| LTVDK | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:04 |
In Horizon Zero Dawn speelt de speler als de jager Aloy (Ashly Burch) in een post-apocalyptische wereld rond het jaar 3000. De aarde is dan al voor lange tijd verlaten door mensen en wordt geheerst door gemechaniseerde wezens. Aloy heeft onderdelen van de overige wezens nodig om te overleven, en gebruikt voornamelijk haar pijl en boog om deze te verkrijgen. Deze titel blijft een PlayStation Exclusive. Naam: Horizon: Zero Dawn Platform(s): PS4 Releasedate: 1 Maart 2017 Trailers Reviews: IGN! Gamespot! | |
| MMaRsu | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:05 |
| Beste ps ip na tlou | |
| Friday12 | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:10 |
Ik zat van de week precies hetzelfde te denken | |
| LTVDK | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:11 |
TLOU moet ik nog steeds een keertje kopen Ben eigenlijk een beetje bang dat alle spellen die ik hierna ga spelen tegen gaan vallen | |
| MMaRsu | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:25 |
Tlou valt niet tegen | |
| Thrilled | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:25 |
| Heb hem op Hard staan, maar valt nog af en toe best tegen | |
| Faux. | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:36 |
| Overweeg em te kopen. Eerst maar eens BotW uitspelen | |
| Elegy | zaterdag 11 maart 2017 @ 04:21 |
| Gewoon kopen. | |
| Ang3l | zaterdag 11 maart 2017 @ 10:42 |
Dat vond ik bij Witcher ook irritant, niet kunnen looten vanaf je mount. Hier ook. Steeds op en af stappen | |
| MMaRsu | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:41 |
| Gewoon niet continuenop een mount dan | |
| LTVDK | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:48 |
| Mount gebruik ik eigenlijk zelden, dan kun je veel minder van de omgeving zien Wel jammer dat je niet op een Watcher kunt rijden | |
| Luuksor | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:02 |
In Horizon Zero Dawn speelt de speler als de jager Aloy (Ashly Burch) in een post-apocalyptische wereld rond het jaar 3000. De aarde is dan al voor lange tijd verlaten door mensen en wordt geheerst door gemechaniseerde wezens. Aloy heeft onderdelen van de overige wezens nodig om te overleven, en gebruikt voornamelijk haar pijl en boog om deze te verkrijgen. Deze titel blijft een PlayStation Exclusive. Naam: Horizon: Zero Dawn Platform(s): PS4 Releasedate: 1 Maart 2017 Trailers Reviews: IGN! Gamespot! | |
| 2Happy4U | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:24 |
| Is dit spel wat of is het Far Cry: Primal. Beetje nutteloze dingen verzamelen om saaie dingen te kunnen upgraden. | |
| truedestiny | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:36 |
Nee, zit veel meer diepte in. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 16:33 |
| GAM / Horizon: Zero Dawn TR gemaakt om die andere te reeksen aangezien die al dagen open is | |
| MMaRsu | zaterdag 11 maart 2017 @ 17:15 |
Nah | |
| 2Happy4U | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:18 |
Zit mobiel en dan kan dat niet. Hoop dat een collega het oppikt. | |
| Fred | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:36 |
Dus die andere reeksen? | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:40 |
| Ik heb melding gedaan om te mergen. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:07 |
| Hoe de fuck kill ik een deathbringer? | |
| Friday12 | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:26 |
Weakspots tijdens overheating -> zn poten kapotschieten | |
| Tijn | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:32 |
Blast grenades, niet te hoog mikken. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:41 |
Heb een achter een muurtje gezeten, was die bugged en kon die mij niet raken | |
| MMaRsu | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:55 |
Denk dat je wel veel voldoening voelde toen die dood was | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:17 |
haha moest wel lachen ja. Maar wat een spel, stuk daarna is ook baas | |
| Ang3l | zondag 12 maart 2017 @ 11:54 |
| Ik moet echt eens verder met de mainquest. Ben nu level 21 en mijn quest zegt nog steeds "Level 12: go te Meridian". Jaaahaaa, ben al dagen onderweg, maar er is zoveel afleiding! | |
| truedestiny | zondag 12 maart 2017 @ 12:53 |
level 28 en nog niet in Meridian geweest. Het heeft geen haast. | |
| Broodjekipkorn | zondag 12 maart 2017 @ 16:00 |
| Ik ben inmiddels 29,5 uur bezig, level 33 en op +/- 45%. | |
| Fylax | zondag 12 maart 2017 @ 16:10 |
| Zo'n thunderjaw lukt me echt niet | |
| LTVDK | zondag 12 maart 2017 @ 16:51 |
Gebruik je ropecaster | |
| Gezicht | zondag 12 maart 2017 @ 17:22 |
Je moet z'n wapens op z'n rug eraf schieten en die tegen hem gebruiken. | |
| Broodjekipkorn | zondag 12 maart 2017 @ 17:50 |
| Ik heb zojuist een touwwerper gekregen, maar ik snap er niks van? Moet ik dat ding aan een beest bevestigen en ergens anders aan? Ik probeer dat, maar de tutorial lijkt niet te tellen. | |
| Gezicht | zondag 12 maart 2017 @ 17:51 |
Als je ermee op een machine schiet wordt 'ie vanzelf aan de grond vastgemaakt. Als je een machine met een paar van die kabels raakt kan hij geen kant meer op. | |
| Broodjekipkorn | zondag 12 maart 2017 @ 18:08 |
Ik ga het nog eens proberen. | |
| Fylax | zondag 12 maart 2017 @ 18:08 |
| Net nadat ik dat zei had ik er eentje gekilld, met m'n explosiekatapult | |
| Tijn | zondag 12 maart 2017 @ 18:58 |
| Zonder goede verstopplek, is zo'n lopende deathbringer aardig lastig | |
| Gezicht | zondag 12 maart 2017 @ 19:15 |
Ik heb constant rollen tot een kunst verheven. | |
| NothingHappened | zondag 12 maart 2017 @ 20:08 |
| En die photo modus Ik heb al honderden kiekjes. Zo tof. | |
| Sabata | maandag 13 maart 2017 @ 10:17 |
| Owkee, dat banditcamp waar ik zolang op stukliep is gelukt. Alle ingangen van traps voorzien, wachters snipen en hard wegrennen als ik gespot werd en dat herhalen tot alles dood was, Belletje-trek met pijl en boog in feite Volgende probleem ik zit opgesloten in Cauldron Rho met een Snapmaw en een Ravager die me iedere keer in bamireepjes scheuren als ik de eerste override knop heb ingedrukt. Krijg van het sprinten en wegrollen geen pijl afgevuurd. Toch die ropecaster eens proberen? | |
| #ANONIEM | maandag 13 maart 2017 @ 10:33 |
nondeju | |
| Ang3l | maandag 13 maart 2017 @ 10:59 |
Ben gister ff op bezoek gegaan. Meteen wat sidequests verzameld, dus voorlopig ben ik weer ff zoet | |
| #ANONIEM | maandag 13 maart 2017 @ 11:29 |
| Waar staat het percentage? | |
| MMaRsu | maandag 13 maart 2017 @ 12:31 |
Toch niet zo gek? Uitgespeeld in 60 uur met 85% completion | |
| Friday12 | maandag 13 maart 2017 @ 12:41 |
notebook | |
| Elegy | maandag 13 maart 2017 @ 12:43 |
In het overzicht scherm helemaal rechts en dan game statistics. Als je een manual save doet kan je zien hoelang je al hebt gespeeld. | |
| Broodjekipkorn | maandag 13 maart 2017 @ 15:11 |
Is dat positief of negatief? | |
| solidslayer | dinsdag 14 maart 2017 @ 08:25 |
| Vol goede moed begon ik ook maar aan de Deathbringer, maar het kostte me minder moeite dan een het afmaken van een strider.. Ik begon met de cultists af te schieten een voor een tot ik werd gespot en ze op me af kwamen rennen, er volgde een grote explosie waarbij ik een cultists voorbij zag vliegen letterlijk en de deathbringer had nog maar halve bar aan leven over terwijl ik nog niet eens aan hem begonnen was, het kostte dan uiteindelijk weinig moeite om hem neer te halen, weet niet of dat zo hoort? | |
| LTVDK | dinsdag 14 maart 2017 @ 08:31 |
Ja, wacht maar af | |
| Ang3l | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:17 |
| Ik vind t leuk om te zien dat je er ook echt beter in wordt en steeds grotere beesten neermaait, en dat bv het er af schieten van componenten echt significant helpt bij het neerhalen van een beest. | |
| TheoddDutchGuy | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:03 |
| Ben benieuwd, speciaal voor dit spel dat ps4 1tb slim + horizon zero dawn pakket gekocht. Hoor zoveel goeie verhalen, dat kan ik niet laten liggen. Zat eerst nog te twijfelen een pro te kopen maar ik zie eigenlijk niet echt de meerwaarde zonder een 4k tv. | |
| #ANONIEM | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:05 |
GGa je geen spijt van krijgen! | |
| Rickocum | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:22 |
| Ik kom even terug op dat ik stelde dat dit ook een makkelijk spel was. Ik dacht alles wel te kunnen pwnen maar ben toch bij meerdere machines weer gillend weggerend, net zoals met sommige van die cauldrons. Later maar weer terug komen | |
| TheoddDutchGuy | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:38 |
... waar blijft die fucking postnl. | |
| Gezicht | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:44 |
Ik zei het toch | |
| Ang3l | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:01 |
Ik heb vaak dat ik denk "ooooo, is maar 1 snapmaw (of ander beest)" en dat er dan binnen de kortste keren 6 om je heen staan | |
| Elegy | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:03 |
Toch maakt het spel het je best makkelijk met de beschikbare skills en items. Het beste werkt door de beesten te scannen em dam daar je wapens en outfit op aanpassen. Ik speel op normal trouwens | |
| Tijn | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:45 |
Ja, eerst komt er een Watcher bij. Dat gaat nog wel. Dan nog twee Watchers, mkay. Dan nog een Longleg of zo'n schildpad, of zo'n tijger. Dan verstop je je maar in de bosjes, komen er een stel van die kutvogels bij. Wat een feest | |
| Rickocum | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:07 |
Ik op very hard. Maar bij die Cauldrons vind ik wel ene beetje valsspelerij though. Zie je één zo'n snapjaw onder dat schild staan dus dacht ik: die pwn ik wel even. Gaat dat schild weg en ineens spawned daar nog een zgn. "Ravager" er naast. Telkens maar met die tripcaster als een gek van die touwtjes maken. Maar als die ravager al niet constant op me af rent dan is die gare krokodil alweer rotzooi op mij aan het afspuwen. Zit nog op mijn werk maar ik bedenk mij met bovenstaande dat ik misschien die ravager aan de grond kan zetten met van die touwen. En dan ondertussen die krokodil in de vuur zetten. | |
| Friday12 | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:09 |
Jat het wapen van de ravager. | |
| Rickocum | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:10 |
Ooooohhhh!!! Dat is wel een goede ja. | |
| Ang3l | dinsdag 14 maart 2017 @ 14:40 |
Ja ik zit nu in een gebied waar de glinthawks als een sort aasgieren op je af duiken na een kill | |
| MMaRsu | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:25 |
Welkom bij de club :p. Het is het 100% waard | |
| MMaRsu | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:27 |
Tja | |
| Ang3l | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:37 |
Je weet wel wat "normal" inhoudt he? Ik bedoel, allemaal leuk en aardig dat jij hem op t max level wil spelen. maar het spel is natuurlijk oorspronkelijk bedoelt op "normal". Hence the word: Normal. Dus dat zou de normale spelervaring moeten zijn. | |
| Tijn | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:47 |
Nou, niet per se hoor. Doom is bijvoorbeeld ontwikkeld voor "ultra violence", dat is de difficulty waar ze het spel destijds rondom ontwikkeld hebben. Uiteindelijk is dat de een na hoogste difficulty setting in the game geworden, niet de middelste. | |
| LTVDK | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:54 |
Ik heb eigenlijk pas 2 keer mijn outfit aangepast, 1 keer van de standaard naar een shadow stealth ding en later nog een keer naar de speciale armor. Zou niet weten waarom je dat constant zou willen aanpassen, haalt je alleen maar uit de flow. | |
| MMaRsu | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:56 |
Dit is helemaal niet waar. Ik speel hem niet op max level, ik speel gewoon op hard. Dan hebben die robots iets meer punch. Ervaar het namelijk als storend als mn character een soort punching bag is die 20 hits kan hebben Normal is vaak gewoon veels te makkelijk tegenwoordig, als je het vergelijkt met games van vroeger. Maar tegenwoordig worden ook alle games door focustest groepen nog na gebalanceerd. En vaker is het dan makkelijker dan moeilijker. | |
| MMaRsu | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:57 |
Omdat elke armor speciale voordelen heeft? De ene is goed tegen corruption, ander tegen andere elementen. Ik heb trouwens t meeste gespeeld met de Nora Survivor Heavy, totdat ik in aankwam, vanaf daar de Carja Silks Heavy voornamelijk gedragen :p | |
| TheoddDutchGuy | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:41 |
Moet zeggen, denk het ook. Had niet dat soort kwaliteit ook verwacht van een ps4. Laatste console voor mij was de xbox360 Ook nu heb ik een pc die technisch gezien veel krachtiger is, maar als ik naar de beelden kijk en hoe gladjes het loopt van horizon zero dawn, zeker niet slecht! Die ps4 slim is ook behoorlijk stil en wordt niet al te warm tot dusver, all in all best wel tevreden. | |
| megamandy | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:42 |
| Gister eindelijk weer een de controller van mijn vriend afgepakt Had hier gelezen dat het vet uit zag maar dit had ik niet verwacht! Super mooi design | |
| Friday12 | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:46 |
Ga maar eens met die ancient armor spelen die je met 5 power cells kan halen | |
| LTVDK | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:33 |
Dit valt me nu pas op aan het begin van het verhaal
| |
| MMaRsu | woensdag 15 maart 2017 @ 01:32 |
Mja ik heb die pas net voor de laatste missie gehaald. Maar ik vind het enorm lelijk en het effect is constant irritant, vooral in photo mode. Dus ik heb die nooit gedragen :p. | |
| Friday12 | woensdag 15 maart 2017 @ 02:33 |
Echt idioot sterk | |
| Sabata | woensdag 15 maart 2017 @ 11:36 |
Cauldron Rho. Daar zat ik tot gisteren vast ja. Ze komen te snel op je af om goed te kunnen mikken met bogen. Dus mn laatste vallen en struikeldraden gebruikt voor vertraging. Die ravager liep in een blast trap en met drie vuurpijlen was zn kanon eraf. Kroko had ik intussen klem met die ropecaster (het duurt niet eeuwig en je hebt ca. 6 lijntjes nodig), maar het was nuttig. Want intussen was die ravager met nog een paar pijlen ontploft, kanon opgepakt en Ol'Painless style Kroko opgeblazen. Ain't got time to bleed! PS: later er achter gekomen dat Kroko inderdaad niet tegen vuur kan, dus vuurpijlen erop afschieten. Geeft een nieuwe dimensie aan de term Opblaaskrokodil | |
| #ANONIEM | woensdag 15 maart 2017 @ 12:05 |
hier idem Ik vind het vet | |
| Elegy | woensdag 15 maart 2017 @ 13:27 |
Ik heb die cauldron eerst helemaal volgezet met shock traps -> verdoving en blast en explosive traps. Daarna de ropecaster gebruiken en de explosive katapult op ze spammen. | |
| Rickocum | woensdag 15 maart 2017 @ 16:05 |
Zit er geen maximum aantal aan die traps? Shock traps als van die "potions"? Of van die tripcaster? | |
| Sabata | woensdag 15 maart 2017 @ 16:15 |
| hangt ervan af hoeveel wildlife je afgeknald hebt om als grondstof voor je carrying capacity te gebruiken | |
| Rickocum | woensdag 15 maart 2017 @ 16:22 |
Ik bedoel meer van; stél je hebt de resources om bij te craften, en je zet ze ingame neer; verdwijnen ze dan niet? In de zin van: kan je dan bij wijze van 100 van die dingen neerzetten? (Wat ik me niet kan voorstellen ivm framerate enzo) | |
| #ANONIEM | woensdag 15 maart 2017 @ 16:26 |
Heb nog even een screenshotje gemaakt ![]() | |
| Sabata | woensdag 15 maart 2017 @ 16:42 |
Hmm, honderd heb ik nog niet probeerd. Dat @#$%%^banditcamp van een paar dagen terug. Ik heb bij een uitgang iets van vijftien vallen neergepoot toen uit frustatie, zowel struikel draden als vallen en dat liet ie allemaal mooi zien. Wat een mooi mijnenveld werd dat toen er een clubje boze bandieten in liep. Ik zag trouwens in de skill tree dat je vallen weer opnieuw kan gebruiken als je de juiste tree kiest. | |
| Rickocum | woensdag 15 maart 2017 @ 17:03 |
Nice. Omdat je vroeger van die spellen had, dan wilde je voor de lol bijvoorbeeld meer dan tien bommen leggen, maar de eerste bom die je dan legde verdween bij de elfde bom die je legde. | |
| Rolstoelvandaal | woensdag 15 maart 2017 @ 20:24 |
| Met extra explosie upgrades op je tripcaster, haal je met 12 van die vallen al een groot stuk uit de health bar van een thunderjaw. Dat maakt het een heel wat gemakkelijker gevecht. | |
| Gezicht | woensdag 15 maart 2017 @ 20:27 |
| Ik gebruik die tripcaster, ropecaster en vallen eigenlijk vrijwel nooit | |
| #ANONIEM | woensdag 15 maart 2017 @ 22:30 |
Ik ook niet. Normale boog en de scherpschutter boog of hoe dat ding ook heet. | |
| MMaRsu | donderdag 16 maart 2017 @ 03:34 |
| Die ropecaster is juist genius, heerlijk om die robots mee naar de grond te krijgen | |
| Ang3l | donderdag 16 maart 2017 @ 11:13 |
Die heb ik nog niet | |
| Elegy | donderdag 16 maart 2017 @ 12:51 |
Tripcaster en vallen gebruikte ik eerst ook weinig. Totdat ik er achterkwam dat het best leuk is om het pad vol te leggen met trips. Ook vallen combineren zoals shock en explosief is praktisch. Of eerst explosief en een stukje verderop shock. Ropecaster is echt erg fijn, kan je ze mooi vastzetten en ze afmaken of juist even ergens anders op letten. | |
| Baconbus | donderdag 16 maart 2017 @ 15:07 |
| Iemand een goede reden om Horizon Zero Dawn niet te halen? Ik twijfel nog. | |
| lord_bono | donderdag 16 maart 2017 @ 15:13 |
De enige legitieme reden is als je de Nintendo Switch met Zelda hebt gekocht en daardoor wat krap bij kas zit | |
| NeuNeu | donderdag 16 maart 2017 @ 23:56 |
Je wil nog wat tijd overhouden voor andere zaken? | |
| Tijn | vrijdag 17 maart 2017 @ 00:03 |
| Zit ik heel sneaky enorm veel moeite te doen om stapje voor stapje een Stalker uit te schakelen, loopt-ie in m'n shock tripcaster. Dus ik er snel op af voor een critical hit, slaat-ie me in 1 klap dood | |
| Elegy | vrijdag 17 maart 2017 @ 00:54 |
- De hoofdpersonage is een roodharige bad-ass chick - Mechanische dino's - Mooie graphics - Over dertig jaar kan je zeggen: "ik was erbij toen dit spel uitkwam en ik heb het toen gespeeld" - Helpt elckaer, koopt Neederlandsche waer! | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 07:13 |
Naar het schijnt heb ik me laten vertellen dat als je echt heel snel bent je het spel binnen 4 uur uit kan spelen [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 07:14:05 ] | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 07:24 |
https://www.guerrilla-gam(...)s-exceed-2-6-million [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 07:25:01 ] | |
| Sabata | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:08 |
Blijkbaar zat er een fan van Ygritte / actrice Rose Lesley bij de character designers Leuk feitje: Aloy's stemactrice Ashley Burch sprak ook Tiny Tina uit Borderlands in | |
| MMaRsu | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:12 |
Het spel is al 6 jaar in ontwikkeling, al heel lang voordat Ygritte uberhaupt waa gecast. | |
| Ang3l | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:12 |
Aloy is qua uiterlijk de Nederlandse actrice Hannah Hoekstra. | |
| Elegy | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:40 |
| Het eerste waar ik aan dacht toen ik de screenshots en trailers zag met Aloy was "you know nothing Jon Snow!" Hoewel het denk ik puur toeval is lijkt ze wel enigszins op Ygritte. Maargoed, ik heb dan ook een zwak voor roodharige dames | |
| Sabata | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:28 |
Dat betekent dus sinds 2011, hetzelfde jaar dat Game of Thrones met uitzendingen begon. Ygritte kwam in seizoen 2 in beeld, in 2012. Het ontloopt elkaar helemaal niet veel | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:37 |
Gaat je heel veel tijd kosten Nintendo Zelda | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:31 |
| Niemand blij met de uitbreiding "aankondiging"? | |
| Tijn | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:25 |
Het was toch al wel min of meer bekend dat ze al bezig waren met nieuwe content? Ook al met deel 2 overigens. | |
| Friday12 | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55 |
Kom maar op | |
| Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:01 |
Niks van gehoord!? | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:40 |
https://www.guerrilla-gam(...)s-exceed-2-6-million Oke, geen echte aankondiging, maar toch | |
| Ang3l | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:26 |
Ik ben voorlopig nog wel ff zoet met deze hoor | |
| Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:27 |
| Ik ben volgens mij bij de laatste main quest nu | |
| Tijn | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:37 |
Welk level ongeveer? | |
| lord_bono | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:56 |
Ik ben nu 41 en ben volgens mij nog lang niet bij het einde | |
| Tijn | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:10 |
Mooi! Dan zit ik nog wel even goed met m'n leveltje 25 | |
| Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:28 |
Ik ben nu zelf level 41. Geloof dat het level van de quest ergens in de 20 is.
| |
| Tijn | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:30 |
Ah, tof. Daar ben ik nog lang niet, denk ik
| |
| Gezicht | vrijdag 17 maart 2017 @ 18:35 |
Daar zitten nog wel een stuk of 3 a 4 lange quests tussen ja | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 18:37 |
| Is de game na het uitspelen nog leuk overigens? Kan je bijvoorbeeld nog gewoon verder spelen en beestjes vermoorden? Weet niet hoe lang dat leuk blijft, maar dat je in elk geval gewoon nog dingen kan doen? (zonder spoilers graag | |
| Friday12 | vrijdag 17 maart 2017 @ 18:42 |
Na de laatste quest word je weer in de wereld geplaatst net voor de laatste quest en kan je weer meer doen. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 maart 2017 @ 18:48 |
Nice, thanks. | |
| NothingHappened | zaterdag 18 maart 2017 @ 01:56 |
HZD uitgespeeld... Maar...maakt eigenlijk niks uit, want WAT EEN GAME | |
| Tim_G | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:08 |
Komt door je naam | |
| #ANONIEM | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:43 |
| Voor het eerst in een week weer tijd om te spelen. Het blijft ook gewoon een geweldige game he, allemachtig. Groots, divers, het verhaal.. | |
| NothingHappened | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:51 |
| |
| lord_bono | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:56 |
Dit inderdaad, en side-quests die daadwerkelijk iets toevoegen aan de wereld waar in je speelt. Dat vond ik ook een verademing. | |
| Rolstoelvandaal | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:30 |
Net de credits helemaal voorbij laten komen, erg leuke muziek. Perfect om effe tot rust te komen. En wat een fantastische game is het toch. Erg leuk om telkens nieuwe tactieken te proberen bij de robots. Nu enkel nog blazing suns halen op de hunting grounds voor de platinum trophy. De eerste hunting ground heb ik al, de andere nog niet geprobeerd. Hopelijk lukt dat wat vlot nu dat al aloy's gear geupgrade is.
[ Bericht 23% gewijzigd door Rolstoelvandaal op 18-03-2017 12:42:15 ] | |
| Gezicht | zaterdag 18 maart 2017 @ 13:27 |
| Ik denk dat dit voor mij ook de eerste platinum sinds Uncharted 2 gaat worden | |
| StateOfMind | zondag 19 maart 2017 @ 08:24 |
| Gistermiddag ook maar HZD gekocht, ik ga er vanmiddag aan beginnen Ben reuze benieuwd | |
| Broodjekipkorn | zondag 19 maart 2017 @ 13:25 |
En? Wat vind je ervan? | |
| StateOfMind | zondag 19 maart 2017 @ 13:32 |
Wauw dekt de lading wel | |
| Ang3l | maandag 20 maart 2017 @ 10:20 |
| Ik heb eindelijk een ropecaster gekocht. Ik denk dat komt wel ergens een keer voorbij in een sidequest of zo, dat je 'm nodig hebt. Maar nog niet gezien. | |
| MMaRsu | maandag 20 maart 2017 @ 10:30 |
Veel plezier man, 1 van de beste ps4 games | |
| Bananenpap | maandag 20 maart 2017 @ 10:41 |
| Binnenkort weer eens oppakken. Had 'm beter niet twee dagen voor Zelda gekocht. | |
| LTVDK | maandag 20 maart 2017 @ 10:57 |
Enige plekken waar je nieuwe wapens verplicht nodig hebt is bij de Hunting Grounds | |
| MMaRsu | maandag 20 maart 2017 @ 11:06 |
| De ropecaster is sowieso handig hoor :p | |
| Sabata | maandag 20 maart 2017 @ 11:12 |
| Inderdaad erg handig tegen glinthawks. Bewijst ook zijn waarde in cauldrons en eigenlijk alle situaties met meerdere machines tegelijk. Hunting Ground Greatrun bv, waar je twee Ravagers moet kapen om een Thunderjaw neer te leggen. | |
| Ang3l | maandag 20 maart 2017 @ 13:21 |
Ik heb 'm nog niet heel erg gemist, maar ik ga er vanaf nu eens mee testen Heb alleen nog mara de tutorial quest daarvan gedaan. Ik krijg die van de blast sling trouwens maar niet gedaan: kill 3 enemies at once with a blast sling. Dat moet zeker bij watchers of humans of zo? Want ik krijg er echt niet met 1 zo'n ding 3 tegelijk dood. | |
| Sabata | maandag 20 maart 2017 @ 14:19 |
Dat is me per ongeluk met een kudde grazers gelukt in een van de hunting grounds. ik moest voor een van die trials de blaze canister eraf schieten, maar kwam na vijf mislukte schoten pijlen tekort en schoot daarom met een sling op die groep. Lekkere knal gaf dat :p | |
| Gkhn | maandag 20 maart 2017 @ 14:43 |
| Goede game. Lekker boeiend en gaaf om te jagen op die beesten. Ik vind alleen de interactie met de mensen in de wereld best bagger. Waarom kan ik niet met een paar wachters vechten en heisa schoppen in een dorp? Of dat als je in een dorp bent er een aanval komt van rebellen of wild geslagen machines. Klimmen vind ik ook echt knudde. Je kan alleen vastgrijpen aan die gele obstakels en sommige richels. Ik had gehoopt dat je overal op kon klimmen zoals bomen, rotsen en huizen | |
| Ceased2Be | maandag 20 maart 2017 @ 15:00 |
Met klimmen heb ik net te vaak dat die miep niet de kant op wil die ze moet gaan. (om naar boven te gaan pook naar links/rechts of andersom) Of 5 pogingen moeten doen om in een guard tower te klimmen omdat ze weigerde op het platform te klimmen... Gelukkig komt dat maar zelden voor, maar als je een Assassin's Creed of Tomb Raider gewend bent werkt de klim-mechanic dan weer net wat minder soepel. | |
| Ang3l | maandag 20 maart 2017 @ 15:14 |
| |
| MMaRsu | maandag 20 maart 2017 @ 15:29 |
| Ik spam gewoon x en hou de stick naarboven :p | |
| Gkhn | maandag 20 maart 2017 @ 15:49 |
Ja precies. Bij het eerste keer beklimmen van zon langnek ging ze bij mij ook steeds omlaag ipv omhoog. | |
| StateOfMind | maandag 20 maart 2017 @ 16:02 |
| Wat zijn in het begin nou de must have wapens? Ik ben net iets voorbij The Proving en net tot Seeker benoemd. | |
| Luuksor | maandag 20 maart 2017 @ 16:14 |
| Tripcaster / Ropecaster / Sharpshot bow begint prima. Carja Sling voor de eerste bellowbacks, maar voor de rest vond ik het niet heel veel uitmaken wat je pakt. Naarmate de robots sterker worden en meer specifieke zwakke punten krijgen is het belangrijk dat je de juiste wapens krijgt, maar dan heb je daar ook geld zat voor. | |
| Drieklank | maandag 20 maart 2017 @ 16:23 |
| Prachtige game. De ontwikkelaars van Final Fantasy zouden jaloers moeten zijn. | |
| solidslayer | dinsdag 21 maart 2017 @ 11:02 |
Of met een gemodificeerde Tear blast pijl schieten en je heb er wel meer dan de benodigde cannisters binnen 10 seconde | |
| Tijn | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:02 |
| Kheb mezelf gisteren even een Shadow Sharpshot en Shadow Hunter's bow kado gedaan. Gelijk wat mods erop gezet voor extra damage enzo. Scheelt een hoop | |
| Ceased2Be | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:09 |
Klopt ja, dat merk je behoorlijk. Ik schiet me alleen een slag in de rondte voor de resources voor de Shadow War Bow... ik krijg het maar niet voor elkaar om zo'n hart te laten droppen wat ik nodig heb. Weet niet of de RNG nu tegen me is of dat ik gewoon iets stoms doe. | |
| Tijn | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:24 |
Gebruik je wel harvester arrows? | |
| Ceased2Be | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:35 |
Ja, maar vast verkeerd. Die mik ik 1 op ieder van die beesten die ik moet harvesten. Vervolgens leg ik ze om maar krijg ik er geen harten uit. En dat is alleen bij die beesten waar er nooit een heart dropt. (en heb het spel uitgespeeld zonder dat ding dus het is meer een principekwestie nu) | |
| Gezicht | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:38 |
| Die speciale onderdelen kun je gewoon kopen in Meridian he. Ik dacht eerst ook zelf wel ff een Shell-Walker hart te scoren voor een nieuwe outfit, 15 Shell-Walkers later toch maar gekocht | |
| Tijn | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:41 |
Ja, dat klinkt als een beter idee | |
| Tijn | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:42 |
Volgens mij is het zo dat voor elke harvester pijl die een beest raakt, de kans op een goede drop wordt verhoogd. | |
| Ceased2Be | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:56 |
o serieus? Ga in Meridian wel ff kijken, heb nog 1 miljard credits ofzo [ Bericht 30% gewijzigd door Ceased2Be op 21-03-2017 13:04:02 ] | |
| Gezicht | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:26 |
Ja, bij zo'n speciale merchant onder aan een trap ergens. Als je op de kaart met de cursor over die speciale merchants hovert kun je zien in wat voor items ze handelen. | |
| #ANONIEM | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:28 |
Hoe kom je aan 1 miljard credits? | |
| Ceased2Be | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:29 |
door te overdrijven hoeveel geld ik heb maar het is over de 20K iig, ik koop nooit wat. | |
| #ANONIEM | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:30 |
Nice. Ik heb ook zoiets | |
| Ang3l | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:44 |
Ja die heb ik al, maar t ging me om de tutorial quest van de blast sling. Dus die moet je dan ook gebruiken. | |
| Luuksor | dinsdag 21 maart 2017 @ 16:10 |
| Vandaag mn eerste Thunderjaw tegen gekomen, holy shit.. na 7 pogingen maar links laten liggen. Op level 31 door naar Meridian, wow wow wow! | |
| truedestiny | dinsdag 21 maart 2017 @ 16:31 |
| level 46 en net de main mission van lvl 15 gedaan. Ik loop achter.. | |
| Luuksor | dinsdag 21 maart 2017 @ 18:06 |
| Haha! Ja dat ken ik ja | |
| StateOfMind | dinsdag 21 maart 2017 @ 20:53 |
| Ik ben een beetje aan het free roamen in dat begin gedeelte van de map (dat uiterste puntje rechtsonder), maar wat enorm groot moet de totale wereld wel niet zijn En die soundtrack is geweldig sfeervol | |
| Tijn | woensdag 22 maart 2017 @ 10:03 |
Kheb gisteren weer wat main quests gedaan. Wát tof, zeg.
| |
| Broodjekipkorn | woensdag 22 maart 2017 @ 10:15 |
| Mij lukt eigenlijk op dit moment even niks meer. Moeite met de verschillende hunting grounds, moeite met de ZETA-cauldron en met de main quests kan ik denk ik nog niet door, omdat ik op het punt ben van no return. | |
| Sabata | woensdag 22 maart 2017 @ 11:46 |
Grinnik een bekend gevoel. Ik was ineens héél blij zoveel shards aan een silent hunter heavy outfit te hebben uitgegeven (soort gillysuit voor sluipschutters) zodat ik tenminste weg kon sneaken. Later kwam ik "Grimlock" zoals ik m ben gaan noemen helaas 10x achter elkaar tegen in een hunting challenge. Ravagers overnemen is het probleem niet, je moet het alleen niet toen met Grimlock in de buurt | |
| Gkhn | woensdag 22 maart 2017 @ 12:04 |
| Ach zo'n Thunderjaw stelt toch niks voor. Alle wapens afschieten -> vastbinden -> rapen met zn eigen wapens. | |
| MMaRsu | woensdag 22 maart 2017 @ 12:11 |
Dat is niet echt een point of no return. Gewoon verder gaan | |
| Gezicht | woensdag 22 maart 2017 @ 12:35 |
| Ik vind Stormbirds lastiger dan Thunderjaws | |
| MMaRsu | woensdag 22 maart 2017 @ 12:37 |
| Gewoon naar beneden halen met de ropecaster | |
| Ang3l | woensdag 22 maart 2017 @ 14:19 |
Daar ben ik ook naar op zoek ja Misschien dan idd maar wat shards tegenaan gooien. | |
| Ang3l | woensdag 22 maart 2017 @ 14:21 |
Ja da's idd een optie. Die glinthawks vind ik bv vaak slechts lasting omdat ze zo beweeglijk zijn en in de lucht zitten. Die camera er naartoe zwaaien kost dan teveel tijd steeds. Maar kan ze natuurlijk idd vastzetten. Heb de ropecaster pas net gekocht. | |
| Tijn | woensdag 22 maart 2017 @ 15:10 |
| Glinthawks zijn kutbeesten, maar je kan ze wel mooi in de fik zetten | |
| lord_bono | woensdag 22 maart 2017 @ 15:17 |
10+ explosive traps (ropecaster) wil ook wel helpen | |
| Luuksor | woensdag 22 maart 2017 @ 15:36 |
Ik moet zeggen, ik vind Glinthawks wel meevallen.. Twee fire arrows en een critical hit en ze zijn bijna klaar. Ze komen alleen altijd op het verkeerde moment.. | |
| Gkhn | woensdag 22 maart 2017 @ 16:13 |
| Glinthawks zijn het meest irritant als ze zo hoog vliegen dat je niet op ze kan mikken. Misschien een bug? | |
| Rickocum | woensdag 22 maart 2017 @ 16:20 |
Heb ik nog niet echt last van gehad? | |
| AirwiN | woensdag 22 maart 2017 @ 18:21 |
Laatst mijn eerste confrontatie met een Thunderjaw. Met veel pijn en moeite bijna dood gemaakt, komen er een stel Carja traders die hem de definitieve doosteek geven. Geen EXP voor mij dus. Bastards! | |
| #ANONIEM | woensdag 22 maart 2017 @ 18:25 |
Nohhh | |
| StateOfMind | woensdag 22 maart 2017 @ 19:27 |
| Ik heb altijd de neiging om te gaan freeroamen, maar het risico is dan dat je te snel levelt en te snel overpowered raakt. Ik ben level 8 of 9 en ik was op zoek naar een Metal Flower en toen kwam ik in een groot/bunker terecht waar een level 25 quest aan vast hing, met een Ancient Armor. Toen ben ik maar weer weggegaan, anders heb ik te vroeg te sterke armour. | |
| LTVDK | woensdag 22 maart 2017 @ 19:35 |
Die armour ga je toch niet kunnen krijgen tot vlak voor het einde, dus die grot kun je gewoon in | |
| Tim_G | woensdag 22 maart 2017 @ 19:52 |
Is dat die waar je 2 energie dingen voor nodig hebt? Op lvl 18 kan je die dus nog niet halen? | |
| paulh | woensdag 22 maart 2017 @ 20:05 |
Je moet in het begin gewoon die borstplaat aan stukken schieten met zo'n break arrow. Daarna kan hij je praktisch niet meer aanvallen. Hangt hij maar boven je een beetje te fladderen. Later kom je er bij een quest ook nog 1 tegen, die is wel wat moeilijker. Met meerder touwen naar de grond halen wil ook wel helpen. Bij thunderjaws moet je hun wapens aan de zijkant er afschieten.En die kan je ook weer tegen hun gebruiken. Ga ook naar de hunting grounds en doe de proeven. Daar leer je best het 1 en ander van en krijg je meer inzicht in je wapens. Ik had bijvoorbeeld veel eerder wat met die touwen moeten doen want ze zijn eigenlijk best wel handig. Verder is het ook wel handig voordat je met de laatste quest begint dat armor probeert te krijgen waar je die 5 powercells voor nodig hebt. (zie youtube voor de locaties). Daarmee ben je praktisch onverslaanbaar. En geloof me, dat is geen overbodige luxe bij die laatste opdracht. | |
| paulh | woensdag 22 maart 2017 @ 20:08 |
Mwoah, je was niet ver gekomen hoor, want je hebt voor dat armor 5 powercells nodig die je alleen op locaties kan vinden als je de main quest volgt. | |
| LTVDK | woensdag 22 maart 2017 @ 20:29 |
Die ja, stiekem zijn het er ook meer dan 2 | |
| Tim_G | woensdag 22 maart 2017 @ 20:44 |
| Zijn er nog handelaren die iets anders verkopen dan de items die iedere handelaar heeft? Of zijn er maar een paar paarse items en verkoopt iedere handelaar die? | |
| Friday12 | woensdag 22 maart 2017 @ 22:32 |
Dit | |
| LTVDK | woensdag 22 maart 2017 @ 22:41 |
Ligt eraan hoe ver je bent in de spelwereld, in het begin heb je niet zoveel keuze. Rond Meridian kun je geloof ik het meeste kopen, iets van 8 shadow wapens en ook zoiets aan outfits. | |
| Friday12 | donderdag 23 maart 2017 @ 00:00 |
Maar het is overal hetzelfde en daar gaat het om | |
| Tijn | donderdag 23 maart 2017 @ 00:02 |
Holy shit
| |
| MMaRsu | donderdag 23 maart 2017 @ 01:39 |
Maakt wcht niet uit qua levels, daar zit de uitdaging en stat boost niet echt. Die vind je idd meer in armors. Die armor kan je toch nog lang niet krijgen | |
| #ANONIEM | donderdag 23 maart 2017 @ 10:02 |
Beetje rare spoiler tag? Je moet klikken en dan krijg je alsnog te zien wat je niet wilt zien, of wel. | |
| Radjan | donderdag 23 maart 2017 @ 11:33 |
| Heeft iemand een idee hoe je door de poort bij moederuitkijk komt ? Ik moet bij het einde der schepping komen maar die poort blijft maar dicht. Is dit een bug of is er iets anders aan de hand ? | |
| Ang3l | donderdag 23 maart 2017 @ 12:57 |
O die power cell dingen? Daar heb ik er vanaf minuut 5 al eentje, maar die tweede nog niet. Ben ook in de grot gegaan om ff rond te kijken | |
| Friday12 | donderdag 23 maart 2017 @ 13:55 |
Begin met het spel op engels te zetten. | |
| Radjan | donderdag 23 maart 2017 @ 14:45 |
Je kan ook een gewoon antwoord geven en als je het niet weet zeg dan niks. | |
| Broodjekipkorn | donderdag 23 maart 2017 @ 15:01 |
Ik heb het gisteren inderdaad gemerkt ja. | |
| Broodjekipkorn | donderdag 23 maart 2017 @ 15:01 |
Moet je dan niet juist net wat verder naar links lopen? Er is inderdaad één plaats waar de poort niet van opengaat, maar als je er dan wat naar links loopt staat er om het hoekje een deur open waar je doorheen kunt. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd of het daar is. | |
| #ANONIEM | donderdag 23 maart 2017 @ 15:04 |
| Moederuitkijk | |
| Broodjekipkorn | donderdag 23 maart 2017 @ 15:27 |
| Duivelsdorst. Ik heb hem ook in NL staan, haha. | |
| Gezicht | donderdag 23 maart 2017 @ 15:55 |
| Ik ook Vies veel knullige spelfouten in de NL ondertiteling trouwens | |
| Luuksor | donderdag 23 maart 2017 @ 16:21 |
| Net als Game of Thrones in het Nederlands.. Ik zou me er helemaal stuk aan ergeren | |
| Gezicht | donderdag 23 maart 2017 @ 16:23 |
Het is alleen de ondertiteling en de menu's wat in het Nederlands is hè. Als het ook daadwerkelijk Nederlands gesproken was had ik dat natuurlijk gelijk op Engels gezet. | |
| Radjan | donderdag 23 maart 2017 @ 16:28 |
Ach ik merk het niet eens, ben er aan gewend. De gesproken taal is in ieder geval wel in het engels want anders klinkt het voor geen meter. | |
| Ang3l | donderdag 23 maart 2017 @ 16:35 |
| Ik zet bij spellen altijd de ondertiteling aan, vanwege het niet kunnen verstaan soms. maar wel altijd in dezelfde taal als de gesproken taal, in dit geval in 't engels. | |
| Friday12 | donderdag 23 maart 2017 @ 16:59 |
De namen zeggen me niets zo | |
| Broodjekipkorn | donderdag 23 maart 2017 @ 17:14 |
Ik heb dit ook altijd en normaal inderdaad hetzelfde als de gesproken taal, dus ik heb geen idee waarom ik het in dit geval op nederlands heb gezet.. | |
| Ang3l | donderdag 23 maart 2017 @ 17:28 |
Je was in de war omdat de uitgever NL is | |
| MMaRsu | donderdag 23 maart 2017 @ 20:39 |
In het nederlands spelen | |
| portie | donderdag 23 maart 2017 @ 21:45 |
| Platinum gehaald. Heel tof spel, lang geleden dat ik zo lang van een spel heb kunnen genieten. | |
| Tijn | donderdag 23 maart 2017 @ 22:06 |
De uitgever is Sony. De ontwikkelaar is Nederlands. | |
| Broodjekipkorn | donderdag 23 maart 2017 @ 23:19 |
Had gekund, maar waarschijnlijk niet. Ik denk gewoon per ongeluk gebeurd en nog niet de moeite genomen om het om te zetten. | |
| Ang3l | vrijdag 24 maart 2017 @ 08:23 |
Je snapt heel goed wat ik bedoel. | |
| Gezicht | vrijdag 24 maart 2017 @ 14:40 |
| Net uitgespeeld, wat een meesterwerk van een game En ook nog een oud-huisgenoot van me in de credits | |
| StateOfMind | vrijdag 24 maart 2017 @ 19:57 |
| Net mijn eerste Tallneck gespot en beklommen, machtig mooi gemaakt die beesten. En gaaf hoe soepel die bewegingen zijn. | |
| #ANONIEM | vrijdag 24 maart 2017 @ 20:28 |
| Man, dit verhaal Geweldig | |
| Radjan | zaterdag 25 maart 2017 @ 08:39 |
En dan die omgevingen. Gewoon van de ene kant van de map naar de andere lopen, sluipen en af en toe rijden om een robotbeest. Gewoon omdat dat leuker is dan snel reizen. Soms vechtend met beesten of sluipend om ze juist te ontwijken. Gewoon al knokkend het verhaal afmaken. HZD ziet er zo verbluffend uit dat ik soms op een uitkijkpunt even om me heen ga staan kijken. Toppertje van Nederlands bodem. Ik wacht nu al op een prequel of een sequel. | |
| #ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:36 |
Exact ja. | |
| StateOfMind | zaterdag 25 maart 2017 @ 14:13 |
| Ik heb alleen wel het idee dat de avonden/nachten in de game langer lijken te duren dan de ochtenden/middagen. | |
| StateOfMind | zaterdag 25 maart 2017 @ 20:19 |
| Vanmiddag mijn eerste bandit camp gedaan, erg toffe quest om te doen. En nu op weg naar mijn eerste Cauldron Maar die sfeer, die soundtrack, die beelden, de soepelheid van deze game Guerilla Games mag hier toch wel heel erg trots op zijn | |
| MMaRsu | zondag 26 maart 2017 @ 16:19 |
| Jazeker, en het verhaal is ook heerlijk. Ik moet nog 1 trophy voor de plat, vanmiddag maar ff halen | |
| MaxC | zondag 26 maart 2017 @ 17:54 |
| Wat een geweldig spel Enige verbeterpuntje dat ik kan vinden is de (irritante) psychedelische muziek in het menu | |
| #ANONIEM | zondag 26 maart 2017 @ 18:11 |
| Level 40 inmiddels, en nu al 3 quests gehad waarvan ik dacht "oh, dat zou best wel eens het einde kunnen betekenen" 54 uur played overigens. | |
| Broodjekipkorn | zondag 26 maart 2017 @ 19:14 |
| Ga zo direct beginnen aan de laatste main quest, maar heb wel moeite met de hunting grounds. | |
| Tijn | zondag 26 maart 2017 @ 19:42 |
Ja, ik heb een beetje hetzelfde. Quests gaan lekker, maar die hunting grounds heb ik een keer geprobeerd en sindsdien links laten liggen | |
| Ang3l | maandag 27 maart 2017 @ 09:17 |
| Volgens mij moet ik eens een avondje gaan jagen. Heb chronisch tekort aan potions en wires | |
| Vinno | maandag 27 maart 2017 @ 09:18 |
Ik heb eigenlijk non-stop te weinig Fuel, plaats teveel explosion traps denk ik | |
| Ang3l | maandag 27 maart 2017 @ 09:24 |
Ik doe eigenlijk zelden iets met die traps. Wel met wires. Misschien toch maar eens doen dan. | |
| Sabata | maandag 27 maart 2017 @ 09:36 |
| traps en wires zijn goed tegen beesten die veel sluipen (stalker bv) of die veel hetzelfde patroon lopen. Hunting grounds zitten een paar leuke tussen, maar ook een paar gruwelijk moeilijke. Leuk incentive is dat je een Lodge-wapen kan verdienen als je genoeg Suns scoort | |
| Gkhn | maandag 27 maart 2017 @ 09:38 |
Wat doe je dan ook in het menu. Zsm play aanklikken en gaan met die banaan. | |
| Vinno | maandag 27 maart 2017 @ 09:43 |
Ik bedoelde eigenlijk stiekem ook wires | |
| Ceased2Be | maandag 27 maart 2017 @ 10:10 |
Die hunting grounds ook nog steeds niet gedaan, net als veel van die wapen quests. Die geloof ik wel. Merk dat ik er na de Main-quest wel weer redelijk klaar mee ben, de rest is een beetje vulling a la Ubisoft; hoop collectibles maar weinig wat nog echt wat toevoegt. (muv die audiologs) | |
| StateOfMind | maandag 27 maart 2017 @ 10:13 |
| Die hunting grounds heb ik ook weinig mee. | |
| Sabata | maandag 27 maart 2017 @ 10:17 |
- de kaart checken - traps en potions craften - checken welk wildlife ik overhoop moet knallen om meer ammunitie mee te slepen - checken welke robots ik moet slopen voor brandstof, sparkers of draad (chronisch tekort wegens mijn liefde voor vuurpijlen en de sharpshotbow) - wapens en outfits modifyen - quests langslopen die nog uitstaan (veel te veel in mijn geval) Kortom, je zit vaker in dat menu dan je denkt. | |
| Bananenpap | maandag 27 maart 2017 @ 10:22 |
| Na Zelda te hebben uitgespeeld Horizon weer opgepakt. Maar voelt toch opeens een stap terug ofzo. (los gezien van de graphics) Zitten weer van die typische 'openworld-games-dingetjes' in waar ik mij inmiddels best wel aan erger. Collectibles die zichtbaar zijn op je map, waar je naar toe loopt en op moet pakken. (En waar je volgens mij ook niks aan hebt qua progressie?) Ik vind dat zo waardeloos gamedesign. Maar goed, dat terzijde. Interessant verhaal en prachtige graphics. De robots zijn echt geweldig ontworpen en vereisen veel tactiek om neer te halen. Het levelup-systeem vind ik ook wel lekker. In sommige games ben je echt aan het grinden om sterker te worden, maar in Horizon voelt elke verslagen vijand aan als een stukje progressie. | |
| Broodjekipkorn | maandag 27 maart 2017 @ 10:26 |
Hm, niet echt last van deze ergernissen, m.u.v. de data points (want die staan volgens mij wel echt los van de progressie). Het klimmen vind ik verder ook wel leuk. Gisteren uiteindelijk de main quests uitgespeeld. Nu rest mij eigenlijk nog 2 side quests die ik blijkbaar mis, en alle hunting grounds. Ik begrijp echt niet hoe iedereen bij de hunting grounds glazing suns haalt?! Die zijn echt onmogelijk in mijn ogen. | |
| Bananenpap | maandag 27 maart 2017 @ 10:31 |
Ik vind het zo niks zeggend dat klimmen in dit soort games. | |
| Broodjekipkorn | maandag 27 maart 2017 @ 10:48 |
Ook bij bijv. AC? Ja, ik vind het op zich wel leuk, al hoewel bij deze misschien wat minder dan bij Uncharted. | |
| Ang3l | maandag 27 maart 2017 @ 10:52 |
Of Tombraider. Daar moet je nog kijken HOE je klimt. Hier is t alleen een kant op drukken eigenlijk. Het is bijna een cutscene | |
| Ceased2Be | maandag 27 maart 2017 @ 10:52 |
Nou, bij AC werkt het wel soepel Idem met Tomb Raider. Merk dat ik bij HZD vaker zit te vloeken op de klimmechanics dan bij die andere 2 games. | |
| Bananenpap | maandag 27 maart 2017 @ 10:55 |
Dit inderdaad. Nu snap ik dat Horizon niet draait om de platform-elementen, maar ik vind dit inmiddels een beetje achterhaalt. | |
| Ang3l | maandag 27 maart 2017 @ 11:17 |
Nou ja, t is gewoon een manier een berg op te komen. Of t nu via een kronkelend pad is, of zo omhoog. Verder voegt t klimmen an sich niks toe nee. | |
| Friday12 | maandag 27 maart 2017 @ 14:04 |
Vond die hunting lodges wel simpel Alleen die waar je 2 ravagers moest overridden(??) was kut. | |
| Ang3l | maandag 27 maart 2017 @ 15:01 |
Ik vind die hunting lodges gewoon niet zo leuk, omdat je t dan volgens een bepaalde strategie moet doen. Terwijl ik liever zelf kies (lees: aanmodder | |
| Friday12 | maandag 27 maart 2017 @ 15:17 |
Bij de meeste kan je gewoon wat doen en het lukt gewoon | |
| Sabata | maandag 27 maart 2017 @ 15:26 |
Eén Ravager "hacken" ging wel: gewoon een silent hunter outfit kiezen en op het juiste moment er achteraan sluipen (wildlife en machines horen je nauwelijks met zo'n gillysuit). De tweede ging bijna iedere keer mis omdat ie de reeds "gehackte" ravager aanviel en de trial faalde. Uiteindelijk heb ik mn ropecaster gebruikt,dat aanvallende kreng vastgelegd en daarna gehackt (is dat nu brute force hacken in de toekomst | |
| Friday12 | maandag 27 maart 2017 @ 15:41 |
Ik had ze beiden vanuit de bosjes gehackt | |
| MMaRsu | maandag 27 maart 2017 @ 16:01 |
| Echt he van die zelda spelers die naar horizon gaan en dan zeuren dat ze niet overal op kunnen klimmen | |
| Friday12 | maandag 27 maart 2017 @ 16:18 |
Mongooltjes zijn het De Zelda wereld ziet er zo leeg uit vergeleken met horizon | |
| Bananenpap | maandag 27 maart 2017 @ 17:04 |
Mijn kritiek is niet dat je overal op moet klimmen zoals in Zelda, maar dat dat automatisch klimmen zoals in Uncharted en Tomb Raider en nu ook in Horizon gewoon zo achterhaalt begint te worden. Voor de rest vind ik de 'platform-elementen' ook niet zo lekker uitgewerkt, met name steile gebieden waar je zo afglijdt, niet op kunt springen of tegen een onzichtbare muur zit. Om toch de vergelijking te maken naar Zelda: Ik kocht Horizon twee dagen voor Zelda en vond (en vind) het een briljante game en een verademing voor het openworld-genre. Alleen was het van korte duur, want Zelda doet bepaalde zaken gewoon beter (ook niet alles hoor). Dan voelt Horizon toch al weer snel als een set van herhalingen. Een collectible pakken, robot neerslaan, bandietenkamp veroveren, etc. in een iets te saaie omgeving. 'Ziet' inderdaad, dat zeg je goed. De wereld van Horizon ziet er grafisch beter uit. Maar je kunt je uiteindelijk afvragen wat je liever hebt. Een mooie wereld waar weinig te beleven is of een iets minder mooie wereld waar je elke steen wilt omdraaien. Maar goed, combat is in Horizon vele malen beter. | |
| Friday12 | maandag 27 maart 2017 @ 17:15 |
Een wereld die echt aanvoelt zoals in HZD En het was niet specifiek kritiek op jou.. Ik heb al meerdere van die verhalen gelezen geschreven door Zelda fanboys | |
| Bananenpap | maandag 27 maart 2017 @ 17:26 |
Tsjah, het zijn beide avonturengames met een open wereld, in dezelfde week released. Vergelijken is prima. | |
| Ang3l | dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52 |
| Ben er toch wel achter dat het level dat je bent en het level van de quest niet echt alles zegt. Ik heb met sommige hogere side missies minder moeite dan met de lage main quests waar ik echt zelf t dubbele level van ben | |
| Bananenpap | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:20 |
Bij mij staat de main quest nog steeds op level 12 terwijl ik al in level 28 zit. Terwijl de omliggende sidequests en geïnfecteerde gebieden wel rond de 20 liggen. Heb ook al een redelijk groot stuk van de map, dus ik snap niet waarom de mainquest zo laag blijft. | |
| #ANONIEM | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:21 |
De quest levelt niet met je mee hoor? | |
| Ang3l | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25 |
Precies dat. Maar mijn punt is meer dat, ook al staat er level 15 bij mijn mainquest (en ik 36 ben of zo), ik er meer moeite mee heb met die level 15 main, dan met level 20 side quests. Dus dat het level niet echt zo veel zegt over de moeilijkheidsgraad. | |
| Bananenpap | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:26 |
Dat was mijn punt ook niet echt. Meer dat de game er vanuit gaat dat je geen sidequests doet ofzo. | |
| #ANONIEM | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:26 |
| Had van de week wel een toffe actie. Zag een groepje grazers staan in het donker, er heel erg dichtbij geslopen. Ropecaster gepakt, slowmo aan, en poef poef poef poef het groepje stond vast. Slowmo uit: beesten in paniek, maar ik kon rustig elke grazer kapot maken. | |
| #ANONIEM | dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29 |
Ligt er ook aan wat je ligt natuurlijk. | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 09:42 |
| En dan kom je op een moment dat je ff genoeg hebt van t geren over en weer en de sidequestjes, en dus maar doorgaat met het verhaal. Wat dan ineens weer fantastisch is | |
| Broodjekipkorn | woensdag 29 maart 2017 @ 10:29 |
Ik had hier soms ook wel last van, maar meer met bijv. de cauldron ZETA. Die was 20 en toen ik 32 was had ik er nog een hoop moeite mee.. | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 11:03 |
Volgens mij had ik die gister gedaan en daar dan juist weer total GEEN moeite mee. Met die eerste veel meer. Zeta is toch met de thunderjaw? Allemaal lijntjes gespannen voordat ik hem er uit liet. Boem. Helft al weg. Dan z'n wapen er af en er zelf mee schieten. Dood. Die eerste cauldron koste me echt veel meer moeite. | |
| Broodjekipkorn | woensdag 29 maart 2017 @ 11:15 |
Ja, ik heb ook werkelijk geen idee waarom ik het mezelf soms zo moeilijk maak. Ik gebruik die dingen meestal niet eens, terwijl het dat zoveel makkelijker maakt. Is inderdaad met die thunderjaw. Er was er ook eentje met een Snapmaw, die kostte me ook wat moeite. | |
| #ANONIEM | woensdag 29 maart 2017 @ 11:17 |
Same here. Kwestie van dat moment beter benutten voor je dat beest vrijlaat Dus idd lijntjes spannen en dat scheelt al enorm | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 11:46 |
Moet ik nog steeds geregeld dodgen en healen, maar het scheelt idd al En dat wapen van hem gebruiken dat scheelt ook echt ENORM! Alleen ik vind t altijd een beetje een klungelig gedoe dat wapen op te pakken als er een thunderjaw op je hoofd wil gaan zitten met z'n dikke reet | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 11:48 |
Ik heb pas 2 cauldrons gedaan. Die Zeta en die allereerste. Ik "vergeet" t soms gewoon omdat ze niet in een main of side quest zitten verder, en ik vrijwel nooit op eigen houtje ergens heen loop. Of ja, dat PROBEER ik wel, maar dan leiden 20 sidequests me weer af O ik doe ff deze, want dat is een laag level quest en dichtbij. O, track track, naar de andere kant O een groen uitroepteken! O, wacht deze is beter geschikt nu O wacht, hier ben ik nu toch, dus dan ff.... O.......... 4 uur LATER! | |
| Broodjekipkorn | woensdag 29 maart 2017 @ 13:07 |
Ja, allemaal heel herkenbaar... Aan de andere kant is het tijden geleden dat ik zo'n goede afleiding heb kunnen vinden in een game, vind het echt een toppertje. | |
| Baconbus | woensdag 29 maart 2017 @ 13:19 |
| Ik wil naar Meridian voor die goeie gear. | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 13:31 |
Er zijn zoveel afleidingen, maar idd allemaal leuke | |
| #ANONIEM | woensdag 29 maart 2017 @ 14:31 |
| |
| Radjan | woensdag 29 maart 2017 @ 16:26 |
| Heeft iemand de infectie pijlen al geprobeerd ? Die zijn echt hilarisch. Je infecteert een paar Tramblers of Striders of desnoods een Thunderjaw en alles valt elkaar aan. Na afloop van een spectaculair schouwspel hoef je alleen de brokstukken op te rapen. | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 16:33 |
Die ben ik nog niet tegengekomen volgens mij. Maar nou moet ik eerlijk zijn dat ik ook niet alle exotische munities bekijk bij een verkoper. Ik ben echt TE gewend dat dat via een sidequest of zo wel een keer voorbij komt | |
| #ANONIEM | woensdag 29 maart 2017 @ 16:49 |
Genot ja. Al had ik laatst ook wel iets grappigs. 2 Ravagers (dacht ik), waarvan 1 ik er 1 overridden had, maar ze starten allebei tegenlijk hun aanval. Het was een gevecht in spiegelbeeld, elke actie werd ongeveer gelijk gestart. Dat was echt een dolkomisch gezicht, maar het was leuker als je er bij was als ik het zo lees | |
| Luuksor | woensdag 29 maart 2017 @ 19:18 |
Dit is mijn favoriete manier om met zwermen Glinthawks af te rekenen, hoewel ze niet super efficient zijn tegen elkaar. Sowieso, overriden van Ravagers / Sawtooth / Longleg is een lifesaver in grote gevechten. Gisteren nog 2 Thunderjaws, 1 Ravager en 3 Longlegs in dezelfde locatie, 1 van de Ravagers aan laten vallen en shit ging los! | |
| Gezicht | woensdag 29 maart 2017 @ 20:01 |
| Ik ben er nu na ~50 uur en klaar met de main quest wel redelijk op uitgekeken. Over een paar maanden zit er wel een tweede play-through op hard in en de DLC natuurlijk. Desalniettemin voor mij de beste game op deze generatie consoles tot nu toe. | |
| Radjan | woensdag 29 maart 2017 @ 20:28 |
Je moet er ook de Shadow oorlogsboog voor hebben. Die kan je kopen bij handelaren maar je moet wel een Trampler hart hebben geloof ik anders kan je het vergeten. | |
| MMaRsu | woensdag 29 maart 2017 @ 21:00 |
Ik heb wel gemerkt dat na de main quest uitgespeeld te hebben dat er weinig motivatie is om terug te komen. Ik denk dat dat iets gevoelsmatigs is. Toch heb ik bijna alle trophy's, moet alleen nog die 25 training dummies | |
| LTVDK | woensdag 29 maart 2017 @ 21:07 |
Die trophy probeerde ik te halen na het verhaal te hebben uitgespeeld, ik kwam er toen pas achter dat je met R2 een zware melee aanval kon doen | |
| Gezicht | woensdag 29 maart 2017 @ 21:27 |
Ik heb ze tijdens mijn gewone playthrough ook bijna allemaal op een paar na ja. | |
| Ang3l | woensdag 29 maart 2017 @ 22:16 |
Je kwam er NA het uitspelen pas achter wat de R2 knop deed?! Ik gebruik die echt heel vaak. | |
| LTVDK | woensdag 29 maart 2017 @ 22:19 |
Ja | |
| LTVDK | woensdag 29 maart 2017 @ 23:06 |
Nog even een paar plaatjes, wat blijft het toch een pareltje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Vinno | donderdag 30 maart 2017 @ 09:24 |
Mooie screens man | |
| Bananenpap | donderdag 30 maart 2017 @ 10:27 |
| Zijn er eigenlijk naast die vuurpijlen nog meer pijlen met een element? Vind die katapult niet zo lekker werken. | |
| Rolstoelvandaal | donderdag 30 maart 2017 @ 10:40 |
Je hebt ook een boog waarmee je elektrische, ijs en corruptie pijlen mee kan gebruiken. | |
| Bananenpap | donderdag 30 maart 2017 @ 10:42 |
Ah ik zie het, de war bow. Jammer dat dat niet duidelijker was. | |
| Rolstoelvandaal | donderdag 30 maart 2017 @ 10:48 |
| Als je die boog zoveel mogelijk ijs schade laat doen, worden gevechten wel heel gemakkelijk. Robots liggen zo bevroren op de grond. | |
| Gkhn | donderdag 30 maart 2017 @ 11:05 |
Soms willen ze nog wel melee aanvallen als ze bevroren zijn. De pijlen richten wel meer schade aan na het vriezen. | |
| Bananenpap | donderdag 30 maart 2017 @ 11:15 |
| Heb trouwens wel enorme bewondering voor de leercurve van de game. Robots die in het begin lastig zijn worden op een gegeven moment echt een stuk makkelijker wanneer je de juiste tactiek weet te vinden. | |
| Sabata | donderdag 30 maart 2017 @ 11:34 |
Ik deed ook veel met boog en katapult, alleen silent strikes e.d. met melee. Pas toen ik de knockdown skill had vrijgespeeld ging ik R2 vaker inzetten | |
| Tijn | donderdag 30 maart 2017 @ 11:43 |
Wanneer ik in de bosjes zit en een Strider of een Watcher ofzo lok met m'n fluitje om 'm vervolgens te Silent Striken, vind ik het bijna zielig | |
| Ang3l | donderdag 30 maart 2017 @ 12:46 |
Ja ik had die knockdown best vroeg, dus ik vind t sduper fijn op R2 te rammen als t beest et dichtbij komt en dan daarna een R1 critical hit er op te leggen. Kleinere beesten zijn dan in 1 klapd dood en vanaf de sawtooth of zo krijgen ze iig al een bult schade. | |
| Ang3l | donderdag 30 maart 2017 @ 12:47 |
Ik zit dan echt hardop "Tss tss, koooom dan! Kooommmm maar. ja... goed zo. BAM!" Als een mongool | |
| Rolstoelvandaal | donderdag 30 maart 2017 @ 13:14 |
| Of je sluipt vlak naast eentje in de struiken, fluit en je trekt de aandacht van ene aan de overkant van het veld. Die dan op zijn dooie gemak effe naar je toe wandelt. Ik krijg altijd een beetje medelijden als ik een sawtooth met een paar vuurpijlen raak. Dan gaan ze zo zielig rond springen | |
| Gkhn | donderdag 30 maart 2017 @ 13:18 |
| Jammer dat je die grotere beesten zoals de sawtooth of de thunderjaw niet kan mounten. | |
| Ceased2Be | donderdag 30 maart 2017 @ 13:24 |
Alleen heb ik dan altijd dat ik er eentje sneak-attack uit die bosjes en dan na die aanval buiten het stealth-gras zit en ik nog 5 anderen in m'n nek krijg | |
| Ang3l | donderdag 30 maart 2017 @ 13:52 |
Ik kan ze pas sinds gister oveerriden (zeta!), maar nog niet gedaan. Datt lukt vast niet door te sluipen in de bosjes, wel? | |
| Rolstoelvandaal | donderdag 30 maart 2017 @ 14:28 |
Dat lukt wel. | |
| Ang3l | donderdag 30 maart 2017 @ 15:28 |
Vanavond eens doen dan. Ik denk ik moet ze eerst verdoofd op de grond krijgen en dan zo overriden. Maar blijkbaar niet dus. | |
| Gezicht | donderdag 30 maart 2017 @ 17:58 |
| Hoe ziek zou het idd zijn als je een Thunderjaw kon berijden/besturen DLC-potentieel | |
| Luuksor | donderdag 30 maart 2017 @ 19:41 |
| Net die Corrupted Thunderjaw moeten afmaken tijdens Queen's Gambit, maar ik had geen potions meer, geen pijlen en geen wire dus ik kon niks. Uiteindelijk even fast travel gedaan, en kon ik zo van bovenaf die klojo killen zonder dat ik een keer geraakt werd. Super cheesy, maar wel even lekker haha | |
| Ang3l | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:16 |
Hmm. Zijn het die corruption pijlen? Wat ze leken alleen maar ff "verward" maar vielen elkaar niet aan, terwijl in de omschrijving van de pijl dit wel stond. Wat kosten die ijs, shock en corrupt pijlen trouwens veel takjes |