quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:24 schreef derLudolf het volgende:
En hoezo zijn niet alle vliegtuigen zichtbaar op Flightradar24? Ik kon de heli die meevloog boven de ronde van Drenthe niet terug vinden toen die boven me hing.
Naast ADS-B toont FR24 bijvoorbeeld ook luchtverkeer aan de hand van MLAT en radar-data (in de VS).quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:30 schreef Piles het volgende:
Het uitzenden van extra data via ADS-B is niet verplicht. Je ziet dus niet alles op flightradar en vergelijkbare sites, want die gebruiken juist die data.
Toestel heeft uiteraard wel een transponder.
Heel veel GA (general aviation) zul je dus niet kunnen volgen.
quote:DUBLIN - CityJet stopt met vliegen tussen Rotterdam The Hague Airport en London City Airport. De laatste vlucht vindt plaats op 30 april, bevestigt de regionale luchtvaartmaatschappij op Twitter. Met het vertrek van CityJet verliest Rotterdam The Hague Airport opnieuw een vaste gebruiker.
In de afgelopen maanden staakten Turkish Airlines en Flybe al hun vluchten; binnenkort stopt ook BMI Regional met vliegen naar de Rotterdamse luchthaven. Daarentegen breiden Transavia, TUIfly en Corendon deze zomer het aantal vluchten uit.
De Ierse luchtvaartmaatschappij vliegt op dit moment nog tot vier keer per dag op deze route. Daarbij concurreert CityJet met British Airways. Die maatschappij blijft als enige tussen Rotterdam en de Londense stadsluchthaven vliegen.
CityJet was jarenlang actief op de route Rotterdam-Londen. Toen het bedrijf nog een dochterbedrijf was van Air France-KLM werden de activiteiten van VLM Airlines onder de CityJet-vlag uitgevoerd. Nadat CityJet werd overgenomen en vervolgens zelfstandig werd, bleef de maatschappij zelf op de route actief.
Nieuwe strategie
Het bedrijf is bezig met een strategiewijziging. Het aantal eigen lijndiensten wordt verminderd en in plaats daarvan legt CityJet zich meer toe op charters en vluchten in opdracht van andere maatschappijen. Zo vliegt de maatschappij op regionale routes voor SAS en worden komende zomer enkele Sukhoi Superjet 100’s ingezet voor Brussels Airlines.
Topman Pat Byrne zei eerder de maand dat nog dit jaar tachtig procent van de Avro RJ85’s, Sukhoi Superjets en Bombardier CRJ900’s worden ingezet ten behoeve van andere luchtvaartmaatschappijen en op charters. CityJet blijft wel vanaf Amsterdam en Antwerpen naar London City Airport vliegen.
Zou mooi zijn als KLM deze vluchten overneemt met een E175. Zie het helaas niet gebeurenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
(I know; niet bepaald vaste prik op Rotterdam)
CityJet stopt met vluchten van Rotterdam naar London City
[..]
Niet meer vanaf Rotterdam inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2017 16:48 schreef zlotka het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als KLM deze vluchten overneemt met een E175. Zie het helaas niet gebeuren
Dat wordt dus nog even genieten van deze beesten van toestellen.quote:SCHIPHOL - Etihad Airways vergroot in het zomerseizoen tijdelijk de stoelcapaciteit op vluchten tussen thuisbasis Abu Dhabi en Schiphol. Vanaf eind april wordt de huidige Airbus A330-200 vervangen door de grotere A340-600.
Tussen 27 april en 20 mei komt de A340-600 zeer regelmatig langs op Schiphol. Dat is waarschijnlijk voor het laatst, aangezien de luchtvaartmaatschappij het type in de loop van dit jaar vaarwel zegt. Het viermotorige toestel wordt geleidelijk vervangen door de Boeing 787 Dreamliner en de Airbus A350, die een stuk zuiniger zijn in gebruik.
