tja, persoonlijk vind ik dat niet boeiend: je wil wat gedaan krijgen en als dat betekend dat je daarvoor even je partner mee moet nemen voor een gesprekje dan vind ik dat een kleine moeite om gedaan te krijgen wat je wilquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je dat wilt is prima, maar verplichten of verwachten zelfs is imho een inbreuk op het recht op zelfbeschikking.
Dat laatste is toch van een totaal andere orde?! Dat is omdat er in dat geval van gezamenlijk bezit of iets dergelijks sprake is of in ieder geval zou kúnnen zijn. Ik mag toch hopen dat wanneer iemand een relatie heeft, je het lichaam van iemand niet ook als gezamenlijk bezit of iets dergelijks ziet?!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:10 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
tja, persoonlijk vind ik dat niet boeiend: je wil wat gedaan krijgen en als dat betekend dat je daarvoor even je partner mee moet nemen voor een gesprekje dan vind ik dat een kleine moeite om gedaan te krijgen wat je wil
als je getrouwd bent zijn er wel meer dingen waarvoor je beide toestemming moet geven (vooral op financieel vlak)
Helaas wel ja.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:21 schreef Stien_Struis het volgende:
Raar begrip wel: Kindloos.
Volgens mij worden de meeste spontaan verwekt,
Ik niet, sommige mensen kunnen er beter niet aan beginnen, en dat zijn vaak de mensen met juist de meeste kinderenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:26 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat zie ik toch iets positiever.
natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat laatste is toch van een totaal andere orde?! Dat is omdat er in dat geval van gezamenlijk bezit of iets dergelijks sprake is of in ieder geval zou kúnnen zijn. Ik mag toch hopen dat wanneer iemand een relatie heeft, je het lichaam van iemand niet ook als gezamenlijk bezit of iets dergelijks ziet?!
En als de partner zegt 'nee'? Mag de vrouw dan niet meer? Of wat? Als het antwoord daarom 'natuurlijk moet dat niet meewegen in de uiteindelijke beslissing van de arts!' is, dan hoeft de partner dus ook niet mee tenzij deze dat zelf wil. Dat is iets wat je binnen de relatie bespreekt als het goed is. De arts heeft te doen met de patient, niet met zijn/haar privéleven tenzij daar expliciet door de patient om gevraagd wordt, wanneer een slachtoffer van geweld/mishandeling door partner aanbelt ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En als de partner zegt 'nee'? Mag de vrouw dan niet meer? Of wat? Dat is iets wat je binnen de relatie bespreekt als het goed is. De arts heeft te doen met de patient, niet met zijn/haar privéleven tenzij daar expliciet door de patient om gevraagd wordt, wanneer een slachtoffer van geweld/mishandeling door partner aanbelt ofzo.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:
(wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
Waarom zou de een iets te zeggen hebben over het lichaam van de ander?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
omdat je beide in een relatie zit met elkaar en samen met elkaar het leven deelt: dan vind ik dat dat soort beslissingen gezamenlijk genomen moeten wordenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:30 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom zou de een iets te zeggen hebben over het lichaam van de ander?
Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:30 schreef Leipo666 het volgende:
het is aan de arts om daar een gewicht aan te hangen
het is aan de arts om te bepalen of een persoon goed weet waar hij of zij mee bezig is: dat geld voor iedere operatie (want niet zonder risico en ook niet altijd omkeerbaar)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.
Mijn partner hoeft ook niet mee als ik voor een borstvergroting zou gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:32 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is aan de arts om te bepalen of een persoon goed weet waar hij of zij mee bezig is: dat geld voor iedere operatie (want niet zonder risico en ook niet altijd omkeerbaar)
dat geldt dus niet alleen voor een sterilisatie
Hooguit een paar dagen bedenktijd zoals bij abortus. Want abortus mag je wel zelf bepalen maar preventief voorkomen dat je uberhaupt abortus moet plegen, nee, dat mogen de artsen voor je beslissen want dat is niet terug te draaien.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.
Hoe wil je dat reguleren dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik niet, sommige mensen kunnen er beter niet aan beginnen, en dat zijn vaak de mensen met juist de meeste kinderen
Als de mening van de man mee moet wegen, mag de man bij een abortusaanvraag dan ook zeggen dat hij het kind wel wil, en dat de arts dan zegt 'ja, nee, sorry mevrouw, u moet de zwangerschap uitdragen'?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hooguit een paar dagen bedenktijd zoals bij abortus. Want abortus mag je wel zelf bepalen maar preventief voorkomen dat je uberhaupt abortus moet plegen, nee, dat mogen de artsen voor je beslissen want dat is niet terug te draaien.
al zou ik het niet raar vinden als een arts zou willen weten van de partner hoe die erin staat.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn partner hoeft ook niet mee als ik voor een borstvergroting zou gaan.
Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klotequote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de mening van de man mee moet wegen, mag de man bij een abortusaanvraag dan ook zeggen dat hij het kind wel wil, en dat de arts dan zegt 'ja, nee, sorry mevrouw, u moet de zwangerschap uitdragen'?
Bedenktijd is idd prima, imho.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |