abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169467495
Gefeliciteerd met je peuter DJMO! Leuk plaatje!

Wat erg Shop, gecondoleerd. Onverwachts?

LeSage, verhuizert! Ging het een beetje allemaal? Moet er nu nog veel gebeuren, of is het een redelijk kant-en-klaar huisje?

Buitenspeelweer! *O* Mr T is er ook helemaal blij mee, lekker grassprieten plukken en stoepjes op en af rennen. Heerlijk!
pi_169467571
Ohh shop wat naar ;( gecondoleerd en sterkte.

DJMO alsnog gefeliciteerd! Leuk gifje ^^.

LeSage goed bezig jullie! Wanneer verwacht je helemaal over te zijn?

Oh jongens wat een heerlijk weer O+. Ik heb gister een mamafiets gekocht met alles erop en d'r aan en we zijn al twee dagen lekker aan het fietsen. E lijkt het wel leuk te vinden en het Nijntje kussentje is de bom (ze is dol op Nijntje en erop slapen ging ook goed :D).
En nou heb ik echt helemaaaaal geen zin om te gaan werken morgen :').
  zondag 12 maart 2017 @ 19:41:08 #103
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169468013
Sara82, niet helemaal onverwachts. Opa heeft al een paar jaar prostaatkanker. Uitgezaaid. Laatste tijd ging hij wel wat sneller achteruit. Maar nu ging het ineens wel heel hard. We gingen het weekend al raar weg. Op dat moment hing het slechter waardoor besloten was hem in een hospice over te laten plaatsen. Thuis verzorgen was geen optie meer voor oma. Maar toen is het heel hard gegaan. Hij is daar 1 nachtje geweest en heeft toen opgegeven.
Zaterdag hebben we heerlijk gezwommen (en heb ik een enorme blauwe/zwarte plek door de wild waterbaan 🙈) en na het slapen zijn we naar de binnenspeeltuin gegaan. Vandaag zouden we naar de dierentuin gaan. Maar in plaats daarvan naar huis en even langs oma. Die is gebroken.
  zondag 12 maart 2017 @ 19:42:03 #104
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169468030
Nog een welkom voor Madivi en haar knappe mannen *O* gefeliciteerd. Hopelijk al een beetje van de schrik bekomen.
pi_169469297
Gecondoleerd Shop :*

Madivi gefeliciteerd met je dreumessen! Ik zag een leuke collage bij de baby's O+
pi_169469713
Madivi, gefeliciteerd met je knappe mannen! *O* wat een jaar hebben jullie achter de rug, en wat een spannende dag!

Dat weer inderdaad O+ S. was met opa en oma naar de speeltuin geweest en heeft zo'n topdag gehad!
Wij zijn in principe gewoon over. We kunnen slapen, douchen en eten. De rest komt langzaamaan wel, staat allemaal in de opslag :)
Het huis is oud (1935, glas-in-lood, en-suite deuren) maar op zich in goede staat. Er staan nog wat klussen op het programma, maar wat af moest is af!
Dus nu ligt er een dreumesje in zijn nieuwe kamer te slapen O+ Hij heeft alles aangewezen wat hij zag, z'n beer, woezel en pip, z'n kast en ging toen tevreden in bed liggen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169470255
Gecondoleerd Shop... Veel sterkte!

Madivi welkom met je prachtige mannetjes!!

Fijn dat de verhuizing erop zit LeSage! & wat een lieve vrienden! En S genoten van het mooie weer in de speeltuin!

Mr T ook lekker genoten van de zon! ♡

Hier miss ook nog wel tanden op komst. L zit veel met haar handje in de mond. Verder is ze niet zo vrolijk, maar ze is ook een beetje verkouden, dus dat zou het ook kunnen zijn.

Vandaag met L gaan fietsen ze vindt het erg fijn! ♡

Zusjevan ook een nieuwe fiets, is er een goed weekend voor met het zonnetje! Fijn zeg!

Ik ben ook zooo blij met het mooie weer. Ik had er echt zo veel zinin!
pi_169472290
Gecondoleerd shop! Sterkte de komende tijd! :*

Gefeliciteerd met je 2 jongens Madivi! *O*

Welke fiets heb je gekocht zusje? Ik twijfel nog of ik ook een fiets zal kopen, maar vind het een beetje eng omdat ik sowieso nooit veel heb gefietst (sinds mijn 16e altijd gemotoriseerde tweewielers gehad) :P

Fijn dat de verhuizing erop zit LeSage!

A zit nu toch helemaal onder de waterpokken ;( Ze heeft er gelukkig weinig last van. Geen koorts gehad, gewoon vrolijk en het krabben is heel minimaal ^O^ We zijn dit weekend dus ooo gewoon lekker buiten geweest. Ze heeft zich vermaakt op haar loopfiets en in de speeltuin (dat gekke kind van mij had vanaf de allereerste seconde door hoe een schommel werkt en ging toen huilen omdat ze te hoog ging :') )
pi_169477026
Ha wat lief, al een welkom hier! Ik moet nog gaan bijlezen maar kom me hier wel vast officieel melden met mijn twee doerakjes O+ O+

Shop, gecondoleerd. :'(

[ Bericht 11% gewijzigd door Madivi op 13-03-2017 21:16:02 ]
pi_169477043
Ach, Shop, wat verdrietig. ;(

Welkom met je mooie ventjes Madivi!
pi_169477237
Wat verdrietig shop! Gecondoleerd.
Madivi, welkom met je knappe heren! Hier ook een heerlijk weekend gehad, we zijn zaterdagmorgen naar de kinderboerderij geweest en gisteren was ik werken en is vriend met T. Naar de speeltuin geweest.
pi_169483844
Welkom Madivi! Vast een stomme vraag hoor, maar zijn je knappe mannekes eeneiig of niet? (Op sommige foto's zie ik dubbel en op de andere juist niet :D )

Hier een dreumes met diarree. Echt, die lucht :X Verder is ze vrolijk en ze drinkt goed, dus volgens mij heeft ze er verder geen last van, maar ik hoop toch dat het heul snel overgaat..
pi_169490336
:W

Welkom Madivi!

Oei, diarree Kazy, niet cool. Verwacht je nog tandjes?

Ik heb een kind dat zich als een engeltje gedraagt als ik er niet bij ben en omslaat in een horrordraakje. Ik ben de hele dag tot 10 aan het tellen. Ze moet me vervolgens aankijken als ik uitleg waarom er niet geslagen/gegooid/gekrabd/whatever-onacceptabel-gedrag-dan-ook mag worden. Dát maakt indruk. Dan moet er ineens heel veel geknuffeld en gekust worden.

Hoe doen jullie dat?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169490530
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:21 schreef Krisvc het volgende:
:W

Welkom Madivi!

Oei, diarree Kazy, niet cool. Verwacht je nog tandjes?

Ik heb een kind dat zich als een engeltje gedraagt als ik er niet bij ben en omslaat in een horrordraakje. Ik ben de hele dag tot 10 aan het tellen. Ze moet me vervolgens aankijken als ik uitleg waarom er niet geslagen/gegooid/gekrabd/whatever-onacceptabel-gedrag-dan-ook mag worden. Dát maakt indruk. Dan moet er ineens heel veel geknuffeld en gekust worden.

Hoe doen jullie dat?
Bij jou voelt ze zich veilig genoeg om haar en jouw grenzen te verkennen O+ Dat is hier niet anders, bij een ander is Sjaak altijd heel gezellig en wij rapen (samen met hem) per dag wel 50x alle puzzelstukjes op.
We blijven hem toespreken en alles samen opruimen. Krabben doet hij gelukkig niet en ik dacht dat we van bijten af waren, maar vanmorgen bij ouder-peuter-gym beet hij weer 3 kinderen. Hij was al moe voordat we gingen en oma was er voor het eerst bij, dus het was teveel. We zijn voor het eind van de les naar huis gegaan.

Bij ons hangt het vaak wel samen met moe-zijn van Sjaak, dus dan zet ik hem voor de tv met Masha en de Beer. Hij vraagt er zelf ook alleen maar om als hij het nodig heeft om even te rusten en op te laden. Soms 1 aflevering, soms 4, maar daarna is hij meestal wel beter te pruimen.
pi_169491159
Ik kwam hier ongeveer hetzelfde vragen, Kris. N. heeft zo goed door dat ze minder aandacht krijgt nu en neemt die extra ruimte maar wat graag. Ze doet allemaal dingen waarvan ze weet dat ze niet mogen en negeert me dan als ik er iets van zeg. Dit speelt zich alleen af als ik L. op de bank aan het voeden ben en dus even geen kant op kan. Ze heeft dat heel goed door.

De laatste dagen speelt ze ook constant de stervende zwaan-kaart, als we ook maar iets doen wat haar niet zint jengelt/huilt ze zo een kwartier tot een half uur lang. Het helpt me wel een beetje om te bedenken dat ze nog heel klein is en moet wennen aan de nieuwe situatie, maar ik kan ook maar zo vaak tot 10 tellen. Ik laat haar nu vaak maar uitrazen, ik benoem haar emoties en leg heel veel uit, maar soms is het ook gewoon genoeg en negeer ik het gejengel of zeg ik dat het nu toch echt klaar is en reageer ik er verder niet meer op, tenzij echt groot verdriet. Dat vind ik wel moeilijk hoor, maar ik merkte aan mezelf dat ik constant op eieren aan het lopen was en dat werd alleen maar erger.

Ik ruim bewust heel veel tijd voor haar in, benoem dat de baby even moet wachten omdat ik met N. bezig ben, knuffel haar extra, maar het blijft toch heel erg lastig.

Gelukkig is ze nog wel lief voor haar zusje, al heb ik haar gisteren wel voor het eerst ooit echt boos toegesproken en haar aan de andere kant van de kamer gezet omdat ze L. geen kusje gaf, maar hard in haar been beet. :X Dat maakte wel veel indruk, want toen ik L. getroost had en daarna N. weer naar me toe riep, kwam ze heel hard huilend een knuffel halen. ;(

Mijn nieuwe mantra's zijn: 'blijven ademen', 'het wordt vast ooit beter' en 'hoera, over zeven weken mag ik weer werken'. :+
pi_169492174
Bekende mantra's! :+ Een jaar geleden was het ook rellen to the max tijdens voedingen. Ik herinner me nog dat de kraamhulp in de eerste week zei dat een baby wel kan wachten en je dus eerst tijd voor dreumes moet doen en dan pas voor baby, maar hoe je dat dan doet als de kleine beslist te vergaan van de honger zei ze er niet bij :D. Het wordt beter kan ik melden gelukkig :7
pi_169492308
Mijn dreumes zei zijn vierde woordje vandaag: Bal. Nu is zijn woordenschat dus: dicht, aai, pappa en bal (Di!, aaaaaai!, paaapaa! en Baw!). Is het meer mensen opgevallen dat de eerste woordjes met uitroeptekens worden uitgesproken? :P
pi_169492614
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:21 schreef Krisvc het volgende:
:W

Welkom Madivi!

Oei, diarree Kazy, niet cool. Verwacht je nog tandjes?

Ik heb een kind dat zich als een engeltje gedraagt als ik er niet bij ben en omslaat in een horrordraakje. Ik ben de hele dag tot 10 aan het tellen. Ze moet me vervolgens aankijken als ik uitleg waarom er niet geslagen/gegooid/gekrabd/whatever-onacceptabel-gedrag-dan-ook mag worden. Dát maakt indruk. Dan moet er ineens heel veel geknuffeld en gekust worden.

Hoe doen jullie dat?
Nou zo ook ongeveer.
Dat het indruk maakt is toch de bedoeling? Ze gaat gelijk in de oke mama goedmaak stand ;)


Ik maak mijzelf wel ongeveer even hoog als ik Wurm toespreek dat breipennen niet in oogkassen horen :') het is vooral herhalen.

Hij begint nu te snappen als hij bijv zijn tanden van enthousiasme heeft gebruikt in mijn schouder/kin/wang/been en ik au roep dat hij het herhaalt. Mama, au!
Hoe komt dat?
*wijst naar mondje* au!
Dat heeft mama liever niet.
"Nee"
Mama houd wel van kusjes of knuffelen, maar niet bijten.
Meestal sluit hij zelf dat gesprek al af met een kusje en gaan we wat anders doen.

Mja dit gesprekje hebben we drie keer per week of zo ^^,

[ Bericht 23% gewijzigd door Stippelrientje op 13-03-2017 20:31:16 ]
Schudden voor gebruik
pi_169492644
Ah, het is herkenbaar, heel fijn.

En Vosje, hier wordt ALLES met een hoofdletter uitgesproken op het moment. Gevolgd door een schreeuwend: NEEEEE! MIJJJJJ! :')

Kwestie van lange adem en grenzen aan blijven geven gok ik. Zonder grenzen wordt het natuurlijk helemaal niks. Het is hier soms ook echt bewust stout zijn om aandacht te krijgen. Je ziet het gewoon gebeuren.

Al is het na de knuffel ook wel weer daadwerkelijk goed. Voor beide partijen. Tot de volgende bui 2 minuten later.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169494752
Aerenia ik heb de gazelle bloom gekocht. Ik fiets ook bijna niet, ben liever lui dan moe :'). Maar dit is wel leuk en het opent weer wat nieuwe mogelijkheden, vooral nu het mooi weer wordt.

Madivi gefeliciteerd nog met je jongetjes!

Ik vind dit ook maar lastig hoor met die dreumesbuien. Ik zit er pas net in natuurlijk maar ok :+. E begint nu net met de stervendezwaan-driftbuien als ze haar zin niet krijgt, en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ze huilt echt hartverscheurend, en wil me niet aankijken. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ik krijg op die momenten geen contact meer met haar. Ze draait haar hoofd en lichaam van me weg. Hebben jullie dat ook? Wat doe je daarmee? (Dat emoties benoemen en uitleggen waarom iets mag werkt voor mijn gevoel dus ook niet op die momenten, omdat ik geen contact krijg..).

Afleiden werkt wel, ze kalmeert dan door ergens anders op te focussen en vervolgens krijg ik weer contact. Maar of dat nou de goede manier is? Ze reageert ook veel heftiger op mijn 'nee' dan die van mijn vriend heb ik het idee.
pi_169495938
Oh, zo fijn dat jullie hier ook mee zitten, niet voor jullie, maar wel voor mijn gedeelde smart!
Ik heb hier vanavond nog gevraagd aan vriend hoe ik S. nou in hemelsnaam kan afleren aan de hondenbak te zitten. Het lukt NIET.
Ik zeg iedere keer: 'Nee, dat is voor de hond.' Maar S. blijft er maar naartoe gaan. Afleiden werkt, maar wordt ook toegepast op mij (kiekeboe spelen en dan snel wegglippen naar de bak, wel heel slim :') ).
En als ik hem dan in z'n box zet is hij stervende zwaan.

Leuk van de woordjes, Vosje! Hier zijn het meer geluiden dan woordjes, maar die tellen ook toch?
Hier is het de aap, hond, draak (boos blazen) en klok (tiktak). En hij ruikt aan bloemen, maar nu ook als ik vraag wat je met bloemen doet O+ Ik vind deze fase zo tof!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169496877
Dat uittesten herken ik ook wel, inclusief geniepig naar me kijken terwijl hij het doet om maar een reactie uitbreiding lokken. Dat gaat nog wat worden straks... Bijten doet hij gelukkig niet, meer gewoon stoute dingen waarvan hij weet dat het niet mag. Maar daar is het dan ook een kind voor. Het nephuilen en schreeuwen als hij iets (niet) wil vind ik vervelender.

Vanmorgen was het wel opeens groot drama toen hij door had dat ik ging werken (man is altijd thuis op maandag). Dikke tranen en niet los willen laten. Waarschijnlijk ook omdat hij enorm verkouden is en m'n man vlak daarvoor het aangekoekte snot weer even weggepoetst had wat instant krijsen is. Ben wel klaar met die verkoudheid...

Welkom en gefeliciteerd Madivi!

Beterschap voor A. Aerenia. Fijn dat ze er iig zelf niet veel last van lijkt te hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:37:05 #123
409579 LuDann
All the way
pi_169502180
Welkom en gefeliciteerd Madavi, leuke foto's! O+

Afblijven van de etensbak van de poes is hier ook problematisch. :') Wolk haar grootste hobby is met de brokjes klooien, met name op het moment dat de poes aan het eten is. Ze doet dan handen vol brokjes in zijn waterbakje.

Verder vallen de drama buien best mee eigenlijk. Af en toe doet ze een stervende zwaan, maar de momenten dat er niks met haar aan te vangen is zijn erg zeldzaam en gebeuren altijd als ze erg moe is.

Bijten doet ze wel af en toe, maar alleen mij of zichzelf (maar dan mikt ze op mij en neemt dan genoegen met haar eigen hand bijvoorbeeld :') ). Dat gebeurt alleen als ze erg gefrustreerd is bijvoorbeeld wanneer iets echt niet mag.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:38:59 #124
409579 LuDann
All the way
pi_169502196
Beterschap aan Aerenia, arm pokje. Hopelijk gaat het snel over zonder dat ze er veel hinder van ondervindt.

FF, rot zo'n verkoudheid hè. Hier ook weer, ik ging vanochtend ondergesmeerd met snot het huis uit ook. :')
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:45:28 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_169502267
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Aerenia ik heb de gazelle bloom gekocht. Ik fiets ook bijna niet, ben liever lui dan moe :'). Maar dit is wel leuk en het opent weer wat nieuwe mogelijkheden, vooral nu het mooi weer wordt.

Madivi gefeliciteerd nog met je jongetjes!

Ik vind dit ook maar lastig hoor met die dreumesbuien. Ik zit er pas net in natuurlijk maar ok :+. E begint nu net met de stervendezwaan-driftbuien als ze haar zin niet krijgt, en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Ze huilt echt hartverscheurend, en wil me niet aankijken. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ik krijg op die momenten geen contact meer met haar. Ze draait haar hoofd en lichaam van me weg. Hebben jullie dat ook? Wat doe je daarmee? (Dat emoties benoemen en uitleggen waarom iets mag werkt voor mijn gevoel dus ook niet op die momenten, omdat ik geen contact krijg..).

Afleiden werkt wel, ze kalmeert dan door ergens anders op te focussen en vervolgens krijg ik weer contact. Maar of dat nou de goede manier is? Ze reageert ook veel heftiger op mijn 'nee' dan die van mijn vriend heb ik het idee.
gewoon laten gaan en wachten tot zij weer contact komt zoeken. Mauw doet dat ook zo. Die moet dan gewoon even boos zijn. Als ze weer tot bedaren komt en haar troost komt halen praten we er pas over.
Bij volwassenen werkt het ook niet om vol in de emotie het gesprek aan te gaan he ;)
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')