quote:4.2 De huurder is voorts aansprakelijk voor alle schade die met het gehuurde tussen de in 3.1 genoemde tijdstippen aan derden is toegebracht en is gehouden tot voldoening van boetes, belastingen
en/of soortgelijke heffingen die het gevolg zijn van het gebruik van het gehuurde gedurende genoemd tijdvak
staat er niks in de voorwaarden?quote:Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef triforce67 het volgende:
Stel als de huurder toch zou weigeren om te betalen. Dan zou die evt voor het gerecht gesleept moeten worden? En evt zou mijn rechtsbijstand hier mij me kunnen helpen?
Als jij een zakelijke RB hebt wel natuurlijkquote:Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef triforce67 het volgende:
Stel als de huurder toch zou weigeren om te betalen. Dan zou die evt voor het gerecht gesleept moeten worden? En evt zou mijn rechtsbijstand hier mij me kunnen helpen?
De boete komt binnen bij degeen op wiens naam het kenteken staat.quote:Op zondag 12 maart 2017 12:43 schreef triforce67 het volgende:
Ben vanplan om me mijn eigen aanhanger/autoambulance te gaan verhuren met eigen kenteken.
Vroeg me af als de huurder door bijvoorbeeld rood licht rijd word rijdt, wordt die boete dan op de aanhanger(mijn naam) of op de auto (van de huurder uitgeschreven)
Iemand verder nog tips waar ik aan moet denken?
Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan.quote:Op zondag 12 maart 2017 15:22 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het verhuren eerst eens proberen via Snappcar. Dan is het verzekeringsdeel gewoon dichtgetimmerd.
Gaat dat lekker, en heb je het proces in de vingers, dan kun je je eens rustig verdiepen in de juridische aspecten van rechtstreeks verhuren.
Jawel, toch? Snappcar is (gedeeltelijk) van de verzekeraar All-Secur.quote:Op zondag 12 maart 2017 15:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan.
Ook als je van voor wordt geflitst.quote:Op zondag 12 maart 2017 12:45 schreef Catch22- het volgende:
Jij zal die boete dan krijgen als er van achter wordt geflitst.
Scherpquote:Op maandag 13 maart 2017 02:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan gaat de boete naar de kentekenhouder van het trekkend voertuig, lijkt mij. De klant dus.
Ze zijn er zelf best duidelijk over, weet jij meer???quote:Op zondag 12 maart 2017 15:40 schreef Treinhomo het volgende:
Daar zou ik niet al zo blind vanuit gaan.
Ik zou de volgende puntjes ook even uitwerken:quote:Op zondag 12 maart 2017 12:43 schreef triforce67 het volgende:
Ben vanplan om me eigen aanhanger/autoambulance te gaan verhuren met eigen kenteken.
Vroeg me af als de huurder door bijvoorbeeld rood licht rijd word die boete dan op de aanhanger(mijn naam) of op de auto (van de huurder uitgeschreven)
Iemand verder nog tips waar ik aan moet denken?
Ik weet niet meer, maar ik ben wel gezegend met een gezonde dosis achterdocht.quote:Op maandag 13 maart 2017 08:15 schreef Speekselklier het volgende:
Ze zijn er zelf best duidelijk over, weet jij meer???
LINK
"De kosten van een bekeuring worden volledig door ons vergoed, ook wanneer het ons niet lukt om het bedrag bij de huurder af te schrijven."
Want mensen hebben helemaal nooit een wat zwaardere aanhanger nodig.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:11 schreef meethenoob het volgende:
Verhuur gewoon enkelasser en je bent overal vanaf (eigen kenteken plaat).
Dan heb je kans dat er grofweg nog een vierde mogelijkheid erbij komt:quote:Op dinsdag 14 maart 2017 17:27 schreef vaduz het volgende:
TS dit moet je dus contractueel dichtbinden. Blijft dat jij dan een vordering krijgt op een klant. Dan heb je grofweg 3 mogelijkheden:
- De klant betaalt;
- De klant betaalt na (dreigen met) juridische stappen;
- De klant is niet te vinden.
Normaliter zouden de meeste klanten in de 1e categorie moeten vallen, een aantal in de 2e of 3e categorie. De 3e categorie is dus geld dat je moet afschrijven. De 2e categorie levert ook extra kosten op. Dit risico moet je dus in je verhuurprijs incalculeren.
Concurrent heeft hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 17:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je kans dat er grofweg nog een vierde mogelijkheid erbij komt:
- De klant gaat naar de (goedkopere) concurrent.
Ik dacht meer aan de grotere verhuurbedrijven.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 17:50 schreef vaduz het volgende:
[..]
Concurrent heeft hetzelfde probleem.Wel kun je enigszins aan profiling doen, maar dat zal niet zaligmakend zijn.
Ja, en die hebben dat probleem niet? Die hebben natuurlijk wel het voordeel dat misbruik bij hun meer statistisch gespreid zal zijn, in tegenstelling tot de TS die onevenredig veel of weinig misbruik kan verduren ten opzicht van de markt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 17:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan de grotere verhuurbedrijven.
Je kunt via Snappcar geen aanhangers huren....quote:Op zondag 12 maart 2017 15:22 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het verhuren eerst eens proberen via Snappcar. Dan is het verzekeringsdeel gewoon dichtgetimmerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |