Dataquote:Ajax begint donderdagavond in de Europa League-wedstrijd tegen FC Kopenhagen de jacht op de eerste Europese kwartfinaleplek in veertien jaar.
De laatste keer dat de Amsterdamse club de laatste acht haalde in Europa was in het seizoen 2002/2003 in de Champions League. Nadat Ajax destijds in de poulefases Rosenborg, Olympique Lyon, AS Roma en Arsenal achter zich liet, was AC Milan in de kwartfinales nipt te sterk (0-0 en 3-2).
Ajax haalde daarna nog wel de achtste finales van de Champions League (in 2005/2006 tegen Internazionale) en van de UEFA Cup (2008/2009 tegen Olympique Marseille), de voorloper van de Europa League.
In de Europa League schaarde Ajax zich onder leiding van toenmalig trainer Frank de Boer in 2010/2011 en 2014/2015 bij de laatste zestien. In 2011 was Spartak Moskou te sterk en in 2015 voorkwam Dnipro Dnipropetrovsk dat Ajax de kwartfinales haalde.
Ongeslagen
Op basis van eerdere confrontaties tegen FC Kopenhagen ziet het er ook niet goed uit voor Ajax, dat donderdag begint met een uitwedstrijd in de Deense hoofdstad. Een week later is de return in de Arena.
In 2006 schakelde Kopenhagen Ajax uit in de voorronde van de Champions League. Na een 1-2 zege in Denemarken werd in de Arena met 2-0 verloren. Vier jaar eerder was Kopenhagen ook al te sterk voor Ajax in de tweede ronde van de UEFA Cup (0-0 en 0-1).
Ajax kan wel moed putten uit de recente prestaties in Europa. De Amsterdammers zijn Europees al acht wedstrijden ongeslagen. Dat is de langste reeks sinds de periode 1994-1996 toen Ajax liefst 21 Europese duels zonder nederlaag bleef en de Champions League won.
De wedstrijd tussen Kopenhagen en Ajax begint donderdag om 19.00 uur in het Parken Stadion en staat onder leiding van de Portugese arbiter Artur Soares Dias.
quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:46 schreef Coco. het volgende:
TRADITIE HAXBALL IN DE RUST
http://www.haxball.com/?r(...)e640f3dc12d42f23ba22
Viesdik.quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:55 schreef Poepz0r het volgende:
Ik heb net 2 grote zakken poffertjes gekocht a 76 stuks per zak. Zometeen 1 zakkie opbakken #genot
Je moeder vond mij vannacht wel een proquote:Op donderdag 9 maart 2017 19:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die room was ook voor pro's. Geen wonder dat jij niet connect.
Zit ff mobiel. Autistisch dat ik benquote:
8/10quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Je moeder vond mij vannacht wel een pro
Wat jammer nou. Veel plezier.quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zit ff mobiel. Autistisch dat ik benmaar kijk niet thuis en ik zal jullie daarom nu weer verlaten.
Vaarwel.
zei ipv zei?quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:00 schreef Dj_Day-V het volgende:
Haha ja ik zeg zei ipv zei wat een giller xD
quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:00 schreef Dj_Day-V het volgende:
Haha ja ik zeg zei ipv zei wat een giller xD
Niet waar.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:01 schreef Befbekje het volgende:
Ik heb een foto van mijzelf in mijn FOK!-fotoboek geplaatst..
Zo dom ben je toch niet?quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
zei ipv zei?
Ehm. ok davy. Het wordt nu allemaal wel erg pijnlijk.
Ik zie liever pics van Rebekka.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:01 schreef Befbekje het volgende:
Ik heb een foto van mijzelf in mijn FOK!-fotoboek geplaatst..
Ik ben geen fan van KLB-volk.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben geen fan van coaches die hele wedstrijd aan zijlijn staan
Mijn lul staat anders recht overeind..quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben geen fan van coaches die hele wedstrijd aan zijlijn staan
1/10quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik mag Blind ook niet zo, maar om hem nou meteen te schieten.
Frontpage humorquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik mag Blind ook niet zo, maar om hem nou meteen te schieten.
Haten op h_k-garpjesquote:
Doe eens niet zo raar, Onlo.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zie onze Haags nog weleens tot dat enge clubje toetreden ja
Zwarte koffie.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:07 schreef Befbekje het volgende:
Ik heb mijn wodka ingeschonken.. Wat drinken jullie?
Ik zou Jeanine doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:07 schreef Coco. het volgende:
Gasten Pauw & Jinek:
Emile Roemer
Jesse Klaver
Xander van der Wulp
Jeanine Hennis-Plasschaert
Peter Pannekoek
Spa rood.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:07 schreef Befbekje het volgende:
Ik heb mijn wodka ingeschonken.. Wat drinken jullie?
Met God bedoel ik natuurlijk een gestoord psychopaat die het liefste iedereen die niet Joods is zou uitmoorden en in wie je vooral niet moet geloven.quote:
Die had hij ook wel even nodigquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:07 schreef Bugno het volgende:
Zonde..mooi gezien van YounesGod. Volgens mij heeft Bosz echt heel, heel veel tijd gestoken in Younes.
quote:
Weer die linkse apenquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:07 schreef Coco. het volgende:
Gasten Pauw & Jinek:
Emile Roemer
Jesse Klaver
Xander van der Wulp
Jeanine Hennis-Plasschaert
Peter Pannekoek
Dat doet me meteen denken aan;quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:08 schreef Smoofie het volgende:
Tete is vaker diep gegaan dan Traore en Younes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |