abonnement Unibet Coolblue
pi_169493763
Yasser Feras lijkt mij het kind te zijn geweest die altijd op de grond ging liggen als hij geen surprise ei kreeg van zn ma.

Kan ook niet anders dan een verwend kind zijn, gezien hij z'n 'minder goede jeugd' in zijn biografie bij elkaar heeft gelogen.
pi_169495198
quote:
13s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:05 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Ik betaal ook 52%, omdat ik net, net, net in die schaal val. Zou mijn vrouw een paar euro minder verdienen, dan hield ik meer over. Wij werken ons allebei de pleuris voor het salaris, dus mag ik er alsjeblieft ook van genieten? Het heeft niets met 'op orde hebben' te maken, dan heb je gewoon geen enkel beeld van een dergelijk inkomen.
Ik ben geen miljonair, woon niet in een vrijstaand huis en heb geen leasebak van een ton. Wel zorg ik dat de economie weer een beetje draait. Als consument en als werkgever.
Carlo Boszhard kan prima zich door zijn opdrachtgevers laten uitbetalen in een BV en zorgen dat ie wat minder afdraagt (zie o.a. Hyperdude hierboven). En dat doet hij waarschijnlijk ook.
  maandag 13 maart 2017 @ 21:49:09 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169495350
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:03 schreef GhpH het volgende:
Yasser Feras
http://lmgtfy.com/?q=yasser+feras

Rechtse macho-leugenaars.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 maart 2017 @ 21:51:25 #79
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169495434
Ga lekker huilen Carlo. Er zijn mensen (veel mensen) in Nederland die het met minder doen. Inleveren moet iedereen, vooral met zo een inkomen en hoe hij dat heeft gekregen reden genoeg voor dat belastingtarief.

Carlo mad
ik blij
pi_169495526
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:51 schreef KingRoland het volgende:
Ga lekker huilen Carlo. Er zijn mensen (veel mensen) in Nederland die het met minder doen. Inleveren moet iedereen, vooral met zo een inkomen en hoe hij dat heeft gekregen reden genoeg voor dat belastingtarief.

Carlo mad
ik blij
Voor vrijwel iedereen zal er minstens een ander zijn die het minder moet doen, dat lijkt mij geen reden om niet te mogen klagen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 maart 2017 @ 21:54:39 #81
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169495552
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor vrijwel iedereen zal er minstens een ander zijn die het minder mort doen, dat lijkt mij geen reden om niet te mogen klagen.
In dit specifieke geval houdt hij (ik heb mijn bronnen) veel over. 10.000 euro per maand is voor Carlo een geintje.
pi_169495731
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:54 schreef KingRoland het volgende:

[..]

In dit specifieke geval houdt hij (ik heb mijn bronnen) veel over. 10.000 euro per maand is voor Carlo een geintje.
Maar is dat verkeerd?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 maart 2017 @ 22:00:11 #83
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169495754
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar is dat verkeerd?
Het klagen erover met zo een inkomen wel ja.
pi_169495776
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:00 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Het klagen erover met zo een inkomen wel ja.
Waarom? Omdat het verschil met de mindere inkomens zo groot is?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 maart 2017 @ 22:06:40 #85
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169496004
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom? Omdat het verschil met de mindere inkomens zo groot is?
Het is best gek als je meer dan 100k+(minimaal) per jaar aan het verdienen bent(met die 52%) en nog steeds klaagt hoe hard je wordt genaaid terwijl mindere inkomens(dus voor Carlo de middeninkomens) ook best gepakt worden. Ik zou die 52% in dit geval niet zo heel erg gek vinden. In zijn geval heeft hij het gewoon goed en ook als hij zijn huis(afbetaald) niet had, kun je nagaan.
pi_169496058
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:06 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Het is best gek als je meer dan 100k+(minimaal) per jaar aan het verdienen bent(met die 52%) en nog steeds klaagt hoe hard je wordt genaaid terwijl mindere inkomens(dus voor Carlo de middeninkomens) ook best gepakt worden. Ik zou die 52% in dit geval niet zo heel erg gek vinden. In zijn geval heeft hij het gewoon goed en ook als hij zijn huis(afbetaald) niet had, kun je nagaan.
Het goed hebben is natuurlijk volkomen subjectief en lijkt mij daarom geen goede basis voor het recht tot al dan niet klagen. Je kan het ook zo zien, Carlo betaalt zonder die 52% als veel meer belasting dan de lagere inkomens maar krijgt er waarschijnlijk nog minder en hoogstens hetzelfde voor terug.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496079
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom? Omdat het verschil met de mindere inkomens zo groot is?
Kom op, heeft dat écht uitleg nodig? :')

Ja, met een riant inkomen betaal je meer belasting inderdaad, maar in het geval van Carlo Boszhard houdt je nog altijd meer dan genoeg inkomen over om als een god in Frankrijk te leven.

Zijn 'problemen' zijn klein bier bij de offers die van andere groepen in de samenleving worden verlangd. Nee, eigenlijk is zijn verontwaardiging zelfs volkomen misplaatst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169496096
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kom op, heeft dat écht uitleg nodig? :')

Ja, met een riant inkomen betaal je meer belasting inderdaad, maar in het geval van Carlo Boszhard houdt je nog altijd meer dan genoeg inkomen nodig om als een god in Frankrijk te leven.

Zijn 'problemen' zijn klein bier bij de offers die van andere groepen in de samenleving worden verlangd.
En waar ligt de grens dan vanaf waar je wel gerechtmatigd kan klagen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496124
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het goed hebben is natuurlijk volkomen subjectief en lijkt mij daarom geen goede basis voor het recht tot al dan niet klagen. Je kan het ook zo zien, Carlo betaalt zonder die 52% als veel meer belasting dan de lagere inkomens maar krijgt er waarschijnlijk nog minder en hoogstens hetzelfde voor terug.
Nee hoor, hogere inkomens hebben meer profijt van de overheid dan de lagere inkomens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169496140
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, hogere inkomens hebben meer profijt van de overheid dan de lagere inkomens.
Kan je dat uitleggen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496269
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En waar ligt de grens dan vanaf waar je wel gerechtmatigd kan klagen?
Wat mij betreft tot pakweg 2 keer modaal ofzo, maar die grens is natuurlijk subjectief.

Al is de waarschijnlijkheid van het al dan niet in financiële problemen komen bij het vragen van een financieel offer wel een goede graadmeter wat dat betreft.

Al kun je uiteraard niet bij iedereen in de portemonnee kijken, maar alles op basis van redelijkheid lijkt mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169496319
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat mij betreft tot pakweg 2 keer modaal ofzo, maar die grens is natuurlijk subjectief.

Al is de waarschijnlijkheid van het al dan niet in financiële problemen komen bij het vragen van een financieel offer wel een goede graadmeter wat dat betreft.

Al kun je uiteraard niet bij iedereen in de portemonnee kijken, maar alles op basis van redelijkheid lijkt mij.
Dus vanaf twee keer modaal moet je maar slikken en niet klagen ongeacht wat ze met je van doen zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496414
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus vanaf twee keer modaal moet je maar slikken en niet klagen ongeacht wat ze met je van doen zijn?
Daar heeft Carlo z'n partij (de VVD) de afgelopen 3 kabinetten niets aan gedaan dus wat vreemd dat hij daar Klaver op aanvalt.
pi_169496458
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:00 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Het klagen erover met zo een inkomen wel ja.
En jij bent diegene die dat beslist? Ik zou hartstikke blij zijn met zo'n salaris en realistisch gezien ga ik netto nooit 10.000 euro per maand verdienen. Met de helft zou ik al een gat in de lucht springen. Maar omdat iemand zoiets verdiend betekent niet dat zij hun bek moeten houden en in de handjes moeten knijpen dat ze dat salaris verdienen.

Ik ben het eens met Carlo, ik vind het niet normaal dat een overheid gewoon de helft afpakt om zogenaamd anderen personen van zorg kunnen voorzien. Het leuke in Nederland is dat we allemaal lopen te janken over de zorg en de kosten. Ik vind dat best vermakelijk. Ik zie familie, vrienden, collega's allemaal zeiken dat het niet te betalen is, maar wel voor 50 euro in de maand op zitten te roken. Wel per maand 100 euro aan uitgaan en drank opmaken. In de zomer wel 1200 euro pp er tegen aansmijten voor een all inclusive in Spanje. Maar 100 euro per maand voor je eigen gezondheid (zelfs met een zorgtoeslag) en 400 euro eigen risico is allemaal te veel. Flikker op man. Zorg is naast voedsel en onderdak het belangrijkste in je leven en daar ga je dan ook naar betalen.

Die rekening voor de dokter kan men niet betalen, maar wel een 55 inch LED tv aan de muur hebben hangen :') Ja er zijn honderdduizenden van zulk soort figuren in Nederland. Dat is gewoon je prioriteiten stellen, doe je dat niet dan moet je op de spreekwoordelijke blaren zitten.

Zelfs als ik dat tegen collega's zeg kijken ze met de nek aan. Enige wat ik dan hoor is dat ze de hoge inkomens maar moeten plukken. Die hebben al zoveel en kunnen allemaal wel wat missen. Allemaal kijken naar wat een ander heeft wat jij niet hebt en daarom moet een ander maar gaan betalen voor jou.

Ik zit (helaas) niet in een positie waaruit ik makkelijk kan praten, maar dit is wel gewoon mijn standpunt. Met die mening maak je je niet populair bij de gemiddelde Nederlander, maar dat is de zuurheid en afgunst van Nederland. Het feit dat een kennis van mij, die geld als water hebben, waarvan de dure auto in het eerste jaar al 11x bekrast is met een sleutel, zegt al genoeg.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_169496523
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?
Ja. Mensen met een hoog inkomen hebben voor een groter bedrag profijt van voorzieningen die de overheid faciliteert waardoor zij in staat zijn om dat hoge inkomen te verwerven.

Voorbeeld; voor een hoger bedrag profijt van goede infrastructuur waardoor zij op het werk of bij hun klant kunnen komen, of waardoor het bedrijf bereikbaar is.

