Mooie foto'squote:Op maandag 13 maart 2017 21:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zoals gezegd heb ik gisteren een deel van Luik-Bastenaken-Luik gereden.
Waar de wedstrijd andere jaren van Vielsalm via de Cote de Wanne en Stockeu richting Stavelot slingerde, gaat men dit jaar iets verder in Oostelijke richting.
Deels door de Oostkantons (duitstalige deel van België).
Vanaf Recht weer het Franstalige deel in, Na de Cote de Pont (weinig spectaculair) komt men op de Cote de Bellevaux .
Eerst passeert men een mooie rotsformatie
[ afbeelding ]
Vanaf de top kun je de renners al beneden zien aankomen.
[ afbeelding ]
De laatste bocht
[ afbeelding ]
En dan nog enkele meters klimmen tot de top.
[ afbeelding ]
Na de top slingeren we rustig omlaag (ook een aardig smalle afdaling) om uit te komen in Malmedy.
Hier lag nog een leuke verrassing te wachten. De Cote de Ferme Libert.
Tot gisteren had ik eigenlijk nog nooit van deze helling gehoord.
Maar damn die was aardig stijl.
Vanaf de grote weg slaat men dit smalle weggetje in.
[ afbeelding ]
Direct na het kapelletje gaat het omhoog
[ afbeelding ]
Qua omgeving enigzins vergelijkbaar met de Rosier
[ afbeelding ]
Ik denk dat onderstaande foto’s wel enigzins indruk geven hoe steil de laatste meters zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenaan ligt een downhill parcours voor mountainbikers.
Erg spectaculair om te zien
[ afbeelding ]
Met name de Ferme Libert zou wel eens voor schifting kunnen zorgen, Wat een gave klim.
Overigens komen de renners na deze klim uit op een voormalig deel van het F1 circuit van Spa Francorchamps. om via de rondweg (die ook een klimmetje bevat) weer in Francorchamps uit te komen, Hier zal men (net als andere jaren) koers zet richting de Rosier.
Lol, Eurosport heeft die onzin ook nog?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Slecht nieuws voor de liefhebbers van Thuis:
[..]
Die ziet er niet te mals uit.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Mooie foto's
Zie hier ook een profiel van de Ferme Libert, echt wel een fors dingetje
http://www.klimtijd.nl/beklimming/ferme-libert
Dat begint toch pas om half 6?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Slecht nieuws voor de liefhebbers van Thuis:
[..]
Is toch een geweldige ervaring voor die jongen, joh.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Bernal op de startlijst van MSR. Ik begin Savio al minder te mogen.
Hij heeft er niets te zoeken en begint zo langzamerhand op het punt te komen dat hij teveel kilometers aan het maken is. 23 wedstrijddagen, dan nog San Remo en vervolgens Coppi e Bartali? Savio moet niet zo ongeduldig doen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 22:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is toch een geweldige ervaring voor die jongen, joh.
Is er eindelijk eens iemand helemaal idolaat van een Colombiaan, ga jij alsnog zitten te zeiken.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 22:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij heeft er niets te zoeken en begint zo langzamerhand op het punt te komen dat hij teveel kilometers aan het maken is. 23 wedstrijddagen, dan nog San Remo en vervolgens Coppi e Bartali? Savio moet niet zo ongeduldig doen.
Ja, want we moeten alleen maar positief zijn. Weg met het realisme. Alles is mooi, alles is prachtig. Ga weg joh, lapzwans.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 23:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is er eindelijk eens iemand helemaal idolaat van een Colombiaan, ga jij alsnog zitten te zeiken.
Misschien een idee voor een volgende username: Rupsje_Nooitgenoeg.
Ik zat net even de voorlopige deelnemerslijst te bekijken. De ploeg van UAE moet haast wel de slechtste ploeg voor een TTT ooit zijnquote:Op zaterdag 11 maart 2017 16:30 schreef Columbiafan het volgende:
Ploegentijdrit van 40 kilometer in Catalonië is trouwens een absolute flopshow.
quote:Could Alberto Contador have won Paris-Nice on a different bike?
Alberto Contador lost Paris-Nice to Sergio Henao by a minuscule two seconds, which begs the question: Could Contador have made up those seconds with different equipment?
For better or worse, cycling has become the sport of science and calculations. Manufacturers pour manpower and money into studying aerodynamic advantages and weight savings. We're told over and over that special bikes, wheels, or clothing can save seconds over their non-aero kin, and Contador only needed two.
This question, of course, ignores tactics and X-factors like crashes and weather conditions. But let's engage in some hypothetical speculation anyway.
Let's say Contador wanted to make up those two seconds by reducing drag. His stage 8 bike was a Trek Emonda with what appeared to be Bontrager Aeolus 3 tubular wheels. What would have happened if he raced on Trek's aero frame, the Madone Race Shop Limited, along with some deeper Bontrager Aeolus 5 wheels?
We don't have data on these exact setups. But according to Flo Cycling, a company that specializes in aerodynamic wheels, "if you are traveling 30 miles per hour, you will save 40 seconds over 40k if you reduce drag by 100 grams." Contador was off the front for about 50km in stage 8, but 7.7km of that distance was climbing Col d'Eze, and a few kilometers were also climbing Côte de Peille, so roughly 40km of downhill and flat terrain. (Read Flo's thorough explanation of drag reduction.)
The trick is reducing Contador's equipment by 100 grams of drag.
In our Madone vs Venge shootout, we sent two of the fastest bikes in the world for wind-tunnel testing. The Madone Race Shop Limited produced 836 grams of drag. The Venge posted 787 grams of drag, for a difference of 49 grams of drag. That's between two aero bikes. The gap between aero and non-aero frames is certainly larger.
Assuming the Kamm-tail shapes, integrated brakes, and other drag-reducing measures on the Madone add up to 100 grams of drag less than Contador's Emonda -- which has few concessions for aero performance and more design features for light weight -- Contador could have easily made up two seconds.
That's all conjecture, of course. But Specialized went so far as to tell the world it could save you five minutes over 40 kilometers. The Venge Vias alone saves a rider 120 seconds, according to Specialized. The Roval CLX 64 wheels will save the rider 35 seconds, according to the company's data. Since Contador is on Bontrager wheels, this suggests a simple wheel swap to the Bontrager Aeolus 5 wheels would have put Contador on the top of the podium.
Weight weenies, I can hear your gears grinding: Bigger wheels means more weight, and that could have slowed down Contador if he bumped up from a low-profile climbing wheelset. But according to Trek's website, The weight difference between the Aeolus 3 tubular wheels and the Aeolus 5 tubular wheels is a whopping 78 grams. That's about as heavy as a gel packet. Contador could have the best of both worlds if he just emptied his jersey pockets. As far as frame weight is concerned, we tested a Madone that weighed 15.19 pounds without pedals, which is a scant .2 pounds above the UCI's minimum weight requirement.
Let's not be silly, though. Contador still could have lost to Henao with a wheel upgrade or a different bike. Bicycle racing is far too fluid and unpredictable to subscribe completely to a mathematical equation. But with such a slim margin between the top step and the second step of that podium, Contador's near-miss illustrates the tension between tradition (low-profile climber's wheels) and technology (deep-profile, aerodynamic wheels). How much does your gear count? About two second's worth?
Slagveldquote:Op woensdag 15 maart 2017 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
40km TTT op heuvelparcours
Knotsgek
Dit is de wereld op z'n kop, RR ervan betichten alleen maar positief te willen zijn .quote:Op dinsdag 14 maart 2017 23:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, want we moeten alleen maar positief zijn. Weg met het realisme. Alles is mooi, alles is prachtig. Ga weg joh, lapzwans.
Koffieplanter had weer wat te diep in het glaasje gekeken.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is de wereld op z'n kop, RR ervan betichten alleen maar positief te willen zijn .
geloof dat ze het vorig jaar weer verandert hebben in Italie dus alle grote wielerwedstrijden op zaterdag. Was met Strade en zal met Lombardije ook wel weer zo zijnquote:Op woensdag 15 maart 2017 11:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
MSR weer op zaterdag. Die is toch een paar jaar op zondag geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |