 maart 2017 @ 13:54 |
Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik. Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren. | |
motorbloempje | woensdag 15 maart 2017 @ 13:55 |
Daar gaat m'n sig ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 maart 2017 @ 14:03 |
Zoals jouw ondertitel het al goed verwoordt: Bwoah. | |
Beach | woensdag 15 maart 2017 @ 14:10 |
Maar Azerbeidjan ligt in Europa. | |
Racerblade | woensdag 15 maart 2017 @ 14:16 |
"Maar de sport 'leeft' er niet!1" | |
Sjemmert | woensdag 15 maart 2017 @ 14:18 |
Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste. | |
Nattekat | woensdag 15 maart 2017 @ 14:18 |
![]() | |
Racerblade | woensdag 15 maart 2017 @ 14:19 |
Toronto Maple Leafs? ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 maart 2017 @ 17:15 |
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans... | |
rockstah | woensdag 15 maart 2017 @ 17:40 |
Had dat niet ook met Pirelli's "conservatieve bandenkeuze bij nieuwe circuits" gewoonte te maken? Wat me vooral opviel vorig seizoen is dat eigenlijk alle één-stops races dodelijk saai waren, nog meer dan normaal wegens de grote snelheidsverschillen. Baku was wat dat betreft geen negatieve uitschieter als je het mij vraagt, maar er stonden wel wat meer spotlights op natuurlijk. | |
nils7 | woensdag 15 maart 2017 @ 17:50 |
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden. Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn. En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat. Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven. Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus. En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima. En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen. Hoop dat Brawn er iets mee kan. | |
SnowOokami | donderdag 16 maart 2017 @ 07:48 |
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy) | |
Sjemmert | donderdag 16 maart 2017 @ 07:55 |
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza. Singapore is ook een van mijn favorieten. Helaas de enige gp die ik niet live kan zien dit jaar ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 08:16 |
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt. In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid. Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid. | |
SnowOokami | donderdag 16 maart 2017 @ 08:24 |
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel? Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen. | |
Sjemmert | donderdag 16 maart 2017 @ 08:36 |
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt. | |
Weltschmerz | donderdag 16 maart 2017 @ 08:47 |
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren. | |
ShaoliN | donderdag 16 maart 2017 @ 09:32 |
Gvd wat duurt dat aftellen lang. | |
motorbloempje | donderdag 16 maart 2017 @ 09:39 |
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel ![]() ![]() ![]() | |
Floriz87 | donderdag 16 maart 2017 @ 09:45 |
Kan het minder cryptisch? Nog maar 1 week ![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 maart 2017 @ 09:46 |
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt ![]() | |
Floriz87 | donderdag 16 maart 2017 @ 09:50 |
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen? ![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 maart 2017 @ 09:51 |
Daar ligt 'ie al een tijdje ![]() | |
Floriz87 | donderdag 16 maart 2017 @ 09:53 |
Lucky you ![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 maart 2017 @ 10:01 |
http://www.williamsf1.com/racing/news/paddylowecto | |
motorbloempje | donderdag 16 maart 2017 @ 10:10 |
Wie had dát gedacht? ![]() | |
Fopje | donderdag 16 maart 2017 @ 10:52 |
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo ![]() | |
Beach | donderdag 16 maart 2017 @ 10:56 |
Mit Kai dabei! | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 11:43 |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:20 |
Mclaren gooit Honda eruit. voor 2018 | |
nils7 | donderdag 16 maart 2017 @ 12:22 |
Wishful thinking of....? | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:22 |
confirmed | |
Gezicht | donderdag 16 maart 2017 @ 12:24 |
Bron? | |
franklop | donderdag 16 maart 2017 @ 12:24 |
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar. Dat is wel wat anders | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:26 |
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken! | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:26 |
gpupdate | |
franklop | donderdag 16 maart 2017 @ 12:27 |
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:27 |
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:28 |
mijn voorspelling dan ![]() | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:28 |
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:29 |
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar | |
Floriz87 | donderdag 16 maart 2017 @ 12:30 |
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad. http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/ | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:31 |
niemand leest artikelen, dat weet je toch | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:32 |
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 maart 2017 @ 12:32 |
Alternative facts! | |
franklop | donderdag 16 maart 2017 @ 12:33 |
FAKE NEWS!!! | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:35 |
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen. Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:35 |
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:37 |
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo. | |
franklop | donderdag 16 maart 2017 @ 12:40 |
