Wat mij betreft geven we deze mensen die daar aanwezig zijn dan ook een niet-optionele enkeltje naar Istanbul. Ga je lekker daar de Turkse nationalist uithangen. Opzouten met dit volk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Boeit niet. De PVV gaat niet regeren.
Maar deze gebeurtenis laat nog eens mooi zien dat het in dit land stikt van de niet-geïntegreerde Turken. Mensen die hier geen moer hebben te zoeken.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:23 schreef Triggershot het volgende:
Boze Turk:
"Zelfs een bananenrepubliek in Afrika heeft meer recht van spreken over democratie dan Nederland"
Waarom hoop je op geweld? Ziek man... Beter taaien die Turken gewoon af en laten ze de boel heel.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hopelijk gaan we de ME nog in actie zien.
De Feyenoord hooligans zijn wel een stel schijterds zeg, valt mij vies tegen!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hopelijk gaan we de ME nog in actie zien.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:23 schreef Triggershot het volgende:
Boze Turk:
"Zelfs een bananenrepubliek in Afrika heeft meer recht van spreken over democratie dan Nederland"
quote:
Het is zaterdagavond, nog geen half tien, ik gok dat het nog lang onrustig gaat blijven daaro.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom hoop je op geweld? Ziek man... Beter taaien die Turken gewoon af en laten ze de boel heel.
En hoequote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:25 schreef Nober het volgende:
[..]
De Feyenoord hooligans zijn wel een stel schijterds zeg, valt mij vies tegen!
Alsof een weldenkend persoon komend voorjaar nog naar de Turkse Riviera zal gaan...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is tevens tijd voor een negatief reisadvies voor Turkije. Hiermee kan de Turkse economie alvast schade toegebracht worden.
Hij heeft wel een punt. Op zich dan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 21:23:23He Rutte en Aboutaleb waar zijn jullie? 500 allahu akbar gillende Turken in Rotterdam. Dit is ons land! Schoonv… https://t.co/pK8kQMRR8b reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef PLAE@ het volgende:
Op de stream in de steeg hoor je dat er op paarden geslagen wordt en dat er nu honden worden ingezet.
quote:
quote:
Sorry jongensquote:
Hij heeft al 15 jaar een punt, en toch zitten we hier dan...in Rotterdamistanquote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Op zich dan.
twitter:umarebru twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 20:49:45SINDS WANNEER IS ROTTERDAM EEN PROVINCIE VAN TURKIJE GEWORDEN ABOUTALEB? reageer retweet
Er zal heus wel een bushokje sneuvelen, maar ja dat gebeurde ook bij Project X in Haren. Zo heel speciaal zal het wel niet worden, eerder een anticlimax denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is zaterdagavond, nog geen half tien, ik gok dat het nog lang onrustig gaat blijven daaro.
JE CAPS LOCK STAAT AAN EBRUquote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:umarebru twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 20:49:45SINDS WANNEER IS ROTTERDAM EEN PROVINCIE VAN TURKIJE GEWORDEN ABOUTALEB? reageer retweet
Kunnen ze een keer huishouden in Rotterdam notabene, zie je ze godverdomme niet! Stelletje joden zijn het.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En hoeNederlanders zijn in het algemeen ook wel watjes hoor.
Nou, ik ken wat mensen die recentelijk nog plannen hadden die kant uit te gaan. Die heb ik gelukkig overtuigd voor Griekenland te kiezen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alsof een weldenkend persoon komend voorjaar nog naar de Turkse Riviera zal gaan...
Turken verzamelen zich als mieren, dat zal wel de reden zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze zullen er wel een rede voor hebben om niet in te grijpen
Hij heeft - hoe vervelend ik het ook vind om dat te zeggen - gewoon 100 procent gelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
sst!!!quote:
en net nu knalt die stream er uitquote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:28 schreef Fylax het volgende:
21.25 uur: Er vinden op dit moment opstootjes plaats.
Wel een beetje goedkoop scoren door Wilders.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee die gaan geen moslims in een kwaad daglicht zetten, da's racisme.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Is er geen 'gewone' pers bij met een degelijke verbinding?
Misschien beeldvorming in de media. Op zich staat het beter om te gaan rammen als er gereld wordt. Maar hoorde net weer spreken over een charge.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt en er van alles wordt vernield en in brand wordt gezet.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Sinds meer dan de helft van de bevolking allochtoon is? Deze ongezonde ontwikkeling werd door naïef-linkse mensen jarenlang weggelachen. Dat was allemaal geen probleem en zo.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
nice.jpgquote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:29 schreef 0906 het volgende:
www.trt.net.tr/Anasayfa/canli.aspx?y=tv&k=trthaber
https://www.periscope.tv/w/1lDxLRRlYeLGmquote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Wat was die stream ook al weer? Nog niet langs zien komen.
En jij denkt dat je in die gigantische mensenmassa vanuit één hoek alles ziet?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:29 schreef SecretPret het volgende:
Dit is ook raar. Livestream van periscope filmt geen fysieke geweld. Maar bij Turkse tv zie ik politie demonstranten met honden bedreigen en worden ze geslagen met stokkwn.
Het is goed dat je zo veel tijd en moeite in een post steekt, maar die krijgt in zo'n snel live-topic niet de aandacht die -ie verdient...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:30 schreef koekoe het volgende:
Ik vind dat Erdogek helemaal de weg kwijt is, maar ik kan het toch niet laten om m'n aluhoedje op te zetten en om voor advocaat van de duivel te spelen. Ik vind de timing voor en manier van deze actie op zijn minst apart te noemen. Waarom nu dit machtsvertoon? Waarom nu deze felheid? Waarom doordrammen en een voor het doel (referendum) zinloze demonstratie houden? Uiteraard lijkt Erdogan iets aan stemmen te kunnen winnen maar is het niet logischer dat hij juist de EU vooral tegen zich in het harnas werkt?
We hebben in Europa overal verkiezingen en "populisme" is bezig aan een sterke opmars (terecht). De populisten zijn op zijn minst zeer kritisch tegen de EU en in het uiterste geval willen ze de EU en de munt volledig ontmantelen. De populistische partijen zijn zeer kritisch over de multiculturele samenleving en sterk "vijandig" tegenover de islam en het islamisme. Wie spint hier naast de populistische partijen en mogelijk Erdogan garen bij? Wie heeft er voordeel bij een zwakkere EU? Wie zou Erdogan zover kunnen krijgen om zijn volk in de diaspra te misbruiken om een spaak in de wielen van de EU te gooien?
Ik kom clichématig toch uit op Rusland. We weten dat Rusland voor de "populistische" partijen is omdat het graag ziet dat de EU losgeweekt wordt van de VS en haar huidige beleid herziet zodat de relatie met Rusland weer kan worden hersteld (of mogelijk willen ze wel degelijk meer macht en land, geen idee, dat blijft altijd een mogelijkheid, ik weet te weinig van de economische staat van Rusland en wat hun ambities zijn). Het maakt verder eigenlijk ook niet uit wie of wat er echt achter zit, dit raakt eigenlijk vooral de gevestigde partijen en de EU (en mogelijk de algehele stabiliteit natuurlijk, maar dat kan ook prima divide and conquer zijn).
Kortom:
- Rusland heeft deal met Ergogan om de populisten in de kaart te spelen zodat de EU ontwricht wordt.
- Erdogan heeft win-win situatie; mobiliseren van de Turken in de diaspora zorgt voor een spiraal tumult, onvrede en mogelijk geweld (zowel diplomatiek als op de straat) en daardoor van groeiende steun voor zijn beleid (calimero-effect en mogelijk tegenactie van de populisten) en misschien krijgt Erdogan ook wel een zakcentje/steun van Putin (wat Erdogan nodig heeft wanneer hij zich definitief van de NAVO afkeert/wordt afgeketst).
- De EU en de gevestigde partijen maar ook de populisten kunnen eigenlijk geen kant op. We hebben onszelf te kwetsbaar opgesteld en staan schaakmat.
Erdogek is natuurlijk al een tijdje aan de gang dus het is allemaal niet helemaal nep. Ook als het nep is geeft het nog steeds de zwakte van onze samenleving aan. Misschien heeft Rusland wel het beste met ons voor. Misschien weet Rusland wel helemaal van niets en is Erdogek nu werkelijk zijn knikkers kwijtgeraakt. Ik weet het allemaal niet.
Ik zit in het populistische kamp en wil dit soort mensen en perikelen absoluut niet in mijn land. Ik ben zeer EU-kritisch en vind dat de EU op zijn minst terug naar de basis moet. Ook zou ik (met de huidige stand kennis) juist graag zien dat we weer met Rusland gaan samenwerken mits dat realistisch is en ze ons niet bedriegen.
Wat vinden jullie? Is het tijd voor een nieuw aluhoedje of zou dit wel eens dicht bij de waarheid kunnen zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |