Vanzelfsprekend. Het best peil je 12 miljoen man natuurlijk.quote:Op maandag 13 maart 2017 23:09 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Groter is beter. Eenvandaag doet vaak iets van 30.000+ man
En was het lievelingetje van de leraarquote:Op maandag 13 maart 2017 23:10 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Is zijn manier van politiek bedrijven.. Het moet vroeger echt op school zo'n type klikspaan zijn geweest..
Ja precies, dat dan weer wel inderdaadquote:Op maandag 13 maart 2017 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mits je een random sample hebt natuurlijk. Dus het moet een redelijke afspiegeling zijn van de populatie. Het is meer daar waar Maurice de mist in gaat.
Maar 5000 is wel voldoende groot voor significante analyses.
Dat denk ik ook niet nee. Ik vind zijn peilingen net iets te veel verschillen met andere peilers. EenVandaag is wat betrouwbaarder, grotere sample ook en wellicht ook beter verdeeld.quote:Op maandag 13 maart 2017 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Hond heeft simpelweg geen random sample, als je het mij vraagt.
Zo'n extra safehouse erbij bouwen met patatkraam en een minibar moet wel lukkenquote:Op maandag 13 maart 2017 23:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Beetje lastig om het torentje tot een bunker om te bouwen.
Zo'n type dat ik graag op de muil had willen stompen..quote:Op maandag 13 maart 2017 23:11 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
En was het lievelingetje van de leraar
quote:Op maandag 13 maart 2017 23:11 schreef richolio het volgende:
Oei. Wilders is gefactcheckt
https://www.facebook.com/NRC/videos/1083670131744873/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-wilders-a1550104
EN HIJ LIEGT. HIJ LIEGT.
Niet stemmers hoef je ook niet mee te rekenen.quote:Wilders (PVV): ’69 procent van de Turken in Nederland koos voor Erdogan’
Deze stelling heeft NRC al eerder gecheckt toen GroenLinks-leider Jesse Klaver een vergelijkbare uitspraak deed. Volgens de cijfers van het Turkse kiesbureau stemde 69,66 procent van de stemmers in Nederland op de AK-partij van president Erdogan, bij de parlementsverkiezingen in 2015.
Maar: nog niet de helft (46 procent) van de 245.000 stemgerechtigden stemde. En er zijn nog ongeveer 55.000 Turkse Nederlanders die niet geregistreerd staan als stemgerechtigd. Daarom kun je niet zeggen dat 69 procent van de Turken, of Turkse Nederlanders, koos voor Erdogan. Wij beoordelen deze stelling als grotendeels onwaar.
EenVandaag lijkt mij een betere afspiegeling ja. Ben benieuwd wat er werkelijk gaat gebeuren, ik hoop dat een van de 4 partijen eronder nog een leuke verrassing kan verzorgen, upsets zijn altijd leukquote:Op maandag 13 maart 2017 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet nee. Ik vind zijn peilingen net iets te veel verschillen met andere peilers. EenVandaag is wat betrouwbaarder, grotere sample ook en wellicht ook beter verdeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |