@Ole, Symphonic, Rewimo, Cybersijp: Ze loopt daar heel graag en had dit keer een potlood en rolmeter opgepakt waarmee ze dan de gang doorkruist. Vond ik wel een foto waard
quote:
Op maandag 30 oktober 2017 20:03 schreef Faraday01 het volgende:Ik vind de oplossing voor het slaapdeel van de kinderkamers erg leuk bedacht en avontuurlijk voor de kinderen

Wat voor trap komt er straks in?
en @Rewimo:
De trap wordt een 'ships ladder'. Je zou denken dat de Nederlandse benaming scheepsladder/trap zou zijn, maar zo heb ik ze nog niet gevonden. Dat zijn hele steile trappen met een handgreep op de trapbomen. Worden vaak toegepast in kleine schepen, tiny houses, boomhutten, etc. Overal waar met een kleine voetafdruk een grote hoogte moet overbrugd worden. Dit idee dus:
![Dgx9i5s.jpg]()
![uWlbkc0.jpg]()
![PqIAkbW.jpg]()
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik er wieletjes onder zou zetten, zodat je -wanneer de trap niet in gebruik is- de trap uit de weg kan rollen. Dat zal een beetje afhankelijk zijn van de noodzaak en/of het gewicht.
De kinderkamers heb ik bekeken vanuit het oogpunt van een kind.
Op jonge leeftijd blijven ze gewoon beneden,
iets ouder, dan krijgen ze er het bovenverdiep bij, wat wel de ultieme hoogslaper is, dat met wat geklauter bereikt kan worden, waar beneden dan een bureautje bijkomt
Nog iets ouder: boven past er een tweepersoonsbed en is er meer privacy.
Eens de 20-25 gepasseerd zullen die kamers wel hun charme verloren hebben, want het is natuurlijk onpraktisch om op een trapladder te gaan klimmen om jouw lakens te verversen. Tegen dan zijn de meeste kinderen wel het huis uit, dus hebben de kamers niet veel nut meer. Mochten ze dan willen blijven wonen of komen er kinderen bij, dan zijn er nog altijd de twee grote zolderslaapkamers van rond de 35m² waar we nu slapen in het hoofdhuis.
Dat is een beetje de insteek.
[ Bericht 0% gewijzigd door BBach op 31-10-2017 09:55:34 ]