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:41 |
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan. Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren. | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:42 |
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten. niet echt vergelijkbaar | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:43 |
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:43 |
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopen | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 12:45 |
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:45 |
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is. | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:47 |
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding. | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:48 |
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren. | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 12:52 |
Als McLaren breekt met Honda zullen ze wel moeten. Dat is namelijk afgesproken tussen de leveranciers en de FIA toen Red Bull geen motor had. Alleen heeft McLaren dan geen keus en krijgen ze een aangewezen leverancier als ze zelf voor die tijd niet met een leverancier tot overeenkomst komen. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:54 |
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis. | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 12:55 |
wie zijn die geleerden? | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:58 |
Heb je het door sasq geposte filmpje gezien? Daar zeiden ze het en eerder meldde onder meer Gary Anderson (niet die darter, maar de engineer) het al. | |
SnowOokami | donderdag 16 maart 2017 @ 13:28 |
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig | |
Fopje | donderdag 16 maart 2017 @ 13:29 |
![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 13:49 |
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat. Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden. De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen. | |
Floriz87 | donderdag 16 maart 2017 @ 13:56 |
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt. | |
bloodymary1 | donderdag 16 maart 2017 @ 13:58 |
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus... | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 13:59 |
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber) | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 15:20 |
zal sauber nog bestaan dan? | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 15:42 |
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. ![]() Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren. | |
THEFXR | donderdag 16 maart 2017 @ 15:43 |
op zijn knieën ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 16:08 |
ik snap hun keuze voor de 2016-motor, want het chassis dat ze hadden was belabberd, maar de kans is groot dat ze ook dit jaar weer achter de feiten aan gaan lopen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 16 maart 2017 @ 16:13 |
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is. Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan. | |
DutchTrain | donderdag 16 maart 2017 @ 16:20 |
Voor de treinreizende Formule 1 fans zag ik net op Utrecht Centraal de AKO Pit Stop race experience popup store. Het personeel stond vandaag vooral met wat RC autootjes te spelen, maar je kan er zo te zien binnenkort terecht voor boeken, schaalmodellen, speelgoedauto's en wat teamkleding ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 16:20 |
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken. Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 16 maart 2017 @ 16:33 |
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken? Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede. En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers. | |
fathank | donderdag 16 maart 2017 @ 16:45 |
Ik heb hier gelezen dat de 2018 krachtbron van Honda juist een killer zou worden waarom zou je die aan de kant schuiven. | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 17:22 |
RBR werd pas kampioen nadat Renault uit de F1 was. Maar je hebt wel gelijk, ligt er alleen wiens motor je hebt. RBR vond namelijk dat ze met een klantenmotor van Ferrari ook geen kampioen konden worden en zijn toen overgestapt op Renault waarmee ze wel kampioen werden (toen er geen fabrieks Renault team was). Nu kunnen ze het ook met een fabrieks Renault omdat Renault voor RBR dezelfde motor levert als ze zelf gebruiken. VAG en Toyota hebben niet genoeg tijd zelfs al zouden ze het willen. Dan hadden ze al een paar jaar bezig moeten zijn om voor 2018 een nieuwe motor te leveren | |
Asschen_sukar | donderdag 16 maart 2017 @ 17:24 |
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda? Ze worden toch dik gesponsord? | |
sasquatsch | donderdag 16 maart 2017 @ 17:36 |
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben. | |
SnowOokami | donderdag 16 maart 2017 @ 19:32 |
Ford Cosworth ![]() | |
Sjemmert | donderdag 16 maart 2017 @ 19:39 |
Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa schuift wel weer wat geld die kant op als ze dat nodig hebben. | |
Floriz87 | vrijdag 17 maart 2017 @ 09:51 |
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-doesLaatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen. | |
Tarado | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04 |
of die er nog instapt nu dit seizoen alweer een afschrijfseizoen is moeten we nog maar afwachten | |
ShaoliN | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04 |
En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse. | |
BeamofLight | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07 |
net als vorig jaar dus Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus | |
sasquatsch | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:13 |
Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari. | |
ShaoliN | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:14 |
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben. | |
Floriz87 | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:16 |
Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen ![]() | |
ShaoliN | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:18 |
Dat is waar. Ik hoopte eigenlijk op een bericht waarin Marko brult dat ze het licht uit de ogen van de Mercedes en Ferrari gaan rijden. Maar dat zal die niet gauw zeggen. | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:20 |
En Mercedes is wat betreft verkopen BMW voorbij gestreefd. Dus ja, geen idee wat het antwoord van de Zuid-Duitsers zal zijn | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:24 |
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is. | |
Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16 |
https://www.instagram.com/p/BRvCCrLB8uS/ De sharkfin is weg!? ![]() Edit: oh laat maar, is een 2016-onderdeel. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Gezicht op 17-03-2017 11:33:22 ] | |
Hanschje | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:30 |
T-Fin, gaat die blijven of wordt hij verboden? Of Australië aankijken en daarna verbieden/houden? Whoops edit gemist. [ Bericht 21% gewijzigd door Hanschje op 17-03-2017 11:39:04 ] | |
Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:33 |
Zie edit. | |
ender_xenocide | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:52 |
Realiseer het me nu pas... Nog minder dan een week ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Aitvaras | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:55 |
| |
Meike26 | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:58 |
Dik filmpje ![]() ![]() ![]() Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel.. ![]() | |
Evenstar | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00 |
Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat. | |
ShaoliN | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:01 |
En hij wordt vergeleken met de nieuwe rijder van Mercedes. Is er ook een Red Bull filmpje? | |
Geralt | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:31 |
Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke? ![]() | |
Blik | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55 |
Waarom bewaar je dat uberhaupt, helemaal die autovisie's... | |
Rossdale | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:00 |
Hij heeft er al een | |
DeTolk | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:15 |
Nog een ruime week ![]() Eerst zelf lopen op het Circuit Zandvoort | |
Ferry_76 | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:49 |
nee, die houd ik lekker zelf. ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:55 |
Jammer ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:55 |
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)? | |
Nattekat | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:56 |
Ja. | |
Floriz87 | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02 |
Verklaar je nader. | |
sasquatsch | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02 |
Ja, die is dan een uur later. En je slaapt een uur minder, dus voor je gevoel een uur eerder. ![]() | |
Floriz87 | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:05 |
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet. Race start om: 16.00 uur (Australie) 07.00 uur (Nederland) Edit: en het is dan 26 maart in beide landen. | |
sasquatsch | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:07 |
Door de zomertijd is de race in Nederland een uur later, dan dat die anders geweest zou zijn omdat in Australie de zomertijd een week later in gaat. F1.com geeft dan ook de verkeerde lokale tijd aan (8.00) doordat ze geen rekening met de zomertijd houden. | |
Monolith | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:11 |
Zomer- en wintertijd lopen niet synchroon in alle tijdzones, waardoor het tijdsverschil tijdelijk een uur meer of minder kan zijn. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:13 |
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons. | |
Nattekat | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:14 |
Uiteraard. | |
Floriz87 | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:15 |
Ik snap em ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16 |
Mooi. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16 |
Dat is mooi. ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:20 |
Ow god krijgen we dit gekut weer ![]() 07:00 uur nieuwe tijd? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:23 |
7:00 uur CEST | |
AMDB | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:24 |
Ah shit, dat is hier 1 uur 's nachts en ik moet de volgende ochtend redelijk vroeg op ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:26 |
Slaap je ervoor en ga je daarna gelijk door. | |
Beach | vrijdag 17 maart 2017 @ 15:50 |
https://twitter.com/McLarenF1/status/842710380287856645/photo/1![]() | |
Schnitzels | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:35 |
Die vind ik echt echt lelijk. | |
Meike26 | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:41 |
Het is denk ik ook meer bedoeld als beeld van hun historie van afgelopen jaren. Denk dat iedere simpele ziel ook binnen McLaren snapt dat het er niet uitziet. Stukje teambuilding en blijven geloven in dit team blabla.. zeker nu ook hun flirt met Mercedes naar buiten is gekomen, dan breekt er op en naast de baan gewoon een ontzettend spannende periode aan, zeker als de betrouwbaarheid ver te zoeken is. Nu Mika Hakkinen ook weer bij het team betrokken is lijkt het mij echt een vorm van kukident, om de boel bij elkaar te houden. | |
sasquatsch | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:35 |
And it's gone! | |
Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:40 |
McLaren tweet is al verwijderd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:40 |
Deze is wel leuk:
| |
Beach | vrijdag 17 maart 2017 @ 18:51 |
![]() dit was de betreffende tweet | |
Beach | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:09 |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:11 |
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:12 |
Volgende week pas pannenkoek!!! | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:20 |
@interview hierboven: toch wel apart dat die vent geen idee heeft wat zijn rol nou precies is ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:21 |
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag... ![]() | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:22 |
![]() | |
VacaLoca | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:25 |
Nog maar 5 dagen, 14 uur en 35 minuten tot de vrije training. | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:46 |
This can't be serious.. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:40 |
![]() ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:43 |
Wat stond er? | |
Sjemmert | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:47 |
Pijnlijk voor Honda dit. Daarom zal die ook wel verwijderd zijn. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 maart 2017 @ 13:32 |
Klaasweetnietalles ![]() | |
Gezicht | zaterdag 18 maart 2017 @ 13:35 |
| |
trein2000 | zaterdag 18 maart 2017 @ 13:37 |
#Klaasweetniks | |
sasquatsch | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:05 |
Nog steeds geen probleem als die afspraken na 9.00 uur 's ochtends zijn omdat dan de race al weer afgelopen is. ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:12 |
Iemand een idee hoe laat de uitzending zaterdag begint? | |
motorbloempje | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:16 |
Te vroeg ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:28 |
als gewoon in de OP de starttijd van de race van volgende week zowel als wintertijd en zomertijd kan worden neergezet, dan weet iedereen hoe laat de gp begint | |
Nattekat | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:32 |
Leven is zwaar zonder WEST ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:34 |
Waar is WEST eigenlijks? Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:37 |
Hoeveel vaders noemen hun zoon tevens hun vriend? ![]() Ik geloof direct dattie hem mist; die hebben jaren lang op elkaars lip gezeten van de ene kartbaan naar de andere. Zal best een gat zijn waar Jos in is gevallen. | |
potjecreme | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:51 |
Dat is een goeie vraag. MED / WEST is gestopt met het modden van SPT | |
Sinister-D- | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:52 |
maar meid toch, wat een eerste wereld problemen toch ![]() | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:54 |
Jos.. als je dit leest.. ga weer racen man !! ![]() ![]() | |
potjecreme | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:57 |
Ook lekker voor de andere kinderen van Jos om dit te lezen. Misschien tijd om nu meer tijd in hen te investeren? | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:01 |
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen. | |
potjecreme | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:01 |
Volgens mij ligt hij in scheiding met zijn huidige vrouw. | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:09 |
Die roddels houd ik niet zo bij.. ik ben meer geinteresseerd in zijn toekomstige plannen om weer te gaan racen.. Heeft mooie dingen laten zien in zijn korte endurance bestaan.. | |
SnowOokami | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:33 |
Dus... lekker voor Honda die tweet ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:55 |
Die schijnt een leven gekregen te hebben | |
Nattekat | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:00 |
Eerder een leven kwijt geraakt. | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:03 |
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen. | |
Sjemmert | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:23 |
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan... | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:30 |
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben. | |
Sjemmert | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:34 |
Ah oke, gelukkig, tja dat kan he. | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:44 |
Daar moet je tijd voor maken; slap excuus ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:49 |
Wat is te vroeg? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:51 |
Don't shoot the messenger | |
Nattekat | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:57 |
Ook daarbuiten een leven kwijt geraakt. | |
Nattekat | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:57 |
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeks ![]() | |
potjecreme | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:00 |
Oke, hij is nog gewoon onder ons dus. | |
Geralt | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:33 |
Iemand wat Manor onderdelen nodig? http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1 Doe mij zo een motorhome. Weer eens wat anders ipv een saaie sleurhut. ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:40 |
paar dagen geleden via Twitter al het een en ander langs gekomen ![]() ![]() | |
Montelly | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:43 |
Bijna Super Sundays ![]() ![]() ![]() Feyenoord & F1 omg ![]() | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:50 |
Damn.. ![]() ![]() Whatever om meer kleine teams te lokken en te behouden. 26 auto's op de grid ![]() | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 18:51 |
Superleague Formula herinnering komt naar boven ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | zaterdag 18 maart 2017 @ 19:24 |
Vanmiddag kwam mijn nieuwe RB hoodie binnen ![]() | |
DerRabbit | zaterdag 18 maart 2017 @ 19:38 |
Die wagens waren ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:00 |
| |
danusz1986 | zondag 19 maart 2017 @ 02:05 |
http://m.telegraaf.nl/art(...)voor-de-zege-meedoen | |
fathank | zondag 19 maart 2017 @ 03:43 |
Fossielen die blijven hangen bij het geluid van 20 jaar geleden ![]() | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 08:23 |
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau. | |
Meike26 | zondag 19 maart 2017 @ 08:40 |
Sterker nog, zo'n 3 jaar geleden even bij de Nurburgring wezen kijken, VLN endurance kampioenschap, ik durf echt te beweren dat de Clio RS Trophy's daar meer en betere takke herrie maakten dan de F1 nu. Eind Mei ga ik mogelijk naar de training van de 24h, dan ga ik mijn stelling bijschaven of bevestigen (niet te letterlijk nemen). ![]() | |
Weltschmerz | zondag 19 maart 2017 @ 09:29 |
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin. Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden. | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 09:35 |
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks | |
BadderHaring | zondag 19 maart 2017 @ 09:41 |
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie. | |
Meike26 | zondag 19 maart 2017 @ 10:12 |
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%. Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers. En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans. Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten ![]() | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 10:18 |
het is wel entertainment en snelheid dat is ook maar relatief, ze kunnen nog veel sneller dan ze nu doen | |
sasquatsch | zondag 19 maart 2017 @ 10:18 |
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan. Dat vind ik belangrijker dan het geluid. Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel. En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden. Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens. ![]() | |
Re | zondag 19 maart 2017 @ 10:21 |
gewoon nasynchroniseren ... | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 10:22 |
Ik blijf toch wel kijken dat is het niet en op tv heb je ook minder last van het ontbreken ervan, maar live vond ik het echt een gemis | |
BadderHaring | zondag 19 maart 2017 @ 10:24 |
Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder. | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 10:49 |
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken | |
fathank | zondag 19 maart 2017 @ 11:15 |
Wat een aannames gelijk weer. Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis. | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 11:22 |
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 maart 2017 @ 11:41 |
Susie Wolff is haar rijbewijs voor zes maanden kwijt ![]() https://wtf1.com/post/susie-wolff-has-lost-a-driving-ban-appeal/ | |
fathank | zondag 19 maart 2017 @ 11:46 |
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang. | |
BadderHaring | zondag 19 maart 2017 @ 11:49 |
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis! | |
Peterselieman | zondag 19 maart 2017 @ 11:51 |
Voor de liefhebber: zo ziet de startprocedure bij een Formule 1-bolide er van boven uit | |
fathank | zondag 19 maart 2017 @ 11:53 |
Jij hebt ook overal verstand van hea. | |
Beach | zondag 19 maart 2017 @ 12:03 |
Precies. Vroeger (80s 90s) waren de gaten veel groter tussen teams. Zat je lekker te kijken hoe Senna of Schumacher 3 seconden sneller waren dan de nr 3 en 4. | |
Weltschmerz | zondag 19 maart 2017 @ 12:12 |
Nee, ik hou ook niet van zachtjes gejank, en ik hou van F1 omdat de technologie daar het meest op scherp staat en de coureurs en de belangen het grootst zijn. Het is ook een zwaarbevochten competitie tussen ingenieurs en ik respecteer de uitkomst van wat ze allemaal verzinnen om sneller te zijn. En coureurs die even een sigaret opsteken onder het bijtanken, remtrommels die te heet worden ruiken pas echt lekker en soms verbrandde er ook nog wat vlees. | |
sasquatsch | zondag 19 maart 2017 @ 12:12 |
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid. Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8. Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen. Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen. | |
Tarado | zondag 19 maart 2017 @ 12:32 |
ik weet het ![]() | |
franklop | zondag 19 maart 2017 @ 12:47 |
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race | |
heywoodu | zondag 19 maart 2017 @ 12:49 |
![]() | |
franklop | zondag 19 maart 2017 @ 16:36 |
NOS met een F1 item, geen idee wat precies Vooruitblik of iets. Dione en Jan Lammers, moet wel genot zijn ![]() | |
franklop | zondag 19 maart 2017 @ 16:43 |
Ik kan Dione niet aan. | |
Kleffe_Dop | zondag 19 maart 2017 @ 17:01 |
En vol ![]() |