Voor een hoger bedrag profiteren zij van het feit dat de overheid koopkrachtbehoud en vertrouwen onder bepaalde groepen faciliteert waardoor deze mensen het geld kunnen laten vloeien in de lokale economie (bijvoorbeeld bij de persoon met het hoge inkomen).

Ze hebben meer profijt van hun opleiding.

Ze hebben financieel meer profijt van goede en efficiënte gezondheidszorg.

Afijn, zo kan ik nog even doorgaan.

Natuurlijk profiteren mensen met lagere inkomens hier ook van, maar voor lagere bedragen dus zoals ik zei.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169496524
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar heeft Carlo z'n partij (de VVD) de afgelopen 3 kabinetten niets aan gedaan dus wat vreemd dat hij daar Klaver op aanvalt.
Misschien is het voor Carlo een keuze voor het minste kwaad geweest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496570
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien is het voor Carlo een keuze voor het minste kwaad geweest.
Misschien ook wel niet.
pi_169496604
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja. Mensen met een hoog inkomen hebben voor een groter bedrag profijt van voorzieningen die de overheid faciliteert waardoor zij in staat zijn om dat hoge inkomen te verwerven.

Voorbeeld; voor een hoger bedrag profijt van goede infrastructuur waardoor zij op het werk of bij hun klant kunnen komen, of waardoor het bedrijf bereikbaar is.

Voor een hoger bedrag profiteren zij van het feit dat de overheid koopkrachtbehoud en vertrouwen onder bepaalde groepen faciliteert waardoor deze mensen het geld kunnen laten vloeien in de lokale economie (bijvoorbeeld bij de persoon met het hoge inkomen).

Ze hebben meer profijt van hun opleiding.

Ze hebben financieel meer profijt van goede en efficiënte gezondheidszorg.

Afijn, zo kan ik nog even doorgaan.

Natuurlijk profiteren mensen met lagere inkomens hier ook van, maar voor lagere bedragen dus zoals ik zei.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Maar die goede infrasstructuur is voor werknemers ook belangrijk, en waarom zouden rijkere mensen meer profijt hebben van diens opleiding en de gezondheidszorg?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169496643
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Misschien ook wel niet.
Maar als je op de verkeerde partij gestemd hebt mag je dus ook al niet meer klagen, dat begint een vrij select recht te worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 maart 2017 @ 22:26:24 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169496649
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:21 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

En jij bent diegene die dat beslist? Ik zou hartstikke blij zijn met zo'n salaris en realistisch gezien ga ik netto nooit 10.000 euro per maand verdienen. Met de helft zou ik al een gat in de lucht springen. Maar omdat iemand zoiets verdiend betekent niet dat zij hun bek moeten houden en in de handjes moeten knijpen dat ze dat salaris verdienen.

Ik ben het eens met Carlo, ik vind het niet normaal dat een overheid gewoon de helft afpakt om zogenaamd anderen personen van zorg kunnen voorzien. Het leuke in Nederland is dat we allemaal lopen te janken over de zorg en de kosten. Ik vind dat best vermakelijk. Ik zie familie, vrienden, collega's allemaal zeiken dat het niet te betalen is, maar wel voor 50 euro in de maand op zitten te roken. Wel per maand 100 euro aan uitgaan en drank opmaken. In de zomer wel 1200 euro pp er tegen aansmijten voor een all inclusive in Spanje. Maar 100 euro per maand voor je eigen gezondheid (zelfs met een zorgtoeslag) en 400 euro eigen risico is allemaal te veel. Flikker op man. Zorg is naast voedsel en onderdak het belangrijkste in je leven en daar ga je dan ook naar betalen.

Die rekening voor de dokter kan men niet betalen, maar wel een 55 inch LED tv aan de muur hebben hangen :') Ja er zijn honderdduizenden van zulk soort figuren in Nederland. Dat is gewoon je prioriteiten stellen, doe je dat niet dan moet je op de spreekwoordelijke blaren zitten.

Zelfs als ik dat tegen collega's zeg kijken ze met de nek aan. Enige wat ik dan hoor is dat ze de hoge inkomens maar moeten plukken. Die hebben al zoveel en kunnen allemaal wel wat missen. Allemaal kijken naar wat een ander heeft wat jij niet hebt en daarom moet een ander maar gaan betalen voor jou.

Ik zit (helaas) niet in een positie waaruit ik makkelijk kan praten, maar dit is wel gewoon mijn standpunt. Met die mening maak je je niet populair bij de gemiddelde Nederlander, maar dat is de zuurheid en afgunst van Nederland. Het feit dat een kennis van mij, die geld als water hebben, waarvan de dure auto in het eerste jaar al 11x bekrast is met een sleutel, zegt al genoeg.
Maar er wordt dus effectief niet zoveel herverdeeld. Dat is één van de grootste mythes. De zogeheten Gini reductie (effectieve herverdeling) valt enorm tegen.

Bovendien mag Carlo blij zijn niet in belastingvrij Somalië te leven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')