abonnement Unibet Coolblue
pi_169440261
*O* *O* *O* Welkom in het Windows 10 Mobile-topic! *O* *O* *O*







De twee nieuwe vlaggenschepen. _O_

Microsoft Lumia 950.



Microsoft Lumia 950 XL.



Voor meer info, zie de wiki. :s)

Game on! :7
pi_169440419
Topic voor mensen met een lange adem...
pi_169440457
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:31 schreef PjotterFRL het volgende:
Topic voor mensen met een lange adem...
_O_

Ik hoop dat het niet de laatste adem gaat worden...
pi_169440869
Ik ben er nog super blij mee :@ Ik vind het ideaal werken, beter dan mn Samsung S5 android tel
  zondag 12 maart 2017 @ 11:48:15 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169456461
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:35 schreef Molleman het volgende:

[..]

Als er maar eens een keer duidelijkheid komt vanuit Microsoft. Gewoon een bericht, dit zijn we van plan, dit komt er aan. Dat we weten dat er iets van toekomst in zit. Als dat niet zo is dan verlaat ik het platform vrij snel ben ik bang. Geen zin om aan een dood paard te blijven trekken.
Het officiële standpunt is volgens mij dat ze toegewijd zijn (in ieder geval op zakelijk gebied). Het OS krijgt regelmatig updates en als je Insider bent, is het helemaal feest. Maar godver, breng eens wat hardware uit en market die zooi. :')
  zondag 12 maart 2017 @ 12:10:25 #6
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169456859
Wie heeft er ervaring met de overstap naar Android of IOS. Welk systeem werkt het meest prettig als je al een decennium Windows Mobile gebruikt?

Vereisten:
- Premium uitstraling en bouwkwaliteit.
- Compleet eco-systeem.
- Volledig integratie met Microsoft producten
- Bij voorkeur draadloos laden.
- Privacy instellingen nauwkeurig instelbaar.

Ik neig meer naar Android en dan denk ik dat het een S8 wordt maar ik sta open voor alternatieven.
  zondag 12 maart 2017 @ 12:11:54 #7
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169456877
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het officiële standpunt is volgens mij dat ze toegewijd zijn (in ieder geval op zakelijk gebied). Het OS krijgt regelmatig updates en als je Insider bent, is het helemaal feest. Maar godver, breng eens wat hardware uit en market die zooi. :')
Toegewijd? Op het Microsoft Cloud event vorig jaar heb ik geen Windows Mobile toestel gezien. Zelfs Microsoft medewerkers liepen met een iPhone :')

De Office 365 MDM ondersteuning voor Windows Mobile is om te huilen, IOS en Android worden beter ondersteund 8)7. Direct de reden waarom we Windows Mobile voor zakelijk gebruik tegenwoordig afraden.

Windows Mobile is dood :'( ;(
  zondag 12 maart 2017 @ 12:13:57 #8
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169456911
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toegewijd? Op het Microsoft Cloud event vorig jaar heb ik geen Windows Mobile toestel gezien. Zelfs Microsoft medewerkers liepen met een iPhone :')

De Office 365 MDM ondersteuning voor Windows Mobile is om te huilen, IOS en Android worden beter ondersteund 8)7. Direct de reden waarom we Windows Mobile voor zakelijk gebruik tegenwoordig afraden.
http://www.windowscentral(...)ed-windows-10-mobile

Ook al is het bijna een jaar geleden. :') Maar het feit dat ze het OS nog regelmatig updaten, is wel een echte plus.
pi_169457404
Hopelijk komen ze met een nieuw toestel binnenkort, mijn 5 jaar oude Lumia 820 begint nu kuren te krijgen :P
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_169458255
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Wie heeft er ervaring met de overstap naar Android of IOS. Welk systeem werkt het meest prettig als je al een decennium Windows Mobile gebruikt?

Vereisten:
- Premium uitstraling en bouwkwaliteit.
- Compleet eco-systeem.
- Volledig integratie met Microsoft producten
- Bij voorkeur draadloos laden.
- Privacy instellingen nauwkeurig instelbaar.

Ik neig meer naar Android en dan denk ik dat het een S8 wordt maar ik sta open voor alternatieven.
Ik heb ook bijna een jaar getwijfeld maar enige tijd geleden met pijn in mijn hart de overstap gemaakt.

Ieder systeem heeft natuurlijk goede en slechte kanten. Ik zou als ik jou was eens kijken naar deze:

https://www.androidplanet.nl/google/pixel/
  maandag 13 maart 2017 @ 22:39:15 #11
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_169497012
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Wie heeft er ervaring met de overstap naar Android of IOS. Welk systeem werkt het meest prettig als je al een decennium Windows Mobile gebruikt?

Vereisten:
- Premium uitstraling en bouwkwaliteit.
- Compleet eco-systeem.
- Volledig integratie met Microsoft producten
- Bij voorkeur draadloos laden.
- Privacy instellingen nauwkeurig instelbaar.

Ik neig meer naar Android en dan denk ik dat het een S8 wordt maar ik sta open voor alternatieven.
Precies mijn gedachte ;(

Ik wilde eigenlijk dezelfde vraag stellen maar dan alleen voor wat betreft de keuze tussen ios of android. Kwaliteit van toestel kan ik dan wel nader uitzoeken
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_169693424
Nou, de Office-meerwaarde is dus ook weg. Je kan nog maar alleen bestanden lezen en niet langer bewerken zonder een Office 365-account.
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:57:13 #13
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_169695434
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:52 schreef Sloggi het volgende:
Nou, de Office-meerwaarde is dus ook weg. Je kan nog maar alleen bestanden lezen en niet langer bewerken zonder een Office 365-account.
Tsja, Office is natuurlijk niet een gratis appje. Ik betaal gewoon voor mijn office licentie en gebruik het op al mijn apparaten, ook mijn vrouw, mijn dochter en mijn schoonzus maken er gebruik van.
pi_169695800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:57 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Tsja, Office is natuurlijk niet een gratis appje. Ik betaal gewoon voor mijn office licentie en gebruik het op al mijn apparaten, ook mijn vrouw, mijn dochter en mijn schoonzus maken er gebruik van.
Ooit was dat een USP van Windows Phone / Mobile. Je kreeg Office op je mobiel er gratis bij.
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:45:53 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169696182
Ik kan mijn Office applicaties gewoon nog gebruiken. Bekijken en maken/aanpassen is allemaal geen probleem. En ik heb geen Office365 account. Wel een Outlook account, maar dat is gewoon een gratis aan te maken accountje waarbij je de webversie van Office ook gewoon kunt gebruiken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_169711977
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:52 schreef Sloggi het volgende:
Nou, de Office-meerwaarde is dus ook weg. Je kan nog maar alleen bestanden lezen en niet langer bewerken zonder een Office 365-account.
Hmm ik kan mn office documenten bewerken en ik heb geen 365 account. Alleen een Microsoft account.
pi_169715027
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:52 schreef Sloggi het volgende:
Nou, de Office-meerwaarde is dus ook weg. Je kan nog maar alleen bestanden lezen en niet langer bewerken zonder een Office 365-account.
Hier werkt het ook nog probleemloos zonden betaald account.
pi_169721745
Nu doet hij het weer inderdaad, na het twee dagen niet te hebben gedaan. Misschien had het te maken met de problemen rond Onedrive van de afgelopen dagen.

Gelukkig maar!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:40:41 #19
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_169846782
En ook de ondersteuning voor facebook op WP 8.1 stopt -O-

https://tweakers.net/nieu(...)indows-phone-81.html

Na jaren WP, meerdere WM telefoons, ga ik over naar android -O- :{ :'( met de nokia 6 ( *) )als potentiële vervanger.
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_169849412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:40 schreef ZwarteSteen het volgende:

met de nokia 6 ( *) )als potentiële vervanger.
Dat vind ik dan wel weer leuk. Ben benieuwd hoe hij is.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:57:58 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169858007
Ik begin ook steeds meer dingen te krijgen die mij richting mijn Android doen neigen.
Ik heb een Android zonder sim kaart die ik alleen thuis op onze wifi gebruik en voor mijn werk een Windows phone, maar als ik thuis wat moet doen op mijn telefoon (ff facebook checken, iets opzoeken op internet, etc) merk ik dat ik toch snel even de android pak omdat de apps gewoon beter werken.

Blijft hetzelfde euvel. Systeem op zich werkt heel goed en ben ik heel tevreden over, maar de apps die ik gebruik zijn voor een groot gedeelte gewoon bagger, of in ieder geval minder goed dan de Android versies.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:31:25 #22
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_169864282
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Wie heeft er ervaring met de overstap naar Android of IOS. Welk systeem werkt het meest prettig als je al een decennium Windows Mobile gebruikt?

Vereisten:
- Premium uitstraling en bouwkwaliteit.
- Compleet eco-systeem.
- Volledig integratie met Microsoft producten
- Bij voorkeur draadloos laden.
- Privacy instellingen nauwkeurig instelbaar.

Ik neig meer naar Android en dan denk ik dat het een S8 wordt maar ik sta open voor alternatieven.
Ik ben meer dan een jaar geleden overgestapt naar iOS. Batterijduur viel tegen (iPhone 6S) maar man, wat is de rest heerlijk. Gewoon offline navigeren met Here+, Siri werkt in het Nederlands goed, superveel apps (SNAPCHAT EINDELIJK WEER!!!), en de telefoon is gewoon mooi (maar ik vond de Lumia 925 mooier). Andere nadelen zijn: weinig te skinnen/aanpassen aan uiterlijk, en het is omslachtig om data en locatie uit te zetten (moet via settings > privacy, geen sneltoets, wel sneltoets voor wifi). Ik heb leren leven met de tekortkomingen, en krijg er heel veel pluspunten voor terug vind ik. Ik gebruik geen iCloud, ik gebruik gewoon nog mijn OneDrive, Outlook agenda en Outlook mail. Werkt probleemloos. De OneDrive app is sneller dan de Windows versie _O- Ook kan ik gewoon documenten bewerken en opslaan met Office (heb ook geen Office 365 zoals eerder gezegd is door anderen).

Ik had niet verwacht dat Apple en Microsoft services zo goed konden samengaan _O_
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  vrijdag 31 maart 2017 @ 03:51:56 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:42:09 #24
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169901657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:31 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ik ben meer dan een jaar geleden overgestapt naar iOS. Batterijduur viel tegen (iPhone 6S) maar man, wat is de rest heerlijk. Gewoon offline navigeren met Here+, Siri werkt in het Nederlands goed, superveel apps (SNAPCHAT EINDELIJK WEER!!!), en de telefoon is gewoon mooi (maar ik vond de Lumia 925 mooier). Andere nadelen zijn: weinig te skinnen/aanpassen aan uiterlijk, en het is omslachtig om data en locatie uit te zetten (moet via settings > privacy, geen sneltoets, wel sneltoets voor wifi). Ik heb leren leven met de tekortkomingen, en krijg er heel veel pluspunten voor terug vind ik. Ik gebruik geen iCloud, ik gebruik gewoon nog mijn OneDrive, Outlook agenda en Outlook mail. Werkt probleemloos. De OneDrive app is sneller dan de Windows versie _O- Ook kan ik gewoon documenten bewerken en opslaan met Office (heb ook geen Office 365 zoals eerder gezegd is door anderen).

Ik had niet verwacht dat Apple en Microsoft services zo goed konden samengaan _O_
Dank voor het delen van je ervaring :)
Microsoft ondersteund IOS op heel veel vlakken beter als WM10.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:55:15 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169901893
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dank voor het delen van je ervaring :)
Microsoft ondersteund IOS op heel veel vlakken beter als WM10.
Dat is bij Android ook zo.
Apple is al lang gestopt met het bashen van Microsoft. Gewoon, omdat ze niet zonder kunnen en omdat iCloud gewoon een draak van een pakket is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:10:50 #26
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_169930895
Bestaat er nog een mogelijkheid om WM10 op mijn Lumia 925 te krijgen?

Deze draait op 8.1 en wordt niet ondersteund voor de officiele update. Ik heb eerst 10 geprobeerd op de 535 die van mijn zoon afkomstig was en omdat dat goed beviel wilde ik me aanmelden voor de insider build om zo alsnog 10 op mijn 925 te krijgen.
Alleen wordt nu zelfs de insider build niet meer aangeboden voor de 925.....
Als ie er al op staat, wordt ie bijgehouden maar nu instappen of bij factory reset van het toestel kun je het niet meer (terug) krijgen ;(

[noob-mode] kan ik nu toch op een of andere manier het toestel rooten of flashen om er WM10 op te krijgen? garantie is inmiddels toch verlopen :P ) [/noob-mode]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zondag 2 april 2017 @ 13:00:10 #27
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_169943726
Ik heb 1 keer een Windows Phone gehad (8, geüpgrade naar 8.1). NOOIT MEER.

De UI is fantastisch qua consistentie, dat had Microsoft zeker goed geregeld. Maar de rest was gewoon zwaar klote.

Geen app ecosysteem om van te spreken, de apps die er waren lopen achter op de Android en iOS versies, apps die crashen (waaronder de browser), agenda is niet overzichtelijk en herinnert je aan herhalende afspraken die je verwijderd hebt en die op agenda's stonden die je niet meer gebruikt, natuurlijk zijn de instellingen die je nodig hebt er niet en theming was om te huilen.

Nu heb ik een Samsung Galaxy J5 (2016) en die doet dus wel wat ik wil. Tot noch toe geen crashes van apps meegemaakt, heb de google agenda geïnstalleerd en die is voor de verandering overzichtelijk en goed bruikbaar, notifications die daadwerkelijk handig zijn en goed in te stellen zijn, beheer van app privileges, regelmatig updates van apps, uitgebreide theming mogelijkheden, een GIGANTISCH app ecosysteem en widgets waar je mee kan werken.

Enige minpuntje is dat het standaard toetsenbord van de J5 een probleempje heeft met capslock (regelmatig lag als ik caps aanzet).

Ik ga niet meer terug naar die Microsoft troep.

iOS heb ik op een tablet (ipad air 2), is goed bruikbaar en Apple weet zeker goed wat de eindgebruiker wil, maar aan het einde van de dag voel ik mij meer op mijn gemak met Android.
  zondag 2 april 2017 @ 18:44:13 #28
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_169953056
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 13:00 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb 1 keer een Windows Phone gehad (8, geüpgrade naar 8.1). NOOIT MEER.

De UI is fantastisch qua consistentie, dat had Microsoft zeker goed geregeld. Maar de rest was gewoon zwaar klote.

Geen app ecosysteem om van te spreken, de apps die er waren lopen achter op de Android en iOS versies, apps die crashen (waaronder de browser), agenda is niet overzichtelijk en herinnert je aan herhalende afspraken die je verwijderd hebt en die op agenda's stonden die je niet meer gebruikt, natuurlijk zijn de instellingen die je nodig hebt er niet en theming was om te huilen.

Nu heb ik een Samsung Galaxy J5 (2016) en die doet dus wel wat ik wil. Tot noch toe geen crashes van apps meegemaakt, heb de google agenda geïnstalleerd en die is voor de verandering overzichtelijk en goed bruikbaar, notifications die daadwerkelijk handig zijn en goed in te stellen zijn, beheer van app privileges, regelmatig updates van apps, uitgebreide theming mogelijkheden, een GIGANTISCH app ecosysteem en widgets waar je mee kan werken.

Enige minpuntje is dat het standaard toetsenbord van de J5 een probleempje heeft met capslock (regelmatig lag als ik caps aanzet).

Ik ga niet meer terug naar die Microsoft troep.

iOS heb ik op een tablet (ipad air 2), is goed bruikbaar en Apple weet zeker goed wat de eindgebruiker wil, maar aan het einde van de dag voel ik mij meer op mijn gemak met Android.
Mooi verhaal voor in een WM fan-topic.....
Ik begrijp dat je geen oplossing voor mijn vraag hebt?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_169953315
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 18:44 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Mooi verhaal voor in een WM fan-topic.....
Ik begrijp dat je geen oplossing voor mijn vraag hebt?
_O-

(Sorry, ook geen antwoord op je vraag.)
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:12:44 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170064780
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 7 april 2017 @ 16:15:18 #31
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_170066146
quote:
Alleen maar stom nieuws de laatste tijd.
Ben nog steeds best blij met m'n 930, maar pfoe. MS maakt het lastig.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_170081032
Awnb kapt ook met de app :(
  vrijdag 14 april 2017 @ 11:09:24 #33
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170210705
Aangezien w10m op sterven na dood is: iemand ervaring met de overstap naar android en het gebruik van MS services? ik gebruik namelijk bijna geen google services, alleen gmail. Al mijn contacten en agenda afspraken staan in outlook. Is dat allemaal redelijk makkelijk in te stellen?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_170210797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:09 schreef L3viathan het volgende:
Aangezien w10m op sterven na dood is: iemand ervaring met de overstap naar android en het gebruik van MS services? ik gebruik namelijk bijna geen google services, alleen gmail. Al mijn contacten en agenda afspraken staan in outlook. Is dat allemaal redelijk makkelijk in te stellen?
Gaat redelijk goed. Je kunt gewoon de Outlook app installeren en de gegevens overnemen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 12:17:19 #35
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170211914
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Gaat redelijk goed. Je kunt gewoon de Outlook app installeren en de gegevens overnemen.
dus dan synct je contacten lijst gewoon met outlook ipv google?
klinkt goed ^O^
thanks
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_170212232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:17 schreef L3viathan het volgende:

[..]

dus dan synct je contacten lijst gewoon met outlook ipv google?
klinkt goed ^O^
thanks
Ik gebruik op mijn pc outlook mail, incl adresboek en agenda. Daarmee synchroniseert hij het.
pi_170212411
ik ga proberen het te redden tot er nog een nieuwe goede WP uitkomt met deze, Vind het toch een mooi OS. Hopelijk komt er dit jaar nog iets goeds uit, anders pak ik goedkoop de 950.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 14 april 2017 @ 13:25:45 #38
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_170213384
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:40 schreef Seam het volgende:
ik ga proberen het te redden tot er nog een nieuwe goede WP uitkomt met deze, Vind het toch een mooi OS. Hopelijk komt er dit jaar nog iets goeds uit, anders pak ik goedkoop de 950.
Ik acht de kans heel erg klein dat er nog een goede windows phone uitkomt dit jaar.

Ik heb nu bijna 2,5 jaar de lumia 930. Accu is niet opperbest meer. Als ik er genoeg van heb ga ik gewoon voor een android. Hoe mooi ik het OS verder ook vind lijkt er echt geen enkel leven in het OS te zitten.
  vrijdag 14 april 2017 @ 13:58:23 #39
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170214084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:25 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik acht de kans heel erg klein dat er nog een goede windows phone uitkomt dit jaar.

Ik heb nu bijna 2,5 jaar de lumia 930. Accu is niet opperbest meer. Als ik er genoeg van heb ga ik gewoon voor een android. Hoe mooi ik het OS verder ook vind lijkt er echt geen enkel leven in het OS te zitten.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen interessante aankondigingen. En daarnaast, dan heb je een misschien een mooie nieuwe Phone, maar nog steeds met nauwelijks app support.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_170214291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:58 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen interessante aankondigingen. En daarnaast, dan heb je een misschien een mooie nieuwe Phone, maar nog steeds met nauwelijks app support.
daar heb ik nu ook geen problemen mee ;)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:10:42 #41
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170214344
Ik wacht zelf tot Build 2018 (want dan is mijn abonnement afgelopen). Maar ik weet zelf nog niet wat ik moet kiezen: Android of iOS.
pi_170225943
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:10 schreef Rob310 het volgende:
Bestaat er nog een mogelijkheid om WM10 op mijn Lumia 925 te krijgen?

Deze draait op 8.1 en wordt niet ondersteund voor de officiele update. Ik heb eerst 10 geprobeerd op de 535 die van mijn zoon afkomstig was en omdat dat goed beviel wilde ik me aanmelden voor de insider build om zo alsnog 10 op mijn 925 te krijgen.
Alleen wordt nu zelfs de insider build niet meer aangeboden voor de 925.....
Als ie er al op staat, wordt ie bijgehouden maar nu instappen of bij factory reset van het toestel kun je het niet meer (terug) krijgen ;(

Ik weet het zelf niet zo 123, kan me niet herrineren dat daar ook een insider build voor is geweest. Maar op windowscentral.com op t forum van jouw device kan je t ongetwijfeld iets over vinden als het mogelijk

[noob-mode] kan ik nu toch op een of andere manier het toestel rooten of flashen om er WM10 op te krijgen? garantie is inmiddels toch verlopen :P ) [/noob-mode]
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:37:23 #43
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_170228740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:09 schreef L3viathan het volgende:
Aangezien w10m op sterven na dood is: iemand ervaring met de overstap naar android en het gebruik van MS services? ik gebruik namelijk bijna geen google services, alleen gmail. Al mijn contacten en agenda afspraken staan in outlook. Is dat allemaal redelijk makkelijk in te stellen?
Deze serie doorlezen:
https://www.thurrott.com/?s=android+for+the+windows+guy
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_170239860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:08 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Volgens mij kon je in je register dingen aanpassen zodat je toestel zich presenteert als een wel ondersteund toestel, en op die manier wel Windows 10 op je device krijgen.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:32:16 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170240009
Gaat 't nog wat worden? Ik vind het nog steeds een prima phone OS eigenlijk. :@ Beter dan al die Apple crap.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:49:20 #46
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170241815
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:32 schreef popolon het volgende:
Gaat 't nog wat worden? Ik vind het nog steeds een prima phone OS eigenlijk. :@ Beter dan al die Apple crap.
Ik denk t niet ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zaterdag 15 april 2017 @ 19:26:58 #47
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_170243871
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:24 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Volgens mij kon je in je register dingen aanpassen zodat je toestel zich presenteert als een wel ondersteund toestel, en op die manier wel Windows 10 op je device krijgen.
Ik heb ondertussen ook al eens op het xda forum rondgesnuffeld en er worden daar inderdaad mogelijkheden genoemd waardoor je inderdaad je toestel zich kan laten voordoen als een andere Lumia.
Maar hoewel ik absoluut niet 'Computer blond' ben, is dit voor mij toch behoorlijke Abracadabra 😵
Bovendien ben ook ik van plan het zinkende schip te gaan verlaten en ga ik er niet meer deze moeite in steken.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zaterdag 15 april 2017 @ 19:29:24 #48
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_170243915
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:49 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ik denk t niet ;(
Windows Mobile is de BètaMax van de gsm's aan het worden: Qua gebruiksgemak en kwaliteit superieur aan de rest maar door bijna niemand ondersteund of erkend.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_170244865
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:29 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Windows Mobile is de BètaMax van de gsm's aan het worden: Qua gebruiksgemak en kwaliteit superieur aan de rest maar door bijna niemand ondersteund of erkend.
Als je dit vergelijk wil maken zou je Windows mobile met V-2000 moeten vergelijken. Dat was superieur aan VHS en Betamax. Net als WM is V-2000 nooit een succes geworden in tegenstelling tot Betamax wat wereldwijd redelijk marktaandeel heeft gehad. Op V-2000 waren nagenoeg geen films te huur in de videotheken, op een Windows phone is (naar verhouding) geen app te krijgen. Vergelijkbaar probleem dus.
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:36:55 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170247522
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:49 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ik denk t niet ;(
Vreemd eigenlijk. M'n vrouw met haar iPhone 6 heeft steeds problemen met dat onding. Voornamelijk iTunes (Grootste malware ooit) en ik doe 't al jaren prima met een $100 Nokia. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 15 april 2017 @ 23:07:30 #51
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_170249985
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als je dit vergelijk wil maken zou je Windows mobile met V-2000 moeten vergelijken. Dat was superieur aan VHS en Betamax. Net als WM is V-2000 nooit een succes geworden in tegenstelling tot Betamax wat wereldwijd redelijk marktaandeel heeft gehad. Op V-2000 waren nagenoeg geen films te huur in de videotheken, op een Windows phone is (naar verhouding) geen app te krijgen. Vergelijkbaar probleem dus.
Oh wat voel ik me nu stom.
Natuurlijk bedoel ik V-2000....
Kun je nagaan, het was zo ondergewaardeerd dat ik zelfs de juiste naam vergeten ben.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_170252711
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:10 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik wacht zelf tot Build 2018 (want dan is mijn abonnement afgelopen). Maar ik weet zelf nog niet wat ik moet kiezen: Android of iOS.
Het is een lange tijd dat ik hier ben geweest, Heb zelf mijn Lumia 1520 weggedaan en heb een iPhone genomen. Sterker nog, ik zit nu in nu in het Apple ecosysteem.
pi_170252730
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:36 schreef popolon het volgende:

[..]

Vreemd eigenlijk. M'n vrouw met haar iPhone 6 heeft steeds problemen met dat onding. Voornamelijk iTunes (Grootste malware ooit) en ik doe 't al jaren prima met een $100 Nokia. :')
Ik had vroeger met Windows 7 problemen met iTunes, vroeger toen je hem afsloot opende hij zichzelf weer :')

Ik heb sinds lange tijd dus geen problemen meet gehad, geen idee wat jou probleem daarmee is.
  zondag 16 april 2017 @ 10:24:10 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170254589
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 02:29 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Het is een lange tijd dat ik hier ben geweest, Heb zelf mijn Lumia 1520 weggedaan en heb een iPhone genomen. Sterker nog, ik zit nu in nu in het Apple ecosysteem.
Het is erg onwaarschijnlijk dat ik de pc zal verlaten, maar ik neig nu inderdaad wel naar iOS. Hoe was de overstap en hoe heb jij het ervaren toen je nog een pc gebruikte? En waarom niet Android?

Ik voel me echt belazerd trouwens door Microsoft onder Nadella. :') Als ik geweten had dat ze na de 950 (XL) alleen nog de 650 zouden uitbrengen, zou ik nooit de 950 XL hebben gekocht. Ding heeft nul verkoopwaarde. Op 2 mei wel een hardware-event, maar ik verwacht geen Surface Phone.

Tevens snap ik niet waarom ze Windows 10 Mobile nog updaten, maar geen hardware uitbrengen of plannen aankondigen. :') Het slaat helemaal nergens op en het houdt de hardcore gebruikers als ik in een ambivalente positie. :( Ik wil closure, godverdomme. o|O

http://www.windowscentral.com/microsoft-needs-talk-about-phones

[ Bericht 12% gewijzigd door Gary_Oak op 16-04-2017 10:44:34 ]
pi_170257233
quote:
99s.gif Op zondag 16 april 2017 10:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is erg onwaarschijnlijk dat ik de pc zal verlaten, maar ik neig nu inderdaad wel naar iOS. Hoe was de overstap en hoe heb jij het ervaren toen je nog een pc gebruikte? En waarom niet Android?
Toen ik naar een Macbook ging was het echt simpel, omdat ik dat was echt simpel er was niks moeilijks aan. Ik heb zelf nog wel een Windows laptop voor de studie.

Android is een ander verhaal, Er zijn dingen bij Android waar bij ik stil sta en dat is:
-OEM Skin van de fabrikant*
-Hun update historie (interesseert mij niet zoveel of hij een update krijgt, maar of de update zelf fatsoenlijk is.
-Accuduur
-Fatsoenlijke
-App kwaliteit
-Of ik efficient de telefoon kan gebruiken

*Iedereen zegt Android telefoon, maar volgens mij weten de meeste niet dat er best een groot verschil tussen een Android telefoon die met 7.0 uit fabriek komt of een die is geupdate naar Android 7. Hiermee bedoel ik dat niet elke telefoon het zelfde is, ook al draaien ze 7.

Persoonlijk
-Voor de rest ben ik geen fan van het update beleid van apps in de Playstore, veel te vaak mee gemaakt dt het niet zoveel toevoegt (Misschien nu wel?)
-Daarnaast vind ik het nog een zooitje
-Ik kijk naar het design en wil eigenlijk geen logo voor op.

Tot slot, zijn er wel een paar Android telefoons die kans zouden maken...
-OP3 of OP3T (Alleen camera en screen on time van die dingen vind ik niet goed)
-Huawei P9 of Mate 7 of 8. (Niet zoveel mis mee)

Maar met een iPhone en Macbook kan ik veel sneller dingen doen. (Ik gebruik meestal sneltoeten/force touch.)

quote:
Ik voel me echt belazerd trouwens door Microsoft onder Nadella. :') Als ik geweten had dat ze na de 950 (XL) alleen nog de 650 zouden uitbrengen, zou ik nooit de 950 XL hebben gekocht. Ding heeft nul verkoopwaarde. Op 2 mei wel een hardware-event, maar ik verwacht geen Surface Phone.

Tevens snap ik niet waarom ze Windows 10 Mobile nog updaten, maar geen hardware uitbrengen of plannen aankondigen. :') Het slaat helemaal nergens op en het houdt de hardcore gebruikers als ik in een ambivalente positie. :( Ik wil closure, godverdomme. o|O

http://www.windowscentral.com/microsoft-needs-talk-about-phones
Tja, ik was opzich wel blij met Lumia 1520, maar Whatsapp was wel kut, vooral omdat het laden ervan lang duurde.
Webbrowsen was ook kut, omdat je perongeluk al weer naar de volgende pagina swypte.
  zondag 16 april 2017 @ 22:18:01 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170272339
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:29 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Windows Mobile is de BètaMax van de gsm's aan het worden: Qua gebruiksgemak en kwaliteit superieur aan de rest maar door bijna niemand ondersteund of erkend.
Zo ver wil ik ook weer niet gaan.
Mijn android doet het ook heel goed en het prima specs. Browsen op internet gaat ook misschien nog wel sneller.

Alleen de gui van Windows vind ik zo fijn en lekker werken. 😍
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 17 april 2017 @ 21:29:55 #57
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170294907
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:43 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Toen ik naar een Macbook ging was het echt simpel, omdat ik dat was echt simpel er was niks moeilijks aan. Ik heb zelf nog wel een Windows laptop voor de studie.

Android is een ander verhaal, Er zijn dingen bij Android waar bij ik stil sta en dat is:
-OEM Skin van de fabrikant*
-Hun update historie (interesseert mij niet zoveel of hij een update krijgt, maar of de update zelf fatsoenlijk is.
-Accuduur
-Fatsoenlijke
-App kwaliteit
-Of ik efficient de telefoon kan gebruiken

*Iedereen zegt Android telefoon, maar volgens mij weten de meeste niet dat er best een groot verschil tussen een Android telefoon die met 7.0 uit fabriek komt of een die is geupdate naar Android 7. Hiermee bedoel ik dat niet elke telefoon het zelfde is, ook al draaien ze 7.

Persoonlijk
-Voor de rest ben ik geen fan van het update beleid van apps in de Playstore, veel te vaak mee gemaakt dt het niet zoveel toevoegt (Misschien nu wel?)
-Daarnaast vind ik het nog een zooitje
-Ik kijk naar het design en wil eigenlijk geen logo voor op.

Tot slot, zijn er wel een paar Android telefoons die kans zouden maken...
-OP3 of OP3T (Alleen camera en screen on time van die dingen vind ik niet goed)
-Huawei P9 of Mate 7 of 8. (Niet zoveel mis mee)

Maar met een iPhone en Macbook kan ik veel sneller dingen doen. (Ik gebruik meestal sneltoeten/force touch.)

[..]

Tja, ik was opzich wel blij met Lumia 1520, maar Whatsapp was wel kut, vooral omdat het laden ervan lang duurde.
Webbrowsen was ook kut, omdat je perongeluk al weer naar de volgende pagina swypte.
Die redenen die jij opnoemt zijn ook dingen waar ik mee zit. Mijn eerste smartphone was een Sony Ericsson Xperia X10. Drama was dat. :') Veel apps zien er ook hartstikke pauper uit. Toen gillend naar een Nokia Lumia 800 gegaan en sindsdien tevreden met Windows. Maar steeds meer apps trekken zich terug en Microsoft doet er geen fuck aan. Maar aangezien Microsoft een softwarebedrijf is, zal de overstap naar iOS denk ik niet al te moeilijk zijn met de diensten waar ik nu gebruik van maak.
  maandag 17 april 2017 @ 22:30:19 #58
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170297084
Grootste deal breaker aan iOS vond ik toch de prijs. Als je niet het kabouterscherm van de SE kiest ben je zo 600/700 euro of meer kwijt. Dat is het me niet (meer) waard.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:50:52 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170299018
quote:
99s.gif Op maandag 17 april 2017 21:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Die redenen die jij opnoemt zijn ook dingen waar ik mee zit. Mijn eerste smartphone was een Sony Ericsson Xperia X10. Drama was dat. :') Veel apps zien er ook hartstikke pauper uit. Toen gillend naar een Nokia Lumia 800 gegaan en sindsdien tevreden met Windows. Maar steeds meer apps trekken zich terug en Microsoft doet er geen fuck aan. Maar aangezien Microsoft een softwarebedrijf is, zal de overstap naar iOS denk ik niet al te moeilijk zijn met de diensten waar ik nu gebruik van maak.
Ik geloof niet dat Microsoft er geen fuck aan doet. Er is veel te veel geld gemoeid met dit soort projecten om het simpel te laten doodbloeden omdat je er te weinig aan hebt gedaan.

Microsoft heeft gewoon geen poot aan de grond kunnen krijgen. Misschien hebben ze het verkeerd aangepakt of misschien is de telefoon markt te verzadigd, maar ik geloof nooit dat er geen fuck gedaan wordt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:54:20 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170299039
Ik ben benieuwd of ik mijn Lumia nog wel in moet leveren bij mij werk of dat ze zeggen "hou maar, we kunnen we toch niets mee".

Of ik heb nou in moet leveren of niet, ik weet niet wat ik liever heb, mocht ik weer overstappen naar android :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 18 april 2017 @ 02:29:14 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170299370
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Microsoft er geen fuck aan doet. Er is veel te veel geld gemoeid met dit soort projecten om het simpel te laten doodbloeden omdat je er te weinig aan hebt gedaan.

Microsoft heeft gewoon geen poot aan de grond kunnen krijgen. Misschien hebben ze het verkeerd aangepakt of misschien is de telefoon markt te verzadigd, maar ik geloof nooit dat er geen fuck gedaan wordt.
Ok, dat was misschien inderdaad iets te kort door de bocht. Maar wat betreft consumenten zijn ze klaar als ik ze op hun daden moet beoordelen. Ze hebben hun hele hardware-afdeling die ze van Nokia hebben gekocht weer verkocht. Volgens mij richten ze zich nu vooral op de zakelijke markt. En die ligt wel nog helemaal open voor ze. Hoe dan ook, ik heb geen zin om te wachten op Build 2018. Ik wacht op de conferentie van dit jaar en als het me niet bevalt, stap ik over naar iOS. Voel me trouwens wel klote dat ik te laat ben overgestapt. Heb daardoor de hype van Pokémon GO gemist vorig jaar. :'(
pi_170299878
Ik ben zo bij dat ik, toen mijn Lumia 520 stuk ging, geen 950 maar een Android-toestel heb gekocht. Want ik kon wel Pokemon GO spelen en dat heeft mijn leven veranderd (ja dat mag ik wel zeggen denk ik).

Windows Phone had destijds, toen ik de 520 kocht, het voordeel dat je een gelikte ervaring à la iOS kreeg, zonder er zo veel voor te hoeven betalen. Maar Android en de markt aan toestellen daarmee is sindsdien enorm verbeterd.
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:29:58 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170299886
Het mooie is dat je binnenkort ook weer gewoon een telefoon met 'Nokia' erop kunt kopen. O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:22:24 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170302354
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 april 2017 02:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok, dat was misschien inderdaad iets te kort door de bocht. Maar wat betreft consumenten zijn ze klaar als ik ze op hun daden moet beoordelen. Ze hebben hun hele hardware-afdeling die ze van Nokia hebben gekocht weer verkocht. Volgens mij richten ze zich nu vooral op de zakelijke markt. En die ligt wel nog helemaal open voor ze. Hoe dan ook, ik heb geen zin om te wachten op Build 2018. Ik wacht op de conferentie van dit jaar en als het me niet bevalt, stap ik over naar iOS. Voel me trouwens wel klote dat ik te laat ben overgestapt. Heb daardoor de hype van Pokémon GO gemist vorig jaar. :'(
Bedrijven die zich op de zakelijke markt gaan richten zijn meestal ten dode opgeschreven.
Ik denk dat het een heel goed systeem voor de zakelijke markt zou kunnen zijn. Android en iOS telefoons zijn veel meer gadgets door hun vele consumenten mogelijkheden, maar als er keuze is, wordt er bijna altijd voor die telefoons gekozen ivm de vertrouwdheid.

Ik zie het bij mij op het werk ook heel veel. Vaak wordt er voor de gebruiker de keuze gemaakt voor een iPhone. Gewoon omdat de leidinggevende er toevallig 1 heeft en een hoop van onze IT'ers op Apple geilen.
Maar als je mensen zelf laat kiezen kiezen ze bijna altijd voor een Android, aangezien ze die prive ook hebben waardoor ze er vertrouwd mee zijn er ze zijn er tevreden over.
Dan ga je het als fabrikant die zich op een zakelijke markt focust gewoon niet redden.

Het is jammer, want het potentieel van de Windows Phone is veel groter dan van een Android of iOS toestel, maar blijkbaar is die potentie niet genoeg zichtbaar geweest, of wordt het als niet belangrijk genoeg geacht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:24:49 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170302391
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:28 schreef Igen het volgende:
Ik ben zo bij dat ik, toen mijn Lumia 520 stuk ging, geen 950 maar een Android-toestel heb gekocht. Want ik kon wel Pokemon GO spelen en dat heeft mijn leven veranderd (ja dat mag ik wel zeggen denk ik).

Windows Phone had destijds, toen ik de 520 kocht, het voordeel dat je een gelikte ervaring à la iOS kreeg, zonder er zo veel voor te hoeven betalen. Maar Android en de markt aan toestellen daarmee is sindsdien enorm verbeterd.
uuhhh? Leg uit?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:00:45 #66
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170303109
quote:
hmmm zo te zien is het nog niet helemaal optimaal, maarja dat went ook wel weer hoop ik
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:58:41 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170305864
Ik denk dat ik dit gewoon toch eens voor de gein ga doen met mijn android:
https://7labs.heypub.com/(...)ooks-on-android.html
Ik ben benieuwd wat ik dan ervaar.


Maar dan met Launcher 10 natuurlijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:28:48 #68
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170313592
Ik kijk toch nog uit naar de Surface phone. Er komt nog een grote update voor windows 10 phone.
Volgens mij geeft MS niet zomaar op. Ik moet er niet aan denken over te moeten stappen op Android.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 19 april 2017 @ 08:07:37 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170324044
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik kijk toch nog uit naar de Surface phone. Er komt nog een grote update voor windows 10 phone.
Volgens mij geeft MS niet zomaar op. Ik moet er niet aan denken over te moeten stappen op Android.
Went snel hoor. Maar blijf vooral hopen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 19 april 2017 @ 11:39:59 #70
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170327016
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik kijk toch nog uit naar de Surface phone. Er komt nog een grote update voor windows 10 phone.
Volgens mij geeft MS niet zomaar op. Ik moet er niet aan denken over te moeten stappen op Android.
Tsja, volgens mary jo foley en paul thurrott hoef je dit jaar in ieder geval geen surface Phone te verwachten.. misschien in 2018... misschien
En dan? Dan ben je weer een jaar verder, nog minder app support..
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 19 april 2017 @ 12:36:10 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170328186
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik kijk toch nog uit naar de Surface phone. Er komt nog een grote update voor windows 10 phone.
Volgens mij geeft MS niet zomaar op. Ik moet er niet aan denken over te moeten stappen op Android.
Liever Android dan iOS....
Gisteren geprobeerd om die launcher er op te zetten. Wat een drama zeg. Gelijk maar terug naar de originele GUI. Dan maar wat widgets gebruiken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 19 april 2017 @ 18:26:32 #72
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170335266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:39 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Tsja, volgens mary jo foley en paul thurrott hoef je dit jaar in ieder geval geen surface Phone te verwachten.. misschien in 2018... misschien
En dan? Dan ben je weer een jaar verder, nog minder app support..
En dan waarschijnlijk in 2019 leverbaar in Nederland :')
  woensdag 19 april 2017 @ 20:21:21 #73
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170338242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En dan waarschijnlijk in 2019 leverbaar in Nederland :')
Inderdaad, en 3 kwart van de features US only :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  donderdag 20 april 2017 @ 18:41:55 #74
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170358429
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:39 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Tsja, volgens mary jo foley en paul thurrott hoef je dit jaar in ieder geval geen surface Phone te verwachten.. misschien in 2018... misschien
En dan? Dan ben je weer een jaar verder, nog minder app support..
Wat er nu mee kan is genoeg voor mij.Je phone als volwaardige computer kunnen gebruiken zou voor mij de het belangrijkste zijn. Als er voldoende toestellen verkocht worden komen de apps vanzelf.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 20 april 2017 @ 18:47:47 #75
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat er nu mee kan is genoeg voor mij.Je phone als volwaardige computer kunnen gebruiken zou voor mij de het belangrijkste zijn. Als er voldoende toestellen verkocht worden komen de apps vanzelf.
Die komen dus niet en ik heb ook geen zin om weer twee jaar met een knagend gevoel een dergelijk toestel te gebruiken. Ik heb al gekeken naar de apps die ik miste en wel op iOS beschikbaar zijn en ik weet nu al dat ik daar een betere ervaring krijg en productiever word. Zelfs een degelijke fitnessapp om je sets te loggen is er niet op Windows 10 Mobile. :{ 9292 is karig en de ingebouwde Maps geeft tijden regelmatig verkeerd door. Grote ontwikkelaars trekken zich terug (Shazam :'() of zetten hun ontwikkeling op een laag pitje (Spotify, Facebook). En als Microsoft hun apps op andere platformen prioriteit geeft, weet ik al hoe laat het is.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:54:32 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170358732
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Die komen dus niet en ik heb ook geen zin om weer twee jaar met een knagend gevoel een dergelijk toestel te gebruiken. Ik heb al gekeken naar de apps die ik miste en wel op iOS beschikbaar zijn en ik weet nu al dat ik daar een betere ervaring krijg en productiever word. Zelfs een degelijke fitnessapp om je sets te loggen is er niet op Windows 10 Mobile. :{ 9292 is karig en de ingebouwde Maps geeft tijden regelmatig verkeerd door. Grote ontwikkelaars trekken zich terug (Shazam :'() of zetten hun ontwikkeling op een laag pitje (Spotify, Facebook). En als Microsoft hun apps op andere platformen prioriteit geeft, weet ik al hoe laat het is.
Ach. MS werd ook uitgelachen met hun tablets. Hun hardware is op dit moment de absolute top. Apple is een no go en Android is veel te rotzooierig met de lay-out. Pas als het echt niet anders kan stap ik over.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 20 april 2017 @ 18:57:58 #77
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170358829
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ach. MS werd ook uitgelachen met hun tablets. Hun hardware is op dit moment de absolute top. Apple is een no go en Android is veel te rotzooierig met de lay-out. Pas als het echt niet anders kan stap ik over.
Android is echt goed nu, zolang je stock Android hebt dan. Die rare UI van bijvoorbeeld Samsung zijn vreselijk.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 20 april 2017 @ 19:00:33 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ach. MS werd ook uitgelachen met hun tablets. Hun hardware is op dit moment de absolute top. Apple is een no go en Android is veel te rotzooierig met de lay-out. Pas als het echt niet anders kan stap ik over.
Hun hardware is inderdaad top, maar de Surface-lijn is erg premium en gericht op zakelijk gebruik. Ze zijn niet meer gericht op de consumenten lijkt het wel. Ik stap ook niet over met plezier hoor, maar de app gap trek ik echt niet meer. Ga die live tiles missen. :'(
  donderdag 20 april 2017 @ 19:03:31 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358958
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Android is echt goed nu, zolang je stock Android hebt dan. Die rare UI van bijvoorbeeld Samsung zijn vreselijk.
Bedoel je de Nexus- en Pixel-lijn? Die laatste is toch niet zo breed verkrijgbaar? En ik wil juist kutten met het OS ontwijken, dus ga niet aan TouchWiz van Samsung kutten. :P Denk dat ik voor iOS ga: het werkt gewoon.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:03:33 #80
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170358959
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:00 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hun hardware is inderdaad top, maar de Surface-lijn is erg premium en gericht op zakelijk gebruik. Ze zijn niet meer gericht op de consumenten lijkt het wel. Ik stap ook niet over met plezier hoor, maar de app gap trek ik echt niet meer. Ga die live tiles missen. :'(
Ik denk dat premium de WTG is. Gewoon toestellen maken die een paar honderd duurder zijn dan die van de rest.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 20 april 2017 @ 19:07:01 #81
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170359031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik denk dat premium de WTG is. Gewoon toestellen maken die een paar honderd duurder zijn dan die van de rest.
Maar vervolgens niet voor de brede consumentenmarkt beschikbaar zijn ... Zag je ook bij die HP. Erg goed toestel, maar bij geen enkele provider af te sluiten. Dan heeft het OS al nauwelijks toestellen en dan dit. Tja.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:09:14 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170359076
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:03 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bedoel je de Nexus- en Pixel-lijn? Die laatste is toch niet zo breed verkrijgbaar? En ik wil juist kutten met het OS ontwijken, dus ga niet aan TouchWiz van Samsung kutten. :P Denk dat ik voor iOS ga: het werkt gewoon.
Of de Nokia 6. Gewoon zo standaard mogelijk ja. iOS vind ik duur voor wat je krijgt. Heb zelf vorig jaar een Nexus 5X gekocht voor nog geen 300 euro en die werkt echt perfect.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 20 april 2017 @ 19:16:11 #83
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170359234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Of de Nokia 6. Gewoon zo standaard mogelijk ja. iOS vind ik duur voor wat je krijgt. Heb zelf vorig jaar een Nexus 5X gekocht voor nog geen 300 euro en die werkt echt perfect.
Maar zo Nokia is ie toch niet? Het merk wordt gewoon geplakt op een Chinees toestel of niet? Ja, ik twijfel. Heb een trauma gehad van Android. Updatebeleid, inconsistente UI, bloated ... Maar dat heb je dus niet met stock Android. Alleen heb ik wel begrepen dat je moeilijk de Google-diensten kunt ontwijken (ik wil zo veel mogelijk in het ecosysteem van Microsoft blijven).
  donderdag 20 april 2017 @ 19:20:54 #84
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170359350
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Maar zo Nokia is ie toch niet? Het merk wordt gewoon geplakt op een Chinees toestel of niet? Ja, ik twijfel. Heb een trauma gehad van Android. Updatebeleid, inconsistente UI, bloated ... Maar dat heb je dus niet met stock Android. Alleen heb ik wel begrepen dat je moeilijk de Google-diensten kunt ontwijken (ik wil zo veel mogelijk in het ecosysteem van Microsoft blijven).
Ik ben helemaal over gegaan naar Google, ziel verkocht :P

Ik geloof wel dat de Outlook app erg goed werkt als je vooral je MS account wil blijven gebruiken. Office werkt verder zonder problemen.

Nokia is nu net als Philips televisies inderdaad, enkel de naam. Maar toch. O+ Nokia O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 20 april 2017 @ 19:32:41 #85
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170359699
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik ben helemaal over gegaan naar Google, ziel verkocht :P

Ik geloof wel dat de Outlook app erg goed werkt als je vooral je MS account wil blijven gebruiken. Office werkt verder zonder problemen.

Nokia is nu net als Philips televisies inderdaad, enkel de naam. Maar toch. O+ Nokia O+
Verrader. :D Naar ander mobiel OS kan ik wel snappen, maar gebruik je nu ook Chrome, Docs, Drive, Gmail, Hangouts etc.? Ik zal Edge missen. :'( Ik heb het goedkoopste abonnement van Office en ben er erg tevreden over. Wat diensten betreft zal ik dus niet zo snel overstappen. :P
  donderdag 20 april 2017 @ 19:46:43 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170360190
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Verrader. :D Naar ander mobiel OS kan ik wel snappen, maar gebruik je nu ook Chrome, Docs, Drive, Gmail, Hangouts etc.? Ik zal Edge missen. :'( Ik heb het goedkoopste abonnement van Office en ben er erg tevreden over. Wat diensten betreft zal ik dus niet zo snel overstappen. :P
Gmail had ik al een tijdje, net als Chrome op m'n pc en een Google Play account ivm reviewgames op Android devices. Ik zat er al een beetje in dus, maar was qua telefoon écht een Nokia/WP fan. Hangouts, Docs, Drive, etc. gebruik ik niet. Voor online opslag gebruik ik nog OneDrive. Maps gebruik ik niet, ik zit nog bij HERE.

Google Now is wel echt ideaal, parkeerlocatie, reistijdindicatie, interessante nieuwsberichten, voetbaluitslagen, etc. Gemak dient de mens.

Dingen die ik vanuit WP mis zijn het toestenbord en de livetiles. Daarvoor heb ik wel weer Widgets en meerdere startschermen terug gekregen. En apps. Alle apps die je maar wenst.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:00:31 #87
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170384886
quote:
19s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Gmail had ik al een tijdje, net als Chrome op m'n pc en een Google Play account ivm reviewgames op Android devices. Ik zat er al een beetje in dus, maar was qua telefoon écht een Nokia/WP fan. Hangouts, Docs, Drive, etc. gebruik ik niet. Voor online opslag gebruik ik nog OneDrive. Maps gebruik ik niet, ik zit nog bij HERE.

Google Now is wel echt ideaal, parkeerlocatie, reistijdindicatie, interessante nieuwsberichten, voetbaluitslagen, etc. Gemak dient de mens.

Dingen die ik vanuit WP mis zijn het toestenbord en de livetiles. Daarvoor heb ik wel weer Widgets en meerdere startschermen terug gekregen. En apps. Alle apps die je maar wenst.
Ja, die widgets lijken me inderdaad echt leuk, man! Maar ik vind Android geen coherent geheel zeg maar. Als je bijvoorbeeld door de vele instellingen bladert, lijkt het alsof verschillende teams eraan hebben gewerkt. Dat is bij Windows 10 Mobile en iOS toch anders. Ik ga denk ik binnenkort even kutten met wat toestellen in de MediaMarkt. :')
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:05:36 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170384962
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:00 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, die widgets lijken me inderdaad echt leuk, man! Maar ik vind Android geen coherent geheel zeg maar. Als je bijvoorbeeld door de vele instellingen bladert, lijkt het alsof verschillende teams eraan hebben gewerkt. Dat is bij Windows 10 Mobile en iOS toch anders. Ik ga denk ik binnenkort even kutten met wat toestellen in de MediaMarkt. :')
Is dat niet ook een 'probleem' van de skin van de fabrikant? De instellingen op mijn Nexus zien er gewoon overal hetzelfde uit. Als ik het vergelijk met de Shield TV, waar een Nvidia skin overheen geplakt zit, dan geef ik je gelijk. Die hebben de basis instellingen in Nvidia kleurstelling maar als je dan een niveau lager gaat zit je weer in de basis layout.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:13:48 #89
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170385093
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is dat niet ook een 'probleem' van de skin van de fabrikant? De instellingen op mijn Nexus zien er gewoon overal hetzelfde uit. Als ik het vergelijk met de Shield TV, waar een Nvidia skin overheen geplakt zit, dan geef ik je gelijk. Die hebben de basis instellingen in Nvidia kleurstelling maar als je dan een niveau lager gaat zit je weer in de basis layout.
Ja, klopt! Maar ik moet dan even kijken waar ik met een Nexus of Pixel kan spelen. :P
pi_170652306
Creator's update binnen voor mijn 950, aanzienlijke verbetering qua stabiliteit en soepelheid.

Windows Mobile _O_

Het duurt even maar dan heb je ook wat :').
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:02:34 #91
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170652711
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:27 schreef Horsemen het volgende:
*O* *O* *O* Welkom in het Windows 10 Mobile-topic! *O* *O* *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De twee nieuwe vlaggenschepen. _O_

Microsoft Lumia 950.

[ afbeelding ]

Microsoft Lumia 950 XL.

[ afbeelding ]

Voor meer info, zie de wiki. :s)

Game on! :7
Opgeruimd (MS wat moet stoppen met het verkopen van mobiele telefoons omdat er te weinig vraag naar is) staat netjes? :)
Aangezien we in niet onbelangrijkek mate aan Microsofts mobiele experimentjes de Metro-interface van W8 en andere onzin waarvan een deel in W10 is beland te danken hebben...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 4 mei 2017 @ 06:50:40 #92
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170673610
https://tweakers.net/nieu(...)tegorie-creeert.html

Túúrlijk, Nadella. :') Prutser. :') Ik ga naar iOS, tenzij ze tegen het einde van dit kalenderjaar de app gap overbruggen. :')
  donderdag 4 mei 2017 @ 06:56:48 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170673626
quote:
13s.gif Op donderdag 4 mei 2017 06:50 schreef Gary_Oak het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)tegorie-creeert.html

Túúrlijk, Nadella. :') Prutser. :') Ik ga naar iOS, tenzij ze tegen het einde van dit kalenderjaar de app gap overbruggen. :')
Microsoft praat echt poep de afgelopen jaren. Bij de Xbox divisie net zo. Zij zijn al wel een stapje verder en klaar om een apparaat te onthullen maar ze moeten wel ook echt de games laten zien. Net als straks de telefoon divisie apps moet kunnen laten zien.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 4 mei 2017 @ 07:04:41 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170673637
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 06:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Microsoft praat echt poep de afgelopen jaren. Bij de Xbox divisie net zo. Zij zijn al wel een stapje verder en klaar om een apparaat te onthullen maar ze moeten wel ook echt de games laten zien. Net als straks de telefoon divisie apps moet kunnen laten zien.
Nadella zegt al sinds zijn aantreden dat hij toegewijd is aan Mobile. Ondanks dat verkoopt hij de gekochte hardwaredivisie van Nokia en investeert Microsoft meer in zijn apps op iOS en Android dan op Windows 10 Mobile. :') Oh ja, die vent gebruikt persoonlijk zelf een iPhone. :') Steve Ballmer gebruikte een Lumia; hij geloofde nog erin. Wat een grap die Nadella. :')
  donderdag 4 mei 2017 @ 08:47:19 #95
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170674295
Ik mis Steve ;(
Nadella richt zich alleen op meuk die me geen reet interesseert
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:33:34 #96
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170690417
Een tijdperk van 12 jaar Windows Mobile is ten einde -O- Ik ben overgestapt naar Android. Wat heerlijk om alle apps tot je beschikking te hebben. De kwaliteit van apps zoals spotify en LinkedIn is zoveel beter, aan de andere kant is de Samsung Bloatware echt heel erg irritant.

Qua ecosysteem een verademing qua startscherm, lockscherm en menu indeling is het even slikken. (livetiles en metro ui :'( :'( ) Wat is het toch jammer dat Windows Mobile het ecosysteem niet heeft -O-

quote:
13s.gif Op donderdag 4 mei 2017 06:50 schreef Gary_Oak het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)tegorie-creeert.html

Túúrlijk, Nadella. :') Prutser. :') Ik ga naar iOS, tenzij ze tegen het einde van dit kalenderjaar de app gap overbruggen. :')
Het is inderdaad schaamteloos incompetent gepruts :r

[ Bericht 10% gewijzigd door Revolution-NL op 04-05-2017 20:45:27 ]
pi_170691410
quote:
8s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nadella zegt al sinds zijn aantreden dat hij toegewijd is aan Mobile. Ondanks dat verkoopt hij de gekochte hardwaredivisie van Nokia en investeert Microsoft meer in zijn apps op iOS en Android dan op Windows 10 Mobile. :') Oh ja, die vent gebruikt persoonlijk zelf een iPhone. :') Steve Ballmer gebruikte een Lumia; hij geloofde nog erin. Wat een grap die Nadella. :')
Dat is wel ziek :')

Heb jij al een nieuwe smartphone of ben je nog aan het twijfelen tussen Android en iOS?
pi_170691555
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 06:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Microsoft praat echt poep de afgelopen jaren. Bij de Xbox divisie net zo. Zij zijn al wel een stapje verder en klaar om een apparaat te onthullen maar ze moeten wel ook echt de games laten zien. Net als straks de telefoon divisie apps moet kunnen laten zien.
Ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in de Xbox divisie, ik ging er eigenlijk vanuit dat er nooit zoveel gezeik was. Of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:26:10 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170692090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:09 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik heb mij eigenlijk nooit verdiept in de Xbox divisie, ik ging er eigenlijk vanuit dat er nooit zoveel gezeik was. Of zie ik dat verkeerd?
Naja, Xbox was goed en een redelijke gamechanger vanwege de HDD en online mogelijkheden. De Xbox 360 blies de concurrentie weg in het begin vanwege de nog betere online mogeliijkheden en controller. Vrij snel daarna bleek dat Microsoft alleen Halo, Gears of War en Forza games wil maken. Toen was het klaar.

De Xbox One was vervolgens een PR flop (games kon je niet uitlenen en veel landen moesten een jaar wachten op de release). PlayStation 4 kwam zag en overwon dat heeeel gemakkelijk. Nu komen ze eind dit jaar met Scorpio, een soort Xbox One 1.5 die veel krachtiger zou moeten zijn. Ik ben echter vooral benieuwd naar welke games ze gaan uitbrengen want de afgelopen jaren hebben hun grootste studio's het loodje gelegd en zijn veelbelovende projecten stop gezet.

Klinkt redelijk bekend als je het vergelijkt met de telefonietak.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:02:43 #100
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170693209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:47 schreef L3viathan het volgende:
Ik mis Steve ;(
Nadella richt zich alleen op meuk die me geen reet interesseert

Vista en de onderschatting van de iPhone waren wel enorme blunders, maar het is tenminste een daadkrachtige vent die om het bedrijf geeft. O+ Nadella komt over als een stoffige bureaucraat zonder binding met het bedrijf. :N

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:05 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Dat is wel ziek :')

Heb jij al een nieuwe smartphone of ben je nog aan het twijfelen tussen Android en iOS?
Ik ga denk ik voor iOS, man. Heb in de MediaMarkt een beetje lopen kutten met Android (S8) en vind dat iets minder kut dan iOS. :') Het is best onoverzichtelijk voor mij en komt bloated over. Nu weet ik niet hoe stock Android is, maar de Nexus-lijn is gestopt en de Pixel-lijn is niet bij providers verkrijgbaar of mee te spelen bij de MediaMarkt.
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:07:59 #101
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170693357
Voor het geld van een S8 kocht ik ook liever een iPhone ja.

Ben in december na twee jaar Windows overgestapt naar een mid-range Android van net geen 300¤. Nog geen spijt van gehad :). In tegenstelling tot wat ik hier soms lees mis ik de live tiles bijvoorbeeld niet. Deed ik in WM ook nauwelijks iets mee. Dat maakte de overstap wellicht ook gemakkelijker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:02:49 #102
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_170694734
Ik heb nu een kleine 3 weken een Moto G5Plus.
Die bied stock-android en een soort van Glance screen.
Samen met een launcher waarin ik de app-drawer als lijst weer kan geven is de totale interface nagenoeg net zo smooth als Wp. Ik vermoed dat ik met een samsung een veel slechtere ervaring zou hebben wat interface betreft.
Bovendien kun je je voor die ¤280 geen bult vallen om de overstap te proberen.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:05:01 #103
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170694781
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:07 schreef JDude het volgende:
Voor het geld van een S8 kocht ik ook liever een iPhone ja.

Ben in december na twee jaar Windows overgestapt naar een mid-range Android van net geen 300¤. Nog geen spijt van gehad :). In tegenstelling tot wat ik hier soms lees mis ik de live tiles bijvoorbeeld niet. Deed ik in WM ook nauwelijks iets mee. Dat maakte de overstap wellicht ook gemakkelijker.
Vind die tiles zo sexy. :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:02 schreef Rob310 het volgende:
Ik heb nu een kleine 3 weken een Moto G5Plus.
Die bied stock-android en een soort van Glance screen.
Samen met een launcher waarin ik de app-drawer als lijst weer kan geven is de totale interface nagenoeg net zo smooth als Wp. Ik vermoed dat ik met een samsung een veel slechtere ervaring zou hebben wat interface betreft.
Bovendien kun je je voor die ¤280 geen bult vallen om de overstap te proberen.
Over smoothness twijfel ik niet aan. Maar ik kon niet zo makkelijk m'n weg vinden door Android. Voelde erg bloated en onoverzichtelijk aan.
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:41:00 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170695748
Het is ook vooral een kwestie van geen Samsung nemen als je naar Android over stapt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:56:17 #105
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170696096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is ook vooral een kwestie van geen Samsung nemen als je naar Android over stapt.
Welke OEM-skin is het fijnst dan? :o
  vrijdag 5 mei 2017 @ 06:28:18 #106
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170697539
quote:
99s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Welke OEM-skin is het fijnst dan? :o
Degene zonder skin. Gewoon ff wachten op de Nokia 6. Geen topmodel qua interne hardware maar wel stock Android. Wil je een krachtiger model, neem dan de LG G6. Nagenoeg stock.

Dit alles is m'n persoonlijke mening en ik bied geen garanties ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_170697690
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 06:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Degene zonder skin. Gewoon ff wachten op de Nokia 6. Geen topmodel qua interne hardware maar wel stock Android. Wil je een krachtiger model, neem dan de LG G6. Nagenoeg stock.

Dit alles is m'n persoonlijke mening en ik bied geen garanties ;)
Of bijvoorbeeld de Nexus 5X
  vrijdag 5 mei 2017 @ 07:34:34 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_170697748
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 07:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Of bijvoorbeeld de Nexus 5X
Die heb ik zelf ook, fantastisch toestel. Wel al twee jaar oud en misschien niet de beste keus nu.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_170698126
Jongens het android topic is een deur verderop :')
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:02:27 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170698504
quote:
99s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vind die tiles zo sexy. :'(

[..]

Over smoothness twijfel ik niet aan. Maar ik kon niet zo makkelijk m'n weg vinden door Android. Voelde erg bloated en onoverzichtelijk aan.
Ik kan ook maar moeilijk afscheid nemen van de tiles.
Als ik naar mijn Android toestel kijk vind ik het altijd zo saai aan doen. Terwijl in mijn Windows Phone altijd leven zit door de live tiles.

Android wen je op zich wel aan, maar WM heeft gewoon een veel vetter GUI.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:44:46 #111
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_170705467
quote:
Classic!
Wat een eindbaas _O_
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:46:52 #112
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170710492
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 06:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Degene zonder skin. Gewoon ff wachten op de Nokia 6. Geen topmodel qua interne hardware maar wel stock Android. Wil je een krachtiger model, neem dan de LG G6. Nagenoeg stock.

Dit alles is m'n persoonlijke mening en ik bied geen garanties ;)
Een belangrijke vereiste voor mij is waterdichtheid. :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 08:32 schreef Isane het volgende:
Jongens het android topic is een deur verderop :')
_O-

Laten we dit omdopen tot een overstaptopic. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik kan ook maar moeilijk afscheid nemen van de tiles.
Als ik naar mijn Android toestel kijk vind ik het altijd zo saai aan doen. Terwijl in mijn Windows Phone altijd leven zit door de live tiles.

Android wen je op zich wel aan, maar WM heeft gewoon een veel vetter GUI.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:44 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Classic!
Wat een eindbaas _O_
Iemand met echte passie voor het bedrijf. O+

https://tweakers.net/nieu(...)ace-product-aan.html

Nou, ik ben benieuwd. En een Surface Phone is niet genoeg. Ik wil ook een duidelijke strategie horen over hoe ze de app gap gaan aanpakken.
pi_170746213
quote:
19s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Naja, Xbox was goed en een redelijke gamechanger vanwege de HDD en online mogelijkheden. De Xbox 360 blies de concurrentie weg in het begin vanwege de nog betere online mogeliijkheden en controller. Vrij snel daarna bleek dat Microsoft alleen Halo, Gears of War en Forza games wil maken. Toen was het klaar.

De Xbox One was vervolgens een PR flop (games kon je niet uitlenen en veel landen moesten een jaar wachten op de release). PlayStation 4 kwam zag en overwon dat heeeel gemakkelijk. Nu komen ze eind dit jaar met Scorpio, een soort Xbox One 1.5 die veel krachtiger zou moeten zijn. Ik ben echter vooral benieuwd naar welke games ze gaan uitbrengen want de afgelopen jaren hebben hun grootste studio's het loodje gelegd en zijn veelbelovende projecten stop gezet.

Klinkt redelijk bekend als je het vergelijkt met de telefonietak.
Thanks voor de opheldering, party chat was zeker beter dan op de PS3 aangezien ze het daar al helemaal niet hadden en je alleen in-game met elkaar kon praten.

Als ik nu voor een console moeten kiezen, zou ik de Xbox nemen, maar dat komt eigenlijk door Halo en Forza aangezien ze niet op het andere platform aanwezig zijn.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 00:44:36 #114
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:47 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170882812
Weet iemand inmiddels hoe je Cortana instelt zodat hij aangeeft wanneer je naar huis moet om op tijd thuis te zijn?

Ik krijg het prima voor elkaar bij een afspraak. Afspraak aanmaken, plek waar de afspraak plaats vindt instellen en het werkt al (natuurlijk wel location aanzetten) maar het schijnt zo te zijn dat hij standaard een melding kan geven dat je naar huis moet zonder dat je elke dag een afspraak moet aanmaken. Hij doet het alleen nog steeds niet bij mij. :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 13 mei 2017 @ 17:21:33 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170907959
Stukje irritatie. Sinds de laatste update laat Edge ineens niet altijd meer standaard voor de mobiele versie van een website.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 13 mei 2017 @ 17:29:32 #117
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170908142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 17:21 schreef Komakie het volgende:
Stukje irritatie. Sinds de laatste update laat Edge ineens niet altijd meer standaard voor de mobiele versie van een website.
Edge doet sowieso stom sinds de laatste update. YouTube vernieuwt spontaan bijvoorbeeld.
  donderdag 1 juni 2017 @ 04:48:50 #118
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171367119
https://tweakers.net/nieu(...)ndows-10-mobile.html

Gaan we weer. :') En Silverlight niet meer ondersteunen. :') Heb toch al de beslissing genomen om naar iOS te gaan. ;(
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:55:14 #119
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_171371573
ik ben ook overgestapt.. naar android... op zich ook niet optimaal maar wel prettig om gewoon weer (up-to-date apps) te hebben
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_171374947
Ben vorige maand ook overgestapt van mn 930 naar iPhone 7. Bevalt goed en alle apps zijn weer up-to-date.

Toch jammer dat Windows mobile nooit echt groot geworden is. Heb het altijd een fijn os gevonden.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 juni 2017 @ 07:40:57 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_171390288
Even een vreselijk noob-vraag, maar ik weet het gewoon niet.

Als er een ap loopt in de achtergrond, hoe krijg ik die dan naar de voorgrond en hoe sluit ik 'm af?

Ik heb via de verkenner een mp3 geopend,die speelt nu af en ik krijg dat ding niet gestopt. (hij staat nu op pause :) ). En ik heb sowieso geen idee hoe ik een al lopende app weer open als hij niet op het scherm staat. Daarvoor druk ik dan normaal op het icoontje van die app op het bureaublad, maar dan moet toch makkelijker kunnen?
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:16:46 #122
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_171390536
je kunt de back knop een tijdje inhouden
dan krijg je een overzicht met alle openstaande apps
daar kun je ze ook afsluiten
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 juni 2017 @ 16:12:31 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_171399325
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 08:16 schreef L3viathan het volgende:
je kunt de back knop een tijdje inhouden
dan krijg je een overzicht met alle openstaande apps
daar kun je ze ook afsluiten
Bedankt! Reuze simpel als je het weet :+
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:12:24 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171416398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:12 schreef qltel het volgende:

Bedankt! Reuze simpel als je het weet :+
En zo veel praktischer dan droid. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:40:27 #125
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_171416828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En zo veel praktischer dan droid. :)
Op android heb je gewoon een knop die zo goed als hetzelfde doet
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:41:49 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171416850
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:40 schreef L3viathan het volgende:

Op android heb je gewoon een knop die zo goed als hetzelfde doet
Ligt er helemaal aan welk merk/toestel je hebt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:37:31 #127
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_171433135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:40 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Op android heb je gewoon een knop die zo goed als hetzelfde doet
De back-knop is toch ook maar 1 knop?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  zondag 4 juni 2017 @ 18:04:28 #128
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171451475
Edge op mijn telefoon is gecrasht en ik ben 15+ tabs kwijt aan artikelen die ik wilde lezen. En er is geen optie om die te herstellen. Terugkijken in de geschiedenis werkt ook niet. Wat nu?
pi_171455720
Balen.

Sinds de update is Edge zo onstabiel als de neten.
  zondag 4 juni 2017 @ 20:47:47 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171455912
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:38 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Thanks voor de opheldering, party chat was zeker beter dan op de PS3 aangezien ze het daar al helemaal niet hadden en je alleen in-game met elkaar kon praten.

Als ik nu voor een console moeten kiezen, zou ik de Xbox nemen, maar dat komt eigenlijk door Halo en Forza aangezien ze niet op het andere platform aanwezig zijn.
Ik zou enkel voor Nintendo kiezen, puur omdat ze de meeste exclusieve spellen hebben en je daar wel nog vaak spelletjes met 60 FPS kan spelen. Helaas heeft nintendo dat met Breath of the Wild losgelaten. Het nadeel van ook mobiel willen zijn?
Ik zou voor geen van beide (XB en PS) kiezen omwille van tal van redenen (FPS, graphics, input lag, upgradebaarheid, gesloten platform, geen muis en toetsenbord optie) maar als ik voor een van de twee zou moeten kiezen dan zou het de PS zijn wegens meer en mogelijk ook interessantere (Uncharted, Last of Us, HZD...) exclusieve titels, die paar exclusieve titels van MS zijn ook op de PC te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-06-2017 20:53:03 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 4 juni 2017 @ 20:54:05 #131
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171456121
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:42 schreef Radegast het volgende:
Balen.

Sinds de update is Edge zo onstabiel als de neten.
Kan niet wachten op een iPhone ja. Ben er nu helemaal klaar mee. :')
pi_171457045
ik ook idd, abn app kapt er ook al mee. Diverse apps sluiten spontaan af. YouTube fullscreen gaat soms ook niet.

Nog even en ik gooi mn 640 XL tegen de muur

Maja de interface is zo fijn ;(
  zondag 4 juni 2017 @ 22:00:37 #133
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171458386
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:18 schreef Isane het volgende:
ik ook idd, abn app kapt er ook al mee. Diverse apps sluiten spontaan af. YouTube fullscreen gaat soms ook niet.

Nog even en ik gooi mn 640 XL tegen de muur

Maja de interface is zo fijn ;(
Sinds de laatste update doet Edge kut, YouTube loopt vast, scherm gaat soms random uit en dan weer aan, WhatsApp start trager op, Facebook en Messenger al maanden geen update ... Laat het snel september zijn voor die iPhone. :'(
  zondag 4 juni 2017 @ 22:37:50 #134
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171459907
Zoveel levertijd op die krengen joh?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 4 juni 2017 @ 23:56:11 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171462685
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:37 schreef JDude het volgende:
Zoveel levertijd op die krengen joh?
Haha nee, in september worden ze meestal geïntroduceerd.
pi_171494188
Valt dit ook onder telefoons?

http://pgslab.com/
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:18:51 #137
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171494344
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:10 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Valt dit ook onder telefoons?

http://pgslab.com/
Hij draait Android hoor?
pi_171494804
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hij draait Android hoor?
Dual-boot met Android en Windows 10 met Continuum, lees ik.
pi_171496457
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hij draait Android hoor?
Maar valt dit onder telefoons
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:32:49 #140
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171497270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:58 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Maar valt dit onder telefoons
Kan het bellen?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171498397
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Kan het bellen?
Dat kan ik niet precies vinden op de site, maar ik neem aan van wel. Sws via skype
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:16:25 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_171502876
Dit topic tegenwoordig ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:18:06 #143
340107 PjotterFRL
Hatseflats!
pi_171502917
Nou, het wordt wel een erg verdrietig topic zo. Even wat hoopgevends dan maar:

  dinsdag 6 juni 2017 @ 18:29:13 #144
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171504864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dual-boot met Android en Windows 10 met Continuum, lees ik.
Meh.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:58 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Maar valt dit onder telefoons
Vind van wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:18 schreef PjotterFRL het volgende:
Nou, het wordt wel een erg verdrietig topic zo. Even wat hoopgevends dan maar:

Zag die ook al langskomen. Erg tof. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:00:18 #145
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_172967372


Lumia 640 XL (via werk). Zijn er nog goede apps die ik kan downloaden? :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_172992456
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]

Lumia 640 XL (via werk). Zijn er nog goede apps die ik kan downloaden? :P
Readit is fantastisch en mis ik op m'n android. En MyTube natuurlijk!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:54:48 #147
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174466788
Stil hier. :D


Al heb ik wel verlossend nieuws voor jullie. :') Fucking eindelijk zwart op wit over hoe Microsoft de zaak bekijkt, ook al was dat eigenlijk allang duidelijk. :')

https://www.windowscentra(...)re-not-focus-anymore

Zullen we maar de TT veranderen naar Ex-gebruikers van Windows 10 Mobile die gaan overstappen? :')

  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:02:34 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174466930
"Gaan overstappen"? 2016 belde.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:04:22 #149
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174466972
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:02 schreef JDude het volgende:
"Gaan overstappen"? 2016 belde.
Toen kon ik mijn abonnement nog niet verlengen. :')
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:05:17 #150
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174466983
Ben een maand geleden overgestapt...
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:09:51 #151
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174467071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:05 schreef Jovatov het volgende:
Ben een maand geleden overgestapt...
Ik binnenkort naar de iPhone 8.
pi_174467305
Ik ga dus echt geen iPhone halen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:34:39 #153
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174467520
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:23 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik ga dus echt geen iPhone halen.
Dit wordt gewoon een iOS-vs-Android-topic. _O_
pi_174467533
Zolang mijn toestel (735) het nog doet, blijf ik hem nog gebruiken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:35:38 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174467549
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik binnenkort naar de iPhone 8.
Je bedoelt Nokia 8, of ben je op je achterhoofd gevallen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:39:11 #156
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174467626
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je bedoelt Nokia 8, of ben je op je achterhoofd gevallen?
Geen van beiden. :+ Heb geen leuke ervaringen gehad met Android. :') Overigens baal ik wel dat ik destijds veel moeite heb gedaan om die Mozo-cover voor mijn Lumia 950 XL te kopen, maar dat dat toestel binnenkort gaat verpieteren in een lade en geen doorverkoopwaarde heeft. :')
pi_174468269
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Geen van beiden. :+ Heb geen leuke ervaringen gehad met Android. :') Overigens baal ik wel dat ik destijds veel moeite heb gedaan om die Mozo-cover voor mijn Lumia 950 XL te kopen, maar dat dat toestel binnenkort gaat verpieteren in een lade en geen doorverkoopwaarde heeft. :')
Misschien is er nog een museum dat interesse heeft 😥.

Ik ben inmiddels al aan mijn 2e Android toestel begonnen. Mijn eerste was een Nexus 5x maar die heeft 4 keer de geest gegeven. Nu een Nokia 6, voor ¤249,- een fijn toestel.
pi_174468288
2 jaar terug een 550 gekocht voor 95 euro, zat toen eerst nog even te twijfelen over een 950 maar toch gekozen voor het goedkopere toestel om eens te kijken hoe dat bevalt.

Nu wel extreem blij mee, qua prestaties bleek het gewoon goed genoeg voor mij en nu windows er helemaal mee stopt blij dat ik weinig geld weggooi als ik besluit voortijdig een nieuw toestel te kopen.
pi_174468321
Ik twijfel nog tussen de nieuwe Nokia's en een OnePlus.
pi_174468671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:19 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik twijfel nog tussen de nieuwe Nokia's en een OnePlus.
Ik ben helemaal niet zo thuis in al die toestellen maar ik was vooral op zoek naar een toestel met een basis Android versie die ook regelmatig de nieuwe updates krijgt. Verder kan ik alleen nog zeggen dat de Nokia wel heel erg degelijk aanvoelt en tot op heden probleemloos werkt.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:42:27 #161
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174468767
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Misschien is er nog een museum dat interesse heeft 😥.

Ik ben inmiddels al aan mijn 2e Android toestel begonnen. Mijn eerste was een Nexus 5x maar die heeft 4 keer de geest gegeven. Nu een Nokia 6, voor ¤249,- een fijn toestel.
Als ik een Android zou kopen, zou dat stock Android worden. En aangezien de Pixels hier niet verkrijgbaar zijn met abonnement, houdt het wel snel op.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:53:11 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174468956
Zo jammer dat het niets meer wordt.
Nog steeds het meest fijne besturingssysteem om mee te werken.
Doodzonde van het gebrek aan ondersteuning en adaptatie van de gebruikers.

Toch heb ik het idee dat Microsoft het nog steeds niet goed heeft aangepakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_174469534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:53 schreef Komakie het volgende:
Zo jammer dat het niets meer wordt.
Nog steeds het meest fijne besturingssysteem om mee te werken.
Doodzonde van het gebrek aan ondersteuning en adaptatie van de gebruikers.

Toch heb ik het idee dat Microsoft het nog steeds niet goed heeft aangepakt.
Ze hadden gewoon door moeten zetten vanaf 2014. Toen ging het best aardig met Windows Phone. 10% aandeel in sommige landen in Europa en een paar degelijke telefoons. Nu hebben ze niks meer en zijn ze afhankelijk van Apple en Google.

Ik denk dat ik een Android koop en daar die MS launcher op zet. :P
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:40:47 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174470070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:19 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon door moeten zetten vanaf 2014. Toen ging het best aardig met Windows Phone. 10% aandeel in sommige landen in Europa en een paar degelijke telefoons. Nu hebben ze niks meer en zijn ze afhankelijk van Apple en Google.

Ik denk dat ik een Android koop en daar die MS launcher op zet. :P
Ik heb sinds die voorjaar ook weer een android. Ik mis nog wel eens mijn Windows Phone. Voornamelijk ook omdat de 950 gewoon een betere telefoon is dan een Galaxy S5.
Maar de lifetiles mis ik wel en die krijg je niet terug met de MS Launcher.Je kunt hooguit iets doen met de widgets van Android. Soms handig, maar ook niet altijd wat en het is niet zo mooi vorm gegeven.

Alleen al het startscherm van Windows 10 mobile mis ik... :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Komakie op 17-10-2017 13:48:35 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:24:14 #165
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_174484938
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Als ik een Android zou kopen, zou dat stock Android worden. En aangezien de Pixels hier niet verkrijgbaar zijn met abonnement, houdt het wel snel op.
Ik ben inmiddels een half jaar op weg met de Moto G5PLUS en heb geen moment naar WM10 terug verlangt.
Wel de Nova Launcher er op gezet voor net iets meer flexibiliteit op het startscherm.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:36:29 #166
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174485198
Ik mis ook mn tiles op het startscherm...

Ik heb wel kort wat launchers geprobeerd, maar dat vond ik toch wel heel veel geneuzel om precies te krijgen hoe ik wilde, dus nu gewoon maar de normale launcher. Werkt ook wel prima, maar ik vond de tiles wel heel prettig werken...
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:06:15 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174488031
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:36 schreef Jovatov het volgende:
Ik mis ook mn tiles op het startscherm...

Ik heb wel kort wat launchers geprobeerd, maar dat vond ik toch wel heel veel geneuzel om precies te krijgen hoe ik wilde, dus nu gewoon maar de normale launcher. Werkt ook wel prima, maar ik vond de tiles wel heel prettig werken...
Ik vind de laatste pixel launcher wel fijn. Werkt een heel stuk sneller dan de launcher van Samsung in ieder geval.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:59:28 #168
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_174490669
Ook overgestapt op Android na vanaf 2009 in het Windows Mobile 6.5/WP7/7.5/8/8.1 en WM10 eco-systeem te hebben gezeten.

Ik mis de rust en doordachtheid van Windows echt. Alles is zo schreeuwerig qua kleur en vormgeving, weinig consistentie en dat is minder. Maar waar 't aan logica en vormgeving inboet, is het wel een verademing om alle relevante apps te kunnen downloaden. Merk nu pas hoeveel apps ik heb gemist, maar nog erger: hoeveel apps op WM gewoon niet on-par zijn met Android/iOS. Verder is het nog wel een puntje dat je apps zoveel machtigingen moet geven om ze goed te gebruiken.

Overigens voor andere overstappers: de Microsoft Launcher is fijn. Heb Cortana gesideload en over Bixby knop heen gezet (heb een s8). De launcher geeft je weer een alfabetische applijst ipv een grote gaarbak aan apps + mooie startpagina met agenda etc.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:19:19 #169
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_174492062
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ook overgestapt op Android na vanaf 2009 in het Windows Mobile 6.5/WP7/7.5/8/8.1 en WM10 eco-systeem te hebben gezeten.

Ik mis de rust en doordachtheid van Windows echt. Alles is zo schreeuwerig qua kleur en vormgeving, weinig consistentie en dat is minder. Maar waar 't aan logica en vormgeving inboet, is het wel een verademing om alle relevante apps te kunnen downloaden. Merk nu pas hoeveel apps ik heb gemist, maar nog erger: hoeveel apps op WM gewoon niet on-par zijn met Android/iOS. Verder is het nog wel een puntje dat je apps zoveel machtigingen moet geven om ze goed te gebruiken.

Overigens voor andere overstappers: de Microsoft Launcher is fijn. Heb Cortana gesideload en over Bixby knop heen gezet (heb een s8). De launcher geeft je weer een alfabetische applijst ipv een grote gaarbak aan apps + mooie startpagina met agenda etc.
Vraagje: kun je in de applijst selecteren door een letter aan te klikken zoals bij WM het geval was of moet je net als bij mijn Nova launcher de hele lijst doorscrollen als je, bijvoorbeeld, iets uit de "s" nodig hebt?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 18 oktober 2017 @ 15:01:19 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174493819
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ook overgestapt op Android na vanaf 2009 in het Windows Mobile 6.5/WP7/7.5/8/8.1 en WM10 eco-systeem te hebben gezeten.

Ik mis de rust en doordachtheid van Windows echt. Alles is zo schreeuwerig qua kleur en vormgeving, weinig consistentie en dat is minder. Maar waar 't aan logica en vormgeving inboet, is het wel een verademing om alle relevante apps te kunnen downloaden. Merk nu pas hoeveel apps ik heb gemist, maar nog erger: hoeveel apps op WM gewoon niet on-par zijn met Android/iOS. Verder is het nog wel een puntje dat je apps zoveel machtigingen moet geven om ze goed te gebruiken.

Overigens voor andere overstappers: de Microsoft Launcher is fijn. Heb Cortana gesideload en over Bixby knop heen gezet (heb een s8). De launcher geeft je weer een alfabetische applijst ipv een grote gaarbak aan apps + mooie startpagina met agenda etc.
De pixel launcher is vergelijkbaar met die Microsoft Launcher. Hoewel ik Google assistent een fijnere assistent vind dan dat ding dat bij ML zit. Cortana heb ik niet gesideload. ik gebruik mijn telefoon op het moment in het nederlands en geen zin om alles in weer in het engels te gaan doen. Daarnaast werkt die Google Assistent wel relaxt.

Blijft wel een groot gemis dat Cortana niet in het nederlands komt. Daar zet MS zichzelf zo voor schut mee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 18 oktober 2017 @ 15:17:45 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174494148
Ik doe echt helemaal nooit iets met live tiles of widgets. Wat dat betreft zou ik een prima iOS klant zijn (in het verleden ook twee iPhones gehad) maar die krengen zijn zo achterlijk duur :{w.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:21:06 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174495252
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:17 schreef JDude het volgende:
Ik doe echt helemaal nooit iets met live tiles of widgets. Wat dat betreft zou ik een prima iOS klant zijn (in het verleden ook twee iPhones gehad) maar die krengen zijn zo achterlijk duur :{w.
`
Nooit een iPhone voor mij.
Als ik van mijn baas verplicht wordt een iPhone te nemen, ga ik een andere baan zoeken :r
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:42:24 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174502106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

`
Nooit een iPhone voor mij.
Als ik van mijn baas verplicht wordt een iPhone te nemen, ga ik een andere baan zoeken :r
Heb een iPad van de baas, prima ding hoor. Windows vind ik fijner, maar met iOS is weinig mis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174507784
Gisteren een bedrijfstelefoon met Windows gekregen. Ik heb er nu al spijt van.

Nee, dan kun je met Android veel meer dingen instellen.
pi_174516016
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Geen van beiden. :+ Heb geen leuke ervaringen gehad met Android. :') Overigens baal ik wel dat ik destijds veel moeite heb gedaan om die Mozo-cover voor mijn Lumia 950 XL te kopen, maar dat dat toestel binnenkort gaat verpieteren in een lade en geen doorverkoopwaarde heeft. :')
Volgensmij zijn er vast nog wel liefhebbers voor, maar prijs zal misschien niet top zijn.

Ik zit eigenlijk ook beetje te denken aan nieuwe telefoon, maar android en apple spreekt me niet echt aan. Misschien nog maar keertje checken of er betere apps zijn. M'n reddit app valt beetje tegen en edge browser begint ook te irriteren.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 16:15:59 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174516304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:31 schreef witvierkantje het volgende:
Gisteren een bedrijfstelefoon met Windows gekregen. Ik heb er nu al spijt van.

Nee, dan kun je met Android veel meer dingen instellen.
Zoals?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174517908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:31 schreef witvierkantje het volgende:
Gisteren een bedrijfstelefoon met Windows gekregen. Ik heb er nu al spijt van.

Nee, dan kun je met Android veel meer dingen instellen.
Wees blij, kun je aan het werk en word je niet afgeleid door allerlei apps. ;)
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 04:48:17 #178
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174531224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:03 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Volgensmij zijn er vast nog wel liefhebbers voor, maar prijs zal misschien niet top zijn.

Ik zit eigenlijk ook beetje te denken aan nieuwe telefoon, maar android en apple spreekt me niet echt aan. Misschien nog maar keertje checken of er betere apps zijn. M'n reddit app valt beetje tegen en edge browser begint ook te irriteren.
Edge is traag als stront en YouTube laat het crashen. :') Heb het helemaal gehad. Ik ga het alleen nog maar gebruiken voor bellen met mijn zakelijke nummer die ik doorgaans geef bij sollicitaties etc. Moet ik wel zo snel mogelijk een iPhone hebben. Kan nog niet verlengen en elke dag is een kwelling. :')

quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:25 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Wees blij, kun je aan het werk en word je niet afgeleid door allerlei apps. ;)
Zure grap is zuur. _O-
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:08:17 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_174539638
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:19 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Vraagje: kun je in de applijst selecteren door een letter aan te klikken zoals bij WM het geval was of moet je net als bij mijn Nova launcher de hele lijst doorscrollen als je, bijvoorbeeld, iets uit de "s" nodig hebt?
Je hebt aan de rechterkant het alfabet staan en hier kun je 'in prikken' en dan schiet je naar de betreffende letter. Hij geeft zelfs aan welke letter in beeld zijn door ze een iets andere kleur te geven: accentkleur t.o.v. grijs ;)

antwoord: JA, net als in WM (alleen dan rechts een puntje in het alfabet pakken ipv op de letter klikken)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:09:59 #180
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_174539669
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

De pixel launcher is vergelijkbaar met die Microsoft Launcher. Hoewel ik Google assistent een fijnere assistent vind dan dat ding dat bij ML zit. Cortana heb ik niet gesideload. ik gebruik mijn telefoon op het moment in het nederlands en geen zin om alles in weer in het engels te gaan doen. Daarnaast werkt die Google Assistent wel relaxt.

Blijft wel een groot gemis dat Cortana niet in het nederlands komt. Daar zet MS zichzelf zo voor schut mee.
Je kan als je Cortana sideload alles gewoon in 't nederlands houden. Alleen cortana is dan in het engels ;) Sideloaden is ook relatief veilig, omdat de hashes duidelijk bevestigen dat Microsoft de ontwikkelaar is en verdere updates worden dan ook automatisch meegepakt door de playstore
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:13:20 #181
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_174539718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:31 schreef witvierkantje het volgende:
Gisteren een bedrijfstelefoon met Windows gekregen. Ik heb er nu al spijt van.

Nee, dan kun je met Android veel meer dingen instellen.
Dat lijkt mij juist de bedoeling van een zakelijke telefoon. Dit is ook de markt waarop MS zich verder zal gaan richten. Je hebt geen snapchat etc nodig. Het startscherm is strak, overzichtelijk en netjes. Idem voor instellingen en de core business apps: outlook, outlook agenda, contacten, telefoon etc. Je hebt helemaal geen wisselende launchers, fonts e.d. nodig. Lijkt mij helemaal super.

Ik vind android nu wel prima omdat ik meer apps heb, maar als professional zou ik liever een WP hebben. Geen onzin met apps die verbruiken of 'gesluimerd' moeten worden, geen rare vastlopers, minder veiligheidsrisico's en de outlook apps zijn gewoon (nog wel) beter op WP dan andere platforms.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_174541023
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij juist de bedoeling van een zakelijke telefoon. Dit is ook de markt waarop MS zich verder zal gaan richten. Je hebt geen snapchat etc nodig. Het startscherm is strak, overzichtelijk en netjes. Idem voor instellingen en de core business apps: outlook, outlook agenda, contacten, telefoon etc. Je hebt helemaal geen wisselende launchers, fonts e.d. nodig. Lijkt mij helemaal super.

Ik vind android nu wel prima omdat ik meer apps heb, maar als professional zou ik liever een WP hebben. Geen onzin met apps die verbruiken of 'gesluimerd' moeten worden, geen rare vastlopers, minder veiligheidsrisico's en de outlook apps zijn gewoon (nog wel) beter op WP dan andere platforms.
Er zijn maar weinig werknemers die zin hebben om met twee telefoons rond te lopen. En zelfs áls ze een telefoon voor alleen zakelijk gebruik willen hebben de meesten behoefte aan apps als Flitsmeister. Privé en zakelijk loopt heel erg door elkaar in de praktijk.

Nee, de business only-strategie van Microsoft voor Windows Mobile - voor zover die überhaupt bestaat - is een doodlopende weg.
pi_174555998
Flitsmeister en Flitsnav zijn er toch wel voor Windows Phone? (Geen goede up-to-date versies, maar het werkt)

Verder zie ik ook niks in die business strategie van Microsoft. Dat zie je ook wel aan de reactie van HP op de weinig effort die Microsoft er in steekt.

Die zitten nu met een bult HP Elite X3's :D
pi_174556003
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij juist de bedoeling van een zakelijke telefoon. Dit is ook de markt waarop MS zich verder zal gaan richten. Je hebt geen snapchat etc nodig. Het startscherm is strak, overzichtelijk en netjes. Idem voor instellingen en de core business apps: outlook, outlook agenda, contacten, telefoon etc. Je hebt helemaal geen wisselende launchers, fonts e.d. nodig. Lijkt mij helemaal super.

Ik vind android nu wel prima omdat ik meer apps heb, maar als professional zou ik liever een WP hebben. Geen onzin met apps die verbruiken of 'gesluimerd' moeten worden, geen rare vastlopers, minder veiligheidsrisico's en de outlook apps zijn gewoon (nog wel) beter op WP dan andere platforms.
Ik vind je tweede alinea niet echt bemoedigend. -O-
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:51:16 #185
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_174566046
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig werknemers die zin hebben om met twee telefoons rond te lopen. En zelfs áls ze een telefoon voor alleen zakelijk gebruik willen hebben de meesten behoefte aan apps als Flitsmeister. Privé en zakelijk loopt heel erg door elkaar in de praktijk.

Nee, de business only-strategie van Microsoft voor Windows Mobile - voor zover die überhaupt bestaat - is een doodlopende weg.
In de praktijk lopen er genoeg mensen met twee telefoons op zak.Vooralsnog vrijwel iedereen in mijn omgeving. Dit is wellicht iets van de jongere generatie - die graag hun eigen telefoon en zakelijke telefoon gescheiden willen houden. Overigens vaak beiden een iPhone, haha.

quote:
10s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:48 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Ik vind je tweede alinea niet echt bemoedigend. -O-
Nouja, ik vind het super werken. Maar je moet nog - net als ik mij van Android 2 herinner - af en toe op 'apparaat onderhoud' klikken op je werkgeheugen, tijdelijke opslag te cleanen en slurpende batterijenapps te killen. Ik kreeg zelfs al een paar keer een melding van 'deze apps gebruiken ongebruikelijk veel accu, wil je ze sluimeren'. Wat verder erg wennen was, is het toekennen van rechten. Voor elke app moet je allerlei rechten zelf goedkeuren.

Al met al erg tevreden, maar WP heeft wat mij betreft het betere (en minder onderhoudsintensieve ) Os waar je geen omkijken naar hebt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:22:36 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_174622662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:47 schreef PjotterFRL het volgende:
Flitsmeister en Flitsnav zijn er toch wel voor Windows Phone? (Geen goede up-to-date versies, maar het werkt)

Verder zie ik ook niks in die business strategie van Microsoft. Dat zie je ook wel aan de reactie van HP op de weinig effort die Microsoft er in steekt.

Die zitten nu met een bult HP Elite X3's :D
Als je Flitsmeister daarna op Android gebruikt is het echt een verademing. Eerlijk is eerlijk.
Die app is zo veel verder doorontwikkeld. Was 1 van de redenen om weer terug te gaan naar Android.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:05:59 #187
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174682222
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:19 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon door moeten zetten vanaf 2014. Toen ging het best aardig met Windows Phone. 10% aandeel in sommige landen in Europa en een paar degelijke telefoons. Nu hebben ze niks meer en zijn ze afhankelijk van Apple en Google.

Ik denk dat ik een Android koop en daar die MS launcher op zet. :P
Op mijn werk waar ik een ITer ben, leverde diegene voor mij allemaal Ms lumias uit 630 635 640 650 alleen maar klachten. Nu heb ik een pilot groep stuk van 30 personen waarvan er 10 Zeker behoorlijk kunnen zeiken om elk klein dingetje! Die nu een samsung galaxy a3 hebben! Sinds zij die telefoon hebben, hoor ik ze niet! Dus dat wordt nu langzaam aan samsungs uitdelen want die ms lumias gaan nu spontaan allemaal kapot, rara hoe zou dat komen
God doesn't help stupid!
pi_174682700
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:05 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Op mijn werk waar ik een ITer ben, leverde diegene voor mij allemaal Ms lumias uit 630 635 640 650 alleen maar klachten. Nu heb ik een pilot groep stuk van 30 personen waarvan er 10 Zeker behoorlijk kunnen zeiken om elk klein dingetje! Die nu een samsung galaxy a3 hebben! Sinds zij die telefoon hebben, hoor ik ze niet! Dus dat wordt nu langzaam aan samsungs uitdelen want die ms lumias gaan nu spontaan allemaal kapot, rara hoe zou dat komen
Waren dat klachten vanwege defect of vanwege onbekendheid met de software?
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:26:05 #189
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174846005
Ik ben die crashes van Edge op mijn 640 XL echt zat en wil nu via Insider naar een nieuwe build waar dat blijkbaar verholpen is. Maar ik kan blijkbaar niet deelnemen, omdat de support gestopt is voor dit toestel. Iemand een idee voor een alternatief?
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:33:43 #190
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_174846137
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:26 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben die crashes van Edge op mijn 640 XL echt zat en wil nu via Insider naar een nieuwe build waar dat blijkbaar verholpen is. Maar ik kan blijkbaar niet deelnemen, omdat de support gestopt is voor dit toestel. Iemand een idee voor een alternatief?
Android?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:38:29 #191
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174846201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:33 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Android?
Bijdehandje. :') Stap binnenkort over, maar wil nu even een pleister op de schram van dit OS.
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:14:19 #192
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_174851335
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij juist de bedoeling van een zakelijke telefoon. Dit is ook de markt waarop MS zich verder zal gaan richten. Je hebt geen snapchat etc nodig. Het startscherm is strak, overzichtelijk en netjes. Idem voor instellingen en de core business apps: outlook, outlook agenda, contacten, telefoon etc. Je hebt helemaal geen wisselende launchers, fonts e.d. nodig. Lijkt mij helemaal super.

Ik vind android nu wel prima omdat ik meer apps heb, maar als professional zou ik liever een WP hebben. Geen onzin met apps die verbruiken of 'gesluimerd' moeten worden, geen rare vastlopers, minder veiligheidsrisico's en de outlook apps zijn gewoon (nog wel) beter op WP dan andere platforms.
Ook zakelijk gezien is Windows 10 Mobile inmiddels een drama.

De ondersteuning van MDM voor Office 365 is bijvoorbeeld dramatisch op Windows Mobile en ook de native Microsoft apps zijn op IOS en Android veel beter.

Zakelijk gezien is IOS gewoon de beste keuze.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:03:27 #193
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_175254737
Wat moet je hier nu weer van denken 🤔

https://tweakers.net/nieu(...)en-uit.html#reacties
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  donderdag 23 november 2017 @ 10:26:25 #194
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175255132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:03 schreef Rob310 het volgende:
Wat moet je hier nu weer van denken 🤔

https://tweakers.net/nieu(...)en-uit.html#reacties
Laatste stuiptrekking.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 23 november 2017 @ 10:30:09 #195
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_175255193
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:26 schreef JDude het volgende:

[..]

Laatste stuiptrekking.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 23 november 2017 @ 11:34:31 #196
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175256373
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Wie heeft er ervaring met de overstap naar Android of IOS. Welk systeem werkt het meest prettig als je al een decennium Windows Mobile gebruikt?

- Volledig integratie met Microsoft producten

Ik heb een Microsoft Windows 10 Desktop, laptop, tablet en telefoon. Maar ik merk helemaal niks van enige integratie. Je zou denken dat er toch een manier moet zijn om bijvoorbeeld vanaf de desktop een smsje te beantwoorden bijvoorbeeld. Of met de telefoon de muziek op de desktop pauzeren etc.
pi_175526985
Grrr mijn lumia 950 besluit opeens om geen contacten meer weer te geven. Heb in whatsapp alleen telefoonnummers ipv namen. En in mijn contactenlijst staan nog maar de 2 laatst toegevoegde nummers...
pi_175921378
Ben sinds vorige week toch ook over naar Android nadat mijn Lumia 550 ermee opgehouden was.

Moet zeggen dat het me meevalt. Mis nog de overzichtelijkheid van Windows Phone maar positief is de enorme extra functionaliteit van de apps. Heb niet eens nieuwe apps nog maar je merkt gewoon hoe enorm windows apps achter waren gaan lopen qua ontwikkeling.

Verder vond ik een van de belangrijkere zaken van windows dat je alle apps apart rechten kon geven en ook kon intrekken. Dat mistte ik enorm in Android, een zaklamp heeft niets in mijn gegevens te zoeken. Dat dat nu wel kan is dan ook een enorme verbetering ^O^
pi_176034562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:29 schreef wcborstel het volgende:
Grrr mijn lumia 950 besluit opeens om geen contacten meer weer te geven. Heb in whatsapp alleen telefoonnummers ipv namen. En in mijn contactenlijst staan nog maar de 2 laatst toegevoegde nummers...
Had vorige week dat probleem ook ja. Nu niet meer, afgelopen weekend een Xiaomi Mi A1 gekocht. Werd er gek van.

Stock Android is wat minder intuïtief maar ik kan nu in ieder geval ook mijn bankzaken fatsoenlijk via de telefoon doen...
pi_176038696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:55 schreef Molleman het volgende:

[..]

Had vorige week dat probleem ook ja. Nu niet meer, afgelopen weekend een Xiaomi Mi A1 gekocht. Werd er gek van.

Stock Android is wat minder intuïtief maar ik kan nu in ieder geval ook mijn bankzaken fatsoenlijk via de telefoon doen...
Heb alle contacten handmatig terug gezet. Stonden gelukkig nog opgeslagen in outlook. Maand later weer alles kwijt, iets later waren ze opeens terug. Ben nu dus ook aan het kijken naar een andere (android) telefoon. Ik begin deze wel beu te worden.
pi_176046416
Helaas ben ik sinds de 1e kerstdag ook aangewezen op een Android geval. Na ruim 10 jaar Windows toestellen gebruikt te hebben, is het een "aparte" ervaring.
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:10:01 #202
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_176111905
https://tweakers.net/nieu(...)kleinere-bezels.html

Maar waar gaat die op draainen denk je dan.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:16:54 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176119026
Ben begonnen aan Hawaï Five 0 en daar zit een scène in waar ze zeggen 'Bing it' om vervolgens op een Lumia wat te zoeken. Dat was best karig :') Zo win je de smartphone oorlog niet nee _O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 31 december 2017 @ 20:41:38 #204
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_176203283
WhatsApp doet 't nu ook niet meer. En ik was zo blij met m'n Nokia. :(

Een vd weinige Windows producten die ik erg mocht. RIP.

Nu moet ik naar dat Android ding. :{w
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_176227314
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 20:41 schreef popolon het volgende:
WhatsApp doet 't nu ook niet meer. En ik was zo blij met m'n Nokia. :(

Een vd weinige Windows producten die ik erg mocht. RIP.

Nu moet ik naar dat Android ding. :{w
Maar je kunt wel weer voor een Nokia gaan O-)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:44:09 #206
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_176231011
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 20:41 schreef popolon het volgende:
WhatsApp doet 't nu ook niet meer. En ik was zo blij met m'n Nokia. :(

Een vd weinige Windows producten die ik erg mocht. RIP.

Nu moet ik naar dat Android ding. :{w
Ik zag ook heel erg op tegen het teruggaan naar Android
Maar uiteindelijk valt het reuze mee
Enige wat ik mis is het snelle overzicht van de live tiles, maar daar is ook wel mee te leven
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:23:41 #207
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_176232024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:44 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ik zag ook heel erg op tegen het teruggaan naar Android
Maar uiteindelijk valt het reuze mee
Enige wat ik mis is het snelle overzicht van de live tiles, maar daar is ook wel mee te leven
Overstap valt inderdaad mee, Android is gewoon volwassen en er is alles op te doen wat je met WIndows Mobile ook kan. Sterker nog, er is meer mee te doen omdat het nog actief wordt ontwikkeld en er miljoenen ontwikkelaars dagelijks mee bezig zijn.
Wat ik vooral mis is het gevoel dat het echt mijn telefoon is. Doordat ik m'n tiles zo had ingedeeld hoe ik ze wilde was het echt een unieke telefoon, helemaal van mij. App-icoontjes en widgets hebben niet hetzelfde gevoel bij mij. Misschien is het ook een beetje hipsterfactor, dat ik het tof vond om een afwijkende telefoon te hebben, een Windows ipv Android of iOS, maar ik mis het wel. M'n telefoon nu voelt als een gebruiksvoorwerp, een ding wat inwisselbaar is. M'n Nokia voelde als mijn telefoon, een unieke gadget die niemand anders had.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 10:56:15 #208
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176232490
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:23:53 #209
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_176233996
quote:
Hehe ja heb ik geprobeerd, maar het was het toch net niet. Ik zie het maar als een mooi afgesloten hoofdstuk! Zo was het in het verleden, nu maar gewoon naar de toekomst kijken. Maar dan iets minder dramatisch dan hoe ik het hier schrijf, uiteindelijk is het maar een telefoon ;)
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:56:45 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176385753
quote:
Best een fijne launcher, maar verder niet.
De livetiles heb ik ook niet echt kunnen ontdekken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 19 januari 2018 @ 20:59:36 #211
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176619659
Ik dacht ik zal m'n 930 weer eens reanimeren. Gros van de apps werkte om welke reden dan ook niet of slecht meer, systeemupdate faalde steeds dus dan maar factory reset.

Nu weigert 'ie voorbij een of ander registratiescherm te komen, vermoedelijk omdat er geen sim meer in zit?

:').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 29 januari 2018 @ 02:36:54 #212
53151 T42
Pinball Wizard
pi_176811846
Ik ben als Nokia gebruiker naar Android gegaan. Nooit wat anders dan Nokia gehad
  maandag 29 januari 2018 @ 03:44:23 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_176811969
Ik heb nu een Pixel 2, m'n Nokia deed ook geen WhatsApp meer :(

Leuk ding maar ik mis toch m'n Windows, lekker simpel, 'ding'

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:23 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

. M'n telefoon nu voelt als een gebruiksvoorwerp, een ding wat inwisselbaar is. M'n Nokia voelde als mijn telefoon, een unieke gadget die niemand anders had.
Dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 31 januari 2018 @ 23:11:23 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176874252


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 21 mei 2018 @ 00:25:24 #215
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179294089
Hoeveel zouden een 640 XL en een 950 XL waard zijn op de tweedehands markt? :') Gebruik die 950 XL nu uitsluitend voor werk en die 640 XL voor random browsen als ie toevallig voor handen ligt. 8)7 Wil een iPhone SE (2) halen voor werk.
  maandag 21 mei 2018 @ 00:32:18 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179294212
Even uitrekenen wat er nog aan waardevolle metalen in zit. Veel meer dan dat zal het niet zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 21 mei 2018 @ 00:36:23 #217
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179294276
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2018 00:32 schreef JDude het volgende:
Even uitrekenen wat er nog aan waardevolle metalen in zit. Veel meer dan dat zal het niet zijn.
Godver. _O- Wel allebei onlangs een update gekregen, dus in ieder geval wel applaus voor de blijvende ondersteuning. :')
pi_179300300
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 00:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Hoeveel zouden een 640 XL en een 950 XL waard zijn op de tweedehands markt? :') Gebruik die 950 XL nu uitsluitend voor werk en die 640 XL voor random browsen als ie toevallig voor handen ligt. 8)7 Wil een iPhone SE (2) halen voor werk.
Ter indicatie:

https://nl.webuy.com/search?stext=640xl
https://nl.webuy.com/search?stext=950xl
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:23:07 #219
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179300415
quote:
Niet veel dus. Ideetje om te proberen om via Marktplaats een hogere prijs uit te halen of is dit zo'n beetje de bovengrens?
pi_179300460
Proberen kan uiteraard geen kwaad, maar particulier via Marktplaats denk ik dat je er heel lang mee blijft zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 mei 2018 @ 20:52:09 #221
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179308558
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Proberen kan uiteraard geen kwaad, maar particulier via Marktplaats denk ik dat je er heel lang mee blijft zitten.
Doet me gewoon pijn dit. :')
  maandag 21 januari 2019 @ 10:41:49 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184528202
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:10:13 #223
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184547406
quote:
Las het inderdaad laatst op Tweakers en wilde ook een kickje geven, maar kon het topic niet vinden. _O- Zo achtergesteld is W10M dus. :')
pi_184547934
Jammer; afgezien van het gebrek aan apps nog steeds tevreden met W10M. Nog steeds acht ik de software een stuk prettiger in gebruik dan de gemiddelde Android of IOS-variant.

Sowieso nog bijzonder om te zien dat mijn 4 jaar oude Nokia 735 al die jaren geüpdatet werd met beveiligingsupdates. Iets wat je van veel andere fabrikanten niet kan zeggen...
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:23:18 #225
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_184548590
quote:
Best jammer, ik gebruik nog steeds een Lumia 930. Met wel een Android telefoon ernaast sinds een tijdje.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:13:56 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_184549374
Ik heb m'n 930 onlangs nog een paar dagen gebruikt als vervangende telefoon.

Nu ook weer een Nokia!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:11:58 #227
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184554811
De 930 was ook wel echt een toptoestel. En in toffe kleuren. Dat mis ik misschien nog wel het meest :+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:01:04 #228
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_184555638
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
De 930 was ook wel echt een toptoestel. En in toffe kleuren. Dat mis ik misschien nog wel het meest :+
Yep, ik heb hem in het oranje. Daar hoefde ik toen niet lang over na te denken
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:04:15 #229
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184555700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:01 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Yep, ik heb hem in het oranje. Daar hoefde ik toen niet lang over na te denken
Groen hier en daarvoor een gele 920. O+

Nu heb ik een donkerblauwe Nokia 6.1 met een gouden randje. In ieder geval geen zwart :r
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 januari 2019 @ 18:11:49 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184577076
Dus ze hebben voor niets de desktop PC veranderd in een soort grote mobiele telefoon |:(

Hopelijk komst er ooit een nieuw desktop OS waarop je gewoon windows programma's kunt draaien. Een soort nieuwe versie van Windows 7 zonder gedwongen updates en rare tegels en dergelijke.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:28:33 #231
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184578731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:11 schreef SeLang het volgende:
Dus ze hebben voor niets de desktop PC veranderd in een soort grote mobiele telefoon |:(

Hopelijk komst er ooit een nieuw desktop OS waarop je gewoon windows programma's kunt draaien. Een soort nieuwe versie van Windows 7 zonder gedwongen updates en rare tegels en dergelijke.
Je bedoelt Windows 10?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184598266
Ik mis W10 nog regelmatig. Na W10 bij Android terecht gekomen maar met het dramatische update beleid toch bij IOS terecht gekomen. (Heb de iPhone X nu al 2x teruggestuurd ter reparatie met een defect oorspeaker :') )

W10M had echt het beste van Android en IOS... alleen dan zonder ecosysteem :')
  vrijdag 25 januari 2019 @ 10:17:32 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_184608637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:11 schreef SeLang het volgende:
Dus ze hebben voor niets de desktop PC veranderd in een soort grote mobiele telefoon |:(

Hopelijk komst er ooit een nieuw desktop OS waarop je gewoon windows programma's kunt draaien. Een soort nieuwe versie van Windows 7 zonder gedwongen updates en rare tegels en dergelijke.
Waar heb je het over?
Windows 10 is echt een top systeem.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 januari 2019 @ 10:18:32 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_184608651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik mis W10 nog regelmatig. Na W10 bij Android terecht gekomen maar met het dramatische update beleid toch bij IOS terecht gekomen. (Heb de iPhone X nu al 2x teruggestuurd ter reparatie met een defect oorspeaker :') )

W10M had echt het beste van Android en IOS... alleen dan zonder ecosysteem :')
Het ligt er heel erg aan welk merk en type telefoon je hebt.
Het update beleid van iOS is inderdaad wel een heel stuk beter, maar als je de juiste Android telefoon hebt is het beleid ook prima.

Samsung is bijvoorbeeld helemaal kut, maar wel de meest verkochte telefoon.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_184608820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het ligt er heel erg aan welk merk en type telefoon je hebt.
Het update beleid van iOS is inderdaad wel een heel stuk beter, maar als je de juiste Android telefoon hebt is het beleid ook prima.

Samsung is bijvoorbeeld helemaal kut, maar wel de meest verkochte telefoon.
Snap je niet hè ik koop nooit meer een Samsung, na een jaar geen updates meer. Nu a jaren ios en het is super, zelfs oudere telefoons worden nog ondersteund.
Ik was hier...
  vrijdag 25 januari 2019 @ 10:52:01 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_184609132
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:29 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Snap je niet hè ik koop nooit meer een Samsung, na een jaar geen updates meer. Nu a jaren ios en het is super, zelfs oudere telefoons worden nog ondersteund.
Android is vanaf het begin relatief goedkoper (niet alleen in aanschaf, maar ook bij het aanschaffen van apps en dergelijke) en Samsung heeft gewoon een heel goed marketing beleid.
Met al die flagships van Samsung en dergelijke is dat verschil natuurlijk kleiner geworden en het app beleid van Apple is ook wat aangepast, maar relatief is het nog altijd iets goedkoper. Wat voor een gemiddelde consument heel belangrijk is.

Daarnaast moet Android altijd enigzins aangepast worden naar het merk en type telefoon en hoe meer je aan moet passen, hoe langer het duurt.
Koop je een telefoon met bijna stock Android werkt dat al veel beter.

Na een jaar geen updates meer is trouwens ook wel van een tijdje geleden. Sowieso security updates gaan veel langer door. Feit blijft dat iOS (ook met begrijpelijke reden) veel beter is in zijn updates verstrekken.

Ik koop ook nooit meer een Samsung. Tegenwoordig blij met mijn Oneplus 6. Werkt loeisnel en de update cyclus is tot nu toe prima.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_184609354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Android is vanaf het begin relatief goedkoper (niet alleen in aanschaf, maar ook bij het aanschaffen van apps en dergelijke) en Samsung heeft gewoon een heel goed marketing beleid.
Met al die flagships van Samsung en dergelijke is dat verschil natuurlijk kleiner geworden en het app beleid van Apple is ook wat aangepast, maar relatief is het nog altijd iets goedkoper. Wat voor een gemiddelde consument heel belangrijk is.

Daarnaast moet Android altijd enigzins aangepast worden naar het merk en type telefoon en hoe meer je aan moet passen, hoe langer het duurt.
Koop je een telefoon met bijna stock Android werkt dat al veel beter.

Na een jaar geen updates meer is trouwens ook wel van een tijdje geleden. Sowieso security updates gaan veel langer door. Feit blijft dat iOS (ook met begrijpelijke reden) veel beter is in zijn updates verstrekken.

Ik koop ook nooit meer een Samsung. Tegenwoordig blij met mijn Oneplus 6. Werkt loeisnel en de update cyclus is tot nu toe prima.
Geef ik je gelijk in, ik heb een hoop telefoons gehad, in 2016 zelfs nog de BlackBerry geprobeerd. Na wat modden kreeg ik daar ook Android apps op. Maar in die tijd als je een toestel wilde kopen met stock Android dan was je net zo duur af als een Apple (bijna dan)
Ik heb ook Android telefoons geroot om er dan een soort van stock Android op te draaien.
Maar nadat ik zon toestel een jaar gebruikt had werden ze echt gaar, langzaam, bleven ze hangen en daar stoorde ik mij enorm aan. Nu heb ik sinds 2017 een iPhone 7 vanuit mijn werkgever en die voelt nog steeds aan als nieuw, terwijl ik Android telefoons al 3x had moeten resetten om ze weer een beetje lekker te laten draaien. Misschien dat dat nu anders is maar ik ga nooit meer terug naar Android. Te vaak meegemaakt dat apps bleven hangen of dat het net niet zo werkt zoals het hoort. Dat heb ik nu sinds mijn eerste iPhone nooit meer meegemaakt. Hij doet het altijd en goed. Maar nogmaals, misschien is dat tegenwoordig anders.
Ik was hier...
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:59:14 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_184611520
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:06 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Geef ik je gelijk in, ik heb een hoop telefoons gehad, in 2016 zelfs nog de BlackBerry geprobeerd. Na wat modden kreeg ik daar ook Android apps op. Maar in die tijd als je een toestel wilde kopen met stock Android dan was je net zo duur af als een Apple (bijna dan)
Ik heb ook Android telefoons geroot om er dan een soort van stock Android op te draaien.
Maar nadat ik zon toestel een jaar gebruikt had werden ze echt gaar, langzaam, bleven ze hangen en daar stoorde ik mij enorm aan. Nu heb ik sinds 2017 een iPhone 7 vanuit mijn werkgever en die voelt nog steeds aan als nieuw, terwijl ik Android telefoons al 3x had moeten resetten om ze weer een beetje lekker te laten draaien. Misschien dat dat nu anders is maar ik ga nooit meer terug naar Android. Te vaak meegemaakt dat apps bleven hangen of dat het net niet zo werkt zoals het hoort. Dat heb ik nu sinds mijn eerste iPhone nooit meer meegemaakt. Hij doet het altijd en goed. Maar nogmaals, misschien is dat tegenwoordig anders.
Ik denk dat het sowieso afhankelijk is van het merk dat je hebt en hoe zijn Android afleveren. Ik ben zelf niet zo van de overlays extra apps. Mijn Oneplus heeft 1 app van Oneplus zelf voor het omzetten van telefoons. Verder is het Stock Android.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:55:52 #239
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_184911247
Update beleid bij Samsung is nog steeds gegarandeerd 2 jaar vanaf de release date.

Het kan dus best dat je S10 van 1200 euro na 2 jaar al afgeschreven is omdat deze geen updates meer ontvangt :') _O-
pi_184911738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Update beleid bij Samsung is nog steeds gegarandeerd 2 jaar vanaf de release date.

Het kan dus best dat je S10 van 1200 euro na 2 jaar al afgeschreven is omdat deze geen updates meer ontvangt :') _O-
dan issie nog niet afgeschreven, hij is hooguit een beetje verouderd
afgeschreven is hij pas als er niks meer op geinstalleerd kan worden
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:13:05 #241
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_184912382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:31 schreef mschol het volgende:

[..]

dan issie nog niet afgeschreven, hij is hooguit een beetje verouderd
afgeschreven is hij pas als er niks meer op geinstalleerd kan worden
Dat is jouw definitie, bij mij is een telefoon of PC die geen security updates meer ontvangt gewoon afgeschreven. Sterker nog, ik ben onder de AVG strafbaar als ik deze gebruik.
pi_184912509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is jouw definitie, bij mij is een telefoon of PC die geen security updates meer ontvangt gewoon afgeschreven. Sterker nog, ik ben onder de AVG strafbaar als ik deze gebruik.
strafbaar? leg uit..

en jouw instelling is precies dat van de huidige consumptiemaatschappij terwijl dat volledig waanzin is. Daar doe ik niet aan mee nee
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:30:25 #243
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_184912637
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:20 schreef mschol het volgende:

[..]

strafbaar? leg uit..

en jouw instelling is precies dat van de huidige consumptiemaatschappij terwijl dat volledig waanzin is. Daar doe ik niet aan mee nee
Mijn instelling? De instelling van de fabrikant bedoel je, die besluit namelijk om een product binnen de technische levensduur niet meer te ondersteunen.

Door mijn instelling beloon ik een fabrikant die zijn support policy wel op orde heeft en straf ik het bedrijf die er lak aan heeft, precies het tegenovergestelde aan wat jij beweert dus.

Wanneer persoonsgevens die ik zakelijk verwerk op straat komen te liggen doordat ik een legacy device gebruik ben ik strafbaar onder de AVG.
pi_184912808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mijn instelling? De instelling van de fabrikant bedoel je, die besluit namelijk om een product binnen de technische levensduur niet meer te ondersteunen.

Door mijn instelling beloon ik een fabrikant die zijn support policy wel op orde heeft en straf ik het bedrijf die er lak aan heeft, precies het tegenovergestelde aan wat jij beweert dus.
jij gooit een apparaat weg zodra deze geen updates meer krijgt
dat is waanzin; ook apparaten die wat langer support krijgen zijn NA die periode prima bruikbaar

quote:
Wanneer persoonsgevens die ik zakelijk verwerk op straat komen te liggen doordat ik een legacy device gebruik ben ik strafbaar onder de AVG.
dan moeten ze eerst op straat terecht komen, die kans is bij normaal gebruik eigenlijk 0.

ik zou er persoonlijk redelijk lak aan hebben, daar de AVG dus naar redelijkheid wordt toegepast.

het is betutteling ten top: de kleine man gaat bijna failliet aan regelgeving en de grote vissen komen er 'gewoon' mee weg. (na aftrek van een boete van een paar duizend euro)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:50:33 #245
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_184912900
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

jij gooit een apparaat weg zodra deze geen updates meer krijgt
dat is waanzin; ook apparaten die wat langer support krijgen zijn NA die periode prima bruikbaar

Ik gooi niets weg, ik verkoop ze op marktplaats aan mensen die veiligheid niet belangrijk vinden.

Jij koopt apparatuur van fabrikanten van die het niet zo nou nemen met de productondersteuning, hiermee houdt je het in stand. Iets wat niet in het belang van de consument is en daarnaast alles behalve duurzaam is.

Fabrikanten horen gewoon support te geven gedurende de verwachte technische levensduur. Bij een telefoon zou dat tenminste 5 jaar moeten zijn.
pi_184913234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik gooi niets weg, ik verkoop ze op marktplaats aan mensen die veiligheid niet belangrijk vinden.

Jij koopt apparatuur van fabrikanten van die het niet zo nou nemen met de productondersteuning, hiermee houdt je het in stand. Iets wat niet in het belang van de consument is en daarnaast alles behalve duurzaam is.
ik houd niks in stand want dan zou ik die telefoon weggooien/doorverkopen na einde v/d updates.

Dit doe ik niet, een fabrikant 'voelt' dit dus hoedan ook in zijn portemonnee.
quote:
Fabrikanten horen gewoon support te geven gedurende de verwachte technische levensduur. Bij een telefoon zou dat tenminste 5 jaar moeten zijn.
fijne utopie heb je daar, dat gaat niet gebeuren, daar is op de lange termijn namelijk geen geld mee te verdienen (kosten voor ontwikkeling zullen altijd boven de inkomsten uitstijgen tenzij er een jaarlijks support contract wordt getekent en dat doet een consument niet (graag)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 12:18:35 #247
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_184913354
quote:
8s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nadella zegt al sinds zijn aantreden dat hij toegewijd is aan Mobile. Ondanks dat verkoopt hij de gekochte hardwaredivisie van Nokia en investeert Microsoft meer in zijn apps op iOS en Android dan op Windows 10 Mobile. :') Oh ja, die vent gebruikt persoonlijk zelf een iPhone. :') Steve Ballmer gebruikte een Lumia; hij geloofde nog erin. Wat een grap die Nadella. :')
Inmiddels heeft Nadella er wel voor gezorgd dat ze het grootste bedrijf ter wereld zijn qua beurswaarde. :+

Overigens is het wel stuivertje wisselen met Apple en Amazon, maar toch. :)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 15:55:22 #248
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_184917447
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Inmiddels heeft Nadella er wel voor gezorgd dat ze het grootste bedrijf ter wereld zijn qua beurswaarde. :+

Overigens is het wel stuivertje wisselen met Apple en Amazon, maar toch. :)
En inmiddels kan ik mijn 950 XL aan de straatstenen niet kwijt. -O-
pi_184917815
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

En inmiddels kan ik mijn 950 XL aan de straatstenen niet kwijt. -O-
hij doet het iig toch nog?

ik heb hier een uit het goedkopere segment en die heeft zichzelf vankant gemaakt: BSOD, niet meer te benaderen vanaf pc of te flashen met de recovery software, terwijl er niks bijzonders mee gedaan is..
dat is nu letterlijk een baksteen.. :(
pi_184919886
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik gooi niets weg, ik verkoop ze op marktplaats aan mensen die veiligheid niet belangrijk vinden.

Jij koopt apparatuur van fabrikanten van die het niet zo nou nemen met de productondersteuning, hiermee houdt je het in stand. Iets wat niet in het belang van de consument is en daarnaast alles behalve duurzaam is.

Fabrikanten horen gewoon support te geven gedurende de verwachte technische levensduur. Bij een telefoon zou dat tenminste 5 jaar moeten zijn.
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik let bij de aanschaf goed op de reputatie van de fabrikant en in hoeverre ze deze nakomen mbt de veiligheids updates. Ik zal in de huidige situatie dus nooit een Samsung kopen maar heb ik na mijn Windows phone eerst een Google phone 5X gehad en sinds 1,5 jaar een Nokia. Zeker Nokia levert betaalbare telefoons met goede en snelle updates.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')