De A330-200 biedt bij Etihad plaats aan 22 passagiers in Business en 250 in Economy Class. De grotere A340-600 heeft 316 stoelen, verdeeld over Economy, Business en First Class.
Het exact aantal is 5.593.806 klachten. Dat zijn er 15.325 per dag ofwel elke 6 seconden een klacht.quote:FRANKFURT - Niet alleen Schiphol, maar ook Frankfurt Airport heeft last van een klein groepje omwonenden dat de luchthaven bestookt met klachten over geluidsoverlast. In 2016 ontving Frankfurt Airport het enorme aantal van 5,6 miljoen klachten. Dat komt neer op twaalf klachten per vliegbeweging.
Driekwart van alle klachten zijn afkomstig van slechts drie personen, door de luchthaven Fluglärm-Trolle worden genoemd.
Dat meldt de luchthaven in het jaarverslag over klachten over geluidsoverlast. De veelklagers verstoren de resultaten danig. De luchthaven wijst erop dat het aantal klagers is gedaald. In de afgelopen vijf jaar is gedaald van ruim 4. 000 naar iets meer dan 2.300. Het aantal 'veelklagers' is juist wel toegenomen.
De elfkoppige afdeling van Frankfurt Airport die zich bezighoudt met klachten over geluidsoverlast heeft het er maar druk mee. Het hoofd van de afdeling klaagt in Duitse media dat de mogelijkheid om diepgaand onderzoek naar klachten over geluidsoverlast te doen door de enorme stortvloed praktisch onmogelijk is.
Als maatregel is de norm om iemand als ‘veelklager’ aan te duiden naar beneden bijgesteld naar 3.000 klachten per jaar. Het aantal veelklagers is in 2016 daarmee gegroeid van 3 tot 96 personen, die gezamenlijk goed waren voor 97 procent van de 5,6 miljoen klachten.
Eerder deze maand bleek dat een groepje van 35 omwonenden Schiphol het afgelopen jaar heeft bestookt met 158.000 klachten over geluidsoverlast. Het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) noteerde in totaal 217.000 klachten, ingediend door bij elkaar 5.900 mensen uit de omgeving van Schiphol.
Kan dat volk niet gewoon aan het werk gaan en zich nuttig maken voor de maatschappij?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:53 schreef Iemand91 het volgende:
En herinneren we ons nog het klachtenverhaal van de buren van Schiphol?
De Duitsers doen er nog een flink schepje bovenop:
[b]FRANKFURT AIRPORT HEEFT LAST VAN 'FLUGLÄRM-TROLLE'
[..]
Het exact aantal is 5.593.806 klachten. Dat zijn er 15.325 per dag ofwel elke 6 seconden een klacht.
En dus 3/4 van de klachten komen van 3 mensen. Dat is 1.398.451 klachten per persoon per jaar,
3831 klachten per dag, 160 klachten per uur, 2,7 klachten per minuut.
Schijnbaar stuurt een van die drie personen zo'n 5000 klachten per dag; 4x meer dan er vluchten zijn...
Volgens mij vliegen er soms ook 2 vluchten op een dag daar heen. Nooit 2x full pax 747.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:14 schreef FredvZ het volgende:
Over 747 combi's gesproken. De -BFH staat met panne op Curaçao.
Ik dacht altijd dat KLM alleen full pax naar Curaçao inzette
Dat was nog in de tijd dat Curaçao werd gecombineerd met st.Maarten, dan vloog er twee keer per week óók een A330-200 naar Curaçao.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen er soms ook 2 vluchten op een dag daar heen. Nooit 2x full pax 747.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen. Ik ben een keer of 7 die kant op geweest en alle vluchten een 100% bezetting op full pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was nog in de tijd dat Curaçao werd gecombineerd met st.Maarten, dan vloog er twee keer per week óók een A330-200 naar Curaçao.
Nu wordt er zowel heen als terug rechtstreeks naar Curaçao en blijkbaar is het niet altijd lonend om een full pax in te zetten.
En toch vliegen de PH-BFH en -BFY in elk geval sinds januari dit jaar regelmatig die kant op.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik me niet voorstellen. Ik ben een keer of 7 die kant op geweest en alle vluchten een 100% bezetting op full pax.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | 2017-03-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:39 14:50 AST Landed 14:42 2017-03-14 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:13 14:50 AST Landed 14:36 2017-03-13 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:11 2017-03-12 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-11 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-10 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:57 2017-03-09 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:20 14:50 AST Landed 14:48 2017-03-08 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 15:10 2017-03-07 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:20 14:50 AST Landed 15:14 2017-03-06 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:30 14:50 AST Landed 15:12 2017-03-05 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:38 14:50 AST Landed 15:22 2017-03-04 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:31 14:50 AST Landed 14:53 2017-03-03 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 14:36 2017-03-02 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 11:22 14:50 AST Landed 15:24 2017-03-01 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:40 14:50 AST Landed 15:14 2017-02-28 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:19 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-27 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:22 14:50 AST Landed 14:30 2017-02-26 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:39 2017-02-25 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 12:36 14:50 AST Landed 17:05 2017-02-24 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:49 14:50 AST Landed 15:17 2017-02-23 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:46 14:50 AST Landed 15:02 2017-02-22 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:25 14:50 AST Landed 14:46 2017-02-21 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 11:27 14:50 AST Landed 15:52 2017-02-20 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:07 14:50 AST Landed 15:27 2017-02-19 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:26 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-18 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:43 14:50 AST Landed 14:58 2017-02-17 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:13 2017-02-16 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:37 14:50 AST Landed 15:03 2017-02-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:09 14:50 AST Landed 15:43 2017-02-14 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:42 2017-02-13 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:32 14:50 AST Landed 14:41 2017-02-12 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:55 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-11 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 12:16 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-10 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:45 14:50 AST Landed 14:50 2017-02-09 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:30 14:50 AST Landed 14:40 2017-02-08 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:51 14:50 AST Landed 15:25 2017-02-07 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 15:26 2017-02-06 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:34 14:50 AST Landed 15:28 2017-02-05 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:34 14:50 AST Landed 15:21 2017-02-04 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:41 14:50 AST Landed 15:21 2017-02-03 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:27 14:50 AST Landed 15:18 2017-02-02 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:26 14:50 AST Landed 15:02 2017-02-01 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 15:31 2017-01-31 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-30 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:38 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-29 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:18 14:50 AST Landed 14:50 2017-01-28 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:33 14:50 AST Landed 14:45 2017-01-27 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:32 14:50 AST Landed 14:48 2017-01-26 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:55 14:50 AST Landed 15:04 2017-01-25 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:21 14:50 AST Landed 14:35 2017-01-24 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:45 14:50 AST Landed 15:02 2017-01-23 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:44 14:50 AST Landed 14:55 2017-01-22 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:52 14:50 AST Landed 15:12 2017-01-21 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 10:46 14:50 AST Landed 14:54 2017-01-20 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFL) 10:00 CET 10:47 14:50 AST Landed 15:03 2017-01-19 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFY) 10:00 CET 10:24 14:50 AST Landed 14:49 2017-01-18 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFN) 10:00 CET 10:50 14:50 AST Landed 14:47 2017-01-17 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFG) 10:00 CET 10:48 14:50 AST Landed 15:11 2017-01-16 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFB) 10:00 CET 10:29 14:50 AST Landed 14:53 2017-01-15 Amsterdam (AMS) Willemstad (CUR) B744 (PH-BFH) 10:00 CET 11:09 14:50 AST Landed 15:36 |
Daar waar ik de tweede keer BFH zei, bedoelde ik BFY - Stop de tijd!quote:
PH-BFH en -BFY zijn aan KLM geleverd als combi-toestellen maar zijn een paar jaar geleden omgebouwd naar full-pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:14 schreef FredvZ het volgende:
Over 747 combi's gesproken. De -BFH staat met panne op Curaçao.
Ik dacht altijd dat KLM alleen full pax naar Curaçao inzette
Welke kisten zijn er dan nu nog combi?quote:Op donderdag 16 maart 2017 00:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-BFH en -BFY zijn aan KLM geleverd als combi-toestellen maar zijn een paar jaar geleden omgebouwd naar full-pax.
Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.quote:
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben ook met een combi naar de antillen gebracht. Nooit met een full pax.
Ik ben er 4x geweest. 1x 747 combi 2x MD11 en een dreamliner.quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.quote:Op donderdag 16 maart 2017 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.
Van de vertrokken 6 (6 alweer) ook allemaal behalve -BFA.
De 747-400 vloot bestond dus uit 7 full-pax en 15 combi's; 22 in totaal.
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.quote:Europese Commissie legt Air France-KLM miljoenenboete op om kartel
De Europese Commissie heeft Air France, KLM en vrachtdochter Martinair vrijdag opnieuw beboet voor verboden prijsafspraken op het gebied van luchtvrachtvervoer.
In totaal moet de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep ruim 325 miljoen euro betalen. Ook acht andere luchtvrachtvervoerders kregen nieuwe boetes opgelegd. Eerder werd al bekend dat de Commissie van plan was om de boetes op te leggen.
Het totale boetebedrag komt op ruim 776 miljoen euro. Dat was oorspronkelijk bijna 800 miljoen euro. Lufthansa was eveneens bij het kartel betrokken, maar ontkomt aan een boete omdat het de misstanden bij de Europese Commissie aanhangig maakte.
(zie link voor hele artikel)
klinkt als een klokkenluidersregeling omdat zij het aangekaart hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.
Omdat ze zo vanuit Boeing zijn geleverd. Zelfde gold voor de Boeing customer code die Boeing tot voor kort gebruikte voor het aangeven van de originele klant van een specifiek toestel.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:05 schreef FredvZ het volgende:
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.
quote:Norwegian krijgt op de trans-Atlantische long-haul routes vanuit Spanje concurrentie van twee A330’s van LEVEL. Dit is de naam van de nieuwe long-haul LCC van IAG.
Met LEVEL gaat IAG de concurrentie met Norwegian aan op de trans-atlantische routes vanuit Spanje. De maatschappij moet in juni 2017 van start gaan. Barcelona is de eerste basis van de maatschappij. Low-cost carrier Vueling kan vanaf die luchthaven als feeder dienen.
Iberia
De eerste bestemmingen van de carrier werden al eerder bekend en zijn Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. De nieuwe carrier maakt tijdelijk gebruik van twee A330’s van Iberia met plaats voor 314 passagiers. Ook de crew is van de Spaanse flagcarrier.
Reizigers mogen bij de maatschappij één stuk bagage gratis meenemen. Wie premium-economy vliegt, mag daarnaast ruimbagage meenemen en kan de gewenste stoel selecteren. Passagiers in economy class betalen voor een maaltijd. Voor alle reizigers is inflight-entertainment beschikbaar. Een internetverbinding is te koop vanaf negen euro.
Aanvulling
“LEVEL is een nieuw en opwindend merk van IAG. Het brengt een stijvol en moderne aanpak van vliegen. De prijzen zijn nog beter betaalbaar. LEVEL wordt IAG’s vijfde grote airline. Het vult onze bestaande airlines mooi aan”, aldus Willy Walsh, CEO van IAG.
Bestemmingen
De nieuwe carrier biedt in eerste instantie twee keer per week vluchten aan naar Los Angeles en Punta Cana. Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
A330 he, dat is altijd wel 2-4-2 volgens mij, net als de A340quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:57 schreef Randy_S het volgende:
Bijzondere indeling, een rij van twee en van vier?
Uit artikel blijkt 2-4-2, nvm
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737quote:Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737Dat kan toch helemaal niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |