abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169457466
Ben vanplan om me eigen aanhanger/autoambulance te gaan verhuren met eigen kenteken.

Vroeg me af als de huurder door bijvoorbeeld rood licht rijd word die boete dan op de aanhanger(mijn naam) of op de auto (van de huurder uitgeschreven)

Iemand verder nog tips waar ik aan moet denken?
*$*
  zondag 12 maart 2017 @ 12:45:51 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169457508
Jij zal die boete dan krijgen als er van achter wordt geflitst. Daar kan je wel contracten voor opstellen uiteraard. Kost dan wel moeite om de boete door te sturen.

Belastingtechnisch moet je ook even kijken hoe het moet. Tenzij je onder een bepaald bedrag blijft. Is mijn onderbuik gevoel overigens, kan het niet onderbouwen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169457512
De boete komt dan bij jou binnen

goede AV's is een must, contract erbij enzovoorts enzovoorts

bv: https://anactanken.nl/fil(...)nhangwagens_tank.pdf

quote:
4.2 De huurder is voorts aansprakelijk voor alle schade die met het gehuurde tussen de in 3.1 genoemde tijdstippen aan derden is toegebracht en is gehouden tot voldoening van boetes, belastingen
en/of soortgelijke heffingen die het gevolg zijn van het gebruik van het gehuurde gedurende genoemd tijdvak

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 12:47:16 ]
pi_169458332
Stel als de huurder toch zou weigeren om te betalen. Dan zou die evt voor het gerecht gesleept moeten worden? En evt zou mijn rechtsbijstand hier mij me kunnen helpen?
*$*
  zondag 12 maart 2017 @ 13:27:35 #5
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_169458442
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef triforce67 het volgende:
Stel als de huurder toch zou weigeren om te betalen. Dan zou die evt voor het gerecht gesleept moeten worden? En evt zou mijn rechtsbijstand hier mij me kunnen helpen?
staat er niks in de voorwaarden?
pi_169458843
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef triforce67 het volgende:
Als jij een zakelijke RB hebt wel natuurlijk
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 15:15:21 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_169461057
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:43 schreef triforce67 het volgende:
Ben vanplan om me mijn eigen aanhanger/autoambulance te gaan verhuren met eigen kenteken.

Vroeg me af als de huurder door bijvoorbeeld rood licht rijd word rijdt, wordt die boete dan op de aanhanger(mijn naam) of op de auto (van de huurder uitgeschreven)

De boete komt binnen bij degeen op wiens naam het kenteken staat.
Jij moet natuurlijk goed de begin- en -eindtijden van een verhuur registreren, zodat je de boete kunt verhalen op veroorzaker.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 12 maart 2017 @ 15:21:30 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_169461176
ik zou dit soort dingen echt spijkerhard dichttimmeren en daarnaast laten toetsen door een jurist. Hiermee kun je potentieel zoveel gezeik mee krijgen :X
  zondag 12 maart 2017 @ 15:22:54 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169461198
Ik zou het verhuren eerst eens proberen via Snappcar. Dan is het verzekeringsdeel gewoon dichtgetimmerd.

Gaat dat lekker, en heb je het proces in de vingers, dan kun je je eens rustig verdiepen in de juridische aspecten van rechtstreeks verhuren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169461648
quote:
Op zondag 12 maart 2017 15:22 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het verhuren eerst eens proberen via Snappcar. Dan is het verzekeringsdeel gewoon dichtgetimmerd.

Gaat dat lekker, en heb je het proces in de vingers, dan kun je je eens rustig verdiepen in de juridische aspecten van rechtstreeks verhuren.
Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan. :X
pi_169467650
Oke bedankt voor de info!

Ik ga alles even uitzoeken en contracten maken. Ook ben ik vam plan om een track and trace systeem erin te plaatsen/laten plaatsen. Voor het geval ze hem niet meer terugbrengen.
*$*
  zondag 12 maart 2017 @ 21:05:48 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169470846
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:40 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan. :X
Jawel, toch? Snappcar is (gedeeltelijk) van de verzekeraar All-Secur.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169476331
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:45 schreef Catch22- het volgende:
Jij zal die boete dan krijgen als er van achter wordt geflitst.
Ook als je van voor wordt geflitst.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_169476742
quote:
Op maandag 13 maart 2017 01:13 schreef r_one het volgende:
Ook als je van voor wordt geflitst.
Dan gaat de boete naar de kentekenhouder van het trekkend voertuig, lijkt mij. De klant dus.
pi_169476747
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:41 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dan gaat de boete naar de kentekenhouder van het trekkend voertuig, lijkt mij. De klant dus.
Scherp ^O^
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 13 maart 2017 @ 08:15:42 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169477272
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:40 schreef Treinhomo het volgende:
Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan.
Ze zijn er zelf best duidelijk over, weet jij meer???
LINK

"De kosten van een bekeuring worden volledig door ons vergoed, ook wanneer het ons niet lukt om het bedrag bij de huurder af te schrijven."
Tot nooit .......
pi_169484095
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:43 schreef triforce67 het volgende:
Ben vanplan om me eigen aanhanger/autoambulance te gaan verhuren met eigen kenteken.

Vroeg me af als de huurder door bijvoorbeeld rood licht rijd word die boete dan op de aanhanger(mijn naam) of op de auto (van de huurder uitgeschreven)

Ik zou de volgende puntjes ook even uitwerken:

• De verzekering van je aanhanger. Is je verzekering geldig bij commercieel verhuur?
• Borg van de aanhanger?
• Legitimatie voor het verhuren? Met de bij behorende wettelijke regels om deze eventueel opslaan.
• Eventuele rechtsbestand die dit ook mee verzekerd.
• Juridisch goed contract
• Weten waaraan je begint.........
pi_169485464
quote:
Op maandag 13 maart 2017 08:15 schreef Speekselklier het volgende:
Ze zijn er zelf best duidelijk over, weet jij meer???
LINK

"De kosten van een bekeuring worden volledig door ons vergoed, ook wanneer het ons niet lukt om het bedrag bij de huurder af te schrijven."
Ik weet niet meer, maar ik ben wel gezegend met een gezonde dosis achterdocht.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:11:38 #19
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_169506351
Verhuur gewoon enkelasser en je bent overal vanaf (eigen kenteken plaat).
lijkt me nogal een rompslomp als je geld moet verhalen, op iemand die zogenaamd niks heeft op papier ect.

Krijgt zelfs gratis advocaat omdat hij geen of weinig inkomen heeft.
Dus de kosten op laten lopen voor zijn advocaat uren heeft ook geen nut.

Als je van achter word geflitst zit de aanhanger voor het kenteken, ja dan krijg jij deze binnen want de aanhanger staat geregistreerd op jouw naam/bedrijf.
winter is comming!
pi_169511121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:11 schreef meethenoob het volgende:
Verhuur gewoon enkelasser en je bent overal vanaf (eigen kenteken plaat).
Want mensen hebben helemaal nooit een wat zwaardere aanhanger nodig. 8)7
pi_169511183
TS dit moet je dus contractueel dichtbinden. Blijft dat jij dan een vordering krijgt op een klant. Dan heb je grofweg 3 mogelijkheden:

- De klant betaalt;
- De klant betaalt na (dreigen met) juridische stappen;
- De klant is niet te vinden.

Normaliter zouden de meeste klanten in de 1e categorie moeten vallen, een aantal in de 2e of 3e categorie. De 3e categorie is dus geld dat je moet afschrijven. De 2e categorie levert ook extra kosten op. Dit risico moet je dus in je verhuurprijs incalculeren.
pi_169511567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:27 schreef vaduz het volgende:
TS dit moet je dus contractueel dichtbinden. Blijft dat jij dan een vordering krijgt op een klant. Dan heb je grofweg 3 mogelijkheden:

- De klant betaalt;
- De klant betaalt na (dreigen met) juridische stappen;
- De klant is niet te vinden.

Normaliter zouden de meeste klanten in de 1e categorie moeten vallen, een aantal in de 2e of 3e categorie. De 3e categorie is dus geld dat je moet afschrijven. De 2e categorie levert ook extra kosten op. Dit risico moet je dus in je verhuurprijs incalculeren.
Dan heb je kans dat er grofweg nog een vierde mogelijkheid erbij komt:

- De klant gaat naar de (goedkopere) concurrent.
.
pi_169511585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan heb je kans dat er grofweg nog een vierde mogelijkheid erbij komt:

- De klant gaat naar de (goedkopere) concurrent.
Concurrent heeft hetzelfde probleem. ;) Wel kun je enigszins aan profiling doen, maar dat zal niet zaligmakend zijn.
pi_169511641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Concurrent heeft hetzelfde probleem. ;) Wel kun je enigszins aan profiling doen, maar dat zal niet zaligmakend zijn.
Ik dacht meer aan de grotere verhuurbedrijven.
.
pi_169511701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan de grotere verhuurbedrijven.
Ja, en die hebben dat probleem niet? Die hebben natuurlijk wel het voordeel dat misbruik bij hun meer statistisch gespreid zal zijn, in tegenstelling tot de TS die onevenredig veel of weinig misbruik kan verduren ten opzicht van de markt.
pi_169512480
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:22 schreef Hallmark het volgende:

Je kunt via Snappcar geen aanhangers huren....
pi_169512957
Denk naast de genoemde punten (goed contract, zakelijke verzekering) ook aan de (on)mogelijkheden om jezelf te vrijwaren van schade aan het voertuig van de huurder als er iets mis is.
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:55:17 #28
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_169531039
Vaduz..

Ik zeg alleen dat het makkelijker is en minder problemen zal geven.

Vergeet niet vraag en aanbod, de oude generatie mag er mee rijden ( cadeau gekregen bij het rijbewijs)

Nu moet je E achter B halen .. kost geld... doen ze alleen als het nodig is voor hun werk( meestal )

Nodig voor het werk? dan kunnen ze de aanhanger daar vaak ook gratis lenen.

Niet nodig voor het werk maar toch E rijbewijs? dan hebben ze de aanhanger meestal zelf al.

En ja een enkeling heeft het en zal er aventoe een lenen.. weinig verdienste lijkt mij.
winter is comming!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')