Mr T is er ook helemaal blij mee, lekker grassprieten plukken en stoepjes op en af rennen. Heerlijk!
 Mr T is er ook helemaal blij mee, lekker grassprieten plukken en stoepjes op en af rennen. Heerlijk!

gecondoleerd en sterkte.
 gecondoleerd en sterkte.  . Ik heb gister een mamafiets gekocht met alles erop en d'r aan en we zijn al twee dagen lekker aan het fietsen. E lijkt het wel leuk te vinden en het Nijntje kussentje is de bom (ze is dol op Nijntje en erop slapen ging ook goed
. Ik heb gister een mamafiets gekocht met alles erop en d'r aan en we zijn al twee dagen lekker aan het fietsen. E lijkt het wel leuk te vinden en het Nijntje kussentje is de bom (ze is dol op Nijntje en erop slapen ging ook goed  ).
). .
.

gefeliciteerd. Hopelijk al een beetje van de schrik bekomen.
 gefeliciteerd. Hopelijk al een beetje van de schrik bekomen.

wat een jaar hebben jullie achter de rug, en wat een spannende dag!
 wat een jaar hebben jullie achter de rug, en wat een spannende dag! S. was met opa en oma naar de speeltuin geweest en heeft zo'n topdag gehad!
 S. was met opa en oma naar de speeltuin geweest en heeft zo'n topdag gehad!
 Hij heeft alles aangewezen wat hij zag, z'n beer, woezel en pip, z'n kast en ging toen tevreden in bed liggen
 Hij heeft alles aangewezen wat hij zag, z'n beer, woezel en pip, z'n kast en ging toen tevreden in bed liggen  

Ze heeft er gelukkig weinig last van. Geen koorts gehad, gewoon vrolijk en het krabben is heel minimaal
 Ze heeft er gelukkig weinig last van. Geen koorts gehad, gewoon vrolijk en het krabben is heel minimaal  We zijn dit weekend dus ooo gewoon lekker buiten geweest. Ze heeft zich vermaakt op haar loopfiets en in de speeltuin  (dat gekke kind van mij had vanaf de allereerste seconde door hoe een schommel werkt en ging toen huilen omdat ze te hoog ging
 We zijn dit weekend dus ooo gewoon lekker buiten geweest. Ze heeft zich vermaakt op haar loopfiets en in de speeltuin  (dat gekke kind van mij had vanaf de allereerste seconde door hoe een schommel werkt en ging toen huilen omdat ze te hoog ging   )
 )

)
 ) Verder is ze vrolijk en ze drinkt goed, dus volgens mij heeft ze er verder geen last van, maar ik hoop toch dat het heul snel overgaat..
 Verder is ze vrolijk en ze drinkt goed, dus volgens mij heeft ze er verder geen last van, maar ik hoop toch dat het heul snel overgaat..

Bij jou voelt ze zich veilig genoeg om haar en jouw grenzen te verkennenquote:Op maandag 13 maart 2017 19:21 schreef Krisvc het volgende:
Welkom Madivi!
Oei, diarree Kazy, niet cool. Verwacht je nog tandjes?
Ik heb een kind dat zich als een engeltje gedraagt als ik er niet bij ben en omslaat in een horrordraakje. Ik ben de hele dag tot 10 aan het tellen. Ze moet me vervolgens aankijken als ik uitleg waarom er niet geslagen/gegooid/gekrabd/whatever-onacceptabel-gedrag-dan-ook mag worden. Dát maakt indruk. Dan moet er ineens heel veel geknuffeld en gekust worden.
Hoe doen jullie dat?
 Dat is hier niet anders, bij een ander is Sjaak altijd heel gezellig en wij rapen (samen met hem) per dag wel 50x alle puzzelstukjes op.
 Dat is hier niet anders, bij een ander is Sjaak altijd heel gezellig en wij rapen (samen met hem) per dag wel 50x alle puzzelstukjes op.  

Dat maakte wel veel indruk, want toen ik L. getroost had en daarna N. weer naar me toe riep, kwam ze heel hard huilend een knuffel halen.
 Dat maakte wel veel indruk, want toen ik L. getroost had en daarna N. weer naar me toe riep, kwam ze heel hard huilend een knuffel halen.  

Een jaar geleden was het ook rellen to the max tijdens voedingen. Ik herinner me nog dat de kraamhulp in de eerste week zei dat een baby wel kan wachten en je dus eerst tijd voor dreumes moet doen en dan pas voor baby, maar hoe je dat dan doet als de kleine beslist te vergaan van de honger zei ze er niet bij
 Een jaar geleden was het ook rellen to the max tijdens voedingen. Ik herinner me nog dat de kraamhulp in de eerste week zei dat een baby wel kan wachten en je dus eerst tijd voor dreumes moet doen en dan pas voor baby, maar hoe je dat dan doet als de kleine beslist te vergaan van de honger zei ze er niet bij   . Het wordt beter kan ik melden gelukkig
. Het wordt beter kan ik melden gelukkig   

Nou zo ook ongeveer.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:21 schreef Krisvc het volgende:
Welkom Madivi!
Oei, diarree Kazy, niet cool. Verwacht je nog tandjes?
Ik heb een kind dat zich als een engeltje gedraagt als ik er niet bij ben en omslaat in een horrordraakje. Ik ben de hele dag tot 10 aan het tellen. Ze moet me vervolgens aankijken als ik uitleg waarom er niet geslagen/gegooid/gekrabd/whatever-onacceptabel-gedrag-dan-ook mag worden. Dát maakt indruk. Dan moet er ineens heel veel geknuffeld en gekust worden.
Hoe doen jullie dat?

het is vooral herhalen.
 het is vooral herhalen.  

. Maar dit is wel leuk en het opent weer wat nieuwe mogelijkheden, vooral nu het mooi weer wordt.
. Maar dit is wel leuk en het opent weer wat nieuwe mogelijkheden, vooral nu het mooi weer wordt.  . E begint nu net met de stervendezwaan-driftbuien als ze haar zin niet krijgt, en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ze huilt echt hartverscheurend, en wil me niet aankijken. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ik krijg op die momenten geen contact meer met haar. Ze draait haar hoofd en lichaam van me weg. Hebben jullie dat ook? Wat doe je daarmee? (Dat emoties benoemen en uitleggen waarom iets mag werkt voor mijn gevoel dus ook niet op die momenten, omdat ik geen contact krijg..).
. E begint nu net met de stervendezwaan-driftbuien als ze haar zin niet krijgt, en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ze huilt echt hartverscheurend, en wil me niet aankijken. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ik krijg op die momenten geen contact meer met haar. Ze draait haar hoofd en lichaam van me weg. Hebben jullie dat ook? Wat doe je daarmee? (Dat emoties benoemen en uitleggen waarom iets mag werkt voor mijn gevoel dus ook niet op die momenten, omdat ik geen contact krijg..). 

).
 ). Ik vind deze fase zo tof!!
 Ik vind deze fase zo tof!!

Wolk haar grootste hobby is met de brokjes klooien, met name op het moment dat de poes aan het eten is. Ze doet dan handen vol brokjes in zijn waterbakje.
 Wolk haar grootste hobby is met de brokjes klooien, met name op het moment dat de poes aan het eten is. Ze doet dan handen vol brokjes in zijn waterbakje.  ). Dat gebeurt alleen als ze erg gefrustreerd is bijvoorbeeld wanneer iets echt niet mag.
 ). Dat gebeurt alleen als ze erg gefrustreerd is bijvoorbeeld wanneer iets echt niet mag.

gewoon laten gaan en wachten tot zij weer contact komt zoeken. Mauw doet dat ook zo. Die moet dan gewoon even boos zijn. Als ze weer tot bedaren komt en haar troost komt halen praten we er pas over.quote:Op maandag 13 maart 2017 21:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Aerenia ik heb de gazelle bloom gekocht. Ik fiets ook bijna niet, ben liever lui dan moe. Maar dit is wel leuk en het opent weer wat nieuwe mogelijkheden, vooral nu het mooi weer wordt.
Madivi gefeliciteerd nog met je jongetjes!
Ik vind dit ook maar lastig hoor met die dreumesbuien. Ik zit er pas net in natuurlijk maar ok. E begint nu net met de stervendezwaan-driftbuien als ze haar zin niet krijgt, en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ze huilt echt hartverscheurend, en wil me niet aankijken. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ik krijg op die momenten geen contact meer met haar. Ze draait haar hoofd en lichaam van me weg. Hebben jullie dat ook? Wat doe je daarmee? (Dat emoties benoemen en uitleggen waarom iets mag werkt voor mijn gevoel dus ook niet op die momenten, omdat ik geen contact krijg..).
Afleiden werkt wel, ze kalmeert dan door ergens anders op te focussen en vervolgens krijg ik weer contact. Maar of dat nou de goede manier is? Ze reageert ook veel heftiger op mijn 'nee' dan die van mijn vriend heb ik het idee.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |