abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169362032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik spreek graag zonder woorden ;)
Wij moeten maar is een hartig woordje spreken. :')
pi_169362060
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:18 schreef AMFACAB het volgende:

[..]

Wij moeten maar is een hartig woordje spreken. :')
Wat hap je snel. O+
pi_169362185
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat hap je snel. O+
Ik zou gek zijn als ik het niet deed. Een vrouw die haar mond zo af toe houd. _O_
pi_169362577
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:25 schreef AMFACAB het volgende:

[..]

Ik zou gek zijn als ik het niet deed. Een vrouw die haar mond zo af toe houd. _O_
Ze bestaan :P
pi_169363016
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ze bestaan :P
Genoeg over jou, laten we het over iets anders hebben :Y
pi_169363195
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:51 schreef AMFACAB het volgende:

[..]

Genoeg over jou, laten we het over iets anders hebben :Y
Lol. OK.
pi_169375041
Niet alles gelezen.. maar dit valt mij dan wel weer op :D

quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mensen denken dat ik heel stil ben, niets zeg, erg verlegen ben, niet enthousiast ben. Dat klopt in eerste instantie ook wel, maar ik analyseer eerst even alles en daarna ga ik mij gedragen.
Dat zorgt ervoor dat mensen een beeld over mij hebben en dat ze dat beeld later moeten bijstellen.
Zo'n gesprek is toch juist een moment opname? hoe kunnen ze een ander oordeel vellen dan hoe jij je voordoet?

Tip: Bereid zelf ook wat vragen/gespreksstof voor. Als je zo assertief bent zoals je zegt moet dat prima lukken.

quote:
[..]

Ja, ik ga meestal met mijn hoofd aanmoedigend knikken, zo van ja je bent er bijna nog ffies sneller gevolgd door een dat kun je toch wel meteen zeggen ipv zo met omwegen? Gelukkig ken ik er niet te veel, want dit is srs zo vermoeiend.

[..]

Nou, dat doe ik dus ook, maar ik merk dat daardoor mijn zin in sociale contacten vermindert. Zoals ik mij ENORM stoor aan het feit dat mensen met telefoontjes kloten tijdens een gesprek. Het vraagt teveel van mij. Ik wil graag begrijpen waarom mensen maar blijven praten over zichzelf, zodat ik het ga snappen en er begrip voor kan hebben.
Ego sprekers kiezen jou ook uit omdat je luistert, daar wel eens bij stil gestaan? Probeer te voorkomen dat je altijd die geintresseerde luisteraar bent vanaf moment #1, Is dat jouw aard, accepteer dan ook met wat voor mensen je er mee aantrekt.
Kortom wees assertiever in het zelf bepalen van je vriendschappen/kennissen en laat je zelf minder gekozen worden. Is misschien lastig voor een introverte persoon...

Samenvatting:
Elke (ego) spreker heeft publiek nodig, voorkom dat jij standaard dat publiek word.
newb
pi_169375094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:32 schreef WvdL het volgende:
Niet alles gelezen.. maar dit valt mij dan wel weer op :D

[..]

Zo'n gesprek is toch juist een moment opname? hoe kunnen ze een ander oordeel vellen dan hoe jij je voordoet?

Tip: Bereid zelf ook wat vragen/gespreksstof voor. Als je zo assertief bent zoals je zegt moet dat prima lukken.

[..]

Ego sprekers kiezen jou ook uit omdat je luistert, daar wel eens bij stil gestaan? Probeer te voorkomen dat je altijd die geintresseerde luisteraar bent vanaf moment #1, Is dat jouw aard, accepteer dan ook met wat voor mensen je er mee aantrekt.
Kortom wees assertiever in het zelf bepalen van je vriendschappen/kennissen en laat je zelf minder gekozen worden. Is misschien lastig voor een introverte persoon...

Samenvatting:
Elke (ego) spreker heeft publiek nodig, voorkom dat jij standaard dat publiek word.
En weer een die begint over assertiviteit. ;(

Zoals reeds vele malen gezegd ben ik dat al. Maar liever op een nette manier dan dat botte wat zo toegejuicht wordt in NL.
pi_169375152
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:12 schreef AMFACAB het volgende:

[..]

Gezellig :)
Niks mis met stiltes. Veel mensen praten maar om stiltes te vullen, maar als je niks leuks of interessants te zeggen hebt kun je beter gewoon niks zeggen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169375254
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En weer een die begint over assertiviteit. ;(

Zoals reeds vele malen gezegd ben ik dat al. Maar liever op een nette manier dan dat botte wat zo toegejuicht wordt in NL.
Heb je de rest wel gelezen? Assertiviteit is namelijk maar 1 facet van de vele die hiertoe leiden..
newb
pi_169377713
Terechte klacht. Mensen zijn egoïsten. Heb ik ook wel eens, terwijl ik ook wel wil delen wat me bezighoudt, zonder er een uur over door te praten.
pi_169380910
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Niks mis met stiltes. Veel mensen praten maar om stiltes te vullen, maar als je niks leuks of interessants te zeggen hebt kun je beter gewoon niks zeggen.
Gelukkig ben in heel leuk en interessant :Y
pi_169381041
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 21:56 schreef AMFACAB het volgende:

[..]

Gelukkig ben in heel leuk en interessant :Y
Ik merk dat niet zo :)
pi_169386130
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 21:58 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik merk dat niet zo :)
Dat komt omdat je alleen maar over jezelf praat :{w
pi_169386821
Wat een geklaag hier. Mensen praten graag over zichzelf lees ik _O-
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')